Alternatieve berekening: 1kw per 20m³
Wat zouden jullie nemen voor een ongeisoleerd huis met te verwarmen ruimtes van 160m³
Op een plaats waar het nooit vriest (Benissa, Costa Brava)
Ik zelf zat toch aan 11kw te denken?
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Alternatieve berekening: 1kw per 20m³
dicktwist schreef:Janus,
ik maak me enige zorgen om de selectieprocedure die je volgt en wel om de volgende redenen:
Die dikke muren waar je over spreekt zijn naar ik aanneem opgetrokken met natuursteen wat lokaal voorhanden is en dat is zonder isolatie een koudebron van jewelste en daar valt bijna niet tegen te stoken.
Verder opteer je voor een inzet terwijl daar geen voorziening voor lijkt te zijn waarbij het aanzien en uiterlijk van de kachel erg belangrijk is. Je stelt in het topic over Ecoteck vragen over het geluidsniveau en wil het liefst in het dorp een kachel verwerven.
Ik zou je een ander voorstel willen aandragen, laat je specifieke situatie door een energiedeskundige beoordelen qua warmteverlies in Kw/H zodat je een redelijk inzicht krijgt in het werkelijk vermogen wat je nodig hebt. Als dit bijvoorbeeld 7 Kw is ga je je oriënteren op de kachels die 1 slag zwaarder zijn dus 8-9 Kw en dan dan binnen die categorie en de gerenommeerde merken op zoek naar de juiste kachel en leverancier.