Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31490
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin do jan 20, 2011 10:17 pm

    cyrre schreef:
    erwin123 schreef:lees je wel eens je handleiding cyrre,
    daar staat altijd steeds in GROTE LETTERS

    enkel pellets bijvullen indien de kachel niet brand

    maar ja wie zondigt daar niet tegen

    Shocked

    Effe de Domozakken gecheckt, er staat nergens beschreven dat de kachel niet mag branden.
    Dat zou nogal wat zijn. Ik doe het nog altijd terwijl hij brandt.
    Zak met cutter bovenkant helemaal mooi opensnijden en dan met één vlotte beweging alles in reservoir.
    Iedere keer de kachel daarvoor stilleggen? In het reservoir van de Saey kunnen 2 zakken als hij helemaal leeg is.
    Dus 1 zak in ene keer is geen probleem. En mijn kachel brandt tenminste 2 dagen aan een stuk in de koude dagen,
    zonder stil te leggen. Dat zijn zeker 3 zakken.
    Nu, als ik dat brandje nog een paar keer voorheb, klop zal ik misschien anders piepen. affraid

    op de zakken staat dat niet he
    ik bedoelde handleiding kachel

    maar ik denk dat iedereen het doet terwijl kachel brand

    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 20, 2011 10:19 pm

    erwin123 schreef:
    cyrre schreef:

    Effe de Domozakken gecheckt, er staat nergens beschreven dat de kachel niet mag branden.
    Dat zou nogal wat zijn. Ik doe het nog altijd terwijl hij brandt.
    Zak met cutter bovenkant helemaal mooi opensnijden en dan met één vlotte beweging alles in reservoir.
    Iedere keer de kachel daarvoor stilleggen? In het reservoir van de Saey kunnen 2 zakken als hij helemaal leeg is.
    Dus 1 zak in ene keer is geen probleem. En mijn kachel brandt tenminste 2 dagen aan een stuk in de koude dagen,
    zonder stil te leggen. Dat zijn zeker 3 zakken.
    Nu, als ik dat brandje nog een paar keer voorheb, klop zal ik misschien anders piepen. affraid

    op de zakken staat dat niet he
    ik bedoelde handleiding kachel

    maar ik denk dat iedereen het doet terwijl kachel brand


    Ow, de handleiding lezen, ik dacht eerst die op de zakken, nee nog niet volledig gedaan.....
    Handleiding op de zakken, ik ben weer goe bezig Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do jan 20, 2011 10:23 pm


    Badger is inderdaad niet in plastiek, maar wel duurder...
    En een kolenkit is dan weer te klein voor zo'n stoere kerel als ik. Cool blijven lachen



    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin do jan 20, 2011 10:26 pm

    cyrre schreef:
    Badger is inderdaad niet in plastiek, maar wel duurder...
    En een kolenkit is dan weer te klein voor zo'n stoere kerel als ik. Cool blijven lachen




    met badger was de zak niet gesmolten nee
    ik denk eerder kampvuur


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss vr jan 21, 2011 11:46 am

    erwin123 schreef:
    cyrre schreef:
    Badger is inderdaad niet in plastiek, maar wel duurder...
    En een kolenkit is dan weer te klein voor zo'n stoere kerel als ik. Cool blijven lachen




    met badger was de zak niet gesmolten nee
    ik denk eerder kampvuur


    Nee hoor, de badgerzak mag je gerust op de rooster van de Saey leggen onder het vullen, verschroeit zelfs niet!
    Groeten,
    ss
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss ma jan 31, 2011 12:15 pm

    De Floorpul is geleverd, ziet er goed spul uit! Morgen rukken we uit met de floorpul om de kachel te reinigen, eens zien of dat nu zoveel beter gaat dan met onze Nilfisk en een aszuiger...
    Groeten,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin ma jan 31, 2011 12:54 pm

    ss schreef:De Floorpul is geleverd, ziet er goed spul uit! Morgen rukken we uit met de floorpul om de kachel te reinigen, eens zien of dat nu zoveel beter gaat dan met onze Nilfisk en een aszuiger...
    Groeten,
    ss

    succes ermee SS
    was er ook een pet bij met logo floorpul tongue


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 5:38 pm

    ss schreef:De Floorpul is geleverd, ziet er goed spul uit! Morgen rukken we uit met de floorpul om de kachel te reinigen, eens zien of dat nu zoveel beter gaat dan met onze Nilfisk en een aszuiger...
    Groeten,
    ss

    hier ook al enkele dagen binnen vandaag ga ik hem voor de 2de maal gebruiken ben er zeker tevreden over nu nog afwachten hoelange hij het gaat volhouden eer we die moeten reinigen hé Smile
    ik hou het alvast bij kachel hier om de 2 dagen ledigen ....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast di feb 01, 2011 7:14 pm

    Ik gebruik nu al een paar weken zo'n cross kachelzuiger met motor. Na een paar keer stofzuigen merkte ik dat de filter vol zat. Heb er sindsdien een nylonkous overgetrokken en het ding werkt SUPER!
    Na een paar keer zuigen klop ik (buiten!) met de zuigmond eens tegen de filter en alles komt eraf.
    Voor 50€ of minder heb je een compacte en goedkope oplossing.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin di feb 01, 2011 8:32 pm

    Dirker schreef:Ik gebruik nu al een paar weken zo'n cross kachelzuiger met motor. Na een paar keer stofzuigen merkte ik dat de filter vol zat. Heb er sindsdien een nylonkous overgetrokken en het ding werkt SUPER!
    Na een paar keer zuigen klop ik (buiten!) met de zuigmond eens tegen de filter en alles komt eraf.
    Voor 50€ of minder heb je een compacte en goedkope oplossing.

    dirker waar verkopen ze die cross ergens
    heb je daar een typenr van of een link


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 8:48 pm

    zijn er mensen die het gewoon met een stoffer doen.
    Onze stofzuiger vind de as helemaal niet leuk.
    Ik maak de kachel elke dag schoon en dan ligt er een laag van twee cm as in het bakje
    is dit normaal?

    Gr.Aäron
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin do feb 10, 2011 8:55 pm

    ablokker schreef:zijn er mensen die het gewoon met een stoffer doen.
    Onze stofzuiger vind de as helemaal niet leuk.
    Ik maak de kachel elke dag schoon en dan ligt er een laag van twee cm as in het bakje
    is dit normaal?

    Gr.Aäron

    aaron de hoeveelheid asse hangt af van de pelletsoort en ook van de kachelinstellingen, 2cm is niet overdreven.

    om de stofzuiger te beschermen kan je een nylon kous over de motorfilter plaatsen dit werkt prima en houd veel vuil tegen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 8:56 pm

    Dank!
    Dat ga ik morgen proberen.

    Groet Aäron
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 8:59 pm

    Met stoffer en blijk zou ik niet aanraden, je gaat dan teveel van het fijn stof inademen denk ik.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 9:02 pm

    Dat heb ik gemerkt vanochtend!
    Alles was zwart rond de kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 9:09 pm

    Met een aszuiger gaat dit prima en snel, na 2 keer stofzuiger maak ik de filter proper en dan werkt hij perfect.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 11:16 pm

    kristel schreef:Met een aszuiger gaat dit prima en snel, na 2 keer stofzuiger maak ik de filter proper en dan werkt hij perfect.

    Groetjes
    Kristel

    hier met de floorpul zit ik al aan 6 reinigingen en zuigt nog even goed ....om de 2 dagen kachel en asbak uitzuigen want na 2 dagen kachel bijna vol assen 2dagen gaat ook maar dan moet je de deur openen met stofzuiger eronder hoor .... lol!

    we gaan voor zolang mogelijk kachel uitkuisen en zo weinig mogelijk stofzuiger uitkuisen ,hou alles bij Cool
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 2:23 pm

    andolou schreef:
    kristel schreef:Met een aszuiger gaat dit prima en snel, na 2 keer stofzuiger maak ik de filter proper en dan werkt hij perfect.

    Groetjes
    Kristel

    hier met de floorpul zit ik al aan 6 reinigingen en zuigt nog even goed ....om de 2 dagen kachel en asbak uitzuigen want na 2 dagen kachel bijna vol assen 2dagen gaat ook maar dan moet je de deur openen met stofzuiger eronder hoor .... lol!

    we gaan voor zolang mogelijk kachel uitkuisen en zo weinig mogelijk stofzuiger uitkuisen ,hou alles bij Cool


    even update nog altijd zonder stofzuiger te openen om te reinigen zit ik ondertuseen aan 15 reinigingen .....en gaan voor nog veel meer hoop ik ondertussen een 30 dagen in bezit
    zuigkracht nog altijd heel goed .... bounce
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 3:36 pm

    Ik kan met de mijne max 2 keer stofzuigen en moet dan de filter proper maken, dat duurt wel maar een paar minuutjes maar het komt er toch maar bij natuurlijk. Maar de stofzuiger doet wel prima zijn werk.
    Succes met je stofzuiger!

    Groetjes
    Kristel
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss ma feb 28, 2011 11:59 am

    andolou schreef:
    andolou schreef:

    hier met de floorpul zit ik al aan 6 reinigingen en zuigt nog even goed ....om de 2 dagen kachel en asbak uitzuigen want na 2 dagen kachel bijna vol assen 2dagen gaat ook maar dan moet je de deur openen met stofzuiger eronder hoor .... lol!

    we gaan voor zolang mogelijk kachel uitkuisen en zo weinig mogelijk stofzuiger uitkuisen ,hou alles bij Cool


    even update nog altijd zonder stofzuiger te openen om te reinigen zit ik ondertuseen aan 15 reinigingen .....en gaan voor nog veel meer hoop ik ondertussen een 30 dagen in bezit
    zuigkracht nog altijd heel goed .... bounce

    Hier in dezelfde tijdspanne idem, Floorpul nog niet gereinigd in één maand en werkt perfect. Gebruik hem ook om onze auto's te stofzuigen... tof
    Goeie tip van Cyrre, zeer tevreden met die stofzuiger... heel happy
    Groeten,
    ss
    Jellemina
    Jellemina
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 58
    Registration date : 11-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Jellemina ma feb 28, 2011 12:12 pm

    Al geruime tijd volg ik het topic ivm de geschikte stofzuiger voor de pelletkachel.
    2 x per week ledig ik de aslade met de stofzuiger.
    Groot was mijn verbazing deze morgen te zien dat ik sinds ongeveer 7 jaar de eigenaar ben van een Floorpul.
    Aan de hand van de reacties van Andolou en SS merk ik dat ik het filter van mijn Floorpul niet zo dikwijls moet leegmaken.

    Bedankt mannen!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin ma feb 28, 2011 12:42 pm

    Jellemina schreef:Al geruime tijd volg ik het topic ivm de geschikte stofzuiger voor de pelletkachel.
    2 x per week ledig ik de aslade met de stofzuiger.
    Groot was mijn verbazing deze morgen te zien dat ik sinds ongeveer 7 jaar de eigenaar ben van een Floorpul.
    Aan de hand van de reacties van Andolou en SS merk ik dat ik het filter van mijn Floorpul niet zo dikwijls moet leegmaken.

    Bedankt mannen!

    al 7j zonder filter kuisen
    lol!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma feb 28, 2011 12:52 pm

    ss schreef:

    Hier in dezelfde tijdspanne idem, Floorpul nog niet gereinigd in één maand en werkt perfect. Gebruik hem ook om onze auto's te stofzuigen... tof
    Goeie tip van Cyrre, zeer tevreden met die stofzuiger... heel happy
    Groeten,
    ss

    Ik test de floorpul nu met een nylonfilter.
    Zuigt misschien een ietsie pietsie minder maar toch nog meer dan voldoende.
    Zonder die nylonfilter is het een stoffig karweitje om de stofzuiger te reinigen.
    Die andere filter bevat veel stof. Die je er wel makkelijk kunt uitblazen met een compressor.
    Ik ben nieuwsgierig hoe het reinigen verloopt met nylonfilter. Hopelijk minder stoffig.
    Wie is de eerste die de stofzuiger moet reinigen?
    Waarschijnlijk ss, die neemt er zijn auto's ook nog eens bij.
    vrgr,
    cyrre
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma feb 28, 2011 12:53 pm

    erwin123 schreef:
    al 7j zonder filter kuisen
    lol!

    Nu overdrijf je toch een beetje erwin123, Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma feb 28, 2011 2:06 pm

    cyrre schreef:
    ss schreef:

    Hier in dezelfde tijdspanne idem, Floorpul nog niet gereinigd in één maand en werkt perfect. Gebruik hem ook om onze auto's te stofzuigen... tof
    Goeie tip van Cyrre, zeer tevreden met die stofzuiger... heel happy
    Groeten,
    ss

    Ik test de floorpul nu met een nylonfilter.
    Zuigt misschien een ietsie pietsie minder maar toch nog meer dan voldoende.
    Zonder die nylonfilter is het een stoffig karweitje om de stofzuiger te reinigen.
    Die andere filter bevat veel stof. Die je er wel makkelijk kunt uitblazen met een compressor.
    Ik ben nieuwsgierig hoe het reinigen verloopt met nylonfilter. Hopelijk minder stoffig.
    Wie is de eerste die de stofzuiger moet reinigen?
    Waarschijnlijk ss, die neemt er zijn auto's ook nog eens bij.
    vrgr,
    cyrre


    hier stofzuig ik nu en dan het stof mee weg in de pelletbak laar dat is niet zoveel maar toch heel content hoor ervan ....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma feb 28, 2011 3:40 pm

    ik heb tergelijke tijd met jullie een karcher WD3200 gekocht
    was uitverkoop in de hubo wegens verhuis voor 57 euro

    en er zit in midden een ronde filter
    plus een grote stofzuigzak van papier in
    deze zuigd nu nog zoals nieuw ,met stofzuigzak en ook al zo,n 15 kachel mee gepoetst
    en telkens de living nog meegestofzuigd
    dus zeer tevreden van de WD3200

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 20 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 11:13 am