Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

rloncke


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
nick1
pedro
turkoois
Vomit
Jef
lupus
ss
11 plaatsers

    verfreuk nieuwe pelletkachel


    Gast
    Gast


    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast do maa 08, 2012 4:05 pm

    heb hier sinds vandaag ook mijn nieuwe pelletkachel... er hangt ook een geurhinder en een soort "smog" in de living! verluchten is blijkbaar de boodschap Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast do maa 08, 2012 8:42 pm

    dagje uit is nu een goed advies Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast do maa 08, 2012 9:21 pm

    Bij mij w2as het de eerste uren ook prijs met de lucht en smog. Alle rookmelders in huis gingen af dus die werkten dus ook. Gelukkig waren wij er op voorbereid want de instalatuer, de groene Kachel, had ons er voor gewaarschuwd. Zijn advies was even op de hoogste stand laten "schoonbranden" Nu alleen bij opstarten even een eenm rookgeur. Onze BlueFire idea werk prima.



    Anonymous
    Gast
    Gast


    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast vr maa 09, 2012 8:10 am

    een nieuwe kachel op de hoogste stand laten schoonbranden is dus echt niet gezond voor de kachel affraid
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Hans52 vr maa 09, 2012 9:47 am

    Ik heb ook de kachel gedurende een drietal dagen rustig laten inbranden op de middelste powerstand omdat het zo in de handleiding beschreven stond. Voor gelakte kachels is er gevaar voor barsten van de lak als je de nieuwe kachel laat inbranden op de hoogste stand.

    vr gr

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Fleur vr maa 09, 2012 12:55 pm

    niet overdrijven hè gasten,subiet durf ik hier mijn kachel niet meer aan te steken.
    in mijn handleiding staat juist te lezen dat het verboden is kinderen te laten verblijven in de ruimte waar men de kachel in werking stelt in verband met de schadelijke gassen die vrijkomen.
    de kachel zet je natuurlijk niet onmiddelijk in zijn hoogste stand maar na enkele uren mag dat wel eens voor een poos ,de kachel word trouwens konstant afgekoeld door de ventilatoren.
    hans52 wat betreft de lak ,als die barst of eraf springt is dit een teken dat de lak niet doorbakken is geweest of een slecht produktie proces ,retour fabriek en het is beter van het onmiddelijk op te merken dan wanneer je kachel uit garantie is.


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Hans52 vr maa 09, 2012 3:31 pm

    Hoi Fleur... ik schrijf maar wat ze in mijn handleiding vermelden... en juist omwille van de garantie van de lak mag je de kachel niet onmiddellijk op zijn hoogste vermogen laten inbranden. Er staat letterlijk dat je de lak verder moet laten uitharden tijdens het inbranden. Dus als ze het zo schrijven dan volg ik ook wat de fabrikant vraagt in zijn handleiding. In mijn geval was het nu niet echt nodig want het is geen gelakte kachel.

    Vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast zo maa 11, 2012 9:57 am

    Ik ben misschien een beetje te enthousiast geweest met mijn mededeling in de hoogste stand inbranden. Laughing Ik moest de kachel even "flink" laten branden. In de beschrijving staat ook iets van de kachel niet te veel in de hoogste stand te laten branden. Met andere woorden, niet alle parameters op de hoogste stand zetten. Trouwens in mijn kachel zit veel gietijzer verwerk en de zij-en bovenpanelen zijn van een soort keramiek. De kachel weegt 250 kg dus dat zal dan wel een degelijke zijn.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Jef zo maa 11, 2012 2:23 pm

    S'nachts de deuren en vensters open zetten en de kachel volle bak laten doorbranden.
    Als je kachel en andere dingen er s'morgens nog staan ben je in 1 keer verlost van die stank.
    Klein risico aan verbonden dus even overwegen of het het waard is anders enkele dagen geduld en de stank verdwijnt dan van zelf wel.Ook hier gingen alle brand alarmen af de eerste 2 dagen.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    walter
    walter
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Registration date : 19-01-09

    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van walter zo maa 11, 2012 6:49 pm

    Hoi,

    Ook ik had de eerste dagen die speciale geuren, afkomstig van mijn nieuwe TOPO ( merk RIKA ).
    Denk dat dit vrij normaal is. Alle mogelijke producten gebruikt om de kachel en zijn metaal te reinigen/verven enz.
    Dat komt allemaal vrij als ze een eerste keer echt WARM gaat worden. Een nieuwe AUTO heeft toch ook altijd een speciale geur ( nieuwe plastiek, nieuwe zetels enz...)
    Ook bij mij ging het BRANDALARM 'cherry' af in de GANG als ik de deur te lang liet openstaan.

    Nu is dit niet meer het geval.

    Groetjes en veel WARMTE toegewenst heel happy

    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty eerste opstart

    Bericht van Fleur ma nov 14, 2022 8:35 pm

    ik moet toegeven dat een nieuwe kachel opstarten risico s inhoud ,hier verleden week aan den lijve ondervonden met een klein drama tot gevolg
    ik zou aan iedereen de raad geven alle dieren enkele dagen te verwijderen in de ruimte waar je de kachel de eerste dagen opstart.
    mijn valkparkiet en 1 papegaai is hier overleden door de verfreuk die de kachel afgaf na opstart ,nochthans had ik verluchting voorzien maar blijkbaar aan de verkeerde kant .bij deze is iedereen nog maar eens gewaarschuwd .


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31537
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van erwin ma nov 14, 2022 9:30 pm

    jammer van de vogels. de chemische stoffen die vrijkomen zijn schadelijk voor de gezondheid.
    kleine kinderen en zwangere vrouwen kunnen ook beter uit de ruimte blijven...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    verfreuk nieuwe pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: verfreuk nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 3:11 pm