Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 14 gasten

Relax


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast di dec 08, 2009 10:18 pm

    Een pellet cv of pelletkachel kopen we niet alleen omdat de andere brandstoffen duur zijn en nog duurder worden en ook binnen x aantal jaren zullen uitgeput zijn, maar ook omdat we proberen zonder confortverlies te leven , een beetje (meer) sparen voor later, of het uitgespaarde besteden aan plezantere dingen, meestal een hobby. Of is het gewoon om mee op de kar te springen van het hype van tegenwoordig ,GLOBALISERING ?????
    Sedert men , (en dat is de laatste tijd alle dagen geweest op het tv nieuws)zijn jullie nog met andere dingen bezig om de CO2 uitstoot te beperken.
    Enkelen onder ons zullen misschien zeggen " dat is de ver van mijn bed show" maar of je wil of niet we zullen stilaan gedwongen worden om ""anders te gaan leven ""
    En was dat nu net niet de naam van een politieke partij uit de jaren '70

    Misschien is dit hier een goeie plaats om aan anderen te vertellen met wat jullie nog bezig zijn of welke ideeen je nog hebt om energie te sparen, te isoleren, renoveren , enz,enz.....

    Ik ben echt benieuwd wat voor ideeen uit de bus komen ???
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip di dec 08, 2009 10:35 pm

    wel krusty
    sinds 4 jaar rijd ik elke dag met de fiets naar mijn werk is 18km heen en 18km terug
    nu zal je zegge dat niet zo echt ver of veel dat ik fiets,
    maar ik ben spijtige genoeg de ik kyoto lijst kwijt en daar konden ze berekenen hoeveel kg fijn stof en andere die elke maand zo niet in het milieu terecht komen
    verder kan ik zegge dat dit ongeveer 25 a 35 liter mazout per week bespaart (verkeers gebonden file's enz... ),LET OP
    zie dit niet als een besparings actie want het onderhoud aan mijn fietsen kost verdomd hopen geld , en met regenweer slijten fietsen verdomd snel af


    wat echter mijn keuze tot invloed op de pelletkachel was
    1 zelfde warmte gevoel als gewoon hout
    2 het comfort van de kachels (gebruiks gemak dus met andere woorde)
    3 omdat iedereen beweert dat een neutrale brandstof is was dat mooi meegenomen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 12:02 am

    Philip,

    ik ben het helemaal met je eens wat je schrijft.

    Moesten we weten welke milieu last er is voor de productie, ophaling en transport denk ik dat de winst door milieu bewust pellets te gebruiken al naar de haaien is.

    Dus denk ik eerlijk dat pellets CO2 neutraal zijn als je het zaakje bij je thuis zelf bekijkt wel zal kloppen. Maar niet het totale verhaal.

    Zo is het met je fiets hetzelfde verhaal. Jij bent milieu bewust maar niet het totale verhaal.

    Ik zou graag ne keer weten wat en mamouttanker vervuild op één vaart tegenover 10.000 auto's in belgie. Op dat mamouttanketje staat zeker geen filtertje. Het komt toch immers praktisch in niemandsland terecht,

    gr
    spartherm
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 8:38 am

    nja maar tis een begin he he als je pellets brand
    tis een begin he, beter dan volop mazout verder stoken toch?
    en ik denk dat het mindere roet, fijn stof noem maar op ... van mijn dieselwagen niet opweegt met het niewue materiaal om de fiets te onderhouden ,tandwielen kosten grondstoffen olie en andere vervuilende grondstoffen. maar net als met pellets is wanneer je het gebruik staat de uitstoot ff stop zogezegd, bij autos heb je ook slijtage en nieuwe stukken erin enz... doch daar blijft de uitstoot voor of na de reparatie steeds gelijk en blijft die vervuilend zijn.
    doch ik doe enkel woon werk verkeer met de fiets en vind dat al genoeg op een maand was dit ettelijke kilo's stof en andere die ik niet uitstote volgens de kyoto berekening


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Annejanne wo dec 09, 2009 8:44 am

    Ik ben reeds verschillende keren naar Amerika (Texas) geweest en daar gaat niemand bewust om met milieu!!!! Ik vraag me dan ook wel af of het zin heeft om hier in België (zo'n klein land)allerlei "regeltjes" op te leggen om milieubewuster te gaan leven. Zo ook in Afrika: onze afgedankte, versleten, vervuilende auto's gaan naar daar en toeren daar nog verschillende jaren rond. Hierboven is nochtans geen grens die al het vuil van de andere continenten tegenhoud. Ik weet het wel, men moet ergens beginnen maar ons land is zo klein, dat het niet veel zal uitmaken of we nu wel of niet milieubewust zijn. Persoonlijk heb ik daar wel moeite mee, zolang niet iedereen (wereldwijd) meedoet.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 8:57 am

    annejanne
    groot gelijk heb je ,ik dacht er ook zo over
    maar.... we moeten toch ergens beginnen ?als ieder voorzichzelf uitmaakt enz... komt er met de loop der jaren wel verandering in ,denk ik toch


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Annejanne wo dec 09, 2009 9:00 am

    Ja, Philip: Hoop doet leven lacher


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 9:02 am

    en zotn in vrede leven pig


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 9:08 am

    heb ff de link terug gevonden om te berekenen hoeveel je bespaart (belgie)




    en dan krijg je dit

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    ik heb nu de prijs van de wagen gewoon laten staan als kleinere wagen
    ik denk dat calculator gebruikt maakt van gemiddelde verbruiken en rekening houd met de prijs al bij al toch een leuk geschenk voor mijn moeite , kosten van onderhoud fiets enz... moeten hier wel nog van afgetrokken worden


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 10:50 am

    Die berekening klopt langs geen kanten.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 11:00 am

    komt redelijk in de buurt denk ik toch
    reken nu makkelijk 25 liter aan een gemiddelde prijs van 1 euro per liter per week x46 weken werken kom je enkel op een 1100 euro diesel uit reken hierbij het geld over een paar jaar van de aankoop van bv de 2° auto die ik nu niet hoef enz.....

    enne tja ikke maakte die calcultor niet he moet je bij de Belgische staat voor zijn

    ohja ff vergeten mij vergoeding op het werk is het dubbele geworden sinds 2 jaar tegenover mijn auto vergoeding en dit is belastingsvrij ook nog. verder mag de werkgever tot 20cent per kilometer betalen doch die betaalt nog steeds maar 12 cent pfffff
    naja daar doen we het niet voor
    ikke mag nu al een niet zo ecologisch gemaakt pintje tongue meer drinken zonder dat buikje nog meer uitzet cheers


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 11:05 am

    Bij mij zou naar het station rijden duurder uitkomen dan met de auto omdat de fiets elke week zeker zou gestolen zijn en ik telkens een andere zou moeten kopen en verder een gratis jaarabonnement , ik zou niet weten waar ik NOG zou kunnen op besparen!!

    Het leven moet toch leefbaar blijven hé !!!

    Ik veronderstel dat iedereen toch begrijpt dat je van het ogenblik s'morgens je voet uit je bed zet het reeds geld kost!!!
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 11:10 am

    krusty niet iedere belg of nederlander spoort gratis he ^^
    enne ja als je je fiets aan een station moet achterlaten amai zelle hahahaha
    mijn werkgever bied een prive overdekte garage aan inclusief camerabewaking voor de fietsen ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 11:11 am

    Philip schreef:komt redelijk in de buurt denk ik toch
    reken nu makkelijk 25 liter aan een gemiddelde prijs van 1 euro per liter per week x46 weken werken kom je enkel op een 1100 euro diesel uit reken hierbij het geld over een paar jaar van de aankoop van bv de 2° auto die ik nu niet hoef enz.....

    enne tja ikke maakte die calcultor niet he moet je bij de Belgische staat voor zijn


    Philip , je spaart 36 km per dag uit = 180 km per week dat is bijlange na geen 25 euro .
    Als je 7920 km rekent aan een verbruik van 7 liter/100 km en 1 euro de liter kom je aan slechts 500 euro en een sjieke per jaar ( ver van die 1000 euro)
    algemene kosten 1500 euro per jaar voor 7920 km ? Ik heb op die tijd nog niet eens een garage gezien, miets ik per 8000 km aan 1500 euro kosten liggen dan zou ik jaarlijks boven de 3000 euro kosten hebben ??????????
    de berekening van de teruggave werkgever klopt ook niet, op de meeste werken krijg je een extra fietsvergoeding en bovendien kan je deze fiscaal inbrengen ook , dit zal dus hoger liggen dan hetgeen zij berekenen.

    Daarmee wil ik niet afdoen aan het feit dat je elke dag met je fiets gaat werken hé, want dat vind ik wel een zeer positieve zaak.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 11:15 am

    Philip schreef:krusty niet iedere belg of nederlander spoort gratis he ^^
    enne ja als je je fiets aan een station moet achterlaten amai zelle hahahaha
    mijn werkgever bied een prive overdekte garage aan inclusief camerabewaking voor de fietsen ^^

    Ik zou nog een stapke verder durven gaan , de meeste mensen kunnen gewoon niet met het openbaar vervoer op hun werk geraken .Dat is pas een schande in Belgie, openbaar vervoer promoten, mensen die met hun auto gaan werken met de vinger wijzen voor het milieu, terwijl er voor de meeste gewoon geen deftig alternatief voorhanden is .Van de 20 jaar die ik reeds werk heb ik nog nooit van het openbaar vervoer gebruik kunnen maken.Wat ik ten zeerste betreur, zowel voor het milieu als mijn portefeuille.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 11:18 am

    nee fiscaal kan je je fietsvergoeding niet inbrengen omdat dit onbelastbaar is en je deze bovenop je autovergoeding verkrijgt
    en dan zou jij deze nog is gaan indienen ? sorry heb het al geprobeert hoor en noppes
    verder basseer ik me steeds op de helft van de utrekeningen
    maar ik denk dat je vergeet rekening te houden met het aankoop kapitaal van je auto
    volgens mij is dat er bij ingerekend hoor zoals ik al in vorige reply melde
    en dan zou het plaatje wel kunne beginnen kloppen
    en ja net als een auto slijt een fiets maar het aankoop kapitaal is maar 1/4 tot 1/3 (duurdere fietsmerken )van de auto van 10000 euro


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 11:20 am

    nja als ik openbaar vervoer moet nemen ben ik van bus strijtem naar brussel - trein brussel naar asse - terug bus asse zellick

    dus 3 uren onder de baan
    terwijl ik vlot met mijn fiets op 35 a40 minuten thuis ben
    en ik er door al het drukke verkeer ook met de auto 25 a 30 minuten op rijd


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 11:32 am

    Philip schreef:nee fiscaal kan je je fietsvergoeding niet inbrengen omdat dit onbelastbaar is en je deze bovenop je autovergoeding verkrijgt
    en dan zou jij deze nog is gaan indienen ? sorry heb het al geprobeert hoor en noppes
    verder basseer ik me steeds op de helft van de utrekeningen
    maar ik denk dat je vergeet rekening te houden met het aankoop kapitaal van je auto
    volgens mij is dat er bij ingerekend hoor zoals ik al in vorige reply melde
    en dan zou het plaatje wel kunne beginnen kloppen
    en ja net als een auto slijt een fiets maar het aankoop kapitaal is maar 1/4 tot 1/3 (duurdere fietsmerken )van de auto van 10000 euro


    Het gaat hem hier dus niet over hetgeen je bespaart door me de fiets naar het werk te gaan maar gewoon door geen auto te kopen tout court , wat toch een klein verschil is.Want de meeste mensen die met de fiets naar het werk gaan hebben wel nog een wagen voor hun privé.

    je komt toch wel aan meer dan die 450 euro vergoeding op 1 jaar , of krijg je slechts enkele reis vergoeding ? (zijnde 18 km per dag ) ?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 1:39 pm

    nee nee 36 km dus het is heen en terug gerekend

    en ja ikzelf heb nog een 1 auto ipv 2 auto's
    de 2* was enkel woon werk verkeer en dat is dan zonde vind ik, en met de fiets naar het werk hgaan is slechts de eerste dagen moeilijk . eenmaal je lichaam die beweging gewend is heb je zelf ontwennings verschijnselen als je in verlof bent , je lichaam vraagt natuurlijk dan naar die beweging

    verder moet dit ook mogelijk op je werk zijn he
    dus omkleed ruimte,warme douches als je nat bent of bij vriesweer afgekoeld bent, droog rek in boiler ruimte zodat je savonds weer met droge schoene en kledij kan vertrekken enz.. zijn zaken die het doen lukke om te blijven fietsen naar het werk
    zonder voorgenoemde middelen zou ik het denkelijk ook niet uithouden


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    marnic
    marnic
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 40
    Registration date : 30-01-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van marnic wo dec 09, 2009 6:18 pm

    je mag nie alle autos wegdoen hij want dan pak je duizende mensen hun werk af
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Philip wo dec 09, 2009 6:44 pm

    marnic schreef:je mag nie alle autos wegdoen hij want dan pak je duizende mensen hun werk af

    dat doen ze nu ook al hoor


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 9:00 pm

    krusty
    dit is een vraag om een nieuw forum te starten.
    ik denk dat het reeds te laat is met onze aardbol ,ze is aan het afsterven ,niet meer te stoppen,onomkeerbaar.
    ieder mens die geboren wordt heeft een percentage onverzadigde hebzucht in zich,het mensdom vernield zichzelf.
    in die halve eeuw die ik bewust al heb mogen meemaken is de welvaart steeds toegenomen maar de teloorgang van ons millieu er dag na dag op achteruit gegaan ,ze beweren dat de bevolking langer leeft ,maar ik zie toch dagelijks vele jongen mensen sterven aan die verschrikkelijke ziekte,van nature ben ik optimist maar dit stelt me toch zeer teleur voor onze nakomelingen.
    Werkgelegenheid is Produktie en vervolgens Comsumptie ,het is visieuze cirkel die in evenwicht moet blijven om niet te ontsporen.

    je vraag was wat doe ik eraan ,ik doe gewoon wat ik moet doen en verder hou ik men geldbeugel in evenwicht.
    het zijn de wereldspelers die het voor het zeggen hebben ,zij moeten zorgen dat alles millieu vriendelijker wordt en de prijs veel goedkoper ,maar wat doen ze,de ruimte afzoeken naar nieuwe planeten om daar opnieuw alles te gaan ontginnen .
    en wat doe ik aan het millieu wel IK HEB GROENE VINGERS.



    GR FLEUR
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 10:58 pm

    (IK HEB GROENE VINGERS)

    Heb je dan een wietplantage? affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gast wo dec 09, 2009 11:25 pm

    caddy schreef:(IK HEB GROENE VINGERS)

    Heb je dan een wietplantage? affraid




    die hollanders toch klop


    caddy je kan mijn adres en tel nr bekomen op mijn prive-bericht



    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van steven do dec 10, 2009 12:07 am

    Philip schreef:nja als ik openbaar vervoer moet nemen ben ik van bus strijtem naar brussel - trein brussel naar asse - terug bus asse zellick

    dus 3 uren onder de baan
    terwijl ik vlot met mijn fiets op 35 a40 minuten thuis ben
    en ik er door al het drukke verkeer ook met de auto 25 a 30 minuten op rijd

    Philip,

    Werk jij in Zellik?

    Ik werk daar ook.

    Waar juist?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Hoeveel zijn jullie milieubewust ????? Empty Re: Hoeveel zijn jullie milieubewust ?????

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 1:57 pm