Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    hugo trucker
    hugo trucker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 51
    Leeftijd : 60
    Registration date : 06-03-13

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van hugo trucker zo maa 30, 2014 10:34 pm

    Sinds een paar dagen valt soms de ventilator stil. Kachel krijgt dan geen koeling en word dan zeer warm.
    Als ik dan op knop turbo druk en powerstand op 1 zet gaat hij weer draaien. Maar dan wel op maximum toeren terwijl ik hem op stand 1 heb gezet.
    Vreemd probleem want na een tijdje (half uur) zet ik turbo af en gaat weer alles gelijk het hoort. Question Sad


    _________________
    Groeten
    Hugo

    Sinds mei 2013 Edelkamin Moon kachel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty Re: ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van erwin zo maa 30, 2014 11:07 pm

    als de ventilator stilvalt kijk dan eens of hij reageert op een wijziging van de conf.air waarden van het bijhorende vermogen.
    een foute aansturing vanop de print kan ook, probeer hem dan eens een half uur van de stroom te halen (stekker uit).
    los daarvan zou ik zeker alvast de verkoper kontakteren.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    hugo trucker
    hugo trucker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 51
    Leeftijd : 60
    Registration date : 06-03-13

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty Re: ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van hugo trucker ma maa 31, 2014 8:22 pm

    Heb net kachel aan gemaakt. Stel vast dat het probleem enkel na opstarten is. Ik merkte het toen de kachel een kwartier aan was.
    Heb hem een tijdje op turbo gezet en dan de rechter knop terug gedraaid op stand 1, draait dan weer maar op maximum toeren.
    Na een kwartiertje weer alles teruggezet zonder turbo en alles gaat weer normaal.
    Ik zal vannacht de stekker eens uittrekken Erwin. En als dat niet helpt probeer ik het van de conf.air. Shocked


    _________________
    Groeten
    Hugo

    Sinds mei 2013 Edelkamin Moon kachel
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty Re: ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van ss di apr 01, 2014 12:07 pm

    Opletten toch, als de kachel voorzien is om normaal te werken met een ventilator en niet gemaakt voor natuurlijke convectie ga je je kachel zwaar beschadigen als de ventilator niet werkt!!! Ik zou de installateur raadplegen!

    Groeten,
    ss
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty Re: ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van Fleur di apr 01, 2014 12:23 pm

    op zo n kachels zit er veiligheid .....bij een te hoge temperatuur wordt de pellettoevoer afgesloten en ik spreek hier uit ondervinding... Smile 


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty Re: ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van ss di apr 01, 2014 2:08 pm

    Als die veiligheden werken Fleur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan er over meespreken, lees anders mijn topic over de Saey Neema (Rika) maar eens door... Elektronische veiligheden zijn top....als ze niet in gebreke blijven...
    Groeten,
    ss duivel
    hugo trucker
    hugo trucker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 51
    Leeftijd : 60
    Registration date : 06-03-13

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty Re: ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van hugo trucker di apr 01, 2014 8:31 pm

    Vannacht kachel van de stroom gehaald. Heb hem een uur geleden opgestart.
    Alles werkt terug volgens de normale gang. Hoop dat het probleem zo opgelost blijft.
    pelletforum Nogmaals bedankt voor de info. heel happy


    _________________
    Groeten
    Hugo

    Sinds mei 2013 Edelkamin Moon kachel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty Re: ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van erwin di apr 01, 2014 8:35 pm

    ergens een bitje scheefgevallen in de sturing, dat kan al eens gebeuren.
    als het nog voorvalt binnen de garantie ineens de verkoper kontakteren voor een gratis nieuwe print...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit Empty Re: ruimteventilator edilkamin moon valt soms uit

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 3:42 pm