Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo nov 23, 2014 6:15 pm

    Hallo, mijn naam is nancy.  Ik ben eigenaar van een edelkamin moon.  
    We hebben voor een pelletkachel gekozen omdat dit minder werk geeft dan een houtkachel en ook dat we de temperatuur kunnen regelen.  

    Ik hoop hier een paar antwoorden te krijgen op mijn vragen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo nov 23, 2014 6:45 pm

    Hallo,
    Ik ben sven. Sinds 2 weken hebben wij een pelletkachel van mcz. Model cute. Voornamelijk als bijverwarming.
    Sinds xxxxx

    verdere vragen en problemen niet in de voorstelhoek maar in een passend topic melden aub.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Korte voorstelling van mijzelf

    Bericht van Gast zo nov 23, 2014 8:17 pm

    Hallo Forum users,

    Mijn naam is Chris en heb nu ongeveer 4 jaar mijn pelletkachel van het merk Deville Armen.  
    Ik hou het graag warm thuis en heb hiervoor pellets gekozen. Meestal gebruik ik de badger pellets en gamma pellets.  
    Verder hen ik ook electrische verwarming maar deze gebruik ik bijna niet meer na mijn aankoop van pellet kachel.

    Mvg,

    Chris
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo nov 26, 2014 7:02 pm

    hallo,
    het is de eerste winter dat we ons huis verwarmen met een pallet kachel een ravelli lisa plus .
    groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo nov 26, 2014 7:44 pm

    Dag, ik ben Rudi en ben op zoek naar goedkope pellets in mijn onmiddellijke buurt (regio Zelzate-Eeklo).

    mogelijk gaat uw zoektocht iets korter zijn door [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] te klikken en dan wat topics te lezen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty nieuw op forum

    Bericht van Gast do nov 27, 2014 11:43 pm

    hallo
    ik woon te zele met gezin van 4 personen.
    wij gaan nu ons 7de winter stoken met een rika visio.
    eerste jaar plospan ,duitse en wonterspan gebruikt.
    de 4 volgende jaren daarna wonterspan , nu al 2 jaar agricon , makro teradena , aveve
    altijd zeer tevreden geweest , vanaf vorig jaar soms probleempje , maar denk van schoorsteen bochten en oud huis .
    nooit spijt gehad van deze aankoop .
    ben vandaag op dit forum beland  na wat opzoekingen op internet
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Marcel uit Enschede

    Bericht van Gast zo nov 30, 2014 2:16 pm

    Hallo,

    Sinds 2009 heb ik een pelletkachel, dit heeft mijn gas verbruik drastisch verminderd.
    Ons huis is van 1950 en is redelijk goed geïsoleerd. Deels zelf gedaan en laten doen.

    Ik heb nu sinds 2 maanden een Kalor SAB85AB, die kon ik voordelig van een kennis overnemen. Ik had een Kalor SA75AK. (sinds 2009)
    De nieuwe heeft iets meer vermogen en is wat stiller.
    In de pedicure salon van mijn vriendin staat sinds een jaar of 2 een Artel LS6AK3A, voorheen verwarmden we de ruimte met een airco unit.
    Deze kamers (wachtkamer en behandelruimte) zijn snel warm en dat is erg fijn voor de veelal oude mensen die er komen, 100% positieve reacties.
    Het installeren en onderhoud kan en doe ik zelf.

    Mijn plannen zijn om in huis de Kalor voor een thermorossi te gaan vervangen, omdat deze zichzelf instellen en vooral omdat ze erg stil zijn.
    Het wordt een ecotherm 1000 of 3001.

    Groeten
    Marcel
    horatio
    horatio
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 33
    Registration date : 30-11-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van horatio ma dec 01, 2014 7:57 am

    Hallo iedereen,
    Wij zijn een gezin met 2 personen uit Leuven.
    Eind oktober 2014 zijn we in het bezit van een PATERNO ALICE DELUXE model 85.
    Tot op heden zijn wij heel tevreden daarover.
    De kachel is aangesloten op een bestaande schouw.
    Enig minpuntje over de kachel: als ze in modulatie is kun je de ventilator niet meer hoger laten blazen, misschien is dat bij andere merken wel mogelijk.
    Vriendelijke groeten uit Leuven.
    Rudy.
    Antonius
    Antonius
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Registration date : 01-12-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Antonius ma dec 01, 2014 2:22 pm

    Hallo,

    Mijn naam is Anton,41 jaar oud en ik heb nog geen pelletkachel maar binnenkort wel
    Ik woon in Mortsel en hoop hier veel raad en daad te vinden

    Met vriendelijke groeten,
    Anton
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Ook nieuw

    Bericht van Gast ma dec 01, 2014 2:41 pm

    Hoi Allemaal, ik ben René en nieuw op dit forum.
    Wij hebben sinds onze verhuizing naar Heerhugowaard een palletkachel merk Artel.
    Welk type weet ik niet want de kachel stond al in het huis. Tot nu toe bevalt de kachel prima.
    We hebben 4 zakken van de vorige bewoners verstookt en nu heb ik een aantal zakken gekocht merk Comfort pellet.
    De pellets die er nog lagen waren donker en de nieuwe pellets zijn licht van kleur.
    Ik hoop op deze site veel informatie te kunnen vinden over mijn kachel.
    Ook qua afstelling omdat ik de ventilator af en toe erg aanwezig vind.
    Ook de combi van een pelletkachel beneden en de rest van het huis CV baart me op dit moment zorgen.
    Kinderen willen boven studeren en dan is het koud, ondanks de deur die we open laten staan.
    Hiervoor komt eerdaags een bevriende installateur langs om te kijken wat we hiermee gaan doen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty hallo even voorstellen

    Bericht van Gast do dec 04, 2014 3:37 pm

    hallo , ik ben Rooske, wonende in België limburg.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Even voorstellen..

    Bericht van Gast do dec 04, 2014 8:19 pm

    Mijn naam is Martin en heb nu een jaar een gebruikte kachel van het merk Karmek one..
    De kachel bevalt goed, al denk ik dat de verbranding beter kan.
    Heb nog een korte pijp naar buiten maar wil binnenkort een dubbelwandige monteren.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Goedendag forum gebruikers

    Bericht van Gast zo dec 07, 2014 2:19 pm

    Graag wil ik me even voorstellen.

    Ik ben Jan en ben al drie dagen in het bezit van de Edilkamin Moon. De reden dat wij voor een pelletkachel hebben gekozen is de besparing op gas.
    Door onze zonnepanelen hebben wij al aardig kunnen besparen op stroom en nu willen wij met behulp van deze pellet kachel besparen op gas.

    De reden dat wij voor een Moon hebben gekozen is zijn spekstenen buitenkant in combinatie met het goede zicht op de geweldige vlam.
    Wij stoken momenteel op edilkamin girretz pellets omdat de kachel leverancier die er bij heeft gedaan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty hallo

    Bericht van Gast zo dec 07, 2014 5:02 pm

    mijn naam is niek
    heb sinds een paar dagen een pelletkachel van edilkamin in mijn bezit,de moon.
    heb pellets gekocht van elite,
    mario1
    mario1
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Registration date : 06-12-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty hallo allemaal

    Bericht van mario1 ma dec 08, 2014 9:15 am

    ik ben mario , nu al de 3e winter in bezit van een edilkamin funny . ik was hier al gebruiker maar door een kapotte pc was ik alles verloren om terug op het forum te geraken .

    grts mario
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast do dec 11, 2014 8:59 pm

    Hallo

    Ik ben Jessy en ik woon in Nieuwerkerken bij Sint-Truiden.
    Sinds kort zijn wij in het bezit van de edilkamin seven. Tot nu toe heel tevreden van.
    Ik ben hier terecht gekomen door eigenlijk wat rond te zoeken op internet voor meer informatie over deze pelletkachel.
    Wij hebben bewust voor een pelletkachel gekozen daar wij maar op een studio wonen en niet echt veel ruimte hebben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Koen Maasmechelen

    Bericht van Gast vr dec 12, 2014 4:56 pm

    Koen, mcz kachel inbouw vivo. Pellets voorlopig green energy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty nieuw op forum

    Bericht van Gast za dec 13, 2014 9:17 pm

    hallo ik ben mario en woon in nukerke.ik heb een pelletkachel adler elite fire 70.
    deze heb ik gekocht omdat het een gezellige warmte bied.
    ben zeer tevren of de kachel maar sommige dingen zou ik graag beter willen en dat probeer ik op dit forum.
    ik gebruik verschillende pellts dus das geen probleem denk ik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty voorstellen

    Bericht van Gast zo dec 14, 2014 9:55 pm

    Hoi mijn naam is Lode.
    Sinds 2 jaar heb ik 2 pelletkachels waar ik zeer tevreden over ben.
    -Thermorossi Ecotherm voor in een bijbouw
    - Extraflame Souvenir voor het huis
    Intussen zijn er ook al verschillende merken pellets de revue gepasseerd, de ene al beter dan de andere
    Greenenergy: zeer veel kwaliteitsverschil, veel stof, veel warmte 5/10
    Bioflam: weinig stof, branden mooi, warmte ok 8/10
    Cor pellets: Alles gemiddeld 6/10
    Woodox, Igel: Beetje kwaliteitsverschil, niet te veel stof, redelijk goed branden 6,5/10
    Plus pellets: weinig stof, weinig as, zeer zuiver branden, goede warmte 9/10.

    Elke dag beleef ik plezier aan mijn kachels maar er is 1 groot minpuntje aan en dat is dat je het op een ander rapper koud hebt.

    Lode
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma dec 15, 2014 4:48 pm

    Hallo, ik ben Bart en aan het uitkijken voor een kleine pelletkachel die moet dienen als bijverwarming.
    Wij hebben ons(mijn vrouw en ik) oog laten vallen op SKIA ( Belgisch) en deze hebben nu een model van 6kwh. Heeft er iemand ervaring met SKIA.
    Grt Bart
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van grossard.rob ma dec 15, 2014 5:41 pm

    Hallo terug aan alle nieuwkomers!

    @bart68: zoekfunctie met skia even bekijken.
    Topics, waarop letten bij aankoop nieuwe kachel, welk vermogen etc..
    @ mario: idem met de naam van je kachel en/of probleem.

    Zo zouden jullie al ver moeten komen.


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di dec 16, 2014 11:28 am

    Hallo,

    Ik heb net een ruwbouwwoning aangekocht en ben van plan hier een pelletkachel in te plaatsen.
    Ik woon momenteel nog bij mijn ouders die een houtkachel op cv hebben staan.
    De gezelligheid van het vuur gecombineerd met het gemak van een pelletkachel tov een houtkachel is voor mij een belangrijke factor.
    Ik heb het forum gevonden via Google.

    Groeten,
    Jeroen
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pellbox di dec 16, 2014 12:12 pm

    welkom op het forum JeroenM
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Edelkamin Solaris

    Bericht van Gast vr dec 19, 2014 2:53 pm

    Edelkamin Solaris, 6 jaar in gebruik.
    Interesse : Parametrering.
    Job : Automation engineer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo dec 21, 2014 10:10 am

    Hallo

    Mij even voorstellen. Ik ben Vanessa, wij hebben een pelletkachel Pyros Alice 85.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do dec 25, 2014 2:29 pm

    Goedemiddag allen,

    Allereerst gelukkige kerstdagen.

    Mijn naam is Pieter en woonachtig in Woerden.
    We zijn in het proces van het laten plaatsen van een pelletkachel welke op de CV installatie word aangesloten.
    Begin januari komen ze kijken wat er mogelijk is in onze situatie, vandaar dat ik oa dit forum af zoek naar alle mogelijke informatie.
    Waarschijnlijk word de pelletkachel een HR 70 CV pelletkachel van Nordic Fire.

    Mvg,

    Pieter

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 19 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 9:49 pm