Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van steven za dec 05, 2009 12:51 pm

    Als ik de lade waar de pellets in moeten, ongeveer 10 cm naar voor trek, dan blaast de lucht meer naar beneden en dan voelt het na verloop van tijd warmer aan.

    Ga eens voor uw kachel staan, voel in welke richting er wordt geblazen en doe hetzelfde als de pelletlade een klein beetje is uit getrokken.

    Merkbaar verschil. (maar het is geen zicht)


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Philip za dec 05, 2009 1:21 pm

    da zou nog is een optie zijn voor toekomstige tippe's van kachels
    zo een ventilatie rooster zoals in de auto dat je de luchtstroom enigzins zou kunne sturen

    steven ff gaan soliciteren bij een pelletkachefabrikant ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Gast za dec 05, 2009 1:50 pm

    Philip schreef:da zou nog is een optie zijn voor toekomstige tippe's van kachels
    zo een ventilatie rooster zoals in de auto dat je de luchtstroom enigzins zou kunne sturen

    steven ff gaan soliciteren bij een pelletkachefabrikant ^^


    het is bij mij overal even warm in de living ,welk merk van kachel had jij ook alweer ??????????? rollen
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Philip za dec 05, 2009 1:58 pm

    FLEUR

    mijn kachel doet er niet toe

    OF BEGRIJP JIJ HET NU EENS NIET ????? ik wil hier mee enkel doelen dat voor sommige pellet stokers het misschien anders zal zijn qua comfort om hun laten we zegge blaasrichting van de kachel iets te kunne bijsturen naar een bepaald deel van hun woning.
    niet IEDEREEN heeft zoals JIJ de perfecte opstelling en de PERFECTE kachel en De perfecte opvul methode

    aan de andere modjes en leden mijn excuses voor dit botte antwoord maar dit moet nu eens gezegd pffff
    en voor mij mag dit op slot


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van steven za dec 05, 2009 2:01 pm

    Er zijn nu al kachels waarbij de lucht van onderaan komt en dit geeft een betere warmteverspreiding. Multifuoco van het merk ....


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Uthrex za dec 05, 2009 2:17 pm

    Bovenaan onze Neema is ook een luchtrooster. Die verspreid de lucht naar achter toe.
    Heb dit van dag 1 reeds omgedraaid. Nadeel, als je voor de kachel staat kan je tussen het rooster kijken, maar de warmte komt nu wel merkbaar beter naar voor.
    (werkt ook voor de Rika Rio)

    Mvg,
    Uthrex
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Philip za dec 05, 2009 2:30 pm

    nja maar ik eigenlijk voor ogen heb was dit

    mijn kachel staat heel erg centraal
    dus als ik met volk rond de tafel zit zijn er steeds 2 mensen die hmm vlug omvallen van de slaap , moest er zoals bij radiator roosters van auto's een klein beetje de luchtstroming bijgestuurd kunne worden naar links of rechts dan zou dit probleem weg zijn en ik denk niet dat ik een alleenstaand geval ben.bij mijn overbuur staat kachel ook centraal maar wel rechtstreeks op zijn driezit gericht dus daar heb je het vlug warm dan he.
    dit is geen minpunt punt voor de kachels maar het zou het comfort op sommige momenten serieus kunnen vergroten voor sommige pelletstokers

    ik los dit handig op door mijn vrouwtje aan die zijde te laten plaatsnemen die heeft het altijd koud,maar dan hoor ik der nie klagen hoor ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van player ma dec 07, 2009 9:03 pm

    Dit ga ik zeker eens uitproberen...

    Ik heb de uitgang van de ventilator vlak onder de kachel geplaatst zodat er ook warme lucht naar beneden geblazen wordt.


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van player di jan 05, 2010 8:03 am

    Steven, experiment is getest en goedgekeurd Smile
    Ik zou een officiele aanvraag voor wijziging indienen bij Edilkamin drunken

    Het enige wat ik nu nog vervelend vind aan de pellbox is het zéér snel vuil worden van het ruitje Crying or Very sad


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van steven di jan 05, 2010 5:16 pm

    dat is bij mij ook


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Gast di jan 05, 2010 8:46 pm

    Dat snel vuil worden kan je oplossen door de extractiemotor harder te laten blazen maar dan boet je natuurlijk wel in op rendement. En uiteraard zijn de pellets, de schouw, luchttoevoer,................... ook weer van belang maar dat hoef ik jullie niet meer uit te leggen hé.

    Groetjes,

    Nicky
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van steven di jan 05, 2010 10:13 pm

    Vandebosch,

    Ik heb mijn extractiemotor eens te belachelijk hoog gezet, uiteraard met effect dat ik het niet warm had en de ruit werd nog altijd vuil.

    Is een gekend probleem bij de Pellbox SCF.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 6:58 am

    ja, de venster is eigenlijk wat groot navenant de verbrandingspot dus ... Maar qua uitzicht zou het ook niet weer uitzien moest er zo een klein venstertje in staan hé.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Gast ma okt 10, 2011 11:16 am

    hebben jullie ook zo'n tip voor de pellinsert van edilkamin? Ik vind dat die ook meer de neiging heeft om naar boven te blazen.

    Gesponsorde inhoud


    Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer Empty Re: Tip voor pellbox SCF gebruikers: sneller warmer

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 1:47 am