Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

plusche


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo feb 09, 2014 4:51 pm

    hallo ik ben laurent ben van de streek van zwevegem.ik ben hier terechtgekomen op een zoektocht voor een pelet kachel.ik verwarm nu met een hout kachel maar ben dit een beetje beu aan het worden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo feb 09, 2014 4:58 pm

    laurent,

    welkom op het forum, achter de navolgende link staat heel veel info die je kan doorlezen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.].
    verdere vragen dan graag in een specifiek topic...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Nieuw op het forum

    Bericht van Gast ma feb 10, 2014 6:47 am

    Hallo,

    Wij zijn nieuw op het forum, hebben een pelletkachel palladio austria gekocht. Is momenteel nog niet aangesloten
    We zijn nog aan het twijfelen over hoe we de buizen gaan plaatsen want we hebben geen schouw en gaan dus via de buitenmuur naar boven gaan.

    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma feb 10, 2014 8:22 am

    Sarac,
    welkom op het forum en veel leesplezier. In Algemeen > FAQ staan 5 topics over schouwen met voorbeeldtekeningen waaruit blijkt hoe een rookgasafvoer moet zijn.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Chrisvm met een Artel Corridor

    Bericht van Gast di feb 11, 2014 2:12 pm

    Hallo allemaal,
    sinds dit weekend eigenaar van een Artel Corridor..
    Hoop hier al de info bijeen te sprokkelen ivm deze kachel..
    Maar wat een ventilator lawaai!!Toch ff wennen Shocked

    Nu nog in experiment fase met de pellets..
    Nu ff naar europellets..3 soorten halen.

    Mvg Chris
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Nieuw

    Bericht van Gast wo feb 12, 2014 9:33 pm

    Hallo

    Mijn huidige elektrische verwarming zonder accumulatoren is op lange termijn niet houdbaar. Een mogelijke oplossing lijkt me om pelletkachel(s) bij te plaatsen als hoofdverwarming voor in de keuken en in de living. Eventueel met apart circuit voor de slaapkamer van de zoon.
    Dus nog geen idee welk merk of welk toestel ik wil aanschaffen, daar wil ik mbv dit forum achterkomen.
    Groepsaankopen pellets lijken me ook interessant.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo feb 12, 2014 9:37 pm

    deroveha,

    welkom op het forum, achter de navolgende link staat heel interessante info om zeker eens door te lezen als nieuwkomer: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.].
    met name de "tips voor starters" en topics over schouwen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr feb 14, 2014 12:25 am

    Hallo,

    Ik ben Koen. Heb deze site leren kennen via een vriend.
    Wij hebben begin dit jaar een SKIA glass classic aangekocht bij ecovlam.
    Wordt binnenkort geleverd.

    Reden van pelletkachel aankoop is: Gezellige warmte in huis, goedkoper verwarmen en een vlammetje in huis doet toch iets!
    Hoop dat ik hier nuttige informatie over pellets en pelletkachels.

    Gtrs,

    Koen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin vr feb 14, 2014 12:32 am

    Koen,

    welkom op het forum en veel leesplezier (in het Skia topic). Verdere ervaringen of eventuele vragen zien we dan wel in een betreffend topic.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty voorstelling

    Bericht van Gast zo feb 16, 2014 10:51 am

    De woning dat ik kocht heeft een pelletkachel,
    dus ben op zoek naar goede kwaliteit - prijsverhouding pellets.
    Probeerde al enkele zakjes uit. (met te kijken naar goede waarden)
    vandaar lid van dit forum
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo feb 16, 2014 11:09 am

    Anja,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Veel testen met verschillende pellets is het parool om een goede pellet te vinden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo feb 16, 2014 4:31 pm

    Beste mede pelletfreaks,

    Ik ben Tom, 22 jaar student elektronica ict. Omdat we thuis een pelletkachel hebben (edilkamin funny) heb ik mezelf even geregistreerd op dit forum. Mijn hobby's zijn thinkeren met elektronica, flipperkasten en fiets rijden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo feb 16, 2014 4:37 pm

    Tom,
    welkom op het forum en veel leesplezier. We lezen je bijdragen graag in de desbetreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast zo feb 16, 2014 9:28 pm

    Hallo,

    Ik ben joeri woonachtig in Ledegem en al drie jaar in het bezit van onze pellinsert54 edilkamin peletkachel.
    Wij zijn zeer tevreden over deze kachel enkel de schuif om de pellets aan te vullen blijft een lastige kwestie.
    Maar hiervoor heb ik een oplossing in gedachten om met een trechter boven de kachel te werken.

    Mvg Joeri
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo feb 16, 2014 9:32 pm

    Joeri,
    welkom op het forum en veel leesplezier. We lezen je verdere vragen graag in een betreffend topic...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty mcz gebruiker

    Bericht van Gast ma feb 17, 2014 9:28 pm

    Dag ben Roeland al enige tijd een trouwe bezoeker op deze site
    heb een mcz  muza comfort air en dit al sinds 15 maanden
    gebruikte eerst pivateau pellets nu overgeschakeld op giretzz pellets waar ik net als van mijn kachel zeer tevreden over ben
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin ma feb 17, 2014 9:30 pm

    roeland,

    welkom op het forum en veel leesplezier, nog een tevreden pelletstoker erbij...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Edilkamin Magic

    Bericht van Gast wo feb 19, 2014 8:31 pm

    Hallo,

    Ik ben toevallig op dit forum terechtgekomen. Ik ben sinds 2012 eigenaar van een Edilkamin Magic hydropelletkachel, waarop centrale verwarming is aangesloten, 8 radiatoren. Wij zijn nu wel tevreden over deze kachel, enkel de installatie liet erg te wensen over. Zowel installateur als importeur zijn moeten langskomen, eigenlijk voor stomme zaken, in totaal ongeveer 5 keer.

    Over de kachel zelf geen opmerkingen. Warmt goed, verbruik ligt redelijk laag, is gezellig, ... Enkel uiteraard het ongemak van regelmatige aszuigen en dagelijks een zak pellets in kappen, maar dat is logisch. Ook de ventilator maakt wat lawaai, vooral bij het uitgaan, maar nu de kachel hoed is afgesteld, blijft die continu op laag niveau branden.

    Wij gebruiken pellets van Pure Power. Ik schat het jaarlijks verbruik op 3 ton, deze kachel dient wel als hoofdverwarming voor het hele huis, dus niet enkel als bijverwarming. Vorig jaar iets meer verbruikt, door slechte afstelling van de installateur.

    Ik heb wel interesse in nuttige tips en ervaringen van andere pellet gebruikers.

    Mvg,

    Sven
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo feb 19, 2014 8:39 pm

    Sven,

    welkom op het forum en veel leesplezier, de magic is gelijkaardig met de esprit/prestige.
    met de zoekknop linksboven kun je gericht op zoek naar info die je interesseert....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Nieuw lid

    Bericht van Gast do feb 20, 2014 12:14 pm

    Goeiedag,

    Ik heb deze website toevallig ontdekt via google. Gezien wij vorige maand eigenaar geworden zijn van een vakantiehuis te Nieuwpoort en er daar een houtkachel staat dewelke volgens mij bijna geen warmte geeft ben ik op het idee gekomen om mij een pelletkachel aan te schaffen. Ik had eerder van enkele collega's vernomen dat zij hun ganse woning met een pelletkachel verwarmen en dit met algemene voldoening.

    Daarom heb ik mij ook lid gemaakt van dit forum om kennis op te doen alvorens een aankoop te doen. Tevens hoop ik ook mij te informeren welke pellets er goed of zeer goed zijn. Nu heb ik kontakt opgenomen met enkele verkopers en wacht nu op enkele offertes. Volgende week ga ik naar batibouw om naar verschillende modellen te kijken en wat bij te leren. Vooral over de sterkte van de ketel (Kw) en misschien ook over een ventilatiesysteem om het verdiep wat op de warmen.

    Beste groeten,
    Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do feb 20, 2014 1:02 pm

    Patrick,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je de meeste antwoorden op je vragen al vinden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast vr feb 21, 2014 12:45 pm

    Mijn naam is Harry en via het internet ben ik op dit forum terecht gekomen. De vraag, waarom een pelletkachel als je ook een CV installatie hebt in huis is makkelijk te beantwoorden als je bekijkt wat je moet betalen voor de gas prijs.

    Sedert 2 weken zijn wij in het bezit van een Pellet-kachel en tot nu toe bevalt deze prima. Beneden staat de pelletkachel en de radiatoren van de CV zijn hier voorzien van thermostaatknoppen, boven heb ik een draadloze thermostaat liggen welke wij naar iedere kamer kunnen plaatsen en indien nodig hiervandaan de CV kunnen aandoen wanneer dit nodig is.

    De pelletkachel welke wij hebben staan is een MCZ CAP, en zijn op dit ogenblik verschillende pellets aan het uitproberen. Heb er op dit ogenblik XYLO pellets in zitten,  en op volgorde worden de volgende pellets uitgeprobeerd, Granelco, Elite en German pellets.

    Denk dat dit voorlopig wel even genoeg is, zie de reacties graag tegemoet.

    Harry Verboog.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr feb 21, 2014 12:50 pm

    Harry,
    welkom op het forum en bedankt voor je informatieve voorstelling, qua kachel heb je een goede keuze gemaakt en we lezen je ervaringen graag in de betreffende topics omdat er nog niet veel gebruikerservaringen met de silentkachels van MCZ zijn.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty voorsellen

    Bericht van Gast vr feb 21, 2014 4:51 pm

    Ik ben Wuyts Julien het mag ook Jul zijn
    Ben 59 jaar hou van fietsen en van bengalen dat zijn katten
    Ik heb een pelletkachel piazzetta p963th

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr feb 21, 2014 4:55 pm

    Jul,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken naar voor jou relevante info.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za feb 22, 2014 12:26 pm

    Hallo allemaal ik ben duidelijk hoop ook duidelijk te zijn,ik  heb een pelletkachel extraflame comfort mini reeds van 2008 tot nu toe tot mijn grote tevredenheid(iets wat ik van mijn verdeler spijtig genoeg niet kan zeggen)

    ik hoop op dit forum van iets op te steken zowel over pelletkachels als ook over verdelers om in de toekomst een goede keuze te kunnen maken.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 11 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 8:24 am