Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    paar problemen edilkamin marea

    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 9:39 pm

    Omdat onze leverancier van de pelletkachel blijkbaar geen moeite doet voor ons wil ik dit hier ook eens vragen ivm mijn probleem

    sinds levering maakt mijn ventilator voor luchtcirculatie een zoemend geluid , te vergelijken met een TL lamp met kapotte ballast
    heeft iemand dit nog of nog voorgehad ?
    dit spel duurt nu al 4maanden om iemand langs te sturen blijkbaar na herhaaldelijk te bellen + langs te gaan ...

    frequent maakt de kachel een ratelend geluid ( metaal op metaal ) als de ventilator voor cleaning in gang schiet en stopt of als er pellets worden bijgevoerd...


    Nu deze nacht heeft de pelletkachel een storing gehad , ik hoorde hem piepen en ging kijken en er stond no decompression op ?
    ik heb enkel italiaanse handleiding maar snap er geen jota van
    na inspectie leek alles ok en heb ik hem opgestart en vond dat bij opstart er nogal een lichte brandgeur de kamer binnenkwam...
    iemand raad ??

    alvast bedankt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 10:07 pm

    ik heb dit nog niet gehad met mijn edilkamin toestel maar als er iets ratelt dan zit er ergens iets niet goeg gemonteerd of is de ventilatormotor uit balans (lijkt mij onwaarschijnlijk omdat dit nog een nieuw toestel is).

    de wormschroef maakt een beetje lawaai maar dat hoor je bijna niet.

    de ventilatoren maken allemaal lawaai afhankelijk vh vermogen.

    je kan een aantal dingen zelf testen maar dan moet je eens zoeken bij de parameters ergens in dit forum.

    cheers


    jim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 10:19 pm

    spyder schreef:Omdat onze leverancier van de pelletkachel blijkbaar geen moeite doet voor ons wil ik dit hier ook eens vragen ivm mijn probleem

    sinds levering maakt mijn ventilator voor luchtcirculatie een zoemend geluid , te vergelijken met een TL lamp met kapotte ballast
    heeft iemand dit nog of nog voorgehad ?
    dit spel duurt nu al 4maanden om iemand langs te sturen blijkbaar na herhaaldelijk te bellen + langs te gaan ...

    frequent maakt de kachel een ratelend geluid ( metaal op metaal ) als de ventilator voor cleaning in gang schiet en stopt of als er pellets worden bijgevoerd...


    Nu deze nacht heeft de pelletkachel een storing gehad , ik hoorde hem piepen en ging kijken en er stond no decompression op ?
    ik heb enkel italiaanse handleiding maar snap er geen jota van
    na inspectie leek alles ok en heb ik hem opgestart en vond dat bij opstart er nogal een lichte brandgeur de kamer binnenkwam...
    iemand raad ??

    alvast bedankt

    Beste Spyder,

    Wat dat zoemend geluid van de ventilator betreft valt zulk een onderdeel onder de fabrieksgarantie, het kan wel zijn dat de ventilator wat geluid geeft bij een minder stroomverbruik door het feit dat hij niet op volle kracht werkt. Wat de fout voor no decompression betreft wil dit zeggen dat er terugslag is geweest in de schoorsteen, in het toestel zit een beveiliging waardoor hij dan zal uitspringen. Kijk even je schoorsteen na om te zien of deze misschien vuil is. Bij de edilkamin kachels heb je steeds een nederlandstalige handleiding bij het toestel geleverd vanuit het fabriek, neem anders even contact op met je verkoper en hij zal ze je wel snel doorsturen, anders kan je ze ook altijd hier vinden.

    Groetjes,

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 11:44 pm

    bedankt , heb alles nagekeken maar hij blijkt het terug de doen , heb ik me zorgen gemaakt voor niets dan
    dan zal het wel flink gewaaid hebben deze nacht denk ik in de schoorsteen !
    heb het alleszinds nog niet gehad ! kan dit veel voorkomen ??? is er iets wat ik kan doen aan de schoorsteen om dit te verminderen ?

    heb de handleiding ondertussen hier al gevonden en wacht nog af voor het wachtwoord Smile

    maar goed dat er niets meer scheelde want anders was het goed koud want heb voor de rest niets anders van verwarming !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast zo dec 27, 2009 11:59 pm

    beste spyder

    beschrijf eens welke schoorsteen je hebt dan kan en zal er zeker op uw vraag gereageerd worden.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 12:04 am

    fleur schreef:beste spyder

    beschrijf eens welke schoorsteen je hebt dan kan en zal er zeker op uw vraag gereageerd worden.




    gr fleur

    een gewone inoxen buis naar boven en dan naar buiten toe aan mijn voorgevel noordkant

    nog een vraagje

    De parameters in de setup , heeft iemand deze in DOC of PDF staan om zelf aan te passen ?
    Is de temperatuursonde achteraan het toestel ook te regelen , welke offset deze moet hebben ?
    het was deze morgen 15 graden in mijn woonkamer en deze gaf 18 aan...

    ik heb ook de indruk dat deze het niet goed doet , zo staat deze nu bvb op 9 graden en het is 21a22 graden binnen... ( goed voor ons )
    of is dit normaal ?
    De Pellet Adjust staat op -30% en kachel werkt nu denk ik op zn laagste ! verbruik = +/- 1,5zak vna 15kg op 24u
    ik dacht dat deze 3-9kw had dus op 3kw zou die het niet goed moeten rondkrijgen en op 9kw goed maar blijkbaar doet die op 3kw het al goed als die zo weinig moeite moet doen nu ...
    ik zit nu nog met enkel glas slecht geisoleerd ... vraag me af wat ik ga krijgen als het dubbel glas is later !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 12:18 am

    spyder

    dat kan en is zeker een groot probleem voor terugslag met een uitlaat aan de zijgevel van het huis (korte uitlaat)
    de enige en goeie oplossing is steeds een halve meter boven de nok van het dak van je huis .
    lees ook eens aandachtig alle topic s hier op het forum over schoorsteen (onderhoud)daar zal je veel van opsteken en zeker hoe het niet moet .
    met die parameters kan ik je niet verder helpen want daar ben ik een leek in (moet ook eens durven gezegd worden)





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 12:40 am

    spyder schreef:
    fleur schreef:beste spyder

    beschrijf eens welke schoorsteen je hebt dan kan en zal er zeker op uw vraag gereageerd worden.




    gr fleur

    een gewone inoxen buis naar boven en dan naar buiten toe aan mijn voorgevel noordkant

    nog een vraagje

    De parameters in de setup , heeft iemand deze in DOC of PDF staan om zelf aan te passen ?
    Is de temperatuursonde achteraan het toestel ook te regelen , welke offset deze moet hebben ?
    het was deze morgen 15 graden in mijn woonkamer en deze gaf 18 aan...

    ik heb ook de indruk dat deze het niet goed doet , zo staat deze nu bvb op 9 graden en het is 21a22 graden binnen... ( goed voor ons )
    of is dit normaal ?
    De Pellet Adjust staat op -30% en kachel werkt nu denk ik op zn laagste ! verbruik = +/- 1,5zak vna 15kg op 24u
    ik dacht dat deze 3-9kw had dus op 3kw zou die het niet goed moeten rondkrijgen en op 9kw goed maar blijkbaar doet die op 3kw het al goed als die zo weinig moeite moet doen nu ...
    ik zit nu nog met enkel glas slecht geisoleerd ... vraag me af wat ik ga krijgen als het dubbel glas is later !

    De Temperatuur die je ziet is de gevraagde temperatuur op de automatische stand, niet de temperatuur die het binnen is, je kachel gaat gewoon op de laagste stand branden en zal moduleren indien nodig als het kouder wordt dan de gevraagde temperatuur.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 12:45 am

    vandebosch schreef:
    spyder schreef:

    een gewone inoxen buis naar boven en dan naar buiten toe aan mijn voorgevel noordkant

    nog een vraagje

    De parameters in de setup , heeft iemand deze in DOC of PDF staan om zelf aan te passen ?
    Is de temperatuursonde achteraan het toestel ook te regelen , welke offset deze moet hebben ?
    het was deze morgen 15 graden in mijn woonkamer en deze gaf 18 aan...

    ik heb ook de indruk dat deze het niet goed doet , zo staat deze nu bvb op 9 graden en het is 21a22 graden binnen... ( goed voor ons )
    of is dit normaal ?
    De Pellet Adjust staat op -30% en kachel werkt nu denk ik op zn laagste ! verbruik = +/- 1,5zak vna 15kg op 24u
    ik dacht dat deze 3-9kw had dus op 3kw zou die het niet goed moeten rondkrijgen en op 9kw goed maar blijkbaar doet die op 3kw het al goed als die zo weinig moeite moet doen nu ...
    ik zit nu nog met enkel glas slecht geisoleerd ... vraag me af wat ik ga krijgen als het dubbel glas is later !

    De Temperatuur die je ziet is de gevraagde temperatuur op de automatische stand, niet de temperatuur die het binnen is, je kachel gaat gewoon op de laagste stand branden en zal moduleren indien nodig als het kouder wordt dan de gevraagde temperatuur.

    Groetjes

    ahzo , en kan ik deze moest het zijn als ik dubbel glas heb en het is teveel deze zelf aanpassen ? want kan met pellet adjust niet lager dan -30% gaan of wat kan ik dan doen buiten de deur van de gang openzetten ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 1:54 am

    Je kan in het installateursmenu ook nog de pellets omlaag halen maar je moet opletten dat je deze niet te laag zet want dan zal hij in veiligheid vallen omdat hij gewoon te weinig pellets krijgt. De deur naar de gang openzetten is zo een beetje het enige wat je kan doen om de warmte verder te verspreiden.

    Groetjes,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 2:00 am

    Hallo, Ik heb het tegenovergestelde dan Spyder krijg het niet warm genoeg. Vandaag heb ik mijn kachel op power 2 air 4
    staan en krijg ik het nauwelijks 21° met toevoerpellets op +20%. Heb een ruimte te verwarmen van 60m². Kan ik iets verbeteren door wat gegevens in de parameters te veranderen.

    mvg Jan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 3:42 am

    Niet direkt de parameters veranderen,gewoon eens proberen op power 3 is genoeg om het warmer te krijgen waarschijnlijk!
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van steven ma dec 28, 2009 6:56 am

    Spyder,

    Ik heb u het paswoord via PM gestuurd.

    gebruik de "zoek"knop voor de parameters


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 7:42 pm

    zojuist weeral in no decompression...

    snap het niet half jaar zonder problemen en nu dit

    is nu aan het afkoelen , dan de schouwbuis eens inspecteren onderaan
    vind dit precies nogal snel dat deze zou vol zitten ... ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 7:51 pm

    spyder

    met welke pellets brand jou kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 8:03 pm

    van piron zo'n rode zak met doorzichtige stukken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 8:10 pm

    spyder schreef:van piron zo'n rode zak met doorzichtige stukken



    spyder

    ik geloof dat er met deze pellets grote problemen zijn geweest,gisteren nog gelezen in een of andere topic,zal eens opzoeken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 8:26 pm

    oeie , heb nog 3/4e pallet Neutral
    kvind anders da ge der genoeg voor betaald

    heb net de oorzaak gevonden ! ( denk en hoop ik ) Smile
    wij laten deze nu continue dag en nacht branden met de koude en slecht geisoleerde woning

    blijkbaar heb ik gisteren de vuurkorf vergeten na te kijken en daar gaat natuurlijk de rookafvoerlucht vanonder langs Embarassed Embarassed

    hier zat een cm of 2 assen nog in , kkuis dat sjans wekelijks minstens 1x maar meestal maandag en vrijdag ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 8:45 pm

    spyder

    hier stond iets te lezen over die pellets die je gebruikt


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 8:51 pm

    hmm zal slechte levering geweest zijn zoals nicky van vandebosch zegt !
    Ik heb ook gemerkt dat er wat stof zit in de zakken , en dat de pellets snel breken maar dat probleem tot nu toe nog niet gehad !

    de stof die uit de zakken komt kun je die uit reservoir krijgen ?
    er blijft altijd een beetje pellets in he als het reservoir leeg is ?
    ik dacht een stukje op mn slang te plakken van de stofzuiger en reservoir met aszuiger eens volledig leegmaken en dan restpellets sorteren van de as met een zift ofzo moesten dit veel zijn ...

    wat zijn eigenlijk de beste pellets van prijs/qualiteit rond de 3.5-4euro ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 9:04 pm

    k zou toch eerst de kachelbuis bekijken en kuisen spyder (zit er daar een lang horizontaal stuk tussen)
    een beetje stof in de bak ,iedereen heeft dat,maar dat kan geen kwaad volgens mij.
    ja en de beste pellets.............er zijn hier al boeken over geschreven hè........ik zou het verdomd ook niet weten en ga mij daar niet meer over uitspreken ,krijg niet graag klop




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 9:08 pm

    ik kachelbuis ook gedemonteerd , is maar 5min werk he ...
    die T onderaanzat halfvol dus dit was het volgens mij niet
    maar in de korf zat een paar CM aangekoekte resten dus volgens mij was het dit

    Voor de rest is die schouw direct achter het toestel naar boven , een horizontaal stukje van 10cm ofzo onderaan en boven door de muur naar buiten

    de tijd zal het uitwijzen Wink
    staat nu terug mooi met schone ruit te branden :d
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 9:19 pm

    een pot die half vol zit spyder( in welke tijdspanne is dit ?)
    hoe lang is dat horizontaal stuk bovenaan door de muur? (heb je daar al eens gecontroleerd)
    en die slakken in de branderpot ,dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn dat hij versmacht door die verstopping s nachts.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 10:03 pm

    tis dat , bovenaan door de muur is een 50cm denk ik

    k moet nog eens een borstel gaan halen voor daarin !
    denk dat ik dit na de winter ga zuivermaken , is nu nog maar een 4-5mnd geinstalleerd

    hoe ontstaan die ''slakken'' ?
    die halfvolle pot denk in 1 week non stop branden 24/24
    Anonymous
    Gast
    Gast


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gast ma dec 28, 2009 11:37 pm

    spyder schreef:tis dat , bovenaan door de muur is een 50cm denk ik

    k moet nog eens een borstel gaan halen voor daarin !
    denk dat ik dit na de winter ga zuivermaken , is nu nog maar een 4-5mnd geinstalleerd

    hoe ontstaan die ''slakken'' ?
    die halfvolle pot denk in 1 week non stop branden 24/24



    spyder
    verstoppingen en slakken zijn een combinatie van verschillende faktoren,de keuze van de pellets is voor mij de grootste boosdoener (ik heb al pellets gezien waar karton in verwerkt was )




    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    paar problemen edilkamin marea Empty Re: paar problemen edilkamin marea

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:19 am