Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    vermogen kachel in warmer klimaat


    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 835
    Registration date : 22-11-11

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van nick1 za nov 30, 2013 4:27 pm

    Komt neer op 1 kg./branduur. Zelf kom ik momenteel uit op 0.66kg./branduur, toen het vorige winter de stenen uit de grond vroor steeg die waarde tot 0.78kg./branduur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za nov 30, 2013 6:08 pm

    Komt neer op 1 kg./branduur. Zelf kom ik momenteel uit op 0.66kg./branduur, toen het vorige winter de stenen uit de grond vroor steeg die waarde tot 0.78kg./branduur.
    Mooie cijfers, dus eigenlijk minder verbruik dan de fabrikant opgeeft.
    Nog steeds met die "Euro-pellets"?
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van nick1 za nov 30, 2013 9:02 pm

    Klopt, de standaardparameter voor P1 is normaal 3.0 (P2=4.3)en ik draai hier in P1 op 2.5 (P2=4.0), bijgevolg lagere verbruikscijfers dan opgegeven door de fabrikant.
    Ben inderdaad met de Europellets aan het stoken en met 132 zakken zal dat wel de ganse winter zo zijn.
    Zijn goede pellets maar blijkbaar moeilijk of niet vast te krijgen momenteel.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za dec 14, 2013 11:51 am

    2 filmpjes gemaakt over dagelijks onderhoud en het opstarten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za dec 14, 2013 11:53 am

    Opstart
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast di dec 31, 2013 1:58 pm

    De cijfers voor december:
    290 branduren en 320KG verstookt, iets meer dan 10KG per dag dus.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 10:10 am

    Deze week wat geschrokken van het stroomverbruik in december.
    100kWh meer dan andere maanden en vorig jaar.
    Eerste verdachte is dan natuurlijk de nieuwe kachel.
    Gisteren dus een energiemeter in het stopcontact gestoken.
    Maar die geeft juist aan dat de kachel erg zuinig is met energie.
    270Watt bij de onsteking
    Na 5min nog maar 30Watt in P1
    in P3 rond de 50Watt.
    Dus eigenlijk minder dan een pomp van de cv.

    Ik moet dus verder zoeken naar de oorzaak van het meerverbruik. Crying or Very sad 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 10:45 pm

    is het normaal dat de pelletmotor blijft draaien tijdens het opstarten ? bij mij is dit niet zo die gooit het bakje 3/4 vol stopt dan +-3 minuten en tegen dan brandt de kachel en begint de pelletmotor terug te werken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 11:00 pm

    Ik draai gewoon op de fabrieksinstellingen, dus vermoed dat dat normaal is bij de comfort mini.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van erwin zo jan 05, 2014 12:49 am

    de pellettoevoer bij de opstart is afh. van het merk/sturing,
    bij mij draait de worm eerst konstant gedurende ca 100" en daarna met tussenpozen zonder te stoppen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast zo jan 05, 2014 3:59 pm

    Juist even goed gekeken bij de opstart, hij draait 160" constant en daarna met tussenpozen.
    Toon
    Toon
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 02-04-14

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Toon wo apr 09, 2014 8:59 pm

    Kom ik hier zowaar een streekgenoot tegen  Rolling Eyes 
    Hoe is het nu met je kachel janus wago?
    Staat bij jouw de kachel ook uit, ik heb hem vorige week voor het laatst nog even aangehad.
    Wat is je totaal verbruik nu geweest deze winter?

    gebruiker janus_wago heeft owv. een permaban al een tijdje geen toegang meer tot het forum.

    Gesponsorde inhoud


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 3 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 12, 2024 10:36 am