grts
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Soortgelijke onderwerpen
+3
player
pedro
steven
7 plaatsers
Edilkamin Pellbox SCF
Gast- Gast
- Bericht nummer 126
Re: Edilkamin Pellbox SCF
dat heb ik gedaan, super interessante ontdekkingen reeds gedaan. Ik hoop dat er iemand een videofilm'ke heeft van zijn pellbox,
grts
grts
Gast- Gast
- Bericht nummer 127
kanalisatie
de kannalisatie bij een pellbox werkt deze aan het einde van de flexibel met een ventilator? of zit de ventilator reeds in de kachel?
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32473
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 128
ventilator zit in de kachel, meer uitleg staat in de handleiding op volgende link:
handleiding pellbox
handleiding pellbox
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08
- Bericht nummer 129
de kanalisatie van een pellbox SCF stelt niet zoveel voor. er is geen aparte ventilator dus het heeft niet heel veel.
Ik spreek uit ervaring want ik heb er zelf 1.
De ruit wordt snel vuil en je kan doen wat je wil, het zal zo blijven.
Mvg,
Pellbox
Ik spreek uit ervaring want ik heb er zelf 1.
De ruit wordt snel vuil en je kan doen wat je wil, het zal zo blijven.
Mvg,
Pellbox
Gast- Gast
- Bericht nummer 130
Hey Pellbox,
Kan je dan eventueel een ventilator aan de uitgang van de kannalisatie bevestigen? of heeft dat niet veel nut?
Indien je zou herbeginnen zou je dan nog steeds dezelfde kachel nemen pellbox?
mvg,
Kan je dan eventueel een ventilator aan de uitgang van de kannalisatie bevestigen? of heeft dat niet veel nut?
Indien je zou herbeginnen zou je dan nog steeds dezelfde kachel nemen pellbox?
mvg,
Gast- Gast
- Bericht nummer 131
slechte eigenschappen
Dus als ik het forum hier lees, zijn de enige 2 slechte eigenschappen van de pellbox
1) het geluid
2) het glas dat snel zwart uitslaat
klopt dit pellbox gebruikers?
mvg,
1) het geluid
2) het glas dat snel zwart uitslaat
klopt dit pellbox gebruikers?
mvg,
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 132
ja
- Bericht nummer 133
dat klopt en geen aparte ventilator op de kanalisatie.
heb je eigenlijk zelf al eens rond gekeken naar een ander toestel?
heb je eigenlijk zelf al eens rond gekeken naar een ander toestel?
Gast- Gast
- Bericht nummer 134
@Pellbox, Er is wel degelijk een tweede ventilator voor de kanalisatie...
pellbox- Admin
- Aantal berichten : 785
- Bericht nummer 135
bij die van mij zit er geen in de pellbox SCF
Gast- Gast
- Bericht nummer 136
3 momenten programmeren lukt prima, wel een wat onhandige interface maar okee.
wel erg jammer dat er niet 3 verschiilende temperaturen bij kunnen worden, overdag iets mider warm dan 's avonds bijvoorbeeld.
wel erg jammer dat er niet 3 verschiilende temperaturen bij kunnen worden, overdag iets mider warm dan 's avonds bijvoorbeeld.
pellbox- Admin
- Bericht nummer 137
dat kan spijtig genoeg niet. ik dacht ook eerst dat het mogelijk was, maar het zit er niet in
Gast- Gast
- Bericht nummer 138
zou zo'n functionaliteit bij Edilkamin gevraagd kunnen worden in een software update?
het lijkt me best een nuttige aanvulling.
Maar hoe bereik je Edilkamin?
het lijkt me best een nuttige aanvulling.
Maar hoe bereik je Edilkamin?
erwin- Admin
- Bericht nummer 139
voor edilkamin NL moet je hier zijn:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
mir met pellbox scf
Hallo,
Ik ben Miriam. We hebben sinds kort een Pellbox SCF en we genieten van de heerlijke warmte. Ik ben een koukleum en zat in mijn studententijd al bijna met de voeten op de kachel
De kachel is gekocht op de dubbele inhoud van de huidige ruimte omdat we nog gaan aanbouwen. Dus nu is het regelmatig te warm om de kachel continu te laten branden. Als ik in de handleiding kijk, dan vind ik niet een-twee-drie mogelijkheden om die iets langzamer te laten branden wat volgens mij wel moet kunnen.
En er is niks ingesteld door de installateur met het aangeven hoe groot de pelletvoorraad is....
Dus ik zou erg blij zijn met een iets uitgebreidere handleiding in het nederlands. Is die er?
Groeten
Miriam
Ik ben Miriam. We hebben sinds kort een Pellbox SCF en we genieten van de heerlijke warmte. Ik ben een koukleum en zat in mijn studententijd al bijna met de voeten op de kachel
De kachel is gekocht op de dubbele inhoud van de huidige ruimte omdat we nog gaan aanbouwen. Dus nu is het regelmatig te warm om de kachel continu te laten branden. Als ik in de handleiding kijk, dan vind ik niet een-twee-drie mogelijkheden om die iets langzamer te laten branden wat volgens mij wel moet kunnen.
En er is niks ingesteld door de installateur met het aangeven hoe groot de pelletvoorraad is....
Dus ik zou erg blij zijn met een iets uitgebreidere handleiding in het nederlands. Is die er?
Groeten
Miriam
Gast- Gast
- Bericht nummer 141
Miriam,
welkom op het forum. Je leverancier hoort de kachel te installeren, d.w.z. aansluiten en afstellen. Tijdens de garantieperiode van 2 jaar is deze je aanspreekpunt en dient problemen op te lossen, als je zelf dingen gaat veranderen kan de garantie vervallen.
M.v.g.,
Dick
welkom op het forum. Je leverancier hoort de kachel te installeren, d.w.z. aansluiten en afstellen. Tijdens de garantieperiode van 2 jaar is deze je aanspreekpunt en dient problemen op te lossen, als je zelf dingen gaat veranderen kan de garantie vervallen.
M.v.g.,
Dick
Gast- Gast
- Bericht nummer 142
Thanx. Hij heeft niets afgesteld, ons geadviseerd de handleiding goed te lezen. Maar ik kwam er net ook al achter, dat we beter een lijstje met vragen voor hem kunnen maken en die met hem doornemen.
erwin- Admin
- Bericht nummer 143
miriam,
welkom op het forum, zoals gezegd moet de kachel altijd afgesteld worden door de installateur, daar heb je voor betaald. zeker geen instellingen zelf gaan wijzigen gedurende de garantie zonder overleg met de installateur.
hier alvast een handleiding in 6 talen : handleiding pellbox scf
met de zoekknop bovenaan in de grijze balk en zoeken op pellbox vind je ook al veel info op het forum.
welkom op het forum, zoals gezegd moet de kachel altijd afgesteld worden door de installateur, daar heb je voor betaald. zeker geen instellingen zelf gaan wijzigen gedurende de garantie zonder overleg met de installateur.
hier alvast een handleiding in 6 talen : handleiding pellbox scf
met de zoekknop bovenaan in de grijze balk en zoeken op pellbox vind je ook al veel info op het forum.
- Bericht nummer 144
ik heb zo een kachel en je kan er veel aan instellen als je hem wat beter kent.
ik wijzig de aanvoer afhankelijk van de koude buiten
ik wijzig de aanvoer afhankelijk van de koude buiten
Gast- Gast
- Bericht nummer 145
Sinds twee weken staat er bij ons ook een Pellbox SCF ... schouw afgelopen week laten afwerken, dus een weekje niet kunnen stoken (niet dat dat nodig was) ... dus laat het koude weer nu maar komen.
De kachel wel al enkele keren gebruikt, en het geluid stoorde me toch wel een beetje (al zal dat ook wel overgaan als je er aan gewend geraakt). Maar misschien is het toch mogelijk om e.e.a. nog wat te verminderen via aanpassing van de paramaters?
Bedankt voor jullie input!
De kachel wel al enkele keren gebruikt, en het geluid stoorde me toch wel een beetje (al zal dat ook wel overgaan als je er aan gewend geraakt). Maar misschien is het toch mogelijk om e.e.a. nog wat te verminderen via aanpassing van de paramaters?
Bedankt voor jullie input!
erwin- Admin
- Bericht nummer 146
de pellbox scf is nu eenmaal niet van de stilste, lees volgende [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] maar eens door.
in de parameters kan heel veel aangepast worden, maar het is af te raden om binnen de garantieperiode zelf de parameters te wijzigen,
dit i.v.m. vervallen van garantie. overleg dit met je installateur..
in de parameters kan heel veel aangepast worden, maar het is af te raden om binnen de garantieperiode zelf de parameters te wijzigen,
dit i.v.m. vervallen van garantie. overleg dit met je installateur..
- Bericht nummer 147
de pellbox is niet van de stilste kachels. zelf hoor ik mijn eigen pellbox niet meer draaien.
droopy2905- Pellet
- Aantal berichten : 79
Leeftijd : 56
Registration date : 30-09-13
- Bericht nummer 148
Edilkamin Pellbox SCF is geplaatst !
Hallo pelletvrienden,
Hij is geplaatst onze Edilkamin Pellbox SCF ! Mijn installateur van Evergem heeft woord gehouden. Wanneer mijn pelletkachel was geleverd door Edilkamin, ging hij deze onmiddellijk komen plaatsen.
En ja hoor, op 09-01 was hij daar.
Alle respect voor mijn installateur ! Deze hebben vakwerk afgeleverd, en ze hebben er keihard voor moeten zwoegen. Alles zoals het hoort, en bij twijfel over bv mijn extra uitblaaskanaal, werd dit samen met mij besproken.
We zijn heel tevreden. Kachel werkt heel goed, alleen de afstandsbediening mag iets duidelijker zijn.
Ons geduld is beloond !
Dank u wel voor de service en heren, mijn installateur is een aanrader voor iedereen. Zo'n installateurs zijn dun bezaaid, neem dat maar aan van mij.
Kristian en Marc, bedankt voor jullie prachtig werk !
Hij is geplaatst onze Edilkamin Pellbox SCF ! Mijn installateur van Evergem heeft woord gehouden. Wanneer mijn pelletkachel was geleverd door Edilkamin, ging hij deze onmiddellijk komen plaatsen.
En ja hoor, op 09-01 was hij daar.
Alle respect voor mijn installateur ! Deze hebben vakwerk afgeleverd, en ze hebben er keihard voor moeten zwoegen. Alles zoals het hoort, en bij twijfel over bv mijn extra uitblaaskanaal, werd dit samen met mij besproken.
We zijn heel tevreden. Kachel werkt heel goed, alleen de afstandsbediening mag iets duidelijker zijn.
Ons geduld is beloond !
Dank u wel voor de service en heren, mijn installateur is een aanrader voor iedereen. Zo'n installateurs zijn dun bezaaid, neem dat maar aan van mij.
Kristian en Marc, bedankt voor jullie prachtig werk !
pellbox- Admin
- Bericht nummer 149
Droopy,
Ik heb dezelfde. als je vragen hebt, stuur da, maar een bericht.
Pellbox
Ik heb dezelfde. als je vragen hebt, stuur da, maar een bericht.
Pellbox
droopy2905- Pellet
- Aantal berichten : 79
Leeftijd : 56
Registration date : 30-09-13
- Bericht nummer 150
Hoi Pellbox,
Leuk dit te horen. Zit een beetje verveeld met de nogal "moeilijk" afstandsbediening. Knop "Menu", enz staan niet zo goed omschreven in de handleiding. Edilkamin zou eigelijk een kort omschrijving geven van de knop. Bv.: A = Automatisch bedrijf / Easy Timer... enz.
Het "Menu" is ook moeilijk te bereiken. Hebben gisteren een half uur gezocht om de instelling voor de reservoir in te stellen.
Alle hulp is welkom.
mvg
Droopy
Leuk dit te horen. Zit een beetje verveeld met de nogal "moeilijk" afstandsbediening. Knop "Menu", enz staan niet zo goed omschreven in de handleiding. Edilkamin zou eigelijk een kort omschrijving geven van de knop. Bv.: A = Automatisch bedrijf / Easy Timer... enz.
Het "Menu" is ook moeilijk te bereiken. Hebben gisteren een half uur gezocht om de instelling voor de reservoir in te stellen.
Alle hulp is welkom.
mvg
Droopy
- Bericht nummer 151
Droopy2905,
Kijk maar eens in je mail.
Mvg,
Steven