Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Welke cv pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 10, 2011 7:01 pm

    Beste collega's stokers ,

    Kan iemand mij een mooie en vooral stille cv pelletkachel aanraden van minimum 20 kw.

    Ik wil hem absoluut niet horen......alleen zien...

    Edilkamin valt buiten de prijzen , die kelk laat ik aan mij voorbij gaan.(na ervaring hé)

    Ik geloof nog wel in het systeem maar iets minder in de installateurs (zullen wel uitzonderingen zijn maar...)

    Het lawaai van mijn Ecoidro (Edilkamin) en de onvriendelijke behandeling bij de importeur i.v.m. de garantie , de smerige ruit neen laat maar !!!

    In hun eigen toonzaal zag ik een ruit van een kachel die in gebruik was en matzwart....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 11, 2011 1:55 pm

    Ik denk dat je het onmogelijke vraagt.
    Ander voorstel: Je zet een pellet-cv ketel in een andere ruimte, die je gebruikt voor het verwarmen van je CV en sanitair warm water. Deze brandt dan ook enkel als de buffer te ver afkoelt.
    Je zet bijkomend een pelletkachel, die je waarschijnlijk wel gaat vinden zonder ventilator, die je dan gebruikt om je ruimte wat bij te verwarmen, of volledig je ruimte ermee te verwarmen.
    Het probleem met pellet-cv kachels is dikwijls de moeilijke balans temperatuur tussen het lucht en het water-gedeelte (CV/SWW).
    Ofwel krijg je je water niet op een voldoende hoge temperatuur, ofwel zit je in je ondergoed in de ruimte.

    Moet het ook dienen voor verwarming van SWW?

    Gewoon even mijn bedenkingen bij hetgeen je vraagt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 11, 2011 4:39 pm

    Beste 11221,

    Een cv ketel heb ik al , weliswaar op mazout maar omdat die toch maar moet dienen als buffer mag dat wel zo blijven.

    De kachel in de living is een must omdat we een vlam willen voor de gezelligheid.

    Ik wil het desnoods nog wat afzwakken en het hebben over een stille ventilator maar de storm zoals in de Ecoidro dat hoeft voor mij niet meer.

    Alleszins bedankt voor uw tip.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 21, 2011 5:23 pm

    Bij Pasian ([Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] vindt je pelletbranders , die je kan monteren op je mazoutbrander . Zo is het zeker stil in je woonkamer .

    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Block vr okt 21, 2011 9:53 pm

    Mijn kachel is vrijwel geruisloos, maar qua artistiek design is dat geen stoef tegenover bijvoorbeeld een rika.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van steven vr okt 21, 2011 10:00 pm

    Ronny,

    Jouw mazoutbrander is niet gemaakt om pellets te branden. Wat met de assen? Hoe gaat de aanvoer van de pellets gebeuren?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van gertdc vr okt 21, 2011 10:34 pm

    Ik heb een Ungaro, maar die hoor je ook. Geen idee hoe zich dat vertaald naar decibels, nog niet gemeten.


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast za okt 22, 2011 9:12 am

    @Steven.
    op deze link zie je zo een ombouw van een mazoutbrander naar een pelletbrander in werking (kennis van het rusisch is wel een noodzaak Smile )
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] .
    Wat de as betreft , die zal je wel regelmatig (bij een refil van pellets bvb) uit je brander moeten halen . Maar ik kan me wel systemen voorstellen die dat voor groot deel automatisch zouden kunnen . De as- productie van pellets is nu eenmaal niet zo groot , als je weet dat dit slechts 1 % is dan weet je dat 1000 kgr(ongeveer 1 tot 1/2 stookseizoen) slechts 10 kgr as oplevert of ongeveer 1 emmer. Een jaarlijks of half jaarlijks onderhoud is verplicht en dan wordt alles normaal gezien toch gereinigd.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van steven za okt 22, 2011 9:46 am

    Ronny,

    Ik weet dat het bestaat, heb het al in de praktijk gezien. Die persoon had er wel veel werk aan. Vrij veel onderhoud in vergelijking met een echte pelletketel en constant moeten aanvoeren van pellets. Een echte pelletketel is toch nog iets anders.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast za okt 22, 2011 12:12 pm

    Steven,

    Nochtans is het principe hetzelfde ? De pellets kunnen opgeslagen worden in een grote tank , en kan eventueel in bigbag of in bulk geleverd worden , de opslag kan zelfs buiten in een ondergrondse tank gebeuren ,de pellets kunnen dan vacum verplaatst worden naar een kleindere opvangbak in de nabijheid van de ketel. Maar het voordeel van veel werk te hebben , is dat je bewust bezig bent met je verbruik .Ik moet wel zeggen dat ik deze systemen nog niet in werking heb gezien, maar ik heb zelf wel een hydro pelletkachel , en zie niet in hoeveel werk je meer kan hebben met zo een brander
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast za okt 22, 2011 2:29 pm

    Beste,

    Pelletketel + 90% rendement.
    Brander gemonteerd op mazoutketel, een pak minder.
    Heb horen vertellen dat er mensen zijn die hun huis niet warm krijgen met een pelletbrander op mazout cv.

    Geen erxtra werk???

    ps 1 emmer; het soortelijk gewicht van as en water is niet gelijk, neem dus maar 4 a 5 emmertjes op 1000kg want as is meer dan 1%.

    Spijtig dat er veel smodderaars zijn in dit wereldje.
    Ben erg tevreden van mijn Ottowa.

    Waarom geen cv ketel voor in de woonkamer? Groot venster voor de vlam, geen ventilator en deze geeft dan ook nog enkele kw warmte.
    Deze ketels voor in de woonkamer zijn op het einde van de rit ook goedkoper omdat je 40% van de aankoop terug verdiend.

    Mijn ketel heeft 3000€ gekost uiteindelijk. Dat is evenveel als een ecoidro...

    mvg






    ronny schreef:Steven,

    Nochtans is het principe hetzelfde ? De pellets kunnen opgeslagen worden in een grote tank , en kan eventueel in bigbag of in bulk geleverd worden , de opslag kan zelfs buiten in een ondergrondse tank gebeuren ,de pellets kunnen dan vacum verplaatst worden naar een kleindere opvangbak in de nabijheid van de ketel. Maar het voordeel van veel werk te hebben , is dat je bewust bezig bent met je verbruik .Ik moet wel zeggen dat ik deze systemen nog niet in werking heb gezien, maar ik heb zelf wel een hydro pelletkachel , en zie niet in hoeveel werk je meer kan hebben met zo een brander
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Hulp !!! Mijn vraag word verkracht !!!

    Bericht van Gast zo okt 23, 2011 9:27 pm

    Hoi,

    Ik stelde een vraag over een pellet-cv kachel maar spijtig genoeg begint men af te wijken .

    Ik wil een kachel in de living dat is toch duidelijk.

    De suggesties ivm een cv brander daar ben ik niks mee.

    Alléé wie heeft er thuis een pellet-cv KACHEL waar je niet gek van word !!!

    En niet van "dat word je gewoon "" want ik word dat nooit gewoon , lawaai !!!

    Dank bij voorbaat.

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast zo okt 23, 2011 9:34 pm

    Block schreef:Mijn kachel is vrijwel geruisloos, maar qua artistiek design is dat geen stoef tegenover bijvoorbeeld een rika.

    Inderdaad (mag ik het zeggen ??) nen draak van een stoof.

    Bovendien is ze ook te licht want zoals in mijn vraag weergegeven zoek ik minimum 20kw.

    Ik zie dat u van Brecht bent.

    Wij hebben jaren een bedrijf gehad in Westmalle en gewoond en wonen nu in de Ardennen en daar moet je al eens doorstoken hé.

    In ieder geval bedankt voor de reactie.

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast zo okt 23, 2011 9:39 pm

    Clam Niagara....

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van bart b zo okt 23, 2011 10:24 pm

    Hey

    Ecoforest heeft verschillende modellen op cv.

    Maar geruisloos ga je geen enkel merk vinden geloof mij.

    Iedere mazoet of gas ketel hoor je ook.

    Er aan wennen das wat ik kan zeggen.

    Mvg

    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van jeanhup zo okt 23, 2011 11:16 pm

    Hoi Rik,

    Over 2/3 weken hebben we hier een CV-pelletkachel branden in mijn huis (iets boven Verviers). Je bent van harte welkom om eens te komen kijken en luisteren.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 6:49 am

    jeanhup schreef:Hoi Rik,

    Over 2/3 weken hebben we hier een CV-pelletkachel branden in mijn huis (iets boven Verviers). Je bent van harte welkom om eens te komen kijken en luisteren.


    Jean,


    Ik vermoed dat dit een pasian kachel is. Ik ben er inderdaad zeer tevreden over , maar ik vrees dat deze, voor RIK toch nog wat teveel lawaai gaat maken. Zo te horen wil hij een volledig geruisloos systeem . Zelfs het "tikken " van de pellets ervaart hij als lawaai denk ik . BTW ik heb een kleine aanpassing gedaan , om een mooie vlam te krijgen op de laagste stand met de ventilator op 900 t/m en hoger rendement .
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van steven ma okt 24, 2011 7:12 am

    Rik DC,

    een pelletkachel is NOOIT geruisloos. Je hoort altijd wel iets. De aanvoer van de pellets, zal je altijd horen. De pellets vallen in het bakje en dat hoor je.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 9:32 am

    Steven schreef:Rik DC,

    een pelletkachel is NOOIT geruisloos. Je hoort altijd wel iets. De aanvoer van de pellets, zal je altijd horen. De pellets vallen in het bakje en dat hoor je.

    Ja Steven dat weet ik maar ik heb het niet over de transportworm ik heb het over de (verkeerde) ventilator.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 9:44 am

    Je zou eens kunnen kijken naar de nieuwe MCZ Hydro modellen, die zijn goed en redelijk stil.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 1:08 pm

    dicktwist schreef:Je zou eens kunnen kijken naar de nieuwe MCZ Hydro modellen, die zijn goed en redelijk stil.

    Dank u , hier ben ik al wat mee.

    Ga ik zeker naar k....... neen hoor ...luisteren !!!

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 4:28 pm

    dicktwist schreef:Je zou eens kunnen kijken naar de nieuwe MCZ Hydro modellen, die zijn goed en redelijk stil.


    Euh, Dicktwist...

    Ik ben eens gaan kijken naar gegevens van die modellen en zie dat de zwaarste 15kw is !!!???

    Minimum 20kw zoek ik...

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 4:41 pm

    Wat ik lees op de site van MCZ heeft de Athos Hydro 23 Kw. Zie website
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 5:04 pm

    dicktwist schreef:Wat ik lees op de site van MCZ heeft de Athos Hydro 23 Kw. Zie website

    Oh , bedankt ik was op het pelletforum gaan kijken bij die kachels van MCZ maar daar stond deze nog niet bij.

    Ik ga eens horen waar ik die kan.....horen ;-)))

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 5:14 pm

    Zal nog een toer worden denk ik, de grootste MCZ-dealer in Duitsland heeft hem niet op voorraad laat staan in bedrijf. Hoe dat in België zit weet ik niet maar als je een MCZ Hydro in bedrijf kunt horen heb je een beeld en zal de Athos daaraan voldoen.

    Suc7,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Welke cv pelletkachel Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:08 am