Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 1:41 pm

    Hallo,

    mijn thermorossi 3001 blijft pellets leveren wanneer de kachel volgens de afstandbediening in de off stand staat. Je kan dit al zien wanneer de kachel net uitstaat dat hij nog steeds pellets op het dovende vuur gooit. Vanochtend lag de hele vuurkorf vol pellets.

    Ik moet hem dus handmatig aan de achterkant uitzetten om dit te voorkomen. Dit lijkt me niet normaal, hij is immers ook programmeerbaar. Wat doe ik verkeerd? Heeft er iemand een tip?

    Bij voorbaad dank, met vriendelijke groet

    Martin
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Geert zo nov 15, 2009 7:47 pm

    Hoi Martin,

    Dan neem je missschien best eens contact met je leverancier, of je kan hier ook terecht op het forum met Ann, zij is invoerder van Thermorossi in Belgie

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 8:06 pm

    Hoe lang blijft hij pellets geven ? Het radiocontact maken geeft enkele minuten vertraging. Als hij zou blijven pellets geven, zou hij desgevallend blijven branden.
    's Morgens : stopt hij uiteindelijk met pellets geven ? Stond hij geprogrammeerd om aan te gaan ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast zo nov 15, 2009 9:19 pm

    Hallo Ann,
    bedankt voor je reaktie. Het wonderlijke is dat hij idd pellets blijft geven, maar toch uitgaat. Veranderd er iets in de ventilatie?

    Op aanraden van iemand heb ik de kachel goed schoongemaakt, onder de vuurkorf en ook het luikje onderaan dat met een schroevendraaier moet worden geopend heb ik goed schoongemaakt. Hierna heb ik hem weer aangedaan. Het leek of de kachel idd mooier en rustiger brandde. Na uitzetten leek het probleem verholpen, alhoewel er tijdens de shutdown toch nog pellets werden toegevoegd, terwijl het vuur al aan het afnemen was. Toen ik echter na een uurtje keek lag er toch weer een handjevol pellets in het vuurkorfje. Ik zag ook dat er op dat moment een paar pellets uit de aanvoerbuis vielen. In dit tempo zou idd in een hele nacht het geheel overvol zijn.

    Wellicht heeft het te maken met dat ik de kachel heb verhuisd? Daarbij is de kachel op zijn kant vervoerd, ik las later in de gebruiksaanwijzing dat dit eigenlijk niet mag.

    Ik heb de kachel nu handmatig uitgezet, omdat ik enkele dagen van huis ben. Nu bedacht ik me dat dit ook wel een leuke test is, omdat het natuurlijk ook kan zijn dat de pellets vanzelf (zonder dat het wormwiel draait) erin vallen. Of is dat niet mogelijk? Ik zal het woensdag zien.

    Het zou idd kunnen dat er nog oude programmeringen in de afstandbediening zitten. Hier heb ik nog niet naar gekeken.

    Is het normaliter zo dat de vuurkorf helemaal leeg is na shutdown, of liggen er altijd wat pellets in de vuurkorf voor de volgende keer?

    Wordt vervolgd zal ik maar zeggen.

    groet

    Martin
    Graag je reaktie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast do nov 19, 2009 2:20 pm

    Zo daar ben ik weer met het vervolg. Hoop dat iemand me kan helpen:

    Ik heb de kachel opengeschroeft, en zie nu dat ook wanneer de kachel off staat de motor van de pelletfeeder draait. Nu vraag ik mij af of dit normaal is.
    Wanneer de kachel aan staat, gaat er in de elektronica een rood lampje branden wanneer hij aan het feeden is, de feeder motor draait daarbij op een contstant tempo. Hoe het werkt weet ik niet, maar dan gaat de feeder draaien.
    Wanneer hij in de off stand staat, dan gaat dit lampje niet aan, wanneer de feeder draait. Zou het kunnen dat het feeden in de off stand wordt veroorzaakt door wrijving die niet de bedoeling is? Wat zou ik daaraan kunnen doen? Of hoort de motor gewoon uit te schakelen? Overigens wordt het motortje erg warm, is dat normaal?

    Hulp wordt heel erg gewaardeerd, bij voorbaat dank.

    Martin van der Meulen


    Laatst aangepast door martinvandermeulen op do nov 19, 2009 2:38 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast do nov 19, 2009 2:29 pm

    Beste Martin,

    Als je de kabel die vertrekt van de motor van de vijzel volgt komt die uit op de printplaat van de kachel, is hij daar goed ingeplugd?

    Groeten,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast do nov 19, 2009 3:03 pm

    Hoi Nicky,

    dit zijn twee zwarte kabels die met een grote groene connector samen met andere kabels op de print zijn aangelsoten. Dit lijkt prima vast te zitten.

    heb ondertussen de pelletbox leeggehaald en kan nu echt zien dat de pelletfeeder af en toe heel langzaam draait. Het lijkt er dus op dat in de pelletfeeder motor iets mis is, waardoor die spontaan langzaam gaat draaien af en toe. Jammergenoeg blijft de motor in de stand off draaien, waardoor dit dus ervoor zorgt dat mijn kachel volloopt.
    Is deze motor te repareren?

    bvd

    Martin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast do nov 19, 2009 3:17 pm

    Uw installateur dient langs te komen, waarschijnlijk is het de processor
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast do nov 19, 2009 5:07 pm

    Hallo Ann,

    ik heb nog even goed gekeken. Het blijkt dat de motor wel sneller gaat lopen wanneer het rode lampje gaat branden. De aansturing van de motor is dus idd defect. Heb deze één jaar oude kachel vorige week tweedehands gekocht. Zal eens op zoek gaan naar een installateur in de buurt (Arnhem).

    Gelukkig brand de kachel wel goed, moet hem alleen met de hoofdschakelaar uitzetten om te voorkomen dat hij volloopt.

    bedankt voor de hulp

    groet

    Martin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty doorlopen van de pellets

    Bericht van Gast wo nov 25, 2009 6:13 pm

    Hallo,

    Ik heb sinds een week de thermorossi 3001. Na 2 dagen had ik hetzelfde probleem met het doorlopen van de pellets wanneer de kachel uit staat. Leverancier heeft de electronica vervangen. Dat wil zeggen zijfront van de kachel openmaken en electronica vervangen (10 minuten werk). Het schijnt vaker voor te komen.

    Sindsdien valt 1 ding mij op. Namelijk dat een groen lampje aan de achterzijde van de kachel steeds aan en uit gaat (3 seconden aan / 3 seconden uit). Ik dacht toch echt dat voor de vervanging het groene lampje continue brandde. Weet misschien iemand wat het lampje moet doen?? (aan of uit of inderdaad knipperen)

    Mvg,
    Henri
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Geert wo nov 25, 2009 6:16 pm

    hoi ronohen,

    Dat groen lampje gaat aan elke keer als de schroefworm draait, als hij stopt met draaien gaat het uit, dus niks aan de hand, is heel normaal, staat zo in de handleuding, hopelijk heb je ze in nederlands, anders kan je ze hier op het forum vinden

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast wo nov 25, 2009 6:33 pm

    Hallo,

    Bedankt voor je snelle reactie, ik ben gerustgesteld.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast wo nov 25, 2009 11:11 pm

    Heren,

    ben bang dat ik idd ook aan nieuwe elektronica toe ben, want bij mij blijft idd het groene lampje continu branden. Ben wel blij dat er een oplossing is voor mijn probleem, jammer wel dat ook anderen daar last van hebben.

    Ik heb deze kachel tweedehands gekocht, Weet iemand hoe/waar ik aan die nieuwe elektronica kan komen?

    groet

    Martin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast wo nov 25, 2009 11:44 pm

    Hoi Martin,

    neem even kontakt met Ann op dit forum. Zij verdeelt deze kachels in Belgie.
    Als je haar een privebericht stuurt en zegt van welke streek je bent zal zij je zeker antwoorden.
    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gast ma dec 07, 2009 8:50 pm

    Hallo allemaal,

    sinds gisteren brandt het groene lampje ineens niet meer permanent, maar hij gaat aan en dan weer uit. In de off stand is hij netjes uit. Het probleem heeft zich waarscchijnlijk spontaan opgelost. Nu maar hopen dat het zo blijft.

    groet

    Martin

    Gesponsorde inhoud


    Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand Empty Re: Thermorossi 3001 easy blijft pellets geven in off stand

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 9:50 am