Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
ZaurusUser
pedro
erwin
Philip
Block
steven
10 plaatsers

    Rika Topo


    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 141
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser zo nov 14, 2010 5:34 pm

    luteketje schreef:Ondanks de prolemen die we gehad hebben zou ik opnieuw voor de topo gaan.
    In geval van problemen heb je service, mag echt niet over geklaagd worden.
    De kachel vraagt geen onderhoud. Bij welke pelletkachel kan je 3 weken wachten om hem te reinigen? Laughing bij den topo.
    De vorm van de kachel past hier ook heel goed, staat mooi in lijn met de kast.
    Met een vat van 47kg moet je er niet veel naar omzien.
    Voor de kw'ts hier brandt de kachel in de week s'ochtends volle bak dat het warm is als we opstaan. In het weekend hebben we graag een vlammeke als we thuis zijn en laten we hem doorbranden op 30. Mijn ruitje blijft proper ook aan 30.

    3 weken ?
    Met welke pellets stoken jullie ?
    Ik moet toch iedere week één of twee keer kuisen (maar hij brandt wel de hele dag, 7 op 7)

    Have fun,
    Werner
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma nov 15, 2010 10:40 pm

    Wij stoken Olimp's.
    Bij ons brandt de kachel s'ochtends 1,5u en s'avonds 4u en in het weekend 12u (per dag)
    In putje winter gaat het niet luken om 3 weken te wachten. De aslade is te klein rollen
    Als ik de kachel kuis doe ik da met een verfborstel, beetje de as in de brandpot vegen, aslade in de vuilbak en met instanet (sluikreclame) en twee vellekes keukenrolpapier het raampje schoonmaken.


    Nog een voordeel van den topo is een moorke met warm water. K'heb er ook al op gekookt, stoofpotje. t'mag alleen niet overkoken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma nov 15, 2010 11:11 pm

    Voor het venster gebruik ik gewoon azijn op een stukje keukenrol, en droog vegen met een zuiver stukje keukenrol en dat is perfect zuiver op 20 sec. blijven lachen
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc zo dec 12, 2010 9:48 pm

    de beslissing is genomen, wij gaan ook voor een TOPO kachel
    ben vandaag langs geweest bij eco friendly veel uitleg gekregen.
    spijtig genoeg waren de voorwaarden iets minder goed dan bij een andere dealer, en heb ik besloten om er daar ene te gaan bestellen.
    levering zal rond mei-juni moeten gebeuren , maar eerst nog eens laten informeren welke acties er gaan komen tegen bouwbeurs periode.

    ik lees hier dat er vele de kachel laten doven s'avonds, is het niet beter om deze te laten branden op 30% ???of te regelen met ruimte thermostaat ?

    mvg
    marc


    heel happy
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van erwin zo dec 12, 2010 10:06 pm

    cuypersmarc schreef:de beslissing is genomen, wij gaan ook voor een TOPO kachel
    ben vandaag langs geweest bij eco friendly veel uitleg gekregen.
    spijtig genoeg waren de voorwaarden iets minder goed dan bij een andere dealer, en heb ik besloten om er daar ene te gaan bestellen.
    levering zal rond mei-juni moeten gebeuren , maar eerst nog eens laten informeren welke acties er gaan komen tegen bouwbeurs periode.

    ik lees hier dat er vele de kachel laten doven s'avonds, is het niet beter om deze te laten branden op 30% ???of te regelen met ruimte thermostaat ?

    mvg
    marc


    heel happy

    als de kachel ermee uitgerust is kan je branden op temperatuur en gaat de kachel in ecobranden als het warm genoeg is
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast zo dec 12, 2010 10:17 pm

    een Rika schakelt uit als de gewenste temp bereikt is (met een tolerantie van 2°).
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc zo dec 12, 2010 10:19 pm

    erwin123 schreef:
    cuypersmarc schreef:de beslissing is genomen, wij gaan ook voor een TOPO kachel
    ben vandaag langs geweest bij eco friendly veel uitleg gekregen.
    spijtig genoeg waren de voorwaarden iets minder goed dan bij een andere dealer, en heb ik besloten om er daar ene te gaan bestellen.
    levering zal rond mei-juni moeten gebeuren , maar eerst nog eens laten informeren welke acties er gaan komen tegen bouwbeurs periode.

    ik lees hier dat er vele de kachel laten doven s'avonds, is het niet beter om deze te laten branden op 30% ???of te regelen met ruimte thermostaat ?

    mvg
    marc


    heel happy

    als de kachel ermee uitgerust is kan je branden op temperatuur en gaat de kachel in ecobranden als het warm genoeg is
    en wat gebeurd er als de kachel reeds op 30% staat en de thermostaat reeds zijn gevraagde temperatuur heeft, want zo als ik begrepen heb bij de dealer moet je de kachel zelf afzetten omdat de min % 30 is
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc zo dec 12, 2010 10:23 pm

    steefjeqv schreef:een Rika schakelt uit als de gewenste temp bereikt is (met een tolerantie van 2°).

    dan moet ik nog eens langs gaan in herenthout ???
    die vertelde mij daar dat de min 30% het minste is, en dat de kachel zich nooit helemaal dooft, tenzij je dit zelf doet.


    Laatst aangepast door cuypersmarc op zo dec 12, 2010 10:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast zo dec 12, 2010 10:39 pm

    In combinatie met de bedrade ruimtevoeler schakelt de Como uit bij de gevraagde temp +2°.
    De Topo functioneert volgens hetzelfde principe denk ik.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc ma dec 13, 2010 11:08 am

    info gaan halen bij verdeler en de conclusie is dat de kachel uitvalt met een ruimte sensor



    mvg
    marc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast ma dec 13, 2010 11:59 am

    Er zijn verschillende brand standen in de topo, easy of heath , dan bepaal je zelf hoe hoog de kachel brand in % van 30 tot 100%
    in de stand " auto " geef je te kennen dat je op ( opvoorhand ingestelde temperaturen zoals, s'morgens van 6h tot 8h bvb 20° hebt en de rest van de dag bvb 15 en s'avonds weer naar 22° moet vanaf 16h, )zijn voorbeelden he, de instelling bepaal je zelf. Dan gaat de kachel aan op de ingestelde tijden om die temp te bereiken en te doven indien het warm genoeg is, zowel op min als max temp.
    room; dat is de instelling met de room voeler, dan regel je de kachel met graden, en bepaal je zelf hoe warm het wordt, eens de temp bereikt gaat de kachel uit om nadien ( speling 2°) aan te springen als het nodig is.
    De grote voordelen; stel je zet ze op 18° s'morgens en gaat werken, en de zon breekt door, waarbij de ruimte warmer is dan de ingestelde waarde , dan springt ze niet aan.en je verbruikt niets!!
    Doe je dit in stand heath, dan blijft ze op 30% branden en heb je verbruik en kan de temperatuur oplopen.
    In de stand auto valt ze ook uit als er geen warmte nodig is . vandaar dat de rika's indien je ze juist insteld een max aan comfort geven en een minimum aan verbruik.
    rika1967
    rika1967
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 56
    Registration date : 11-05-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van rika1967 ma dec 13, 2010 1:01 pm

    puk schreef:Er zijn verschillende brand standen in de topo, easy of heath , dan bepaal je zelf hoe hoog de kachel brand in % van 30 tot 100%
    in de stand " auto " geef je te kennen dat je op ( opvoorhand ingestelde temperaturen zoals, s'morgens van 6h tot 8h bvb 20° hebt en de rest van de dag bvb 15 en s'avonds weer naar 22° moet vanaf 16h, )zijn voorbeelden he, de instelling bepaal je zelf. Dan gaat de kachel aan op de ingestelde tijden om die temp te bereiken en te doven indien het warm genoeg is, zowel op min als max temp.
    room; dat is de instelling met de room voeler, dan regel je de kachel met graden, en bepaal je zelf hoe warm het wordt, eens de temp bereikt gaat de kachel uit om nadien ( speling 2°) aan te springen als het nodig is.
    De grote voordelen; stel je zet ze op 18° s'morgens en gaat werken, en de zon breekt door, waarbij de ruimte warmer is dan de ingestelde waarde , dan springt ze niet aan.en je verbruikt niets!!
    Doe je dit in stand heath, dan blijft ze op 30% branden en heb je verbruik en kan de temperatuur oplopen.
    In de stand auto valt ze ook uit als er geen warmte nodig is . vandaar dat de rika's indien je ze juist insteld een max aan comfort geven en een minimum aan verbruik.
    heb deze ook op mijn rika memo werkt perfect hier
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc ma dec 13, 2010 1:02 pm

    hartelijk dank aan iedereen voor de info

    die auto stand is deze standaard bij de pelletkachel of is dit enkel via de thermostaat te regelen.
    kom net van dealer in beerzel en heb weeral vragen


    mvg
    marc
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser ma dec 13, 2010 9:09 pm

    cuypersmarc schreef:hartelijk dank aan iedereen voor de info

    die auto stand is deze standaard bij de pelletkachel of is dit enkel via de thermostaat te regelen.
    kom net van dealer in beerzel en heb weeral vragen


    mvg
    marc
    Via de ruimtevoeler (met draad of draadloos, naargelang uw budget)

    Ikzelf gebruik "Auto" voor 's morgens zodat het lekker warm is als ik opsta. Tijdens de dag in de winter, als er iemand thuis is, staat hij meestal op "Heat" zodat de temperatuur zo constant mogelijk blijft, 2° speling is voor mij het verschil tussen "te koud" en "te warm" als je stil zit in huis. Als er niemand thuis is staat hij op "Auto 18° " zodat het niet te koud wordt.
    In het tussenseizoen, wanneer het minder koud is, staat hij heel de dag op "Auto 22° " (om te vermijden dat het te warm wordt in huis) en slaat hij dus af als het warm is en terug aan als het koud is. In de praktijk is dat "aan" 's morgens om op te warmen en dan "af" rond een uur of 8, dan nog eens aan rond 10u30 tot 11u30 en opnieuw rond een uur of 6-7 's avonds.

    Werner.




    _________________
    Rika Topo
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van cuypersmarc di dec 14, 2010 7:49 am

    ik kijk al uit naar de volgende winter om ons te verwarmen met pellets.
    ik moet wel electrabel verwittigen dat ik ongeveer 12000 KW minder ga verbruiken als mijn elektrische accumulatie kachels niet meer hoef te gebruiken.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast di dec 14, 2010 9:41 am

    cuypersmarc schreef:ik kijk al uit naar de volgende winter om ons te verwarmen met pellets.
    ik moet wel electrabel verwittigen dat ik ongeveer 12000 KW minder ga verbruiken als mijn elektrische accumulatie kachels niet meer hoef te gebruiken.





    ik heb ze niet verwittigd ,dan passen ze de voorafbetalingen na de eerstvolgende afrekeing automatisch aan volgens het verbruik van het voorbije seizoen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast di jan 25, 2011 4:48 pm

    topo geleverd

    ben er zeer content van.mooi design,praktisch geen geluid,weinig onderhoud(enkel wekelijks alles stofzuigen) en straalt enorm zn hitte af.
    nu heb ik enkel nog een warmteprobleem.de onderste meter van mijn living en open keuken krijg ik omzeggens niet opgewarmd.ook zakt de temperatuur ongeveer 1gr per kwartier als de kachel uit staat.Huis is niet geisoleerd maar normaal gezien komen ze eind februari mijn muren isoleren met pur schuim.ik hoop dat dan het probleem is opgelost!
    wat denken jullie

    ps living en keuken samen +- 90m3




    Laatst aangepast door BEN op di jan 25, 2011 4:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : nog een opmerking)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van erwin di jan 25, 2011 7:41 pm

    BEN schreef:topo geleverd

    ben er zeer content van.mooi design,praktisch geen geluid,weinig onderhoud(enkel wekelijks alles stofzuigen) en straalt enorm zn hitte af.
    nu heb ik enkel nog een warmteprobleem.de onderste meter van mijn living en open keuken krijg ik omzeggens niet opgewarmd.ook zakt de temperatuur ongeveer 1gr per kwartier als de kachel uit staat.Huis is niet geisoleerd maar normaal gezien komen ze eind februari mijn muren isoleren met pur schuim.ik hoop dat dan het probleem is opgelost!
    wat denken jullie

    ps living en keuken samen +- 90m3



    met die isolatie zal de meeste warmte wel binnenblijven


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van ZaurusUser di jan 25, 2011 8:51 pm

    BEN schreef:topo geleverd

    ben er zeer content van.mooi design,praktisch geen geluid,weinig onderhoud(enkel wekelijks alles stofzuigen) en straalt enorm zn hitte af.
    nu heb ik enkel nog een warmteprobleem.de onderste meter van mijn living en open keuken krijg ik omzeggens niet opgewarmd.ook zakt de temperatuur ongeveer 1gr per kwartier als de kachel uit staat.Huis is niet geisoleerd maar normaal gezien komen ze eind februari mijn muren isoleren met pur schuim.ik hoop dat dan het probleem is opgelost!
    wat denken jullie

    ps living en keuken samen +- 90m3



    Als je dat vandaag (niet extreem koud) zo goed voelt in een ruimte van 90m3 denk ik toch dat je ergens met trek (tocht) zit.
    Misschien eens zoeken waar die koude binnenkomt, door de muren kan dat haast onmogelijk 4° per uur zijn, let wel op : sluit niet alles potdicht af. Er moet ergens verse lucht binnen komen, ik denk alleen dat het in jouw geval teveel verse lucht is.


    _________________
    Rika Topo
    avatar
    wavado
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 54
    Leeftijd : 66
    Registration date : 03-11-10

    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van wavado wo jan 26, 2011 12:08 am

    @BEN
    Heb je ook grote ramen in je te verwarmen ruimte
    en zijn die al goed geisoleerd (thermopan)?
    Moest je binnen nog oude rolluikkasten hebben,
    ook zien dat die goed afgedicht zijn.
    Dampkap kan in sommige gevallen ook voor enige trek in huis zorgen.
    Alle beetjes helpen zou ik denken.


    _________________
    Rika Revo October 2010
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gast do jun 30, 2011 5:42 pm

    ik heb ook een topo besteld bij eco
    zeer fijne mens om mee te onderhandel Smile

    Gesponsorde inhoud


    Rika Topo - Pagina 4 Empty Re: Rika Topo

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma mei 13, 2024 3:01 pm