Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 48 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 47 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Jef
jeanhup
steven
7 plaatsers

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 6:12 pm

    hoi ik ben nieuw hier tof forum hebben jullie
    ik heb eens een vraagje

    wij zijn op zoek naar een pelletkachel om ons huis te verwarmen
    we zijn al op verschillende plaatsen geweest maar overal vertellen ze ons wat anders

    we verwarmen nu met elektrische accumulatie

    de pellet moet geen hoofd verwarming worden (maar toch bijna ,3/4 zeg maar hihi)

    we wonen in een recent huis(3jaar oud)
    te verwarming ruimte is 7 op 9 meter( soms ook nog speelkamer erbij)

    budget max 3500 euro alles in

    de ene verkoper zegt je heb zeker 11 kw nodig de andere dan weer 8 is zeker genoeg
    de ene wil een volledige schouwbuis de andere een korte buis buiten
    de enen wil buitenlucht binnenhalen de andere zeker niet



    kortom we zien door het bos de bomen niet meer
    wie kan ons tips geven aub??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 6:22 pm

    Nico
    Eerst moet je ongeveer al weten hoe groot de oppervlakte zal zijn die je wenst te verwarmen. Met die gegevens kan een leverancier perfect zeggen hoe zwaar je toestel moet zijn. Vervolgens is het van belang wat je budget is voor de aanschaf hiervoor, je kan het vergelijken met de aankoop van een auto. Je hebt keuze uit een 2pk en een RR.
    Persoonlijk ben ik eerst met mijn idee naar een bouwbeurs geweest. Toch om al een kijk te krijgen van wat er op de markt is.
    Volgende maand is het grote beurs op de Hijzel denk ik. Meteen al een beurs waar naar mijn mening bijna alle leveranciers aanwezig zullen zijn.
    Na afloop ken je rustig thuis de zaken gaan vergelijken en op zoek gaan naar een leveracier in je buurt.

    Echter ook van belang natuurlijk is geregeld op dit forum een bezoekje brengen.

    ----------
    Piazzetta 955 - 9kw
    Granilux-Mandi-Clean Fire
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 6:26 pm

    ohja onze voorkeur tot nu gaat uit naar : cs thermos type panorama

    iemand ervaringen met dit merk of type????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 6:39 pm

    beste harly 59

    we zijn vandaag in 3 winkels geweest

    1ste winkel ; je hebt zeker een 10kw nodig hoor
    2de : ik zou voor 8.5 gaan
    3de : is het een goed geisoleerd huis?? ja dan is 6kw voldoende

    naar batibouw gaan zien we niet direkt zitten zo druk daar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 6:55 pm

    Ik was in mijn vorige melding mss niet echt duidelijk. Met de opp. was ik verkeerd en moest zijn dat je je kubage van de ruimtes moest meenemen naar de winkels. Met deze gegevens zit je altijd correct om te bepalen hoe zwaar de kachel moet zijn.
    Gezien de plaats waar mij kachel staat was het niet aangewezen om een kachel te nemen die zijn warme lucht aan de bovenkant naar buiten geeft. Op batibouw stond de kachel die onderaan uitblaast en is meteen ook onze voorkeur geworden.
    Ik heb geen idee waar je huis is maar van mijn leverancier kan ik enkel zeggen niettegenstaande wij leken waren dat hij ons op een professionele manier heeft verder geholpen zonder aandrang. Schouw en afvoer heeft hij deskundig uitgelegd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 7:02 pm

    Hallo Nico,
    We hebben sinds oktober een inbouwtoestel van Edilkamin 8kw.
    Moest alleen dienen om onze living van 9m op 4m te verwarmen.
    We krijgen een temperatuur van 25 graden als we de deuren dicht laten dus verwarmen we de keuken nu ook mee (4 op4m)en ik ben heel blij dat we geen zwaarder model hebben genomen in ons geval was 8kw voldoende.

    Mvg
    Mavie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 7:11 pm

    harley59rood schreef:Ik was in mijn vorige melding mss niet echt duidelijk. Met de opp. was ik verkeerd en moest zijn dat je je kubage van de ruimtes moest meenemen naar de winkels. Met deze gegevens zit je altijd correct om te bepalen hoe zwaar de kachel moet zijn.
    Gezien de plaats waar mij kachel staat was het niet aangewezen om een kachel te nemen die zijn warme lucht aan de bovenkant naar buiten geeft. Op batibouw stond de kachel die onderaan uitblaast en is meteen ook onze voorkeur geworden.
    Ik heb geen idee waar je huis is maar van mijn leverancier kan ik enkel zeggen niettegenstaande wij leken waren dat hij ons op een professionele manier heeft verder geholpen zonder aandrang. Schouw en afvoer heeft hij deskundig uitgelegd.


    dat hebben we gedaan hoor
    we hebben het overal doorgegeven dat het rond de 200 kubieke meter is
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 8:06 pm

    200 kubiek en nog eventueel een speelkamertje en met een strenge winter zou 8 kw weleens voor problemen kunnen zorgen .
    als ik mij een toestel aanschaf opteer ik steeds voor een zwaarder toestel ,is wel duurder maar gaat langer mee.




    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van steven za jan 23, 2010 9:06 pm

    Nico,

    lees dit eens: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Zal u in de goede richting leiden.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 9:09 pm

    Hallo Nico,

    Ik heb een cs thermos brava van 11,8kw en ben zeer tevreden van dit toestel.

    Het is echt een no-nonsens toestel, dat bij mij gemiddeld 16 a 17u per dag draait zonder problemen.

    Ik persoonlijk geef Fleur volledig gelijk, ik zou ook eerder naar een zwaarder dan naar een te licht toestel gaan, want ik denk dat het, net zoals bij mij, al snel als hoofdverwarming gaat dienen.

    Om je een voorbeeld te geven, ik woon in een oud huis , fermettestijl, en niet bijzonder goed geisoleerd. Ik verwarm mijn living van 50 vierkante meter + een opkamer, ietsje hoger gelegen in mijn living van 18 vierkante meter + mijn keuken van 23 vierkante meter er vlot mee,de plafonds zijn 2,90m hoog. Het is hier altijd 22 graden minstens. De kachel heeft 6 vermogenstanden, maar staat hier altijd op stand 2.

    Als het echt heel koud is zoals enkele weken geleden , ik bedoel dus flink vriezen, hou ik

    de deur tussen de keuken en de living 's avonds dicht, als ik er na het eten niet meer moet zijn, en dan is het snel 23 a 24 graden.

    Hij staat bij mij ook vlak naast de tv, en is heel geluidsarm, want ik heb er helemaal geen last van.

    Moest je nog vragen hebben, I'm your (wo)man.

    Veel succes met de aankoop en fijn weekend

    Katja



    amai
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van jeanhup zo jan 24, 2010 12:11 am

    nicovanwunsel schreef:we wonen in een recent huis(3jaar oud)
    te verwarming ruimte is 7 op 9 meter( soms ook nog speelkamer erbij)

    budget max 3500 euro alles in

    de ene verkoper zegt je heb zeker 11 kw nodig de andere dan weer 8 is zeker genoeg
    de ene wil een volledige schouwbuis de andere een korte buis buiten
    de enen wil buitenlucht binnenhalen de andere zeker niet

    kortom we zien door het bos de bomen niet meer
    wie kan ons tips geven aub??

    Met een 8 kW pelletkachel als hoofdverwarming zul je net toekomen (zie de grafiek op: KLIK)
    Het nadeel daarvan is echter dat je kachel dan vaak op een hogere vermogensstand staat te blazen. Voor wat meer comfort (minder geluid, sneller opwarmen, ook bij zeer koude temperaturen of wat tocht ruimte op temperatuur krijgen) kun je inderdaad beter een wat zwaardere kachel nemen.

    Buitenlucht binnenhalen is zeker verstandig.
    Voor de regels omtrent de schouw zie zelfde link

    Met je budget kun je ook makkelijk toekomen voor een goede pelletkachel

    groet,

    Jean


    AANGEPAST DOOR ADMIN: GEEN RECLAME
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Jef zo jan 24, 2010 12:59 am

    Ik lees hier dat je huis 3 jaar oud is dus toch even de graad van isolatie van het huis mee in acht nemen.Met een te zware kachel kan je ook miskopen het zal dan veel te warm in huis worden en ga je de kachel meer moeten aan en uit doen.
    Best even een verkoper(eentje die verstand heeft van pelletkachels) vragen om langs te komen om het te bekijken als je zegt vanwaar je bent zal hier wel iemand je een betrouwbare verkoper kunnen aanraden.
    Geloof me het is niet omdat iemand al 30 jaar kachels verkoopt daarom de kennis heeft om aan pelletkachels te werken of om daaromtrend de juiste informatie te verstrekken.
    Je hebt zelf al laten verstaan de 1 zegt zus en de andere zegt zo laat je eerst goed informeren de kachels zijn te duur om een miskoop aan te gaan.
    pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 1:34 am

    Ja, inderdaad, zo is het bij mij ook gegaan. Ik had in de winkel mijn oppervlakte en andere details opgegeven, en na de keuze van de kachel, is mijn dealer inderdaad ook even bij mij thuis komen checken of ik de goede keuze had gemaakt, want ieder huis is zoals Jef reeds zei anders.

    Groetjes Katja
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van steven zo jan 24, 2010 3:10 am

    als hoofdverwarming zou ik hier ook voor een 9a10kw kiezen.

    alleen een pelletkachel voor die prijs incl installatie, dat wordt moeilijk


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 8:58 am

    Daar vrees ik ook voor dat het budget wat te gering gaat zijn. De woning is 3 jaar oud dus val je in het 21% btw-tarief. De offerte exclusief mag dus niet hoger zijn dan 2765.00€ exclusief Btw, al de rest is Btw. Voor die prijs een 9 à 10 KW toestel vinden van een hoge kwaliteit, incl plaatsing en een volledige schouw zal moeilijk zijn, of eigenlijk onmogelijk.
    De goedkoopste 9.3KW die ik ken kost 2299.00€ exclusief btw. Dan hangt er dus vanaf of je een schouw hebt of er nog 1 tot boven de nok moet voorzien worden. Bij een gewone aansluiting kom je wel toe met je bedrag.

    Groetjes,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 9:08 am

    nicky
    je koopt de kachel voor in je oude huis aan 6% en verplaatst hem daarna naar je nieuwe huis wat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 9:26 am

    ik zou mij een kachel kopen bij vandebosch ,een thermorossi 7000 met kanalisatie aan een afhaalprijs van 3500 euro.
    nicovanwunsel : dit is juist binnen uw budget ,juist de handen wat uit de mouwen steken amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 10:02 am

    Ik heb zojuist es op mijn factuur gekeken, ik zou met mijn kachel met dat budget toegekomen hebben, met nog een heel deel pellets gratis, + uitbreken van mijn oude "Flam" haard, BTW wel aan 6% en aansluiting in een bestaande schouw, kachel volledig afgeregeld , ware het niet dat mijn dealer nog een extra plaat op maat heeft moeten laten maken om het gat waar vroeger mijn inbouwhaard zat , mooi weg te werken. Door die plaat zat ik er wat boven.

    Maar idd, dan wel aan 6% btw, dat scheelt natuurlijk.

    Groetjes Katja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 10:08 am

    wij hebben enkele prijzen laten maken :

    - voor een cs thermos panorama van 11.7kw

    dit is een pellet en BIOMASSA kachel

    prijs incl btw (21% ) plaatsing en buizen + 300 gratis pellets zou op 3500euro komen



    - ook prijs laten maken voor de adler 12kw Voor €2600 incl btw(19%nederland))plaatsing en buizen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 11:42 am

    niet altijd kijken naar de prijs je moet ook kwaliteit hebben het is toch een toestel dat je niet elke dag koopt maar wel elke dag gebruik .eerder werd al gezegd 2pk of rr zeer goed over nadenken wij hebben rr ge pakt en deze kwam aan 4700 euro alles in dus 1200 euro met een goeie aankoop heb je vlug terug gewonnen succes met de aankoop
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van jeanhup zo jan 24, 2010 12:05 pm

    diego-joke schreef:niet altijd kijken naar de prijs je moet ook kwaliteit hebben het is toch een toestel dat je niet elke dag koopt maar wel elke dag gebruik .eerder werd al gezegd 2pk of rr zeer goed over nadenken wij hebben rr ge pakt en deze kwam aan 4700 euro alles in dus 1200 euro met een goeie aankoop heb je vlug terug gewonnen succes met de aankoop

    De ene kachel is echt niet opeens een Rolls Royce en de andere een 2PK omdat er een andere carosserie omheen zit of er een fancy merk op staat. Je moet gewoon naar het hart van de kachel kijken (branderblok, ventilatoren) dan zul je zien dat sommige goedkopere merken (zoals dat waarvoor Nico van ons een offerte heeft gehad) totaal niet onderdoet voor de zogenaamde Rolls Royce van Piazetti.
    Als je graag teveel betaalt moet je dat zelf weten, maar niet aankomen met de bewering dat een andere kachel een 2PK is omdat deze een veel gunstigere prijs-kwaliteit verhouding heeft.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 12:29 pm

    diego-joke schreef:niet altijd kijken naar de prijs je moet ook kwaliteit hebben het is toch een toestel dat je niet elke dag koopt maar wel elke dag gebruik .eerder werd al gezegd 2pk of rr zeer goed over nadenken wij hebben rr ge pakt en deze kwam aan 4700 euro alles in dus 1200 euro met een goeie aankoop heb je vlug terug gewonnen succes met de aankoop




    diego-joke

    over welke kwaliteit spreek jij dan,misschien wat meer uitleg om hier iets uit te leren ? wat?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 1:14 pm

    fleur schreef:
    diego-joke schreef:niet altijd kijken naar de prijs je moet ook kwaliteit hebben het is toch een toestel dat je niet elke dag koopt maar wel elke dag gebruik .eerder werd al gezegd 2pk of rr zeer goed over nadenken wij hebben rr ge pakt en deze kwam aan 4700 euro alles in dus 1200 euro met een goeie aankoop heb je vlug terug gewonnen succes met de aankoop




    diego-joke

    over welke kwaliteit spreek jij dan,misschien wat meer uitleg om hier iets uit te leren ? wat?


    ik ben niet echt op zoek naar de mercedes onde de kachels hoor (hier betaal je veel teveel enkel voor de merknaam)

    om het in autothermen uit te drukken:
    mijnen opel kost maar dehelft rijd bijna even goed en is zelfs veel betrouwbaarder Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 1:50 pm

    weet je wat zal het anders zeggen voor mij is de piazetta de rr ik ben daar tevreden van en kan het betalen . voor de andere hun smaak en hun kachel ik heb verschillende kachels gezien en bekeken en die zijn langs de buiten kant in plaat de mijne is in steen die lang warm blijf en ieder zijn goesting en smaak de prijs en kwaliteit zit ergens ik rij ook met opel en ben daar ook zeer te vreden van ik geef hier juist mijn mening en als je toch al je gedacht van kachel moet je dat gewoon kopen en dan niemand anders zijn mening vragen
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Jef zo jan 24, 2010 1:52 pm

    jeanhup schreef:

    De ene kachel is echt niet opeens een Rolls Royce en de andere een 2PK omdat er een andere carosserie omheen zit of er een fancy merk op staat. Je moet gewoon naar het hart van de kachel kijken (branderblok, ventilatoren) dan zul je zien dat sommige goedkopere merken (zoals dat waarvoor Nico van ons een offerte heeft gehad) totaal niet onderdoet voor de zogenaamde Rolls Royce van Piazetti.
    Als je graag teveel betaalt moet je dat zelf weten, maar niet aankomen met de bewering dat een andere kachel een 2PK is omdat deze een veel gunstigere prijs-kwaliteit verhouding heeft.

    groet,

    Jean

    Volledig mee eens ik denk dat vooral het merk mee de prijs bepaald net zoals met alles hier in onze westerse wereld.
    Als je en paar weken terug hoorde overal in de pers over hoe betrouwbaar de Dacia wel is(stond op de 3de plaats)natuurlijk het merk geeft een zeker status symbool,wie rijd er nu niet liever met een Mercedes dan met een Dacia.
    Maar wie buiten wat pelletkachelkenners kent nu het verschil in merken laat staan de prijs van een pelletkachel.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 2:58 pm