Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Philip
pedro
steven
7 plaatsers

    ervaringen pellinsert 54


    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast wo apr 07, 2010 12:57 pm

    ja, mijin ruit wordt ook redelijk snel zwart, ondanks ik al met verschillende merken pellets gestookt heb.

    Ook zijn er intussen al veel interventies geweest van een technieker van Edilkamin (o.a batterij moederbord, ventilator, afsluitkoord,... ) zijn allemaal vervangen geweest.

    echt tevreden hierover ben ik niet helemaal, jammer Crying or Very sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast wo apr 07, 2010 9:47 pm

    hoi tom
    heb iets veranderd en helpt blijkbaar toch veel minder aanslag op venster heb een buis rechtstreeks op de aanzuigbuis verse lucht gezet en beter ook de regeling snelheid ventilator werkt nu beter reageerd beter .
    bedankt voor de ractie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Nieuwe pellinsert 54

    Bericht van Gast di jul 20, 2010 10:25 pm

    Enkele dagen geleden hebben ze bij mij een pellinsert 54 komen plaatsen. Het zou over een nieuwe versie gaan die nog niet zo lang zou uit zijn. Mijn installateur had deze nieuwere versie nog nergens geplaatst.
    De installatie is goed verlopen en is netjes gedaan. Hier heb ik geen klagen over, maar de bijgeleverde afstandsbediening daar staat alles in het italiaans op.
    Volgens mijn installateur zou je deze naar het Engels kunnen zetten, maar ik kan hier nergens iets van terug vinden in de handleiding. Hij heeft mij ook een paswoord door gemaild een negatief ongelukkig getal maar dat wil ook niet lukken.
    Op de display van de afstandsbediening kan ik geen negatieve waarden inbrengen. Vermoedelijk is het paswoord dus bij deze nieuwere versie weer anders?
    Zouden jullie mij misschien wel verder kunnen helpen om de taal naar het Engels of indien mogelijk naar het Nederlands te zetten?
    Alvast bedankt.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van steven di jul 20, 2010 11:40 pm

    frank11,

    De pelletinstert54 is ondertussen al een tijdje uit. dat is nu ongeveer een jaar geleden.
    ik vermoed dat de installateur je de parameters niet wil geven of dat hij ze zelf niet heeft en dat laatste zou pas erg zijn.
    ik weet dat ik altijd enorm veel coommentaar krijg of bedreigd wordt, als ik een installateur bekritiseer, maar je installateur heeft zijn werk niet volledig gedaan.

    Via mail zal je de info ontvangen om de taal wijzigen. De talen waaruit je kan kiezen zijn spaans, frans, italiaans en engels.

    laat even weten of het lukt.

    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast wo jul 21, 2010 10:44 am

    Bedankt Steven

    het is gelukt. Bedankt hiervoor.

    Misschien nog een ander vraagje waar ik hier ook al problemen over gelezen heb.
    De kachel wordt echt luidruchtig indien deze overgaat naar de gewone brandstand. Dan springt er een ventilator bij op welke wel echt luidruchtig is. Ik las dat je dit ook kan verminderen.
    Is dat aan te raden of afblijven!
    Ter info: Momenteel heeft mijn installateur geen enkele parameter gewijzigd maar deze dient nog langs te komen voor een kleine reparatie onder garantie. De eerste maal bij de opstart trachtte hij zelf hier iets aan te doen maar het verhaal van hierboven moet ik je niet meer uitleggen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast do jul 22, 2010 10:08 am

    Beste Steven,

    De Pellinsert 54 is wel degelijk pas aangepast. De venster is veranderd om een betere verspreiding van de warmte te bekomen, aan de techniek enzovoort is echter niets veranderd.

    groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast wo jul 28, 2010 7:30 pm

    ik heb met de afstandsbediening regelmatig of bij het minste dat ik deze beweeg problemen met het vinden van zijn verbinding met de kachel. Het verbindingsicoontje begint dan te knipperen en er komt "link research"
    Het verdraaien van de antenne brengt weinig soelaas.
    Kan iemand die deze kachel ook bezit of ervaring mee heeft mij vertellen of hij dit ook ondervindt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 6:24 pm

    Beste Respen

    Wij hebben sinds 8 januari onze Edilkamin insert 54 en wij hebben deze probleemmelding ook reeds gehad!
    Heb je dan een oplossing gevonden?
    Kan je deze mededelen?

    Warlie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 10:22 am

    Warlie schreef:Beste Respen

    Wij hebben sinds 8 januari onze Edilkamin insert 54 en wij hebben deze probleemmelding ook reeds gehad!
    Heb je dan een oplossing gevonden?
    Kan je deze mededelen?

    Warlie

    Check air flow heeft steeds te maken met de doorstroming van lucht door de kachel. Dit wil dus zeggen: De lucht gaat vanachter aan het toestel in via de kleine buis, wordt door het toestel afgevoerd via de extractiemotor en zo uitgeblazen de schoorsteen in die bij deze toestellen zeker dient getubeerd te worden. Belngrijk is dat er een ruimte van 5cm rondom het toestel vrijgelaten wordt en roosters ingebouwd zijn om verluchting mogelijk te maken. In sommige gevallen is het echter al voldoende gewoon de extractiemotor harder te laten blazen.

    Groeten,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast za okt 08, 2011 7:05 pm

    ben helemaal niet tevreden.
    Een echte miskoop. Toestel maakt 58dB lawaai, dat is evenveel als de oudere dampkappen in de keuken op 2m afstand.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van steven za okt 08, 2011 7:54 pm

    Frank11,

    Heb je ondertussen de installateur al laten langs komen?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast za okt 08, 2011 9:15 pm

    ja,
    deze heeft alle instellingen in alle standen op het laagste vermogen gezet dwz dat ik ongeveer aan 4kw verwarm in alle standen en dat doordoor het geluid ook steeds hetzelfde is.
    Nadat ik dit nog niet voldoende vond melde hij mij dat dit een normaal geluid was. Nadien heb ik zelf een geluidmeting gedaan en 58 db vind ik erover!
    Installateur laat niets meer van zich horen omdat dit geen installatie fout is en de inporteur niets laat horen naar de installateur.
    Ik heb van iemand wel eens een mailtje ontvangen die hetzelfde probleem had en zelf gedeeltelijk heeft opgelost.
    Hij schreef het volgende:
    ... Parameters van de ventilators links stand 1 op 20,30,40 en rechts op 15,25,35 gezet is doenlijk kwa ventilatie.
    De volgende ga ik met telkens 10 naar boven tot max 100,maar deze gebruik ik zelden.
    Pellettoevoer op -20%
    De reden voor het verschil van ventilatie links en rechts is omdat de rechtse meer vermogen geeft.
    Op deze manier hoor je hem "bijna" niet.
    In het begin maakte de ventilators een hels lawaai door het geratel en gerammel van de metalen platen in en rond de ventilators.
    Heb extra dampers onder de ventilators geplaatst en erop gelet dat er zeker geen kabels en zo erop konden daveren.
    Heb wel nog probleem met rechtse ventilator waar nog een ronk of daver in zit maar het probleem is dat je er vooraan niet aankan,ik ga de haard er dit weekend nog eens uithalen om de kas achteraan te openen,want de daver komt vandaar.
    ...

    Ik heb dit nog niet kunnen uitvoeren maar zodra ik de mogelijkheid zie ga ik dit wel een proberen. Heden wordt de kachel weinig gebruikt.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van steven za okt 08, 2011 11:25 pm

    neem contact op met de invoerder dan edilkamin in Belgie: Pierre Girretz


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast zo okt 09, 2011 12:57 pm

    Steven schreef:neem contact op met de invoerder dan edilkamin in Belgie: Pierre Girretz

    Heb je enige ervaring met deze persoon of deze van goede wil is of ken je mensen die contact met hem hebben opgenomen voor problemen allerlei en wat de daaruit gekomen verbintenissen waren?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van steven zo okt 09, 2011 3:12 pm

    neem contact en je ziet en hoort het zelf wel.

    'de daaruit gekomen verbintenissen' ==> jurist?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast do okt 20, 2011 1:27 pm

    Steven schreef:neem contact op met de invoerder dan edilkamin in Belgie: Pierre Girretz
    na contact en probleem te hebben omschreven melden ze me.
    Beste,

    Ik heb daarover gesproken met de technieker.

    We zijn op de hoogte betreffend de lawaai. We hebben al daarover gesproken met Italïe en hebben geen oplossing tot nu toe daarvoor.



    Sincères salutations,

    Met vriendelijke groeten,


    Aurélie GLADALA
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 5:46 pm

    Frank11, heb je de kachel in werking gezien voordat je hem aanschafte?
    Wij hebben ons oog laten vallen op de Inpellet 54 maar willen hem eerst wel eens zien en horen voordat we tot aanschaf over gaan.
    Heb jij het "oude" model Pellinsert of het nieuwe model met die extra opening boven het venster?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 9:27 pm

    of mijn serie de oude of de nieuwe is weet ik niet, maar de invoer van de pellets gebeurd achter de voorste paneel bovenaan in een schuif waarin 15kg pellets kunnen. zie fig.
    Mijn grote fout is geweest dat ik te goed gelovig ben geweest en voort gegaan ben op de "deskundige" uitleg van de verkoper. Die beweerde dat ze allemaal even weinig lawaai maakte, wat dus niet het geval is, maar indien je in een toonzaal komt waar al muziek speelt en allerlei nevengeluiden zijn dan kan je dat niet vergelijken met een woonkamer waar het muisstil is.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    of deze foto

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 9:50 pm

    Das een goeie inderdaad.
    Wanneer de muziek in de toonzaal ietwat te luid is weten we nu waarom ze dat doen!
    Het model van jouw foto zou het oude model zijn heb ik begrepen.
    Vind hem er strakker uitzien dan het nieuwe model maar mij is verteld dat er eerder problemen zouden zijn met de electronica omdat ie z'n warmte onvoldoende kwijt zou kunnen.
    Het nieuwe model zou daarom een betere/grotere luchtuitlaat hebben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 10:00 pm

    Zit een beetje in de techniek met mijn beroep en het probleem is dat de ventilator die bij mij in de kachel zit te klein is. Deze moet aan een te hoog toerental draaien om zaakje gekoeld te krijgen met alle lawaai overlast tot gevolg.
    Een grotere ventilator die een zelfde debiet zou leveren aan een kleiner toerental was ideaal geweest. Aangezien ik een bestaande grote open haard heb laten dicht maken met deze pelinsert, had ik links of rechts van de kachel, achter de vaste wand nog plaats genoeg om eventueel een externe ventilator te laten plaatsen die niet zo luidruchtigheid zou zijn, maar dit zou ook niet gaan beweerde men.
    Ik wil wel extra betalen voor een oplossing voor het geluid maar voor mijn kachel blijkt die blijkbaar niet te zijn. Crying or Very sad

    Het oogt mooi, maar daar is dan alles mee gezegd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 11:06 pm

    Tja, ik heb geen idee hoe die ventilator er in zit en of het fysiek mogelijk is om een externe ventilator te kunnen plaatsen.
    Zie dat ie net als de Inpellet 600 m³/h blaast.
    Indien je wel een externe fan kunt plaatsen is het enige probleem wat ik me zou kunnen voorstellen de aansturing ervan.
    Misschien de fabrikant vragen wat het maximaal vermogen is welke kan worden aangestuurd?
    Persoonlijk zou ik liever m'n garantie opgeven en een stillere fan plaatsen dan in de herrie blijven zitten...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Edilkamin

    Bericht van Gast ma okt 28, 2013 8:57 pm

    HALLO ALLEN ; ik ben dretske :

    we hebben plannen om een inbouwhaard te kopen Edilkamin pelletinsert 54 model  8Kw .

    Heeft er iemand ervaringen mee?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van erwin ma okt 28, 2013 9:19 pm

    dretske,

    welkom op het forum, ik heb uw bericht verplaatst naar een bestaand topic,
    lees de vorige berichten maar eens door...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Brahman
    Brahman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 60
    Registration date : 26-02-11

    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Brahman di nov 12, 2013 7:17 pm

    Ik heb reeds twee jaar een pelinsert van edelkamin.
    Ze werkt uitstekend en verwarmt onze living voldoende.
    Maar inderdaad er is veel lawaai van de ventilator en dat is echt een heel groot nadeel...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty pellinsert 54 in werking zien ?

    Bericht van Gast di nov 12, 2013 10:19 pm

    Weet er iemand waar ik een Edilkamin haard pelletinsert 54 in dienst kan zien ?




    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van marc vr nov 22, 2013 10:23 pm

    Bij mij thuis maar ik woon aan de kust Smile 
    Hij is nog niet ingebouwd daar ik net een nieuwe ventilator geplaatst heb en mijn printplaat hersteld heb , triac stuk.
    Als je er iets van wil weten vraag maar .Wat kan ik je wel al vertellen :

    nadelen :
    Niet de gemakkelijkste voor onderhoud ( tov sommige andere )
    Dure onderdelen
    Niet de stilste

    Voordelen:
    uitzicht ( grote ruit ) tov sommige
    Wel degelijk
    Systeem voor reinigen schouwkanaal is makkelijk .
    Overzichtelijke parrameters
    Degelijke afstandsbediening ( kan anders moeilijk bediend worden ) tov andere .

    Zou ik er weer een kopen ?
    ik twijfel tussen deze en een mcz maar dit is omdat ik alle voor en nadelen van de kachels ken en mcz er ene heeft met meer vermogen

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen pellinsert 54  - Pagina 2 Empty Re: ervaringen pellinsert 54

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 5:29 am