Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Welke cv pelletkachel


    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 5:14 pm

    Zal nog een toer worden denk ik, de grootste MCZ-dealer in Duitsland heeft hem niet op voorraad laat staan in bedrijf. Hoe dat in België zit weet ik niet maar als je een MCZ Hydro in bedrijf kunt horen heb je een beeld en zal de Athos daaraan voldoen.

    Suc7,
    Dick
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van gertdc ma okt 24, 2011 8:39 pm

    wat betreft Ungaro bi-fuel...
    Wat de ventilator van de rookafvoer betreft heb ik eigenlijk geen noemenswaardige geluidsklachten...
    De luchtaanvoer zorgde wel voor extra decibels, maar is te voorkomen door de externe luchtaanvoer te kanaliseren, zoals voorgeschreven in de installatie.
    Bij mij is dat met een pvc buis, die door mijn gevel naar buiten gaat. Misschien is het aanzuiggeluid nog te verminderen door de buizen te isoleren (met minerale wol...)
    Pomp maakt vanzelfsprekend ook geluid, maar is misschien zoals je reeds aangaf te verplaatsen, of eventueel te vervangen door een exemplaar met minder decibels...
    Geeft een vermogen (enkel pellets) van 17kw, en gecombineerd met hout tot 34kw.
    Als je graag vlammetjes wil kijken, dan denk ik dat mijn type kachel in aanmerking komt.
    Trouwens, ook geen slecht woord over mijn installateur, naam en adres op verzoek, en hij rijdt heel Belgie + daarbuiten rond...
    In ieder geval veel wijsheid, en hopelijk kies je er nu de juiste uit.



    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 11:49 am

    gertdc schreef:wat betreft Ungaro bi-fuel...
    Wat de ventilator van de rookafvoer betreft heb ik eigenlijk geen noemenswaardige geluidsklachten...
    De luchtaanvoer zorgde wel voor extra decibels, maar is te voorkomen door de externe luchtaanvoer te kanaliseren, zoals voorgeschreven in de installatie.
    Bij mij is dat met een pvc buis, die door mijn gevel naar buiten gaat. Misschien is het aanzuiggeluid nog te verminderen door de buizen te isoleren (met minerale wol...)
    Pomp maakt vanzelfsprekend ook geluid, maar is misschien zoals je reeds aangaf te verplaatsen, of eventueel te vervangen door een exemplaar met minder decibels...
    Geeft een vermogen (enkel pellets) van 17kw, en gecombineerd met hout tot 34kw.
    Als je graag vlammetjes wil kijken, dan denk ik dat mijn type kachel in aanmerking komt.
    Trouwens, ook geen slecht woord over mijn installateur, naam en adres op verzoek, en hij rijdt heel Belgie + daarbuiten rond...
    In ieder geval veel wijsheid, en hopelijk kies je er nu de juiste uit.

    Zitten daar dan 2 ventilators in , dat is nog erger...!!!

    In de Ecoidro zat er één en dat was niet te doen zo'n lawaai.

    Als de aanzuig veel lawaai maakt dan heeft dat ook te maken met de geringe diameter van die buis (40mm zeker ?) want de luchtsnelheid word heel groot.

    Rik

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 11:53 am

    frue66 schreef:Clam Niagara....

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ja , ok Niagara...

    Maar kan ik die "horen " ergens ?

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 11:56 am

    hkybmw schreef:Hey

    Ecoforest heeft verschillende modellen op cv.

    Maar geruisloos ga je geen enkel merk vinden geloof mij.

    Iedere mazoet of gas ketel hoor je ook.

    Er aan wennen das wat ik kan zeggen.

    Mvg



    Nogmaals , ik wil mij niet aanpassen aan zo'n kachel...

    Ik wil absoluut niet wennen aan de trent van "maak maar zoveel mogelijk lawaai ".

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 11:57 am

    jeanhup schreef:Hoi Rik,

    Over 2/3 weken hebben we hier een CV-pelletkachel branden in mijn huis (iets boven Verviers). Je bent van harte welkom om eens te komen kijken en luisteren.


    Dat had u mij al laten weten en u mag mij een seintje geven als het zover is.

    Rik
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van gertdc di okt 25, 2011 12:52 pm

    @ Rik, diameter aanzuiging is 60mm, bij mij vergroot naar 80.
    Slechts 1 ventilator, mss wat onduidelijk geweest in info bij eerder bericht, excuses...
    Mocht je toevallig eens in de buurt zijn/komen, mag je hier ook eens komen luisteren...


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 12:59 pm

    gertdc schreef:@ Rik, diameter aanzuiging is 60mm, bij mij vergroot naar 80.
    Slechts 1 ventilator, mss wat onduidelijk geweest in info bij eerder bericht, excuses...
    Mocht je toevallig eens in de buurt zijn/komen, mag je hier ook eens komen luisteren...

    Oh dat is heel vriendelijk , wij komen al eens in Doel , dat is niet zo ver denk ik hé.

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 1:50 pm

    Het lawaai van de ventilator van een pelletkachel of pellet CV kachel is heel sterk afhankelijk van de ruimte waar deze is opgesteld. Het heeft mijn inziens dan ook niet veel zin om ergens naar een pelletkachel gaan te luisteren. Bij jou thuis kan het geluid heel anders zijn dan op de plaats waar je bent gaan luisteren. En dit heeft niet alleen met de kachel te maken maar ook de manier waarop je lucht aanzuigt en de werking van de afvoergassen (schouw). Ben toen ik mijn kachel ging bestellen ook gaan luisteren op verschillende plaatsen en het geluid is overal anders, daar ben ik wel zeker van ondertussen!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast di okt 25, 2011 3:26 pm

    Benny 67 schreef:Het lawaai van de ventilator van een pelletkachel of pellet CV kachel is heel sterk afhankelijk van de ruimte waar deze is opgesteld. Het heeft mijn inziens dan ook niet veel zin om ergens naar een pelletkachel gaan te luisteren. Bij jou thuis kan het geluid heel anders zijn dan op de plaats waar je bent gaan luisteren. En dit heeft niet alleen met de kachel te maken maar ook de manier waarop je lucht aanzuigt en de werking van de afvoergassen (schouw). Ben toen ik mijn kachel ging bestellen ook gaan luisteren op verschillende plaatsen en het geluid is overal anders, daar ben ik wel zeker van ondertussen!!!


    Klopt natuurlijk maar er zit wel degelijk verschil op hoor.

    Rik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 12:37 am

    Rik DC schreef:
    frue66 schreef:Clam Niagara....

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Ja , ok Niagara...

    Maar kan ik die "horen " ergens ?

    Rik


    Dat kan je aan Ann vragen, dat is de importeur voor Belgie. Als geluid een probleem is zou ik zeker geen MCZ Musa 22KW nemen... Lees mijn topics maar eens terug.

    Gr.
    Remco
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 8:11 am

    frue66 schreef:
    Rik DC schreef:

    Ja , ok Niagara...

    Maar kan ik die "horen " ergens ?

    Rik


    Dat kan je aan Ann vragen, dat is de importeur voor Belgie. Als geluid een probleem is zou ik zeker geen MCZ Musa 22KW nemen... Lees mijn topics maar eens terug.

    Gr.
    Remco



    Dank u

    Rik
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Block za okt 29, 2011 8:11 pm

    Rik DC schreef:
    Steven schreef:Rik DC,

    een pelletkachel is NOOIT geruisloos. Je hoort altijd wel iets. De aanvoer van de pellets, zal je altijd horen. De pellets vallen in het bakje en dat hoor je.

    Ja Steven dat weet ik maar ik heb het niet over de transportworm ik heb het over de (verkeerde) ventilator.

    Transportworm zul je hopelijk de laatste jaren niet meer horen, op de betere merken.

    Het vallen in het bakje hoor je hier ook nog.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt

    Gesponsorde inhoud


    Welke cv pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Welke cv pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 7:34 pm