Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 30 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair di apr 19, 2011 9:19 pm

    hobbymachine schreef:Sommige rijden hier met hoge snelheid de bocht uit, en al heb ik zonnepanelen en kon ik verwachten dat de snel gemaakte winst niet kon blijven duren, dan is het nu toch wat gortig !
    Er is geen enkele leverancier die moet betalen om stroom op het net te zetten, dat doet de eindgebruiker door betaling aan Eandis (of een andere netbeheerder) via de factuur van zijn leverancier. Waarom moet IK (particulier) dan gaan betalen daarvoor ? En waarom in de vorm van een heffing die NIET naar de netbeheerders zou gaan maar rechtstreeks in de zakken van de Vlaamse regering ?
    Wie komt er nu eigenlijk geld tekort, Netbeheerder of Chris Peeters ( Freya ???) ?
    Bovendien Erwin, het heeft helemaal niks te maken met GSC's ofte certificaten want die blijven hun volledige waarde behouden.
    Geen ramp hoor want op de 4 jaar dat die panelen er liggen zijn ze voor 50% afgeschreven MAAR het zou op een eerlijker manier kunnen gebeuren. Er zijn op de beurs ook van die gouden periodes maar af en toe zwarte ... centen investeren houdt risico's in ! Met een spaarboekje maak je die banken weer rijk, ze lenen jullie geld aan Portugal tegen 20% > moet er geen zand zijn ?


    jij bent dan ook geen leverancier hobby, maar een particulier en die moeten dus wel betalen voor het gebruik van de bestaande infrastructuur.Dus als jij stroom terugstuurt zou jij moeten betalen voor de hoeveelheid die je terugstuurt net zoals wij betalen voor de hoeveelheid die bij ons geleverd wordt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di apr 19, 2011 10:38 pm

    de infrastructuur (het netwerk) dateert voor een groot deel uit het stenen tijdperk, en is met het belastingsgeld van alle Belgen betaald.
    het lijkt me nogal vergezocht om deze problematiek voor te stellen als zijnde de "schuld" van de eigenaars van een bescheiden photovoltaïsche installatie.
    het merendeel van de gsc's wordt opgeslorpt door electrabel. electrabel is mede-eigenaar van eandis. electrabel heeft 80% van de belgische energiemarkt in handen. electrabel betaalt geen belastingen......
    door het verhogen van de netwerktarieven zetten ze ook de kleinere alternatieve energieaanbieders onder druk om hun transparante, zonnepaneelvriendelijke tarieven los te laten.

    het lijkt me duidelijk waar het probleem zit.


    Laatst aangepast door steefjeqv op di apr 19, 2011 10:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : dt fout)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di apr 19, 2011 10:40 pm

    hobbymachine schreef:
    Wie komt er nu eigenlijk geld tekort, Netbeheerder of Chris Peeters ( Freya ???) ?

    Hobbymachine, ze zitten in brussel met een groot gat in de portemonnee en zullen dat opvullen zoals het hun best uitkomt zoals het steeds geweest is.

    vandaag ging de dieselprijs omlaag, aan de pomp merk je er niks van want de accijns gaat weer evenredig mee omhoog, op een liter diesel van 1.40 gaat 70 cent naar de staat, en zo blijven we bezig,




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro wo apr 20, 2011 8:24 pm

    flair schreef:
    pedro schreef:Typisch voor Belgie zekers!!!??Ze steken iets in gang , moedigen de mensen aan en geven premies en opeens beseffen ze dat ze iuets te geweldig geweest zijn en gaan ze de hele boel belazeren!!

    Hoe gaan ze de boel dan precies belazeren, ze trekken alleen maar recht wat scheef is.Door eigen onkunde weliswaar maar soit.

    Hoe dat ze de boel gaan belazeren??Ze zetn de mensen er eerst toe aan om zonnepaneln te laatsen,en als ze dan in het snotje hebn dat ze dr nie gaan komen ,gaan ze opeens nieuwe regeltjes invoeren.... Eerst int lang en int breed uitsmeren in de media dat de factuur met 70E omhoog zal gaan om de mensen die geen hebn nog ietsje meer op hun paard te zetten,en dan gaan ze ons extra kosten aanrekenen. Ge kunt geen boekske of krant meer openslaan of dr staat één of andere pipo te klagen dat ie moet meebetalen voor de zonnepanelen van de 'rijken'.terwijl de mensen nie snappen dat de fout bij onze o zo schitterende politici ligt!Kben kik nochtans nie rijker of armer of een andere doorsnee werkmens hoor!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair wo apr 20, 2011 8:40 pm

    'k vind het niet meer dan logisch dat ieder betaalt voor het gebruik van het net volgens de hoeveelheid of de capaciteit dat hij ervan gebruikt.Wie zonnepanelen heeft gaat dat toch niet voelen ? Er zal alleen een klein beetje minder winst zijn.
    Jullie gebruiken nu ook eenmaal het net ,.....als ge een systeem vind zonder stroom terug te sturen dan zwijg ik ;-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast wo apr 20, 2011 9:35 pm

    Ooit komt de dag.......

    Wie zijn zolder volzet met,
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    is van jullie gezaag vanaf....hahaha...

    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast wo apr 20, 2011 9:48 pm

    Ofwel, kunnen we ook nog dat in de tuin zetten,
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    en dan kunnen jullie zagen dat de schaduw in je tuin ligt te draaien, en dat het lawaai maakt s'nachts en niet kunt slapen !!........
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast wo apr 20, 2011 10:08 pm

    Vooral om medeburgers als bv. Flair (sans rancune hoor Flair) tevreden te stellen heb ik een deal gemaakt met mijn buren en kunnen ze van mij in de zomer van NU af stroom kopen. Het is wel geen groene stroom meer maar groene die in't zwart geleverd wordt. Voor hun een zaak en voor mij geen verlies.
    Ik stuur genen bal meer op het net maar mijne meter zal wel stilstaan !
    Beter zo ??
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair wo apr 20, 2011 10:51 pm

    Het zou veel beter zijn mocht iedereen dat kunnen doen.Dan hebben we het net niet meer nodig ;-) .
    En ik neem er ook geen aanstoot aan hobby, ik heb overigens niks tegen mensen met zonnepanelen. ik vind het alleen vreemd dat in een vorige topic gesteld werd dat we maar allemaal ons bakkes moesten houden en die 72 euro maar moesten betalen en anders zelf maar panelen moesten leggen.Terwijl nu moord en brand wordt geschreeuwd ( ik overdrijf) omdat ook de zonnepanelers hun deel moeten betalen.
    Blijkbaar betaalt niemand graag :-p
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair wo apr 20, 2011 10:52 pm

    @ Krusty,wat heb je tegen windmolens ? Oh juist ja ze bederven het landschap zeker ?
    Zagen, wie het schoentje past ,....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast wo apr 20, 2011 11:01 pm

    Ik heb helemaal niks tegen windmolens , trouwens van de moment dat er een goeie wet voor bestaat zal ik die mogelijkheid bekijken om er ene te plaatsen ( momenteel geen enkele toelating bij ons )
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair wo apr 20, 2011 11:06 pm

    krusty schreef:Ik heb helemaal niks tegen windmolens , trouwens van de moment dat er een goeie wet voor bestaat zal ik die mogelijkheid bekijken om er ene te plaatsen ( momenteel geen enkele toelating bij ons )

    ah excuseer, dan was het iemand anders die hier eens zijn betoog tegen windmolens deed , en die eindelijk blij was dat de antennes nu uit het straatbeeld waren.
    Hier is er momenteel ook geen toelating , volgens mij bijna nergens. Anders had ik er ook al enen gezet.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo apr 20, 2011 11:10 pm

    hobbymachine schreef:Vooral om medeburgers als bv. Flair (sans rancune hoor Flair) tevreden te stellen heb ik een deal gemaakt met mijn buren en kunnen ze van mij in de zomer van NU af stroom kopen. Het is wel geen groene stroom meer maar groene die in't zwart geleverd wordt. Voor hun een zaak en voor mij geen verlies.
    Ik stuur genen bal meer op het net maar mijne meter zal wel stilstaan !
    Beter zo ??

    hobby dat zullen er meer gaan doen dan, een verlengkabel tot bij de buren met een verbruiksteller ertussen en beide partijen zijn tevreden,
    andere optie die ik zie gebeuren om geen stroom terug te sturen is extra gaan verbruiken zodat de meter nooit terugdraait, bvb alle lichten aan enz,
    das dan het omgekeerde van ennergiezuinig en te danken aan de regering


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Block wo apr 20, 2011 11:28 pm

    Energie is zo belangrijk voor een goede economie, ge moet daar toch iemand bekwaam op zetten anders krijg je dergelijke toestanden.

    ecopower moet noodgedwongen prijs tot 22 cent laten stijgen vanaf 1/8

    Wase wind kan all in prijs niet aanhouden.

    Ze heeft dat knap geregeld. Zou dat in haar thesis staan Wink


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Jef do apr 21, 2011 1:13 am

    Tegen dat in de ontwikkeling naar een beter milieu en het behalen van de 20% groene stroom quota die Europa dient te behalen tegen 2020.
    Dan zullen we nog is praten als ze de quota niet halen omdat ze het nu te duur vinden.
    Elke dag zal er dan een sanctie worden op gelegd wie denk je dat die mag betalen?
    Ik vrees dat er dan mag geroepen en getierd worden het zal alle sinds niet aan mij liggen.
    Ik heb in mijn eigen verbruik voorzien niet meer maar ook niet minder. En als ik moet betalen voor het aan Kwh ik terug op net stuur om te bunkeren voor de winter dan zal ik daar niet moeilijk overdoen.Maar ik vrees dat de degene die voor miljoenen aan kwh terug sturen daar wel moeilijkst gaan over doen.En om die rede redeneer ik dat het nooit zo ver zal komen(ik kan natuurlijk mis zijn)maar waar kapitaal veel kapitaal achter zit is geen politiek tegen op gewassen in dit landje.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 2:27 am

    Als ge het mij vraagt ging de elektriciteitsfactuur zo wie zo omhoog, nu hebben ze gewoon een zondebok gezocht.

    Particuliere windenergie is in ons landje geen optie, want ge krijgt toch geen vergunning.(of uiterst zelden)

    Pelletkachels milieuvriendelijk? ik geloof er gene bal van, ik zou eens willen weten wat zo een kacheltje aan fijn stof uitstoot.

    Het is hier zoals het altijd is in België, als de dikke nek het zijn maar heeft en als de kleinere hardwerkende man eindelijk iets bij elkaar gespaard heeft, dan gaan ze die effe het leven zuur maken.

    Eigenlijk ons eigen schuld, de Belg is een stomme kloot, want zo iets moest ge eens in een ander land proberen, het land zou al rap te klein zijn.

    En zo kunnen we nog uren verder gaan, ge moest eens weten hoeveel je betaald voor een ander.

    En klein voorbeeltje, ik en mijn madam zijn samenwonend, nu moest er iets met haar moeder gebeuren, bv sterven, hopelijk niet, maar als dat moest gebeuren dan krijg ik daar geen betaald verlof voor.

    Aja want jullie zijn ook niet getrouwd, maar als ik op de ziekenkas kom te staan, (en dat gebeurt regelmatig, 3 heria's 2 lumbago's en fybromialgie) dan krijg ik al direct een schrijven dat ik maar 55% uitkering zal krijgen, want uw madam die verdient te veel, dan ja dan weten ze u wel wonen hé.

    Als het voor te krijgen is dan kennen ze u niet maar als het is om te betalen dan gaat het automatisch van uw rekening.

    Ps; wij zijn de maandag gaan tekenen voor zonnepanelen, eigenlijk iets minder dan ons verbruik, dus moet ik ook niet betalen voor iets op het net te zetten.

    Mmm ja ik geloof ook nog in sprookjes zekers?

    Langleven de klojoos die ons landje om zeep helpen.

    Ik zit hier nu ook niet voor mijn plezier, 't is dat ik niet kan staan, liggen of zitten.

    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc do apr 21, 2011 9:02 am

    een tijdje geleden ben ik ook eens gaan kijken om te zien of ik een windmolen mocht neer plaatsen prijs was toen ongeveer 12000 euro.een gememiddeldeo stroom opbrengst van 650kw per/maand. maar ik kreeg geen bouwvergunning wegens het niet passen in de natuur ?? ( je kunt deze zelfs in het groen krijgen )ik zit hier in een straat met 20 woningen op 27a grond achter mij een grote weide en daar achter bossen. niet passen in de natuur pphh ik kan de paal zelfs bekleden met klimop.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc do apr 21, 2011 9:06 am

    krusty schreef:Ofwel, kunnen we ook nog dat in de tuin zetten,
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    en dan kunnen jullie zagen dat de schaduw in je tuin ligt te draaien, en dat het lawaai maakt s'nachts en niet kunt slapen !!........

    ach, krusty goed slapen doen we al lang niet meer. Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair do apr 21, 2011 10:01 am

    cuypersmarc schreef:een tijdje geleden ben ik ook eens gaan kijken om te zien of ik een windmolen mocht neer plaatsen prijs was toen ongeveer 12000 euro.een gememiddeldeo stroom opbrengst van 650kw per/maand. maar ik kreeg geen bouwvergunning wegens het niet passen in de natuur ?? ( je kunt deze zelfs in het groen krijgen )ik zit hier in een straat met 20 woningen op 27a grond achter mij een grote weide en daar achter bossen. niet passen in de natuur pphh ik kan de paal zelfs bekleden met klimop.


    Mark ,

    Laat u niks wijsmaken door verkopers van windmolens, een windmolen voor particulier brengt gemiddeld slechts 1200 KW per jaar op, vorig jaar heeft een koppel er 1 geplaatst in de kuststreek, slechts 1000 kw op 1 jaar.
    Ik ken de cijfers ook die ze voorspiegelen.De skystream , welke gezien wordt als de meest ontwikkelde , levert therotisch zo'n 2200 kw per jaar op. Er staat er echter 1 in belgie en die komt in de praktijk maar aan 1100 kw .

    Voorlopig zijn enkel de molens van 80 meter en hoger rendabel.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Jef do apr 21, 2011 10:52 am

    Bij ons in de gemeente mogen dus wel windmolens geplaatst worden en zodoende staan er al enkele.
    Het enige wat ik ervan zie is dat ze meer stil staan dan dat ze draaien.
    Dus veel zullen ze dus ook niet op brengen en idd de kostprijs van dit stilstaand molentje is iets van een 12.000€ te gek voor los te lopen dus.
    Geef mij dan maar de zonnepanelen.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 11:20 am

    Het is normaal dat die kleine voor particulieren nu stilstaan, t'is al enkele dagen bijna windstil tot op 20 meter hoogte.
    Die grote aan de zee en in de haven zullen wel draaien, die staan veel hoger hé!!

    De beste is momenteel de SKYSTREAM 3.7 maar veel te duur , maar de opbrengst wordt ook opgeblazen door de verkopers zoals met de pelletkachels.

    In het bericht 32 van Jumper staat veel waarheid o.a. ""ge moest eens weten hoeveel ge betaalt voor een ander "oei......dat mag ik niet zeggen zeker ....taboe!!!!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 12:41 pm

    Worden hier geen off-topic generaliserende of politiek getinte berichten gemodereerd?
    Dit forum lijkt soms meer een vrijplaats voor maatschappelijk ontevreden zeveraars dan op een informatief pelletforum.

    En weer even on-topic: ondertussen zijn zonnepanelen zelfs zonder subsidies al zeer rendabel. Als je ze op de vrije markt kunt kopen is de terugverdientijd zonder enige vorm van subsidie ca. 11 jaar. Bij windmolens is dit veel langer (als je ze al ooit kunt terugverdienen zonder subsidie en berekening van de werkelijke maatschappelijke kosten).
    De subsidieregeling die Vlaanderen hanteert is inderdaad erg genereus, legt de rekening bij de consument die nog geen zonnepanelen heeft en verstoort de marktwerking (nergens zijn de panelen zo duur als bij de geregistreerde aannemers in België).
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair do apr 21, 2011 12:52 pm

    HermanM schreef:Worden hier geen off-topic generaliserende of politiek getinte berichten gemodereerd?
    Dit forum lijkt soms meer een vrijplaats voor maatschappelijk ontevreden zeveraars dan op een informatief pelletforum.

    En weer even on-topic: ondertussen zijn zonnepanelen zelfs zonder subsidies al zeer rendabel. Als je ze op de vrije markt kunt kopen is de terugverdientijd zonder enige vorm van subsidie ca. 11 jaar. Bij windmolens is dit veel langer (als je ze al ooit kunt terugverdienen zonder subsidie en berekening van de werkelijke maatschappelijke kosten).
    De subsidieregeling die Vlaanderen hanteert is inderdaad erg genereus, legt de rekening bij de consument die nog geen zonnepanelen heeft en verstoort de marktwerking (nergens zijn de panelen zo duur als bij de geregistreerde aannemers in België).


    Hoeveel kosten zonnepanelen in Nederland ? Met de prijs die je hier betaalt zijn die zonder meer nooit rendabel zonder subsidies.het zou 30-35 jaar duren bij mij eer ik ze terugverdiend heb , tegen dan lig ik al lang onder de grond :-p en werken mijn zonnepanelen waarschijnlijk ook al nie meer deftig
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast do apr 21, 2011 1:01 pm

    flair schreef:Hoeveel kosten zonnepanelen in Nederland ? Met de prijs die je hier betaalt zijn die zonder meer nooit rendabel zonder subsidies.het zou 30-35 jaar duren bij mij eer ik ze terugverdiend heb , tegen dan lig ik al lang onder de grond :-p en werken mijn zonnepanelen waarschijnlijk ook al nie meer deftig
    Ik heb een prijsopgave van ca. €7000,- incl. 19% BTW voor 12 230Wp panelen met omvormer en installatie (schuin pannendak, incl. nieuwe meter en extra groep). Mijn besparing bij de huidige electriciteitsprijzen bedraagt dan ca. €540,- per jaar. Bij een gemiddelde prijsstijging van 3% per jaar zal deze installatie na 11 jaar terugverdiend zijn.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do apr 21, 2011 2:09 pm

    Jumper schreef:

    En klein voorbeeltje, ik en mijn madam zijn samenwonend, nu moest er iets met haar moeder gebeuren, bv sterven, hopelijk niet, maar als dat moest gebeuren dan krijg ik daar geen betaald verlof voor.


    Jumper als samenwonende heb je wel recht op betaalde dagen klein verlet,

    De wetgeving inzake klein verlet voorziet de gelijkstelling met de echtgenoot bij het samenleven van twee personen die een verklaring van wettelijke samenwoonst hebben afgelegd bij de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeenschappelijke woonplaats.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro do apr 21, 2011 2:20 pm

    HermanM schreef:
    flair schreef:Hoeveel kosten zonnepanelen in Nederland ? Met de prijs die je hier betaalt zijn die zonder meer nooit rendabel zonder subsidies.het zou 30-35 jaar duren bij mij eer ik ze terugverdiend heb , tegen dan lig ik al lang onder de grond :-p en werken mijn zonnepanelen waarschijnlijk ook al nie meer deftig
    Ik heb een prijsopgave van ca. €7000,- incl. 19% BTW voor 12 230Wp panelen met omvormer en installatie (schuin pannendak, incl. nieuwe meter en extra groep). Mijn besparing bij de huidige electriciteitsprijzen bedraagt dan ca. €540,- per jaar. Bij een gemiddelde prijsstijging van 3% per jaar zal deze installatie na 11 jaar terugverdiend zijn.

    das 2,53€/Wp Btw in,blijkbaar zijn de prijzen in Nederland nog lager dan in belgie.Straffe prijs.


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 4 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 11:52 pm