Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za feb 22, 2014 12:26 pm

    Hallo allemaal ik ben duidelijk hoop ook duidelijk te zijn,ik  heb een pelletkachel extraflame comfort mini reeds van 2008 tot nu toe tot mijn grote tevredenheid(iets wat ik van mijn verdeler spijtig genoeg niet kan zeggen)

    ik hoop op dit forum van iets op te steken zowel over pelletkachels als ook over verdelers om in de toekomst een goede keuze te kunnen maken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za feb 22, 2014 12:31 pm

    Duidelijk,
    welkom op het forum, met de zoekknop linksboven kun je gericht zoeken naar relevante info. Ook de topics over Extraflame zijn het lezen waard om je kennis uit te breiden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Jerre, newbie

    Bericht van Gast za feb 22, 2014 3:28 pm

    Hallo,

    ik ben Jeroen... op het forum terecht gekomen na zoeken op google voor pelletkachel, pellets...
    Na grondig zoeken pelletkachel extraflame gekocht irina.
    Momenteel +- 1,5 jaar zeer tevreden hierover..

    Groeten,
    Jeroen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za feb 22, 2014 5:53 pm

    Jeroen,
    welkom op het forum en goed te lezen dat je tevreden bent over je kachel. We lezen je ervaringen en vragen graag in de betreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Nieuw lid dus

    Bericht van Gast di feb 25, 2014 11:47 am

    Een ieder,
    Ben net twee weken in het bezit van een pellet kachel.
    Na de kachel voor de eerste keer te hebben aangestoken barste ik van de vragen.
    Op internet kwam ik het pellet forum tegen zodoende.
    Kachel : Lisa van Nordic Fire, Ravelli.
    Met een groet, Wiet
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31527
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di feb 25, 2014 12:00 pm

    Wiet,

    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je op zoek naar mogelijke antwoorden op je vragen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do feb 27, 2014 9:12 am

    Hallo,

    Mijn naam is Raf, woonachtig te Berlaar en ben sinds gisteren eigenaar van een Edilkamin Tiny

    Een pelletkachel vanwege:  proberen te besparen op gas + op zoek naar "een vlam" in de living + het ecologische
    (eerlijkheidshave: ook in die volgorde van belangrijkheid)

    pelletkachel Edilkamin Tiny, 9kW, laatse nieuwe model (productie jan 2014)
    blijkbaar zijn er een paar klein veranderingen tov eerdere types (bv. vorm van het brandkorfje, nieuwe afstandbediening)

    tevreden over aankoop: momenteel wel ('t zou erg zijn van niet na 1 dag)

    mvg,
    Raf.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do feb 27, 2014 9:16 am

    Raf,
    welkom op het forum en veel stookplezier met je kachel. Je vragen en ervaringen lezen we graag in de desbetreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo maa 02, 2014 8:10 pm

    Goedenavond,

    Mijn naam is Daniel en sinds april 2013 hebben we Edilkamin Brio.
    Momenteel gebruiken we Girretz pellets. Voor mijn gevoel geven ze niet al te veel warmte, alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal.  
    Ik ben erg nieuwsgierig naar German Pellets.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31527
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo maa 02, 2014 8:16 pm

    daniel,

    welkom op het forum en veel leesplezier, pellets testen in de eigen kachel is nog altijd de beste manier om te kunnen vergelijken.
    met de zoekknop kun je gericht op zoek naar oa. info over pelletmerken en de ervaringen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty verwelkoming

    Bericht van Gast di maa 04, 2014 9:53 am

    Hoi,
    mijn naam is Eddy en ben sinds 3 jaar in het bezit van een pellet kachel Edilkamin Funny.
    Ik ben bij het forum gekomen om samen met vele collega's bepaalde zaken over pellets en dergelijke te weten te komen.

    grtjs
    Eddy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di maa 04, 2014 3:42 pm

    Hallo, PePe hier.
    Ik ben er dus ook ingetrapt: na 30 jaar hout kloven en sjouwen nu een Piazzetta 957 gekocht.
    Lost uiteindelijk weinig op, nu wordt het zakken sjouwen maar hoef de pellets niet te kloven.
    Hier terecht gekomen na een puzzel over pelletkachels die nog niet ten einde is.


    Gr.PePe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di maa 04, 2014 3:54 pm

    Eddy en Pepe,
    welkom op het forum en veel leesplezier, we lezen jullie ervaringen graag in de betreffende topics evenals eventuele vragen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do maa 06, 2014 9:28 pm

    Ik heb sedert 2 jaar een RIka aangekocht bij Avantis in Vichte.  Ben daar zeer tevreden over.  
    Heb al verschillende merken van pellets geprobeerd.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31527
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin do maa 06, 2014 10:18 pm

    duthoit,

    welkom op het forum en veel leesplezier. ervaringen met de pellets zien we graag verschijnen in een betreffend topic..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo maa 09, 2014 8:15 pm

    hallo ik ben johan
    Ik heb Green Energy pellets en ben er wel tevreden van.
    Heb een grace kachel gekocht (2dehands)toch niet de max.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31527
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo maa 09, 2014 8:23 pm

    johan,

    welkom op het forum en veel leesplezier, met de zoekfunctie kun je gericht op zoek naar info die je interesseert..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Storing Tiny

    Bericht van Gast wo maa 26, 2014 10:32 am

    Ik heb een jaar geleden een pelletkachel tiny van edilkamin gekocht .
    Heeft een paar maanden goed gebrand wel steeds met een hoge vlam .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Raf uit koersel

    Bericht van Gast do maa 27, 2014 10:57 pm

    hoi ik ben raf 46  jaar en woon in koersel.
    ik was het beu om met hout te sleuren de stof smorgens koud en alle andere elende.
    we hebben wel cv maar omdat de mazout zo duur is gebruiken we deze enkel om warm water te maken en als het heel koud is.

    ik heb sinds dinsdag een edilkamine cherrie . 2de hands gekocht deze is 2 jaar .
    en heeft volgens de verkoper 900 kg pellets verbrand.
    de cherie moet 220 m3 verwarmen 130 onder  .de woning is oud en niet perfekt geisoleert .
    wel staat ze tussen 2 andere gebouwen in en heeft dubbel glas en dakisolatie .
    ik stook permanent met de kachel.  ik ben er tot nu tevreden over.
    ik heb vandaag 10 zakken green energy van 25 kg gehaald bij groene kachel om eens te proberen
    als het meevalt ga ik een paar paletten kopen .

    ps ik ben niet veel naar school geweest study 
    dus schrijf fouten Embarassed  mvg raf
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31527
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin do maa 27, 2014 11:08 pm

    raf,

    welkom op het forum en veel leesplezier, de kachel leren kennen en pellets testen is de beste start als pelletstoker.
    verdere vragen en de ervaringen met de pellets lezen we graag in een desbetreffend topic.
    ivm de schrijfouten: lekker niks van aantrekken, de inhoud is veel belangrijker...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Hallo

    Bericht van Gast zo maa 30, 2014 12:33 am

    Hallo Allemaal,

    Heb sinds 27/3/2014 mijn inbouwhaard vervangen door een pelletkachel.
    Ik heb de Nordica Extraflame Viviana Plus (dus met kanalisatie)
    Ik was het gezaag, geklief en stapelen van hout beu. Om niet te spreken van het stof in de living.

    Groetjes,
    Eric.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo maa 30, 2014 10:26 am

    Eric,
    welkom op het forum en veel leesplezier. We lezen je ervaringen en vragen graag in de desbetreffende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Toon
    Toon
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 02-04-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Toon

    Bericht van Toon wo apr 02, 2014 7:52 pm

    Ola allemaal.

    Ik heb al wat zitten lezen op het forum, maar zal mij nu eerst even voorstellen, mijn naam is Toon.
    Ik woon dus vlak bij Benidorm en ben cv monteur op rust.
    Omdat de winters hier aan de Costa Blanca toch wat frisser zijn dan gedacht, ben ik naar een goede maar toch goedkope verwarming gaan zoeken.
    (Er was niets voorzien in het huisje wat ik huur)
    2 jaar geleden heb ik mij dan een pellet kachel uit de plaatselijke DHZ aangeschaft, een Haverland EPE 8 KW om precies te zijn, waar ik zeer tevreden over ben qua prijs kwaliteit. Ik verstook ecoloma pellets.

    Hierdoor is een aantal kennissen uit mijn omgeving ook enthousiast geworden, wat dan weer als nadeel had dat ze mij vroegen om mee te helpen met installeren  Wink 
    Op zich geen probleem met mijn achtergrond, maar zou toch graag iets meer willen weten over pelletkachels en mogelijke problemen die in de toekomst kunnen ontstaan.
    Vandaar dat ik via Google hier op het forum uitkwam, ik hoop wat info te verzamelen en indien nodig wat raad of tips te krijgen.

    gr Toon.

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31527
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo apr 02, 2014 7:57 pm

    Toon,

    welkom op het forum, met de zoekknop linksboven kun je gericht op zoek naar topics met info die je interesseert.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Dag allemaal

    Bericht van Gast za apr 05, 2014 10:12 am

    Mijn naam is Ale Hansma. Ik woon in Holwerd (aan Zee).
    Wij hebben sinds 3 jaar een pelletkachel en zijn daar zeer tevreden over.
    Via dit forum hoop ik nog meer ideetjes te krijgen om zo efficiënt mogelijk te stoken en
    zelf verbeteringen te kunnen aanbrengen.

    ieder veel stookplezier gewenst,

    Ale
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty zalig

    Bericht van Gast wo apr 09, 2014 10:20 am

    heb nu een dik jaar een superior monica ter vervanging van electrische verwarming
    moest ik veel vroeger gedaan hebben
    perfect geplaats en afgeregeld door instalateur uit aartselaar

    heeft nu een ganse winter gebrand en doet wat het moet doen
    nog niks aan veranderd
    nu enkel bij frisse avonden in dienst
    zalig

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 12 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 12:08 pm