Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

opajust


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Jef
jeanhup
steven
7 plaatsers

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner


    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 618
    Registration date : 31-10-08

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Jef zo jan 24, 2010 1:52 pm

    jeanhup schreef:

    De ene kachel is echt niet opeens een Rolls Royce en de andere een 2PK omdat er een andere carosserie omheen zit of er een fancy merk op staat. Je moet gewoon naar het hart van de kachel kijken (branderblok, ventilatoren) dan zul je zien dat sommige goedkopere merken (zoals dat waarvoor Nico van ons een offerte heeft gehad) totaal niet onderdoet voor de zogenaamde Rolls Royce van Piazetti.
    Als je graag teveel betaalt moet je dat zelf weten, maar niet aankomen met de bewering dat een andere kachel een 2PK is omdat deze een veel gunstigere prijs-kwaliteit verhouding heeft.

    groet,

    Jean

    Volledig mee eens ik denk dat vooral het merk mee de prijs bepaald net zoals met alles hier in onze westerse wereld.
    Als je en paar weken terug hoorde overal in de pers over hoe betrouwbaar de Dacia wel is(stond op de 3de plaats)natuurlijk het merk geeft een zeker status symbool,wie rijd er nu niet liever met een Mercedes dan met een Dacia.
    Maar wie buiten wat pelletkachelkenners kent nu het verschil in merken laat staan de prijs van een pelletkachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 1:56 pm

    jeanhup schreef:
    diego-joke schreef:niet altijd kijken naar de prijs je moet ook kwaliteit hebben het is toch een toestel dat je niet elke dag koopt maar wel elke dag gebruik .eerder werd al gezegd 2pk of rr zeer goed over nadenken wij hebben rr ge pakt en deze kwam aan 4700 euro alles in dus 1200 euro met een goeie aankoop heb je vlug terug gewonnen succes met de aankoop

    De ene kachel is echt niet opeens een Rolls Royce en de andere een 2PK omdat er een andere carosserie omheen zit of er een fancy merk op staat. Je moet gewoon naar het hart van de kachel kijken (branderblok, ventilatoren) dan zul je zien dat sommige goedkopere merken (zoals dat waarvoor Nico van ons een offerte heeft gehad) totaal niet onderdoet voor de zogenaamde Rolls Royce van Piazetti.
    Als je graag teveel betaalt moet je dat zelf weten, maar niet aankomen met de bewering dat een andere kachel een 2PK is omdat deze een veel gunstigere prijs-kwaliteit verhouding heeft.

    groet,

    Jean



    beste jean

    in welke boeken of handleidingen kan ik te weten komen uit welke onderdelen mijn kachel is samengesteld ,we krijgen nog niet eens een deftige nederlandse handleiding toegestopt.
    ik weet alleen dat deze gegevens aan de hoofdverdelers via het fabriek verkregen word.
    ik weet ook dat gietijzer uit china van mindere kwaliteit is -----welke ventilatoren worden er gebruikt? -- de elektronica hoelang gaat deze meegaan ?
    is het ook niet zo dat alles nog moet bewezen worden welke kachels er na jaren het best gaan uitblinken ,inderdaat en daar heb je een punt wat goedkoop is moet niet als slecht of minder goed bestempeld worden op voorwaarde dat je het gebruikt waarvoor het dient.
    deze topic betrof hier het op zoek gaan naar een kachel voor het verwarmen van 250 kubiek ,met een kachel van 8kw zou ik het zeker niet doen ,dan koop ik liever een opel kamionette/lichte vracht ......om te eindigen met een autoterm
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van jeanhup zo jan 24, 2010 2:40 pm

    fleur schreef:
    beste jean

    in welke boeken of handleidingen kan ik te weten komen uit welke onderdelen mijn kachel is samengesteld ,we krijgen nog niet eens een deftige nederlandse handleiding toegestopt.
    ik weet alleen dat deze gegevens aan de hoofdverdelers via het fabriek verkregen word.
    ik weet ook dat gietijzer uit china van mindere kwaliteit is -----welke ventilatoren worden er gebruikt? -- de elektronica hoelang gaat deze meegaan ?
    is het ook niet zo dat alles nog moet bewezen worden welke kachels er na jaren het best gaan uitblinken ,inderdaat en daar heb je een punt wat goedkoop is moet niet als slecht of minder goed bestempeld worden op voorwaarde dat je het gebruikt waarvoor het dient.
    Je kunt op verschillende manieren achter de onderdelen komen:
    1) Schroef de kachel op en zoek de merken en typenummers op.
    2) Vraag een offerte bij wat dealers voor vervangende onderdelen - er is er vast wel één bij die de exacte specificaties wil vermelden.
    3) Zoek op internet.

    Het gebruik van gietijzer in de pelletkachelbouw heeft sowieso geen enkele functie (enige voordeel is klein warmtebufferend vermogen en stralingsgedrag - beide overbodig in een convectiegebaseerde pelletkachel). Dus of je nu Chinees of Europees gietijzer hebt: het is allemaal overbodig. China kan trouwens ook prima gietijzer maken. Het hangt meer samen met de eisen die de kachelfabrikant stelt.

    Qua ventilatoren ben ik al vanalles tegengekomen: de betere merken (incl. dat van ons) gebruiken de voor deze toepassing geclassificeerde ventilatoren van EBM-Pabst. Als je dit merk tegenkomt en je kunt uit het typenummer afleiden dat deze fan geschikt is voor hogere temperaturen weet je zeker dat er in elk geval niet bezuinigd is op de fans. LTG is trouwens een (van oorsprong Duits) merk wat ik ook wel eens ben tegengekomen - schijnt ook niet slecht te zijn.

    fleur schreef:deze topic betrof hier het op zoek gaan naar een kachel voor het verwarmen van 250 kubiek ,met een kachel van 8kw zou ik het zeker niet doen ,dan koop ik liever een opel kamionette/lichte vracht ......om te eindigen met een autoterm
    250 kubiek is wat te ruim bemeten: een ruimte van 7x9 met een gemiddelde hoogte van 2,6 meter is namelijk maar 164 m3. Dat is met een 8kW (effectief!) kachel wel te verwarmen mits goed geisoleerd.
    Voor wat comfort kun je natuurlijk beter een wat grotere kachel nemen.

    groet,

    Jean
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van jeanhup zo jan 24, 2010 3:07 pm

    fleur schreef:de elektronica hoelang gaat deze meegaan ?
    De fans en electrische componenten moeten gemiddeld 8 jaar mee kunnen gaan bij normaal gebruik en goed schoonmaken en onderhoud. Mocht er echter eens iets stuk gaan dan is het vervangen van deze onderdelen echter niet al te duur.
    De electronische componenten zelf zijn niet de zwakke punten: het zijn vaak de verbindingen en de kabels (flatcable die broos wordt) die er het eerste aangaan. En goed onderhoud doet echt wonderen. Een lager kan nog zo luchtdicht zijn als door een onbalans in het schoepenwiel (aanslag) het lager uitloopt heb je daar niks aan.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 5:42 pm

    Ik vind dit allemaal toch ver over de schreef gaan . Als ik het goed begrepen had was Nico op zoek naar een uitleg om uit zijn impasse te komen voor de aankoop van een pelletkachel. Wel nu moet ik en zowel Nico vaststellen dat hij door het bos de bomen niet meer ziet. Zelfs ik word kierewiet van de suggesties en reclame die deze man op één dag heeft moeten verwerken. Het zal me niet verwonderen moest hij nu afhaken. Als je andere topics leest over parameters en afstellingen allerhande zou je schrik gaan krijgen om je aangekochte kachel aan het net aan te sluiten.
    Dit forum is inderdaad een zeer goede plaats om een beeld te krijgen van het verwarmen met pellets maar mag niet gebruikt worden door verkopers die listig reclame maken.
    Dus Nico , hou de boot even af en maak voor jezelf uit wat je aankoop mag worden.
    Je kan mss proberen om op vrijdag ek. op de infoavond aanwezig te zijn in Puurs. Een mailtje naar de admin. kan je hierbij helpen. Ik dacht dat er plaatsen vacant waren gekomen.


    ----------
    Piazzetta 955 - 9kw
    Granilux-Mandi-Clean Fire
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van jeanhup zo jan 24, 2010 6:07 pm

    harley59rood schreef:Ik vind dit allemaal toch ver over de schreef gaan . Als ik het goed begrepen had was Nico op zoek naar een uitleg om uit zijn impasse te komen voor de aankoop van een pelletkachel. Wel nu moet ik en zowel Nico vaststellen dat hij door het bos de bomen niet meer ziet. Zelfs ik word kierewiet van de suggesties en reclame die deze man op één dag heeft moeten verwerken. Het zal me niet verwonderen moest hij nu afhaken. Als je andere topics leest over parameters en afstellingen allerhande zou je schrik gaan krijgen om je aangekochte kachel aan het net aan te sluiten.
    Dit forum is inderdaad een zeer goede plaats om een beeld te krijgen van het verwarmen met pellets maar mag niet gebruikt worden door verkopers die listig reclame maken.
    Dus Nico , hou de boot even af en maak voor jezelf uit wat je aankoop mag worden.
    Als iedereen zich inderdaad zou beperken tot duidelijke en verifieerbare informatie ipv subjectieve berichtgeving over eigen merken die gelijk zouden zijn aan een RR en andere merken die 2PK's zouden zijn, zou dit forum er inderdaad heel wat meer mee opschieten. Het mag ook niet uitmaken of de informatie nu van een verkoper of een gewone gebruiker komt, als de informatie maar correct en to the point is.

    groet, Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 6:12 pm

    harley 59
    ik denk juist het tegenovergestelde ,hier leer je wat je niet moet of mag .(een info-avond wordt toch ook voorgesteld door een verdeler/verkoper en dan kan je toch ook van reclame spreken.
    wat leer je hier dan wel........
    een kachel die kapotbrand in 6 maand tijd omdat die steeds op de hoogste stand moest branden (verkeerde berekening ruimte/isolatie/enz..)
    ik bak geen koeken in mijn kachel ,ik blijf overal af en gebruik steeds dezelfde pellets .
    ik ben juist benieuwd hoeveel het totale kostenplaatje zal zijn als men kachel 10 jaar zal branden.normaal gezien moet alles wat ik aankoop het deze periode met de minimale onderhoudskosten uithouden .


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 6:33 pm

    Wat Jean zegt is inderdaad aan te nemen.
    In zijn voorstelling liet Nico wel verstaan dat hij toch al bij een paar winkels was binnen geweest maar toch twijfels had over wie dan wel de juist info aan hem had gegeven.
    Het is belangrijk dat elke leverancier de correcte informatie verstrekt mbt tot het vermogen dat je nodig hebt.Nu weet iedereen dat het op zulks een moment zeer moeilijk is om een (juiste) keuze te maken. Onafgezien het budget dat je wil spenderen.

    Ik wil hiermee maar duidelijk meegeven dat wanneer iedere verkoper die het goed bedoelt of niet er geen boodschap mee brengt om deze mensen verkeerde info te verschaffen.
    Iedereen op dit forum is toch tevreden over zijn aankoop niet? Merken terzijde gelaten.


    Laatst aangepast door harley59rood op zo jan 24, 2010 6:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 6:49 pm

    harley59rood schreef:Wat Jean zegt is inderdaad aan te nemen.
    In zijn voorstelling liet Nico wel verstaan dat hij toch al bij een paar winkels was binnen geweest maar toch twijfels had over wie dan wel de juist info aan hem had gegeven.
    Het is belangrijk dat elke leverancier de correcte informatie verstrekt mbt tot het vermogen dat je nodig hebt.Nu weet iedereen dat het op zulks een moment zeer moeilijk is om een (juiste) keuze te maken. Onafgezien het budget dat je wil spenderen.

    Ik wil hiermee maar duidelijk meegeven dat wanneer iedere verkoper die het goed bedoelt of niet er geen boodschap mee brengt om deze mensen verkeerde info te verschaffen.
    Iedereen op op dit forum is toch tevreden over zijn aankoop niet? Merken terzijde gelaten.


    harley
    dan heeft nico geen geloof in al de leveranciers die hij bezocht heeft en denkt hij hier bij alle geleerden van het forum wel de juiste informatie zal te weten te komen.
    een goede mekanieker die ganse dagen aan pelletkachels werkt ,die kunnen je meestal al een heel eind helpen .





    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 6:54 pm

    nicovanwunsel schreef:beste harly 59

    we zijn vandaag in 3 winkels geweest

    1ste winkel ; je hebt zeker een 10kw nodig hoor
    2de : ik zou voor 8.5 gaan
    3de : is het een goed geisoleerd huis?? ja dan is 6kw voldoende

    Dit was begrijpelijker dan.

    naar batibouw gaan zien we niet direkt zitten zo druk daar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 7:00 pm

    harley59rood schreef:
    nicovanwunsel schreef:beste harly 59

    we zijn vandaag in 3 winkels geweest

    1ste winkel ; je hebt zeker een 10kw nodig hoor
    2de : ik zou voor 8.5 gaan
    3de : is het een goed geisoleerd huis?? ja dan is 6kw voldoende

    Dit was begrijpelijker dan.

    naar batibouw gaan zien we niet direkt zitten zo druk daar



    harley

    en wat heeft nico dan hier geleerd ??
    ik zou persoonlijk een 11kw zetten ,een ander 8kw en een derde heeft nog een andere mening.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 7:31 pm

    Ik hoop dat hij wijzer is geworden en hopelijk bij de grote groep van pellet-verbranders kan aansluiten.
    Mss komen we hem dan tegen bij de commentaren van het pellet verbruik zelf.
    Hoop dat hij hier iets heeft van opgestoken. Ik wens hem alle succes toe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast ma jan 25, 2010 5:00 pm

    wij hebben enkele prijzen laten maken :

    - voor een cs thermos panorama van 11.7kw

    dit is een pellet en BIOMASSA kachel

    prijs incl btw (21% ) plaatsing en buizen + 300 gratis pellets zou op 3500euro komen



    - ook prijs laten maken voor de adler 12kw Voor €2600 incl btw(19%nederland))plaatsing en buizen




    welke raden jullie me aan????
    de adler is financieel heel aantrekkelijk
    maar de cs thermos kan ook andere pellets branden (biomassbrander)

    twijfel heel erg
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van player di jan 26, 2010 7:55 am

    Hoi Nico,

    Ik ken die CS thermos panorama niet, maar stel me vragen bij de werking als deze kachel op biomassa draait?

    Men heeft ook beweerd dat je pellets kon branden in een simpele houtkachel. Nu, dit klopt wel als ze telkens opnieuw je pellets zelf in een basket gaat werpen in de brandkamer.
    Terwijl een echte pelletkachel een automatisme heeft van aanvoer van pellets en uitstoot van de gassen.

    Als die adler financieel interessant is en je kan de leverancier vertrouwen (misschien enkele referenties opvragen?) zou ik voor die kachel gaan.
    Misschien even belangrijk dan de kachel zelf is een installateur nemen met kennis van zaken...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast wo jan 27, 2010 4:23 pm

    niet gemakkelijk hoor een keuze maken

    Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast wo jan 27, 2010 6:15 pm

    Ik heb persoonlijk ook eerst gekeken naar een goede installateur, en een goede (na)service.

    En zo iemand gaat vanzelf al gene rommel verkopen volgens mij.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast wo jan 27, 2010 7:18 pm

    Katja schreef:Ik heb persoonlijk ook eerst gekeken naar een goede installateur, en een goede (na)service.

    En zo iemand gaat vanzelf al gene rommel verkopen volgens mij.

    @ katia : dat is inderdaad zo
    maar je weet meestal pas of iemand betrouwbaar is wanneer het te laat is en wanneer je kachel gekocht hebt.

    uw dealer komt me ook zeer goed over maar den limburg is toch een heel eind rijden.
    ik woon in de antwerpse kempen (nabij turnhout).

    ik ben u zeer dankbaar voor de hulp en goede tips
    maar ben er nog steeds niet uit
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast wo jan 27, 2010 7:46 pm

    nico
    je kan eens offerte vragen bij imexs in merksplas welke toch dicht bij de deur is
    heb van deze verdeler een zeer goede uitleg gekregen, komt ook eerst kijken hoe het met de afvoer is gesteld
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast wo jan 27, 2010 11:26 pm

    fleur schreef:nicky
    je koopt de kachel voor in je oude huis aan 6% en verplaatst hem daarna naar je nieuwe huis wat?

    Fleur,

    Dat geldt voor de verzekering dan dat je alles zelf geplaatst hebt, dus als er een probleem zou optreden kan je je brandverzekering vergeten want deze telt alleen als de installatie gebeurd is door een erkend installateur.
    Dus daar moet je toch mee opletten. Dat geldt als belastingsontduiking. wat?
    Zoiets kan je beter niet op het internet zetten.

    Groetjes,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast wo jan 27, 2010 11:36 pm

    Katja schreef:Ik heb zojuist es op mijn factuur gekeken, ik zou met mijn kachel met dat budget toegekomen hebben, met nog een heel deel pellets gratis, + uitbreken van mijn oude "Flam" haard, BTW wel aan 6% en aansluiting in een bestaande schouw, kachel volledig afgeregeld , ware het niet dat mijn dealer nog een extra plaat op maat heeft moeten laten maken om het gat waar vroeger mijn inbouwhaard zat , mooi weg te werken. Door die plaat zat ik er wat boven.

    Maar idd, dan wel aan 6% btw, dat scheelt natuurlijk.

    Groetjes Katja

    Katja,

    Het is dat wat ik bedoel, tel daar nog eens de 15% resterende btw bij en je komt een stuk hoger uit. Verder twijfel ik er aan dat je dan een getubeerde schouw hebt waarbij een flexibel van onder tot boven aan de schouw voorzien is om condensvorming tegen te gaan.

    Laat ons uitgaan van een kostprijs toestel van 2299.00€, tel daarbij de materialen om te tuberen: dubbelwandige flex, schouwkap boven, afdekplaat bestaande schoorsteen, klembeugel,2 T-stuk met condensafloop, bocht 90°,.... schat maar op een 750.00€ met de plaatsing erbij. dan kom je op een 3050.00€ exclusief btw. 21% btw op dit bedrag is plusminus 650.00€. Dan kom je uit op een kostprijs van 3700.00€ btw in. Jij hebt dan een bestaande schoorsteen die getubeerd kan worden. Als je moet aansluiten op de buitenmuur en een dubbelwandige schouw moet voorzien komt dit nog duurder uit. Het is maar afhankelijk van de bestaande toestand.


    Groetjes,

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast wo jan 27, 2010 11:46 pm

    vandebosch schreef:
    Katja schreef:Ik heb zojuist es op mijn factuur gekeken, ik zou met mijn kachel met dat budget toegekomen hebben, met nog een heel deel pellets gratis, + uitbreken van mijn oude "Flam" haard, BTW wel aan 6% en aansluiting in een bestaande schouw, kachel volledig afgeregeld , ware het niet dat mijn dealer nog een extra plaat op maat heeft moeten laten maken om het gat waar vroeger mijn inbouwhaard zat , mooi weg te werken. Door die plaat zat ik er wat boven.

    Maar idd, dan wel aan 6% btw, dat scheelt natuurlijk.

    Groetjes Katja

    Katja,

    Het is dat wat ik bedoel, tel daar nog eens de 15% resterende btw bij en je komt een stuk hoger uit. Verder twijfel ik er aan dat je dan een getubeerde schouw hebt waarbij een flexibel van onder tot boven aan de schouw voorzien is om condensvorming tegen te gaan.

    Laat ons uitgaan van een kostprijs toestel van 2299.00€, tel daarbij de materialen om te tuberen: dubbelwandige flex, schouwkap boven, afdekplaat bestaande schoorsteen, klembeugel,2 T-stuk met condensafloop, bocht 90°,.... schat maar op een 750.00€ met de plaatsing erbij. dan kom je op een 3050.00€ exclusief btw. 21% btw op dit bedrag is plusminus 650.00€. Dan kom je uit op een kostprijs van 3700.00€ btw in. Jij hebt dan een bestaande schoorsteen die getubeerd kan worden. Als je moet aansluiten op de buitenmuur en een dubbelwandige schouw moet voorzien komt dit nog duurder uit. Het is maar afhankelijk van de bestaande toestand.


    Groetjes,

    Nicky

    moeten wel heel speciale buizen zijn aan die prijs amaai zijn zeker met goud belegd
    die vind ik wel beterkoop hoor en met 10 jaar garantie (dubbelwandig)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast do jan 28, 2010 12:06 am

    vandebosch schreef:
    fleur schreef:nicky
    je koopt de kachel voor in je oude huis aan 6% en verplaatst hem daarna naar je nieuwe huis wat?

    Fleur,

    Dat geldt voor de verzekering dan dat je alles zelf geplaatst hebt, dus als er een probleem zou optreden kan je je brandverzekering vergeten want deze telt alleen als de installatie gebeurd is door een erkend installateur.
    Dus daar moet je toch mee opletten. Dat geldt als belastingsontduiking. wat?
    Zoiets kan je beter niet op het internet zetten.

    Groetjes,

    Nicky




    nicky

    het is zo dat bij brand de brandverzekering moet aantonen dat de brand door de kachel is veroorzaakt en als dit zo is wie of wat er dan nog in de fout is gegaan
    verder zou ik het eens over de plaatsing van een pelletkachel willen hebben ; ik bestel een kachel aan jou + plaatsing
    het enige wat jij moet doen is ; de kachel in de living neerzetten ,een buis van 40 cm in de schouw steken ,stekker inpluggen en starten.
    ik vraag mij af of dit onder de noemmer valt van het kopen van een pelletkachel +plaatsing

    welke meerkost zou daar aan verbonden zijn of tenzij dat eindje buis van 40 cm


    over die btw is het toch ook zo ,als ik een kachel koop aan 6 procent ,ik die toch s anderendaags terug mag verkopen aan een andere particulier ??



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast do jan 28, 2010 12:16 am

    idd fleur jij mag die terug verkopen of toch cadeau doen aan u kinderen was bv te klein
    voor u (miskocht) enz...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast do jan 28, 2010 8:09 am

    jullie schreef:
    vandebosch schreef:

    Katja,

    Het is dat wat ik bedoel, tel daar nog eens de 15% resterende btw bij en je komt een stuk hoger uit. Verder twijfel ik er aan dat je dan een getubeerde schouw hebt waarbij een flexibel van onder tot boven aan de schouw voorzien is om condensvorming tegen te gaan.

    Laat ons uitgaan van een kostprijs toestel van 2299.00€, tel daarbij de materialen om te tuberen: dubbelwandige flex, schouwkap boven, afdekplaat bestaande schoorsteen, klembeugel,2 T-stuk met condensafloop, bocht 90°,.... schat maar op een 750.00€ met de plaatsing erbij. dan kom je op een 3050.00€ exclusief btw. 21% btw op dit bedrag is plusminus 650.00€. Dan kom je uit op een kostprijs van 3700.00€ btw in. Jij hebt dan een bestaande schoorsteen die getubeerd kan worden. Als je moet aansluiten op de buitenmuur en een dubbelwandige schouw moet voorzien komt dit nog duurder uit. Het is maar afhankelijk van de bestaande toestand.


    Groetjes,

    Nicky

    moeten wel heel speciale buizen zijn aan die prijs amaai zijn zeker met goud belegd
    die vind ik wel beterkoop hoor en met 10 jaar garantie (dubbelwandig)

    Julie,

    Die 750.00€ is de prijs van de buizen met de plaatsing van kachel & buizen inbegrepen uurlijk. En voor een dubbelwandige schouw met bevestigingsmaterialen kan je toch lang zoeken eer je een volledige dubbelwandige schouw met isolatiewand 25mm ditke geplaatst zal vinden aan 750.00€. De rechte elementen van een meter vallen goed mee maar bochten, T-stukken & hulpstukken maken de prijs ervan duur. Even een voorbeeld:
    Dubbelwandige Buizen metaloterm MF reeks wand AISI304 Min 0,4mm dikte, hoogwaardige isolatie
    20mm wanddikte, 10 jaar garantie CE, TÜV & Din gekeurd
    Diameter 100 inwendig- diameter 150 uitwendig
    X geïsoleerde buis lengte 1lm inw. Ø100 92,70 €

    Dubbelwandige Buizen metaloterm UE reeks wand AISI316L Min 0,4mm dikte, luchtspouw
    7,5mm dikte. Schoorsteenbrandbestendig, met 10 jaar garantie. CE-keuringslabel.

    Diameter 80 inwendig- diameter 95 uitwendig

    X geïsoleerde buis lengte 1lm inw. Ø80 43,35 €

    Hier kan je duidelijk zien dat er groot verschil is tussen dubbelwandig & dubbelwandig. Het is maar wat je kiest. Maar als je even snel een berekening maakt van 8lm schouw:
    8*92.70€ = 741.60€ exclusief Btw. Hier krijgt iemand die zelf de installatie doet wel korting op maar dan nog. Enkelwandig zijn ze natuurlijk goedkoper maar waarom dit wel of niet goed is, is al uitvoerig genoeg besproken.

    Groeten,

    Vandebosch Nicky

    Ps: Als ik buizen met goud belegd tegenkom zal ik het je zeker laten weten.

    Reden van aanpassing: Mijn verontschuldigingen aan Katja, ik sie het nu juist dat ik tegen de verkeerde antwoorde, Katja bedankt om me dit te melden


    Laatst aangepast door vandebosch op do jan 28, 2010 3:09 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gast do jan 28, 2010 12:35 pm

    Nicky, ik denk dat je ten onrechte tegen MIJ uitvalt, want niet IK maar ene JULIE heeft dat bericht geplaatst. Ik mijn aard ligt het zeker niet om repliek te verkopen over dingen waar IK niks van weet hoor. Kijk maar es even tegoei, het zijn 2 berichten in 1 waar je op antwoordt, maar het ziet er idd. uit als 1 bericht, dus het zij je vergeven Smile

    Fijne dag nog

    Katja
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van player do jan 28, 2010 1:45 pm

    Kunnen we deze discussie beleefd houden zonder mekaar persoonlijk aan te vallen!
    @Jullie: Algemeen kan gesteld worden dat een dubbelwandige buis rond de 100€/lm verkocht wordt
    @Nicky: Je spreekt iemand persoonlijk aan wat ik zou vermijden en dan kies je nog de verkeerde


    ON-TOPIC AUB, aan gekibbel heeft de TS niets

    De topicstarter twijfelde tussen 2 types...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner - Pagina 2 Empty Re: pelletkachel kopen hulp gevraagd voor een beginner

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:26 pm