van Gast do jan 28, 2010 8:09 am
jullie schreef: vandebosch schreef:
Katja,
Het is dat wat ik bedoel, tel daar nog eens de 15% resterende btw bij en je komt een stuk hoger uit. Verder twijfel ik er aan dat je dan een getubeerde schouw hebt waarbij een flexibel van onder tot boven aan de schouw voorzien is om condensvorming tegen te gaan.
Laat ons uitgaan van een kostprijs toestel van 2299.00€, tel daarbij de materialen om te tuberen: dubbelwandige flex, schouwkap boven, afdekplaat bestaande schoorsteen, klembeugel,2 T-stuk met condensafloop, bocht 90°,.... schat maar op een 750.00€ met de plaatsing erbij. dan kom je op een 3050.00€ exclusief btw. 21% btw op dit bedrag is plusminus 650.00€. Dan kom je uit op een kostprijs van 3700.00€ btw in. Jij hebt dan een bestaande schoorsteen die getubeerd kan worden. Als je moet aansluiten op de buitenmuur en een dubbelwandige schouw moet voorzien komt dit nog duurder uit. Het is maar afhankelijk van de bestaande toestand.
Groetjes,
Nicky
moeten wel heel speciale buizen zijn aan die prijs amaai zijn zeker met goud belegd
die vind ik wel beterkoop hoor en met 10 jaar garantie (dubbelwandig)
Julie,
Die 750.00€ is de prijs van de buizen met de plaatsing van kachel & buizen inbegrepen uurlijk. En voor een dubbelwandige schouw met bevestigingsmaterialen kan je toch lang zoeken eer je een volledige dubbelwandige schouw met isolatiewand 25mm ditke geplaatst zal vinden aan 750.00€. De rechte elementen van een meter vallen goed mee maar bochten, T-stukken & hulpstukken maken de prijs ervan duur. Even een voorbeeld:
Dubbelwandige Buizen metaloterm MF reeks wand AISI304 Min 0,4mm dikte, hoogwaardige isolatie
20mm wanddikte, 10 jaar garantie CE, TÜV & Din gekeurd
Diameter 100 inwendig- diameter 150 uitwendig
X geïsoleerde buis lengte 1lm inw. Ø100 92,70 €
Dubbelwandige Buizen metaloterm UE reeks wand AISI316L Min 0,4mm dikte, luchtspouw
7,5mm dikte. Schoorsteenbrandbestendig, met 10 jaar garantie. CE-keuringslabel.
Diameter 80 inwendig- diameter 95 uitwendig
X geïsoleerde buis lengte 1lm inw. Ø80 43,35 €
Hier kan je duidelijk zien dat er groot verschil is tussen dubbelwandig & dubbelwandig. Het is maar wat je kiest. Maar als je even snel een berekening maakt van 8lm schouw:
8*92.70€ = 741.60€ exclusief Btw. Hier krijgt iemand die zelf de installatie doet wel korting op maar dan nog. Enkelwandig zijn ze natuurlijk goedkoper maar waarom dit wel of niet goed is, is al uitvoerig genoeg besproken.
Groeten,
Vandebosch Nicky
Ps: Als ik buizen met goud belegd tegenkom zal ik het je zeker laten weten.
Reden van aanpassing: Mijn verontschuldigingen aan Katja, ik sie het nu juist dat ik tegen de verkeerde antwoorde, Katja bedankt om me dit te melden
Laatst aangepast door vandebosch op do jan 28, 2010 3:09 pm; in totaal 1 keer bewerkt