Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten

grossard.rob, polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
ZaurusUser
pedro
erwin
Philip
Block
steven
10 plaatsers

    Rika Topo


    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast vr apr 16, 2010 9:21 pm

    Wel Puk , de service is dus ook zeer goed laat dan maar komen die winter maar eerst natuurlijk nog een zeer goede zomer lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma apr 19, 2010 11:45 am

    puk schreef:Hoe is het nu gesteld met de warmte van deze kachel?? probleem opgelost??
    Het is goed om te weten daar ik deze week zelf een rika topo besteld heb en natuurlijk met argusogen volg
    Hier is het probleem ook opgelost.
    Hij heeft het maar een keer meer gedaan sinds dien.

    Wij hebben al heel wat geniet gehad van onze kachel al vriest het niet meer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma apr 19, 2010 1:26 pm

    Bedankt voor de info luteke, ik heb net telefoon gehad dat ze deze vrijdag geinstalleerd wordt Laughing
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser ma apr 19, 2010 6:29 pm

    De onze staat er van donderdag, sedert vanmiddag probleem met de automatische reiniging. Blijkbaar toch hier en daar nog een probleemke.

    (die profielfoto pas ik later nog wel aan)


    Laatst aangepast door ZaurusUser op ma apr 19, 2010 6:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : side note)
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser ma apr 19, 2010 9:08 pm

    Voila, avatar aangepast.

    Rika Topo - Pagina 3 Afbeelding011^

    De Topo ...


    Laatst aangepast door ZaurusUser op di apr 20, 2010 8:05 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : niet relevante info gewist)
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser za apr 24, 2010 9:23 pm

    ZaurusUser schreef:De onze staat er van donderdag, sedert vanmiddag probleem met de automatische reiniging. Blijkbaar toch hier en daar nog een probleemke.

    Het was inderdaad maar een probleemke. Na 10 minuutjes had de installateur het gefixt en nu is alles normaal.


    Laatst aangepast door ZaurusUser op za apr 24, 2010 9:26 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : tikfout)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast zo apr 25, 2010 12:22 pm

    En wat denken jullie van de rika memo ( oud model ) ??
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van steven zo apr 25, 2010 1:40 pm

    is een mooie en stille kachel


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast zo apr 25, 2010 6:12 pm

    Intussen heb ik de Rika Topo al eens 24h laten doorbranden, ( ook om de nieuwgeur eraf te stoken, en een volle test te doen op de verschillende instelmogelijkheden.
    Gestookt wordt er met mandy pellets, branden zeer proper,brandpot, stenen en glas blijven zeer proper, enkel op de laagste stand 30% zien de stenen er zwart uit maar verdwijnd gelijk als de kachel op een hogere stand gezet wordt.
    Na de 24h branden gaat er net geen volledige zak van 15 kgr bij in de kachelopslag.En zit er geen handjevol assen in de assenbak, ik was positief versteld van de resultaten.en ..... vooral stil , zalig stil.
    Wat ik nu wel direkt bijbsteld heb is een kamerthermostaat, omdat bij de bereikte temperatuur de kachel uitgaat ( iets wat bij de meeste andere kachels niet het geval is)deze optie werkt enkel MET kamerthermostaat.Ook het programeren kan enkel MET thermostaat ( logisch eigenlijk) en denk dat het dan nog zuiniger stoken is zonder in te boeten op comfort.
    Voornaamste voordeel van de Topo, zeer stil, zuinig, mooie verbranding met weinig jacht in de vlam.
    Eens de kachel goed op temperatuur is doen de spekstenen als warmte buffer zeer goed hun werk en zijn na uren nog steeds goed heet na het uitschakelen van de kachel.

    het enige minpunt is dat het langer duurt eer ze warmte afgeeft,al kan ik dit niet als negatief beoordelen,en wist ik al voor de aankoop.
    Groetjes ,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast zo apr 25, 2010 9:13 pm

    Wel se weer ene die gelukkig is , hij is in ieder geval gewapend tegen de winter die gaat komen.
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser zo mei 02, 2010 1:35 pm

    Een brandende Topo is hier te vinden :





    en onder dezelde account staan nog filmkes van de topo ...


    Laatst aangepast door ZaurusUser op zo mei 02, 2010 8:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ééntje erbij)


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast do mei 06, 2010 2:42 pm

    En nog even een woordje van " naservice "die ik ervaren heb bij of liever na de aanschaf van mijn Topo.Zeker niet bedoelt als reklame, maar deze positieve ervaring mag best gedeeld worden zodat mensen die op zoek zijn ook weten waar ze veilig en goed terecht kunnen.
    Mijn aanschaf ervaring staat hierboven beschreven. Daarna de roomvoeler en volledige buitenschouw bij besteld omdat ik toch overtuigd ben dat gelijk welke kachel het best brand met een volledige schouw.Besteld , afspraak voor levering en plaatsing en correct op uur en dag stond Yordi van energy point voor de deur.
    Alles is netjes en juist uitgevoerd met ( voor de room voeler) een volledige werking en de nodige documentatie over de mogelijke instellingen .
    Over het branden van de kachel kan ik zeer duidelijk zijn, ze brand veel mooier, een andere vlam dan voordien met de muurafvoer, minder assen en zo goed als geen aanslag meer in de vlamkamer.Ook heb ik een buiten luchtaanvoer laten plaatsen wat maakt dat ze NOG stiller werkt omdat het beetje aanzuiggeluid voor de verbranding nu van buiten komt en niet van de kamer.
    Ik doe alvast mijn petje af voor de naservice en ben zeer gerust dat als er ooit iets moet mankeren aan dat ( heet geval) dat ik vlot geholpen wordt.
    ps, in een ander topic wordt er gesproken dat de spekstenen weinig effect zouden hebben,en wil dat toch ontkrachten.
    Het duurt idd iets langer eer de kachel op temperatuur is maar eens ze goed opgewarmt is en de stenen ook heet zijn, kan ik jullie verzekeren dat ze een groot effect hebben op de kamer temperatuur.
    bvb kachel aan om 16.30h en laten branden op zo'n 22° tot 22.30h. S'nachts om 3.30h stond ik op voor een plasje en voelde ook even aan de spekstenen, die toch nog een lichaamswarmte aan temperatuur hadden en in de kamer het nog steeds 19,9° was, met een buiten temperatuur van 3° vind ik dit een zeer groot voordeel wat het gebrek aan "" blaaswarmte "" voor mij meer dan overtreft.
    Stoken doe ik met mandy pellets en heb op de 14 dagen dat ik ze heb slecht 3 zakken van 15kgr moeten bijvullen sinds de eerste vulling( gaat 47kgr in.éénmaal 24h gebrand en verder elke avond naar 22a23°kamertemperatuur.
    Groeten , een zeer tevreden Puk


    Laatst aangepast door puk op do mei 06, 2010 2:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : bijkomende info)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast do mei 06, 2010 8:28 pm

    Ja Puk , heb de kachel live kunnen bewonderen ben er zeker van dat je er veel plezier van gaat hebben .
    Jij zit ondertussen al aan 3 zakken , ik nu bijna aan 3 palletten kampvuur

    Veel plezier ermee

    Groetjes Ruddi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast do mei 20, 2010 2:20 pm

    Ondertussen al weer een paar weekjes verder.
    Hopelijk is gisteren de laatste keer dat ze zijn moeten komen werken aan onze kachel.
    Hier ook het probleem door open gehad, maar da was eenvoudig opgelost. Opstarten was verbeterd na de vorige keer dat ze er aan gesleuteld hebben. Maar was opnieuw slecht geworden. Gisteren avond en deze ochtend heeft hij het in ieder geval flink gedaan nu zien wat de komende dagen geven.
    Fingers crossed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast vr nov 12, 2010 7:09 pm

    Vandaag bezoek gehad van een Rika-dealer om ter plaatse eens te kijken wat er nodig is om tot een offerte te komen.
    Normaal gezien zouden we vooor een Como of Rio gaan maar nu begint de balans over te hellen naar een Topo. Deze is namelijk maar 40cm diep terwijl de andere rond de 60cm diep zijn. Dat betekent dat we geen aanpassingen aan de sokkel moeten doen en dat er ook niet met bochten voor de schouw moet gespeeld worden. Ingeval van een Como of Rio zou dat een meerprijs zijn tussen 400 een 700€.
    En dan komen we al dicht in de buurt van de prijs van een Topo.
    Ik steek liever mijn geld in extra-functionaliteit en gemak dan in het aanpassen van een sokkel of wat bochten voor een schouw.
    Mijn vraag : is de Topo die meerprijs waard ?
    Hoe tevreden zijn jullie over de Topo ? Zijn er nog kinderziekten ?
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van boxke vr nov 12, 2010 9:50 pm

    Jerom,

    zoals in pm gemeld, ik zou met de kennis nu ook een topo overwegen ipv de toba(MCZ). Maar een Rika dealer had me de topo afgeraden omwille van 'te zwaar'. Toegegeven, voor 80m² living zou hij te zwaar geweest zijn, maar ik verwarm nu steeds een bijkomende plaats van 100m² mee op (bijstook met cv bij koud weer), en dan zou de topo misschien wel goed van capaciteit geweest zijn (minder bijstook met cv in die 2de ruimte).
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser vr nov 12, 2010 10:26 pm

    boxke schreef:Jerom,

    zoals in pm gemeld, ik zou met de kennis nu ook een topo overwegen ipv de toba(MCZ). Maar een Rika dealer had me de topo afgeraden omwille van 'te zwaar'. Toegegeven, voor 80m² living zou hij te zwaar geweest zijn, maar ik verwarm nu steeds een bijkomende plaats van 100m² mee op (bijstook met cv bij koud weer), en dan zou de topo misschien wel goed van capaciteit geweest zijn (minder bijstook met cv in die 2de ruimte).

    Zeer tevreden ! kampvuur kampvuur


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 11:10 am

    Jerom stuur eens een PM naar PUK, hij heeft een der eerste geleverde Rika Topo's.
    Volgens mij is de Topo ook een uitstekende keuze.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 12:54 pm

    Idd super content van de rika topo, en een beetje over bemeten kan nooit kwaad , krijg maar weer eens een felle winter, dan is dat ietsje te veel welkom, ook het gebruiksgemak is een + punt,
    Ook het kantelkorfje is een groot + punt, je hebt totaal geen last van aankoekende assen omdat de bodem van de vuurkorf steeds na 8 branduren zijn eigen omkeerd, de assen breekt en in de aslade deponeerd, dus weken stoken zonder naar om te zien, enkel de pelletvooraad in het oog houden, maar met 47 kgr ook dagen warmte zonder omzien.
    succes met je beslissing.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 1:08 pm

    Ik moet ook zeggen dat het een ""prachtig" stuk is! Echt iets speciaals, topontwerp van een uiterst betrouwbaar merk vind ik. Met hier in België nog een betrouwbare invoerder toe! En die kantelkorf is inderdaad een dik pluspunt!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 1:55 pm

    Toen ik de Topo de eerste keer zag was ik er direct zot van. Toen ik de prijs hoorde was dat meteen wat getemperd : dat budget hadden we niet gepland.
    Volgende week krijgen we nog een dealer van een ander merk op bezoek en dan gaan we beslissen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 2:00 pm

    Tjah Jerom, je hebt blijkbaar een dure smaak, Saey Neema/Rika RIO, Rika Como en zeker de Topo, dat zijn niet echt de goedkoopste kachels op de markt, maar je koopt zo'n kachel toch niet alle jaren he en als je kwaliteit wilt...
    Van bovenstaande modellen heb ik hier nog maar weinig negatiefs gelezen, ik wens je veel succes en wijsheid in je beslissing.
    Groeten,
    ss
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser za nov 13, 2010 6:03 pm

    Wij hadden eerst een iets goedkopere en we hebben er absoluut nog geen spijt van gehad dat we nu toch de Topo hebben.
    Echt een aanrader !

    W.


    _________________
    Rika Topo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast za nov 13, 2010 6:24 pm

    ss schreef:Tjah Jerom, je hebt blijkbaar een dure smaak ...

    Nog een chance dat ik rijk getrouwd ben. Allez, getrouwd met een madam met een rijkelijke smaak

    lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast zo nov 14, 2010 2:45 pm

    Ondanks de prolemen die we gehad hebben zou ik opnieuw voor de topo gaan.
    In geval van problemen heb je service, mag echt niet over geklaagd worden.
    De kachel vraagt geen onderhoud. Bij welke pelletkachel kan je 3 weken wachten om hem te reinigen? Laughing bij den topo.
    De vorm van de kachel past hier ook heel goed, staat mooi in lijn met de kast.
    Met een vat van 47kg moet je er niet veel naar omzien.
    Voor de kw'ts hier brandt de kachel in de week s'ochtends volle bak dat het warm is als we opstaan. In het weekend hebben we graag een vlammeke als we thuis zijn en laten we hem doorbranden op 30. Mijn ruitje blijft proper ook aan 30.
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser zo nov 14, 2010 5:34 pm

    luteketje schreef:Ondanks de prolemen die we gehad hebben zou ik opnieuw voor de topo gaan.
    In geval van problemen heb je service, mag echt niet over geklaagd worden.
    De kachel vraagt geen onderhoud. Bij welke pelletkachel kan je 3 weken wachten om hem te reinigen? Laughing bij den topo.
    De vorm van de kachel past hier ook heel goed, staat mooi in lijn met de kast.
    Met een vat van 47kg moet je er niet veel naar omzien.
    Voor de kw'ts hier brandt de kachel in de week s'ochtends volle bak dat het warm is als we opstaan. In het weekend hebben we graag een vlammeke als we thuis zijn en laten we hem doorbranden op 30. Mijn ruitje blijft proper ook aan 30.

    3 weken ?
    Met welke pellets stoken jullie ?
    Ik moet toch iedere week één of twee keer kuisen (maar hij brandt wel de hele dag, 7 op 7)

    Have fun,
    Werner


    _________________
    Rika Topo

    Gesponsorde inhoud


    Rika Topo - Pagina 3 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo mei 12, 2024 8:37 pm