Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 43 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    veranderen van gasleverancier


    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 12:06 am

    Bij overschakeling van gelijk welke leverancier naar ecopower doet ecopower AL het nodige
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro vr okt 23, 2009 12:54 pm

    Krusty schreef:Bij overschakeling van gelijk welke leverancier naar ecopower doet ecopower AL het nodige

    Bij wie zit je dan voor de gas Krusty??


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro vr okt 23, 2009 1:09 pm

    Wa is da precies met dat aandeel (van 250€?) dat je moet kopen bij Ecopower?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 1:14 pm

    Ecopower is een cooperatieve , je wordt eigenlijk mede eigenaar , daarvoor moet je minstens 1 aandeel kopen en er is ook ergens een maximum.Jaarlijks krijg je een rente van 6% op dit aandeel.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro vr okt 23, 2009 1:24 pm

    Als ik de simulatie doe op deze site
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    kom ik precies ietsje goedkoper uit met Nuon Fix,mss ook omdat mn nachtverbruik (1250) veel groter is dan mn dagverbruik(550)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro vr okt 23, 2009 1:25 pm

    Bij wie zit jij voor de gas Drieske?Als ik het zo bekijk komt Lampiris dr het best uit


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 1:38 pm

    Bij lampiris dus , das idd de goedkoopste .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 2:01 pm

    pedro schreef:Als ik de simulatie doe op deze site
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    kom ik precies ietsje goedkoper uit met Nuon Fix,mss ook omdat mn nachtverbruik (1250) veel groter is dan mn dagverbruik(550)

    Dat zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met de zonnepanelen die op je dak liggen.

    Ecopower rekent geen abonnementskosten en maakt geen onderscheid tussen dag en nacht. Ideaal voor mensen met een photovoltaïsche installatie.

    Reken daarbij nog de opbrengst van je Ecopoweraandelen en het feit dat je groene stroom gaat gebruiken, beter kan het niet.


    Laatst aangepast door steefjeqv op vr okt 23, 2009 2:06 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : bijkomende info)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 2:11 pm

    Ik heb geen gas .
    Ge moet ecopower bekijken op jaar basis of nog langer , op korte termijnvisie kunnen sommige zoals LAMPIRIS goedkoper zijn

    In de rubriek VAAK GEVRAAGD vind je een antwoord op elke vraag.

    Hier een copie uit de rubriek INVESTEREN .

    *
    Een aandeel kost 250 euro.
    *
    Ecopower wil niet dat mensen meer dan 50 aandelen kopen.
    *
    Je koopt een aandeel door 250 euro of een veelvoud daarvan te storten op rekening nummer 001-2280557-66 van Ecopower cvba met vermelding ‘aandeel’.
    *
    Als je je aandelen specifiek aan een project wil toewijzen, dan zet je bij de mededeling dat project. Bijvoorbeeld: ‘aandeel windturbine Gistel of 'aandeel watermolen Overijse'. Het dividend wordt wel berekend op alle projecten.
    *
    De aankoop gaat in vanaf de datum van storting.
    *
    Er zijn geen instap- of uitstapkosten.
    *
    Je krijgt dan een aandeelhoudersbewijs en statuten toegestuurd.
    *
    Alle aandeelhouders hebben 1 stem op de algemene vergadering van Ecopower cvba (onafhankelijk van het aantal aandelen).
    *
    Alle aandeelhouders ontvangen de nieuwsbrief PowerPost.
    *
    Uitstappen kan na elke periode van 6 jaar.
    *
    De verwachte opbrengst is 6% netto (tot 170 euro dividend per persoon is vrij van voorheffing).


    Persoonlijke visie : ECOPOWER is geen wondermiddel ik zie het als een doekje tegen het bloeden
    en de steeds weer duurder wordende energie

    Vergeet niet : de enige echte goedkope energie is degene die je NIET verbruikt!!!!!! Twisted Evil
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast vr okt 23, 2009 2:21 pm

    OOk dit nog :

    De algemene vergadering van Ecopower keurde 6% dividend goed voor het jaar 2008. Als u bv. één aandeel heeft, is dat 15 euro. Tenminste als u vanaf 1 januari 2008 aandeelhouder was. Wie bv. pas op 1 juli 2008 aandeelhouder werd, ontvangt 7,5 euro: het bedrag wordt berekend volgens de looptijd in 2008, in dit voorbeeld voor zes maanden.
    Dividenden zijn vrij van roerende voorheffing, tot een bedrag van 170 euro per persoon. Dat is omdat Ecopower een erkende coöperatie is. U hoeft hiervoor niets te vermelden op uw belastingsbrief.
    Voor bedrijven en verenigingen wordt op het volledige dividend roerende voorheffing afgehouden. Die moet dan worden geboekt als vooruitbetaalde belasting.
    De vermelding bij de overschrijving luidt "Ecopower coöperatief dividend






    Vrij van onroerende voorheffing zo kun je 50 aandelen kopen op jouw naam,50 op je vrouw , 50 op je meerderjarige kinderen die eventueel nog thuis wonen en misschien ook op MINDERJARIGE kinderen enz, ......
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro za okt 24, 2009 11:04 pm

    Een vraagje voor de Ecopower gebruikers:bij Ecopower heb je idd een prijs all-in,in dit geval 0,18c,terwijl je bij electrabel nog es distributiekosten,vaste kosten,en dergelijke betaalt....Maar je gaat bij electrabel toch distributiekosten en dergelijke betalen naargelang uw verbruik,evenredig dus??Als ik hier mn eindfactuur es bekijk en ik deel mn totaalbedrag door mn verbruik dan kom ik aan een 0,15c uit????


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 2:26 am

    Eerst de gratis kwh aftrekken en dan zal je waarschijnlijk op 0,19 of 0,20 c uitkomen prijs voor verleden jaar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 2:28 am

    @pedro

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro zo okt 25, 2009 7:24 am

    Krusty schreef:Eerst de gratis kwh aftrekken en dan zal je waarschijnlijk op 0,19 of 0,20 c uitkomen prijs voor verleden jaar

    da heb ik idd over het hoofd gezien krusty!Tnxxxxxxxx


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 8:01 am

    Wij hebben geen gas in huis maar aangezien we nu toch over electriciteitsprijzen bezig zijn even mijn gedacht = nu bij electrabel met dubbel tarief EN exclusief nacht.
    Zonnepanelen geplaatst in 2007 en vorige zomer pelletcassette.
    Nu testen om accumulatoren buiten te wippen en dan in vliegende draf naar Ecopower. Het is de enige leverancier die NIKS aanrekent als er geen verbruik is na aftrek gratis pakket.
    Hoe ze het doen en hoelang dat zullen we dan maar afwachten.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro zo okt 25, 2009 8:16 am

    Klopt Hobbymachine,Ecopower is zeker het interessantste voor mensen die bijv PV panelen hebben en geen verbruik meer zodoende.Maar ik kan met mn pv installatie maar de helft van mn verbruik opwekken,dus voor mij wordt het nog goed uitkijken welke leverancier.

    Hoe ze het doen en hoelang het nog zal duren is idd een raadsel,want langs de ene kant is het niet echt verstaanbaar,je verbruikt idd je eigen elektriciteit,MAAR je maakt toch ook gebruik van hun distributienet...

    Soit,zolang het duurt is het goed é Wink ,en deze discussie is wss al veel aan bod gekomen op het zonstraal forum


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast zo okt 25, 2009 8:16 am

    Ik heb verleden maand gebeld om mijn voorschotfactuur van ongeveer 200€ te laten dalen naar 50€
    no problem, is zonder vragen genoteerd
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro vr nov 20, 2009 2:19 pm

    Vandaag de eerste stappen gezet naar de verandering van mn electriciteits/gasleverancier.Zal voor de electriciteit overschakelen van Electrabel naar Nuon.
    Voor de gas ben ik nog aant twijfelen maar da zal wss Lampiris worden.
    Eerste indruk bij Nuon was alleszins héél positief,vlot en vriendelijk geholpen aan de telefoon,en enige ogenblikken later alles nog es overzichtelijk via mail!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast vr nov 20, 2009 6:20 pm

    Ik heb vandaag ook mijn brief ontvangen van Luminus ivm vroegtijdig verbreken van contract (naar Ecopower!). 50€ schadevergoeding om over te stappen naar een andere die jaarlijks 175€ goedkoper is... Hoe vlugger een andere leverancier; hoe beter.

    groeten, Bram

    en een goe weekend
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro vr nov 20, 2009 6:31 pm

    Zit je ook met zonnepanelen mss Bram?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast za nov 21, 2009 6:11 am

    Nee hoor, gewoon de rode mannekes van Luminus... Blij da'k er vanaf ben. Ik ben voor de gedachte van ecopower; per verbruikte kwh, een groene kwh.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro wo nov 25, 2009 10:24 pm

    Iemand ervaringen met lampiris,eerste ondervindingen niet zo positief-->héél lang wachten aan de telefoon,ze gingen mij vorige wek vrijdag een contractje opsturen maar nog steeds niks gezien....

    Bij Nuon daarentegen alles supervlot verlopen!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast wo nov 25, 2009 10:49 pm

    HOI allen .
    Ecopower kan dat in heel vlaanderen om aan te sluiten? Ik woon namelijk in de stille KEMPEN
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast do nov 26, 2009 12:35 am

    pedro schreef:Iemand ervaringen met lampiris,eerste ondervindingen niet zo positief-->héél lang wachten aan de telefoon,ze gingen mij vorige wek vrijdag een contractje opsturen maar nog steeds niks gezien....

    Bij Nuon daarentegen alles supervlot verlopen!

    Maakt niet uit door welke energiemonopolist ge gebeten wordt, hier in Nederland maakt het een paar euro uit tegen over de een of de andere energieaanbieder. Als je goed zit blijf lekker zitten waar je zit want van ruilen komt meestal huilen.
    PS. Mocht je wel overgaan lees dan de voorwaarden zeer goed.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van pedro do nov 26, 2009 6:45 am

    Ja caddy,hier scheelt het net ietsje meer dan een paar eurokes Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gast do nov 26, 2009 9:10 am

    @fredje,

    Ja GANS vlaanderen, en zij doen AL het nodige voor de omschakeling

    Lees alles eens rustig door op hun site [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] het loont zeker de moeite

    Gesponsorde inhoud


    veranderen van gasleverancier - Pagina 2 Empty Re: veranderen van gasleverancier

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 4:01 am