Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 39 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 38 gasten

Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di maa 16, 2021 9:14 am

    goede morgen iedereen, mijn naam is hans.
    jaren terug ben ik ook lid geweest van het pelletforum!
    wij hadden toendertijd een edelKamin gekocht zonder de belangrijke (technische)informatie.
    buiten het boekje "installatie, gebruik en onderhoud", was er niets.
    wel geprobeerd om wat meer informatie te krijgen maar de leverancier gaf niet thuis.
    dank zij het forum kunnen we nu ons prima behelpen.
    nu weer lid van het forum om op deze wijze nog wat bij te leren van de ervaring van andere forum gebruikers.

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di maa 16, 2021 12:08 pm

    welkom terug en met uw eigen ervaring kun je nu wellicht ook anderen verder helpen. [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Voorstellen!

    Bericht van Gast ma okt 11, 2021 1:08 pm

    Goedendag,

    Ik ben Kevin en hebben een defro duo pellet 50kw staan zelf geïnstalleerd.
    Deze verwarmd een 1000 liter buffervat (inc met laddomat 21-60).
    Waaruit we weer 2 verwarmingsgroepen halen (kantoor en werkplaats)
    Stoken allerlei soorten pellets.

    Via internet hier terecht gekomen en hoop want antwoorden te krijgen en misschien ook wel te kunnen geven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast za nov 06, 2021 1:01 pm

    Hallo, wij wonen in Limburg (Nederland) en hebben al ongeveer 5 jaar een MCZ thema pelletkachel. Die is aangekocht vanwege het gebruiksgemak (o.a. geen gesleep meer met hout); daarnaast zijn wij ons huis aan het "verduurzamen". Wellicht dat we op termijn overstappen naar een pelletkachel die op de cv kan worden aangesloten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di nov 16, 2021 12:00 pm

    Hallo mijn naam is John.
    Wij hebben nu 3 jaar een Kalor Miriam palletkachel deze bevalt super deze kachel vindt ik makkelijk in gebruik.
    De pallets die wij verstoken zijn van het merk Plospan de bruine pallets.
    Deze pallets zijn ons aanbevolen door een plaatselijke kratten en pallet wasserij.
    Dit bedrijf verwarmd hun waswater doormiddel van een grote pallet cv kachel.
    Deze pallets bevallen goed wij hebben 1 jaar andere pallets gebruikt maar daardoor hadden wij veel harsaanslag in de afvoerpijp.
    Wij zijn op palletkachel gekomen omdat we in ons vorige huis een allesbrander hadden lekkere warmte maar veel werk.


    mvg John
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma nov 29, 2021 8:14 pm

    Goede avond , ik ben Johan ,een sleutelaar in hart en nieren .
    Elk apparaat geef ik een 2de soms 3de kans .
    Zowel elektronisch als mechanisch is alles ooit opgebouwd ,dan is dat te herstellen ook .
    Mijn zoektocht bracht mij op dit forum , mijn zus haar pelletkachel piazzetta p960 geeft problemen.
    Ik zal proberen het forum te verrijken met afbeeldingen hoe en waarom je iets kan repareren .
    Groeten Johan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Hallo,ik ben ingrid

    Bericht van Gast zo dec 26, 2021 9:41 am

    Hallo,ik ben Ingrid,wij hebben een rika pelletkachel.
    Wonen omgeving Tessenderlo.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Even voorstellen...

    Bericht van Gast za apr 16, 2022 8:01 am

    Ik ben Berty. Ik heb in februari een Edilkamin Marea tweedehands gekocht en geïnstalleerd in onze woonkamer / keuken (90m2, met veel glas naar het zuiden, en een open trap naar een ruimte boven met dezelfde oppervlakte). Ik wil de volgende jaren graag testen of ik enkel met deze kachel (9,3kw) kan verwarmen zodat ik op termijn de centrale verwarming kan verwijderen. Onderhoud en kleine herstellingen wil ik zelf doen. Ik gebruik pellets van Ecopower.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin za apr 16, 2022 1:13 pm

    welkom hier. vroeger een veel verkochte kachel, zwak punt slijtage ruimteventilator.
    ik zou de cv niet te snel verwijderen, denk dat de marea te licht gaat zijn bij vriesweer.
    marea in de zoekknop geeft 51 topics, veel leesplezier...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast zo jul 24, 2022 1:15 pm

    Hallo ben Alain uit Blankenberge.
    Wij hebben al 10 jaar een Haas-Sohn waar we zeer tevreden over zijn.
    Ik neem al verschillende jaren deel aan de groepsaankoop maar dit jaar is me dit ontgaan. Heb mij ook opnieuw moeten registreren op dit forum.
    Ik betaalde vorig jaar 250 Eur voor 65 zakken Flammi van 15 kg via GA.
    Bij zelfde leverancier is de prijs nu (buiten groepsaankoop) 568 Eur!
    Hoop toch nog scherpere prijs te kunnen bekomen!
    Groeten
    Alain
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma sep 26, 2022 6:34 pm

    Beste forum leden,

    Mijn naam is Erwin en ben al geruime tijd in het bezit van de selecta 6,5 kw. Vrij content met het systeem. Ben zelf in staat om het systeem af te stellen maar heb nergens de standaard fabrieks parameters kunnen vinden. Is er iemand die deze heeft?

    Dank!

    met de zoekfunctie is er al veel info te vinden !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Luc en nieuw :-)

    Bericht van Gast wo sep 28, 2022 1:28 pm

    hoi,

    Mijn naam is Luc en ben hier nieuw.

    Waarom kom ik hier en waarom heb ik een pelletkachel gekocht.

    Pelletkachel gekocht wegens een ouder huis, minder goed geïsoleerd en effe getwijfeld tussen pelletkachel
    en warmtepomp (heb ook zonnepanelen laten leggen nu).

    Ik heb hem nog maar sinds zaterdag (geplaatst en aangesloten) en super tevreden.... gezellige warmte (beetje te mss),
    maar mooi en tof.

    Welke pellets ik koop, ken er niet veel van, heb maar bij lokale handelaar een deel gaan halen, ook in de hubo
    en terug bij die handelaar maar een palet besteld toen ze begonnen te stijgen.

    Ben wel tevreden van mijn aankoop.

    Al heb ik paar bedenkingen, maar zal deze plaatsen bij het merk (Thermorossi 5000)

    Mvg en hou het warm ;-)
    Luc
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van kvkkvkkvk do sep 29, 2022 12:27 am

    Welkom Luckyluc welke kachel is het geworden?
    jozef
    jozef
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 13
    Registration date : 15-10-22

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty even voorstellen

    Bericht van jozef zo okt 16, 2022 5:22 pm

    Hallo:ik ben jozef uit helmond,ik ben hier terecht gekomen omdat ik op zoek was naar een forum van pelletkachels,dit omdat ikzelf al meerdere jaren een pelletkachel heb.nl een edilkamin seven en cherie.ik ben zeer tevreden over dit merk,en doe ze ook jaarlijks helemaal zelf reinigen,omdat ik dit leuk vindt,ik vindt het hele mooie techniek pelletkachels,en hoop terzijnertijd als ik beter weet hoe deze site werkt actiever deel te nemen.groeten allemaal jozef.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo nov 16, 2022 8:06 am

    Hoi,

    Met Christophe uit Roeselare. Al ruim aantal jaren tevreden gebruiker van een pelletkachel :-)
    Vroeger hardhouten pellets maar intussen de betere zachte pellets gevonden.
    Heden ben ik in bezit van een MCZ kachel, degelijk merk.

    Hier op het forum volg ik even de storingen, heb eentje waarbij ik nog niet weet hoe op te lossen.

    Grts Christophe.
    jozef
    jozef
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 13
    Registration date : 15-10-22

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van jozef wo nov 16, 2022 10:17 am

    christophe,welkom op het forum,zelf heb ik een ander merk,maar ik zou zo snel mogelijk je storing kenbaar maken op het forum,er zijn merk ik genoeg mensen die op een positieve manier willen bijdragen aan een oplossing groetjes jozef helmond.
    Bernd
    Bernd
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 73
    Registration date : 30-11-22

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Bernd wo nov 30, 2022 9:39 am

    Hoi, sinds vorige week hebben we onze eerste pelletkachel in huis.
    Nordic Fire Ilvar 9. Voorheen jarenlang met hout gestookt.
    Daar het me teveel werk en moeite kost, gedoe met opslag en drogen de overstap gemaakt naar een pelletkachel.
    Ben overigens woonachtig in Belgisch Limburg. Smile
    Johan
    Johan
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 5
    Registration date : 25-01-23

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Johan za jan 28, 2023 4:12 pm

    Ik ben Johan woon in belgie en zo graag iets meer over mijn paletkachel willen weten als dat kan heb een edilkamin seven zie graag jullie bericht tegemoet.
    Met vriendelijke groet
    Johan
    jozef
    jozef
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 13
    Registration date : 15-10-22

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van jozef zo jan 29, 2023 8:58 am

    dag johan ik ben jozef uit helmond van parameters heb ik geen verstand,heb zelf ook een edilkamin seven maar kan je wel uitleggen hoe je deze jaarlijks schoonmaakt,het is een fijne kachel.
    hans.goos
    hans.goos


    Man Aantal berichten : 1
    Registration date : 27-02-23

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van hans.goos za maa 04, 2023 6:36 pm

    Goede middag ik ben Hans en gebruik al een 6 tal jaar mijn MCZ palletkachel en tot nu toe altijd tevreden over geweest Heel spijtig dat ze zo duur zijn geworden . gr Hans
    LucP
    LucP


    Man Aantal berichten : 1
    Leeftijd : 65
    Registration date : 18-03-23

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Nieuw lid met oudere kachel

    Bericht van LucP zo maa 19, 2023 7:09 pm

    Onlangs kochten wij een huis waarin een oudere pelletskachel van het merk MCZ stond. In onze vorige woning hadden wij een houtkachel.  Dus ben een leek hiermee en hoop nog veel op te steken!
    Groetjes
    Luc
    Stef
    Stef


    Man Aantal berichten : 2
    Registration date : 04-04-23

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Stef di apr 04, 2023 4:34 pm

    Goedemiddag, mijn naam is Stef. We hebben onlangs een huis gekocht. Hierin staat een pelletkachel van het merk Rika. We hebben al verschillende merken getest van pellets, maar zitten nu jammer genoeg in een heel dure periode van pellets. Ik hoop op het forum veel bij te leren van de verschillende soorten en de prijsevolutie om zo een pallet aan te kopen ipv enkele zakken.
    Groetjes!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di apr 04, 2023 4:41 pm

    welkom hier. wat de prijzen verder doen weet niemand.
    al bij europellets in testelt geweest ? goedkoper ga je ze niet vinden in de streek...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Stef
    Stef


    Man Aantal berichten : 2
    Registration date : 04-04-23

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Stef do apr 06, 2023 11:57 am

    Hey Erwin, daar zijn we nog niet geweest en ik ga het zeker uittesten, aangezien het ook nog eens heel dichtbij is.
    Heel hard bedankt voor de tip!  [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin vr apr 07, 2023 11:48 pm

    een rika dealer voor onderhoud of herstellingen is ook geen probleem.
    gijsens in diest mss komt de kachel zelfs van daar...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Marc Vermeylen
    Marc Vermeylen
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 5
    Registration date : 09-04-23

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Nieuw, mij even voorstellen

    Bericht van Marc Vermeylen zo apr 09, 2023 7:37 pm

    Hallo iedereen ik ben Marc woon achtend te Zelzate en.
    Verwarm onze woning reeds 10J met pellets.

    Wens iedereen een prettige dag en een tof gesprek

    Groeten Marc

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 32 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 9:57 am