Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    vermogen kachel in warmer klimaat


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31542
    Registration date : 15-02-10

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van erwin vr jun 14, 2013 10:39 pm

    Het merk Bronpi is hier niet echt bekend, garantie bedraagt 5j volgens de site..
    doe dat eerst, een brandende kachel bekijken en beluisteren..

    website Bronpi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za jun 15, 2013 10:54 am

    Hoi Janus

    mag ik u een goede raad geven , je woont in spanje en ik zag de foto van waar de kachel 
    moet in geplaatst worden 
    awel neem dan het in spanje bekende en van origine spaans merk Ecoforest 
    die hebben een ecoair II insert en die denk ik dat perfect zal pasen bij jouw 
    ik verdeel ze hier voor hun in belgie en weet dat ze goed zijn dus zoek daar even naar !!
    veel succes 
    Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za jun 15, 2013 11:20 am

    Hoi Frank,

    Ik ben nog al een rare en zal alleen 1000€ meer betalen als iemand eerst  aantoont  dat het andere merk slecht is Wink
    Maar rij straks wel even naar een zaak waar ze de ecoair II insert aanbieden , kwestie van die eens in het echt te zien.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za jun 15, 2013 5:03 pm

    Dealer Ecoforest blijk geen showroom te hebben?

    Zal maandag naar een andere op zoek gaan, maar weet iemand misschien het minimale vermogen van deze kachel?
    Kan dat nergens terugvinden, als ik het uitreken kom ik op 3.3Kw?



    max verbruik 2.0 kg/h - 9kw
    min verbruik 0.6 kg/h -> 2.7kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast ma jun 17, 2013 8:52 pm

    Vandaag voor het eerst een brandende pelletkachel gezien.
    (Het werd wel wat warm in de winkel, zeker toen ze de airco uit deed om beter naar het lawaai te kunnen luisteren amai )
    Maar moet zeggen dat het geluid 100% mee viel cheers ook bij de vrouw lol!
    Ze hadden een Ecoteck/Ravelli R1000 staan.
    Die is een stukje goedkoper dan de Sara 700, omdat het meer standaard is.

    Maar ook de ecoair II insert is  nog steeds in de running
    Vooral de frontlading lijkt ons erg handig en het voorraad bak van 25Kg.

    De Bronpi is wel afgevallen wegens het enorme lawaai wat hij soms maakt, of er een wagen gestart wordt, een kennis van de buren heeft er vorig jaar 1 aangeschaft en geluidopnames gemaakt, maar dat is het toch niet. niet goed

    De vraag is nu of er iemand hier een mooie foto van de ecoair II insert heeft.
    Want in de folder toont hij niet zo mooi?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van erwin ma jun 17, 2013 8:59 pm

    foto ecoair 2

    druk deze vergroot af, en kleef hem op de houtkachel, dan kun je er al wat aan wennen..
    denk er ook aan dat het ruitje niet altijd zo proper zal zijn...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast di jun 18, 2013 4:37 pm

    dit is mijn kachel:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast di jun 18, 2013 4:52 pm

    Ziet er goed uit, en hoe bevalt de kachel jouw?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast di jun 18, 2013 6:24 pm

    De kachel heeft in Mei een paar dagen gebrand en bevalt ons zeer goed plospanpellets erbij gekregen en deze branden heel goed geen vuile ruit en geven een goede warmte af.
    Klopt inderdaad een zeer grote reservoir 25 kg is ook heel gemakkelijk niet elke dag bijvullen.
    Zal nog meer posten als ze terug brandt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast zo jul 07, 2013 1:32 pm

    Even een update,
    De aankoop is even uitgesteld, wegens persoonlijke redenen. 

    Ik heb wel een dealer een dorp verderop gevonden die voor een redelijke prijs de Ecoforest wil installeren, dus wat dat betreft is de beslissing genomen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast wo sep 25, 2013 1:06 pm

    Vandaag is er een verkoper geweest om de situatie hier eens te bekijken.
    Hij denkt echter dat de ECO ll iets te groot zal zijn om netjes ingebouwd te worden.
    Zijn voorstel is de Comfort mini van La Nordica Extraflame .
    Prijs is nagenoeg hetzelfde.
    Nadeel (vind ik) kleiner pellet reservoir en iets minder vermogen.
    Wat mij bij de volgende vraag brengt, wat is het verschil tussen nominaal & global vermogen?
    1Kw bij deze kachel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van erwin wo sep 25, 2013 1:30 pm

    het verschil tussen beide is de factor rendement...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast wo sep 25, 2013 1:36 pm

    Bedankt Erwin, ik had dat intussen uit de handleiding opgemaakt.
    Ik was in de war omdat ze bij de ECO ll alleen over het verbrandingsrendement spreken.
    Is ook wel wat verwarrend Crying or Very sad
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van erwin wo sep 25, 2013 1:59 pm

    staar je ook niet blind op dat rendement wat de fabrikant opgeeft, een goede afstelling van de kachel ed is ook mee bepalend in hoeveel warmte er nu echt uit de kachel komt.

    over vermogen en rendement vind je wat info in volgende topics: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.], [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast vr okt 04, 2013 8:37 pm

    Zo, de beslissing is genomen cheers 
    Volgende maand volgende maand wordt de Comfort mini van La Nordica Extraflame geplaatst.
    Niet de kachel die ik wou.
    Niet de goedkoopste, niet de duurste
    Maar wel (denken we) het beste compromis van alle kachels die we overwogen hebben.

    Nu maar hopen dat hij in de praktijk ook goed is.
    Ik heb ook direct maar een pallet pellets besteld, want daar waren ze wel vrij goedkoop in, 4.8€/15Kg

    Het lijkt er ook op dat de temperaturen hier wat gaan zakken (deze middag nog 30°) en misschien kan ik nog wat van de oude houtvoorraad opstoken voor de oude kachel er uit gaat.
    Voor volgende week voorspellen ze nog maar 22°

    Bedankt iedereen voor de aankoop adviezen en ik zal hier zeker wat blijven posten met mijn bevindingen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van erwin vr okt 04, 2013 8:42 pm

    janus

    allessinds een goede keuze van kachel, vergeet zeker de goede raad ivm schouwen niet vooraan in dit topic...
    welke pellets zijn daar op de markt? heb je al een handleiding..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast vr okt 04, 2013 9:35 pm

    De verkoper zei dat hun het enigste Spaanse merk pellets met "DinPlus German Certificate"
    Maar heb dat nog niet gecontroleerd.

    Ik heb op de website van La Nordica een Olandese handleiding gevonden en een iets uitgebreidere Engelstalige.

    Er wordt een flexibel in de schouw gestopt, we zullen zien of dat voldoende is.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van erwin vr okt 04, 2013 9:40 pm

    als je ergens [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] tegenkomt daar, zeker enkele zakjes testen.
    waren hier vorig jaar even te koop in enkele supermarkten maar daarna niet meer gezien...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast vr okt 04, 2013 9:43 pm

    Oké, zal het in de gaten houden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast wo nov 13, 2013 5:33 pm

    Update,
    Vrijdag as komen ze na wat vertraging dan de kachel plaatsen.

    Juist op tijd want het stookseizoen begint vanaf nu aan de CB (er wordt zelfs al sneeuw voorspeld op 900m)

    Pellets heb ik al gehaald, het merk is Ebepellet aan 4.80€/15kg

    Heb nu nog een klein probleem, er zit een wespennest in de schouw, dus de houtkachel nog even opstoken om ze er uit te krijgen geek
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast vr nov 15, 2013 4:06 pm

    In Benissa starte de kachel om 13:00 op
    Om 8:15uur waren ze er om 13:15 ingepakt
    Het metselwerk moet nog even drogen en dan kan hij straks aan, juist op tijd want het wordt nu echt koud. kampvuur 

    Voor
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Tijdens
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Tijdens
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Na
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Fleur vr nov 15, 2013 5:12 pm

    janus
    t ziet er op het eerste zicht goed uit en dan nog durven beweren dat die spanjaarden niet te rap zijn of wordt er geen sièsta meer gehouden sedert de crisis daar.
    is die kachel met een vulschuif of moet je die telke male uittrekken om pellets te laden?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast vr nov 15, 2013 5:57 pm

    De siesta was na onze plaatsing, maar ze moesten er nog één doen deze middag.
    Deze morgen alleen ff ontbijt voor de mannen.

    De schuif was door de verdeler in Valencia eergisteren vergeten, dus die komt volgende week wel een keer.
    Ik ga ze ook niet opjagen voor zoiets, want er was al veel vertraging op hun kachels, en ze moeten zelf ook alles voorschieten.
    Dus laat ze nu eerst alles maar plaatsen, dan hebben ze hun geld ook weer terug.

    Reden van de vertraging zou een brandje zijn bij Nordica?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za nov 16, 2013 8:41 am

    Nu bijna de slechtste omstandigheden die je hier kan hebben aan de CB.
    4° veel wind en regen.
    Dus de waar ik bang voor was ivm de schouw.
    Kachel startte zonder probleem op en staat nu rustig op P1 te branden, ziet er prima uit allemaal
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gast za nov 30, 2013 3:46 pm

    Ik sluit de maand af met 160branduren en 160kg pellets verbruikt
    Ik had op 15kg per dag gerekend, dus tot nu aan toe valt het goed mee. cheers 
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van nick1 za nov 30, 2013 4:27 pm

    Komt neer op 1 kg./branduur. Zelf kom ik momenteel uit op 0.66kg./branduur, toen het vorige winter de stenen uit de grond vroor steeg die waarde tot 0.78kg./branduur.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)

    Gesponsorde inhoud


    vermogen kachel in warmer klimaat - Pagina 2 Empty Re: vermogen kachel in warmer klimaat

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 12, 2024 8:59 am