Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Ruitje


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van steven vr apr 03, 2009 7:22 pm

    Of je hebt teveel toevoer van pellets, te weinig aanvoer van lucht of ...


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 7:41 pm

    Ja wie gaat dat zeggen, vorige vrijdag als de kachel geplaatst is heeft de verkoper hier toch een 15 min bezig geweest met het instellen van de kachel.
    Als ik hier zo lees op dit forum zijn er weinig bekwaam om een kachel degelijk af te stellen.
    Verkopen daar is er het meest met te verdienen, maar als er achteraf problemen zijn wordt het al wat moeilijker, als je twee keer beld dat er waarschijnlijk een probleem is ben je een zaag of vervelende klant, zowel bij kachels tv's enz
    Gr
    Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 7:48 pm

    Moest ik zelf weten hoe en waar ik wat kan instellen zouden ze van mij geen enkele last hebben, maar zelfs de handeidin van Edel Kamin is maar heel pover voor een kachel van ronde 2600€, als je een GSM koop van 30€ heb je er een degelijk boekje bij met alle instellingen en mogelijkheden.
    Gr
    Patrick
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van steven vr apr 03, 2009 7:58 pm

    de code voor de setup is -13

    MVg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 8:02 pm

    Maar de vraag is nu, waar begin ik, hoe en wat moet ik instellen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 8:29 pm

    Ik denk niet dat je er veel verandering gaat kunnen inbrengen, als je ziet dat whitemagician met dezelfde kachel juist hetzelfde heeft.Moest je raam zwart zijn ik zou zeggen slechte verbranding.
    Mss zuigt dat type kachel valse lucht aan via het raam.Als je een mooie gele vlam hebt denk ik niet dat je veel kan veranderen.
    Wat betreft teveel schouwtrek en warmetverlies, kijk gewoon naar je temperatuur na de extractiemotor, ik heb een te hoge schouwtrek en de uitgangstemperatuur is eigenlijk veel te hoog.

    Als je toch wilt gaan experimenteren; begin met de extractiemotor (niet te bruusk) eerst meer extractie geven en bekijk het een dagje.
    Verslechtert het of doet het niks probeer eens de andere richting.
    geen resultaat, pellettoevoer verminderen en eens bekijken.
    Als dat niet helpt, eens van pellets veranderen , van type bedoel ik, brand je met bleke probeer eens de bruine,.....
    Veel meer dan dat kan je niet doen vrees ik via de instellingen van de kachel.Als dat allemaal niet helpt is het schouw of eigen aan de kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 9:40 pm

    Nu weet ik altijd nog niet waar ik met start, u schrijft, begin met de extractiemoter enz, hoe kom ik in de setup enz.. ?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van pedro vr apr 03, 2009 9:45 pm

    De toevoer van de pellets vermeerderen/verminderen en de luchttoevoer kan je meestal heel simpel regelen zonder dat je een code nodig hebt....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 9:48 pm

    ja maar hoe is mijn vraag
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 9:54 pm

    Als er mij niemand kan uitleggen stap na stap wat ik moet doen heeft deze discussie geen enkele zin.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van pedro vr apr 03, 2009 10:02 pm

    Da staat toch normaal gezien in uw handleiding?hoe vermeerder/verminder ik de pellettoevoer!?
    Wij kunnen hier ook maar de algemene oplossing geven é!Kunt moeilijk verwachten da we zeggen:duw op het 3de knopke,en dan 4x op het knopke rechts en 2X op het onderste links


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van noizz vr apr 03, 2009 10:07 pm

    Drieske schreef:
    noizz schreef:
    Drieske schreef:
    noizz schreef:
    Drieske schreef:ik ga het laten doen , want ik wil ook dat de zuurstof via de schouw wordt aangetrokken in plaats van binnen zoals nu.Ik heb ook niet het materiaal om het te doen (lees genoeg ladders).
    Gelukkig is er nog poco loco om te sponseren heel kwaad

    Wie is "poco loco" want dit is de vertaling voor "een beetje zot"???

    hmmmmm, Rolling Eyes , das het bedrijf waar ik soms ga werken tijdens de week om een centje bij te verdienen bovenop mijn weekendwerk( en waar Pedro ook ooit eens gepasseerd is).Enneuh de naam is zéér toepasselijk gekozen want 't is één groot zottekot en om er te werken moet ge ook al poco loco zijn (en anders wordt ge het wel), en dan druk ik me nog zacht uit.Dit terzijde en compleet off topic, sorry moderators , zullen het nooit meer doen klop , alhoewel lachen .


    De wereld is klein dus.
    Ik werk reeds 4 jaar bij dit bedrijf en kjeun me lijk zot.tmoet zijn dat ik ook een beetje loco ben hé...
    Daarom dat ik erom vroeg ,want ik had zo al een vermoeden.
    En idd ,we zijn hier een beetje offtopic aant gaan.


    en waar zitte precies ? de rumbeekse? de zwaaikom ? 2 ploeg/nacht ? deeg, chips ?......'t zal wel niet in de nacht in de flours zijn want er loopt daar geen kat die het al 4 jaar uithoudt Laughing , laat staan dat er veel vlamingen rondlopen.


    2 ploegen zwaaikom als ploeglei(ij)der Laughing


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 10:10 pm

    Dit staat niet in de handleiding !
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van pedro vr apr 03, 2009 10:12 pm

    @Pat,
    welk type kachel heb je?Want normaal gezien vind je hier op het forum alle paramters terug!
    En anders es bellen naar uw installateur e!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast vr apr 03, 2009 10:17 pm

    Iris Plus, de handleiding stelt 2x niets voor.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van steven za apr 04, 2009 12:48 am

    die handleiding geeft te weinig info en de parameters van die kachel hebben we niet.

    De parameters zijn wel in de lijn van die van de pellbox.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Jef za apr 04, 2009 1:33 am

    Ook mijn ruitje word vuil na een dag of 2 branden bij wie niet trouwens.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast za apr 04, 2009 10:11 am

    Na een dag of 2, is wel normaal, maar na 2a3 uur vindt ik toch erg rap.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Jef zo apr 05, 2009 1:34 am

    Ja Pat dat klopt dit zou niet mogen.
    Mischien toch even je verkoper laten terugkomen en een nieuwe insstelling proberen. dansend vuur


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast zo apr 05, 2009 12:47 pm

    Ik heb bij de verkoper geweest, en er zal een technieker van Edilkamin komen want er zijn hier nog andere zaken die niet juist zijn met de kachel, is al 2x uitgevallen toen hij brande op P1 1x niet opgestart en de pellets bleven maar komen, en de thermostaat werkt niet goed.
    Ik ben dit al gewoon, als ik iets koop kan dit nooit goed zijn van in het begin, er mankeerd altijd iets enz.. Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast zo apr 26, 2009 7:41 pm

    Vorige week is er een technieker van Edilkamin langs geweest.
    Het begon al goed , hij sprak geen woord Nederlands, nog een geluk dat mijn echtgenote redelijk goed de franse taal kan.
    Zijn uitleg dat het ruitje snel vuil wordt, hangt af van het soort pellets, minder vervuilende pellets geven dan ook minder warmte af.
    De thermostaat die niet juist werkt is om dat de sensor te dicht bij de kachel en te laag bij de grond zit,hij heeft voor de zekerheid en nieuwe sensor geplaatst, ik kreeg eerst de keuze uit dezelfde of ene met 3 meter kabel zodat ik deze verder en hoger van de kachel kon plaatsen, hij gaat naar zijn wagen en komt terug, ik heb deze met 3 meter kabel niet bij.
    Als we nu de kachel op P3 zetten, blaast de ventilator zo hard gelijk bij het uitschakelen van de kachel. Dat de kachel regelmatig uitgaat in P1 moest hij weten welke foutmelding hij weer gaf, ik heb dit gisteren gezien(SF, staat voor geen vlam) dat moest hij toch weten als de pellets blijven komen en de kachel uitschakelt dat er geen vlam is.
    Ik vraag me af wat hij hier komen doen is, moet hij daarvoor van 200km ver komen.
    Ik heb daar maar 1 woord voor, OMBEKWAAM.
    Conclusie, het is slechter dan voorheen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van steven zo apr 26, 2009 8:49 pm

    Het is typisch dat ze het op de pellets steken, terwijl het te wijten is aan een slechte verbranding dat het ruitje snel vuil wordt.

    Pat,

    Ze hebben de convectieventilator harder gezet als uw kachel op het hoogste vermogen staat. Je kan dat perfect zelf weer verlagen.

    Ga naar setup, paswoord is -13, ga dan naar de parameters Room Air.

    De eerste drie zijn onderdeel van P1, de volgende drie zijn instellingen die horen bij P2 en de laatste drie horen bij P3. Per vermogensinstelling heb je drie instelling van de convectieventilator.

    Bij mij begint ik op 45% en stijgt het per 5% per instelling.

    Je kan die zelf minder zetten, dan zal het geluid ook verminderen.

    Als de kachel uitgaat op stand 1, zal dat waarschijnlijk te wijten zijn aan te weinig verbrandingslucht. De kachel detecteert niet onmiddelijk dat de vlam weg is en de pellets blijven komen. Als je lang genoeg wacht stopt de kachel, maar dat kan enkele lange minuten duren.

    Verhoog de parameter 'air P1' en daarmee zal het probleem van het uitgaan waarschijnlijk opgelost zijn.

    Uw kachel kan nog niet verstopt zijn, daarvoor heb je hem nog niet lang genoeg.

    MVg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast zo apr 26, 2009 9:56 pm

    Als de kachel uitgaat op stand 1, zal dat waarschijnlijk te wijten zijn aan te weinig verbrandingslucht. De kachel detecteert niet onmiddelijk dat de vlam weg is en de pellets blijven komen. Als je lang genoeg wacht stopt de kachel, maar dat kan enkele lange minuten duren.[/b]
    Dit is misschien ook de reden waarom het ruitje snel vuil wordt.
    Ik ga dat eens proberen deze week.
    Alvast bedankt voor het antwoorden en de tip
    MVG
    Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast zo apr 26, 2009 10:56 pm

    Sinds de technieker bij ons langs geweest is zo een 3 weken geleden om de kachel af te stellen ,hij zei dat we teveel schouwtrek hadden gaat de kachel regelmatig na ongeveer 3 uur branden uit en loopt het potje vol pellets,hij is maandag terug geweest en heeft weer bezig geweest via de afstandsbediening met van alles anders in te stellen maar het is nog altijd hetzelfde.Ook ons ruitje is na enkele uren branden heel vuil en ik krijg het alleen proper met staalwol waar zeep inzit.Hij zei dat wij zelf niets kunnen regelen aan de kachel.Het enige wat ik kan doen is hem weer doen langs komen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast ma apr 27, 2009 10:26 am

    @Soeki, ik zie dat je in Herzele woont , dus ik heb al een vermoeden waar je, je kachel gekocht heb............sorry hé.......ik moet eens gniffelen ....hihihi....waarschijnlijk bij dezelfde pipo als ikke !!!!!

    Sedert eind februarie heb ik al 3 x gebeld voor info, telkens een vrouw aan de lijn , adres gevraagd en telefoonnummer , de instalateur ging mij terug opbellen na 17.30 u.............we zijn nu 2 maand later....en ......niks , niks, niks ,geen kat
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gast ma apr 27, 2009 12:44 pm

    Jaja het is waarschijnlijk bij dezelfde Paul De Smet,ik heb een ganse winter gesukkeld met de kachel ,maar ik was het zodanig beu dat ikzelf naar de winkel geweest ben en eens goed mijn gedacht gezegd,hij was hier de dag nadien ,maar 2 weken geleden heb ik gebeld en je komt op het bureel terecht en dat is de dochter van Paul De Smet ,ze zei tegen mij hetzelfde ,dat Frank ging bellen om een afspraak te maken ,maar die heeft niet gebeld ,wel is hij verleden week zo geweest maar hij moet weer komen ,probleem niet opgelost.Ik ga weer zelf naar de winkel om het te zeggen rechtstreeks tegen hem.Wat is bij jou het probleem?

    Gesponsorde inhoud


    Ruitje - Pagina 2 Empty Re: Ruitje

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo mei 19, 2024 7:36 pm