Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 16 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
player
pedro
steven
7 plaatsers

    Edilkamin Pellbox SCF


    pellbox
    Admin


    Aantal berichten : 785
    Registration date : 28-10-08

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 7 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van pellbox zo jan 19, 2014 2:59 pm

    Droopy2905,

    Kijk maar eens in je mail.


    Mvg,


    Steven
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 7 Empty Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van droopy2905 vr feb 07, 2014 2:53 pm

    Hallo pellet vrienden,

    Heb nu ondertussen een week of 3/4 mijn pellbox scf inbouwkachel zitten en in gebruik.
    Wanneer ik mijn pelletkachel op Automatisch bedrijf instel met een temperatuur van 21 °C dan blijft de pelletkachel doorgaan tot zo'n slordige 27 à 28 °C !. Zit op de ogenblik op Automatisch bedrijf met een ingestelde temperatuur van 15 °C en het wordt nog 24 °C ! De afstandbediening ligt in de lijn van de kachel. De temperatuur op de afstandsbediening verschilt 0,5 °C met die van mijn kamerthermostaat.
    Help ga eraan kapot ( van de warmte ). Manueel instellen op Power 1 heeft zeker geen nu, daar deze nog moet bijgesteld worden door mijn dealer.
    Bijkomend krijg ik een Error-code, maar deze kan ik onmogelijk lezen, daar ze zo snel verdwijnt...

    Tips suggesties ?

    PS.: Is er geen mogelijkheid dat de kachel op en afslaat ?

    grts

    Droopy


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 7 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gast vr feb 07, 2014 3:09 pm

    Bij een buitentemperatuur van 12° (Rupelmonde) is de warmteopbrengst van de kachel op min vermogen groter dan het warmteverlies van de woonruimte. Er zijn dan 2 opties, of een deur openzetten naar de rest van de woning of de kachel uitzetten.
    hugo trucker
    hugo trucker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 51
    Leeftijd : 60
    Registration date : 06-03-13

    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 7 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van hugo trucker vr feb 07, 2014 8:20 pm

    Droopy,

    Als de temperatuur in de ruimte bereikt is gaat de kachel op het minimum branden. Maar misschien staat jou vermogen op de laagste stand veel te hoog ingesteld. Bij de kachel die ik heb staan kun je deze instellen dat ze automatisch uit en aan schakeld als de ingestelde temperatuur overschreden word. Nadeel is dan wel dat de gloeikaars veel gebruikt gaat worden en deze gaat na x aantal keren de geest geven. Ik zelf heb hier een nieuwe gestoken na ongeveer 100 opstart beurten. Er zijn er op dit forum die na 5 jaar nog steeds de eerste gloeikaars in de kachel hebben zitten.


    _________________
    Groeten
    Hugo

    Sinds mei 2013 Edelkamin Moon kachel

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Pellbox SCF - Pagina 7 Empty Re: Edilkamin Pellbox SCF

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 7:07 pm