mvg
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+7
erwin
Philip
player
steven
pedro
atlasgust
biezoe
11 plaatsers
Ervaringen Baltwood pellets
Gast- Gast
- Bericht nummer 101
Re: Ervaringen Baltwood pellets
gezogen fleur want ik heb maar 1mtr flex 80 en ga dan over op een bestaande flex 150 recht door het dak van mijn garage ongeveer 3 mtr en dan een trekkap erop van 150 en dan met deze wind dat is te erg
mvg
mvg
Gast- Gast
- Bericht nummer 102
toon frijters schreef:gezogen fleur want ik heb maar 1mtr flex 80 en ga dan over op een bestaande flex 150 recht door het dak van mijn garage ongeveer 3 mtr en dan een trekkap erop van 150 en dan met deze wind dat is te erg
mvg
ik kan maar heel slecht geloven dat pellets zomaar uit die korf worden gezogen ...omdat de EXTRACTIE motor toch de uitlaatgassen uitblaast
met welke pllets brand jij als ik vragen mag
gr fleur
Gast- Gast
- Bericht nummer 103
met baldwood pellets fleur dit was de eerste pallet die ik kocht en hierna nooit weer
Gast- Gast
- Bericht nummer 104
toon frijters schreef:met baldwood pellets fleur dit was de eerste pallet die ik kocht en hierna nooit weer
hier ga ik geen commentaar op spuien ..........
Philip- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09
- Bericht nummer 105
welk merk pellets heeft er niks mee te maken als je schouw te hard trekt
en ja fleur de extractie motor duwt normaal de gassen naar buiten maar als je schouw te hard trekt zal die wel is hal opgebrande pellets kunne opzuigen laat ons zeggen omhoog trekken omdat ze hun gewicht verliezen tijdens het opbrande
en ja fleur de extractie motor duwt normaal de gassen naar buiten maar als je schouw te hard trekt zal die wel is hal opgebrande pellets kunne opzuigen laat ons zeggen omhoog trekken omdat ze hun gewicht verliezen tijdens het opbrande
inderdaad philip u weet tenminste waar ik heen wil
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 107
Er ontgaat mij hier toch iets hoor,pellets die worden opgezogen??De extractiemotor zit toch onder de vuurkorf,de verbrandingskamer is (in mijn geval toch) afgesloten door beschermingsplaten.Dus ik zie niet in hoe pellets kunnen worden opgezogen uit het vuurkorfje?De warme lucht die naar boven gaat verlaat de kachel toch grotendeels via de warmtewisselaar...?!
Grtz,
Pedro
Grtz,
Pedro
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 108
kan ook moeilijk geloven dat de pellets worden opgezogen.
zoals pedro zegt, moet de lucht eerst via de warmtewisselaar passeren alvorens naar buiten te gaan. dat is een serieuze omweg voor een pellet
zoals pedro zegt, moet de lucht eerst via de warmtewisselaar passeren alvorens naar buiten te gaan. dat is een serieuze omweg voor een pellet
Volgens mij is dit ook niet mogelijk, wind kan wel voor een boel geluid in de uitlaat zorgen, maar de pellets uit het korfje zuigen lijkt me nogal twijfelachtig!
Groeten,
ss
Groeten,
ss
Uthrex- Pelletkachel
- Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
- Bericht nummer 110
Pellets kunnen wel uit het korfje geblazen worden. Misschien is dat bedoeld ofzo.
Teveel schouwtrek kan daar wel voor zorgen denk ik. Maar ze verdwijnen dan uiteraard niet door de schouw
Uthrex
Teveel schouwtrek kan daar wel voor zorgen denk ik. Maar ze verdwijnen dan uiteraard niet door de schouw
Uthrex
Gast- Gast
- Bericht nummer 111
we gaan dat moeten vragen aan zwarte piet .....
gr fleur
gr fleur
Gast- Gast
- Bericht nummer 112
Uthrex, Mr Vandenbosch moet hier meer van weten, maar volgens mij kan enkel de ventilator bij de autoclean de pellets uit het korfje "blazen" en niet de schouwtrek.
Groeten,
ss
Groeten,
ss
Gast- Gast
- Bericht nummer 113
Ik heb net een zakje Baltwood gekocht om eens mee te testen. Ik doe dit altijd als ik een nieuw merk tegenkom in een winkel.
Baltwood 4.99€ (!) per zak van 15kg bij bouwcenter FV in Oostrozebeke.
Ik vond in de winkel al dat de zakken lichter waren dan ik gewoon ben.
Thuis op de weegschaal bleek de zak maar 14.3kg te wegen! De weegschaal werkt correct, dat ben ik heel zeker!
Op de zak vermeldt men een vochtgehalte van 5.2% Dit lijkt mij ook ongeloofwaardig laag.
Zelfde opmerking als andere mensen: de zakken scheuren zeer gemakkelijk open.
Baltwood 4.99€ (!) per zak van 15kg bij bouwcenter FV in Oostrozebeke.
Ik vond in de winkel al dat de zakken lichter waren dan ik gewoon ben.
Thuis op de weegschaal bleek de zak maar 14.3kg te wegen! De weegschaal werkt correct, dat ben ik heel zeker!
Op de zak vermeldt men een vochtgehalte van 5.2% Dit lijkt mij ook ongeloofwaardig laag.
Zelfde opmerking als andere mensen: de zakken scheuren zeer gemakkelijk open.
Philip- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09
- Bericht nummer 114
hmm nog 2 zakken kopen
ze wgen indien zelfde resultaat elders gaan wegen
daarna de consumentdiens verwittigen
worden duren pellets 4 euro voor iet meet dan 14kg ze stelen een kg uit je portefeuille
ze wgen indien zelfde resultaat elders gaan wegen
daarna de consumentdiens verwittigen
worden duren pellets 4 euro voor iet meet dan 14kg ze stelen een kg uit je portefeuille
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 116
wannes schreef:ik heb wel nog zo'n 2 pal. staan
wannes heb je eerst enkele zakjes getest voor die aankoop van 2 paletten
- Bericht nummer 117
hoe zou het komen dat ik altijd zo'n dikke koek in mijn vuurkorfje heb? ik heb dat altijd met baltwood pellets met andere soorten niet, en ook raar dat niemand van het forum daar last van heeft
- Bericht nummer 118
erwin123 schreef:wannes schreef:ik heb wel nog zo'n 2 pal. staan
wannes heb je eerst enkele zakjes getest voor die aankoop van 2 paletten
Ik blijf er bij,nooit te grote hoeveelheden pellets kopen als je niet zeker bent van de kwaliteit,en dan nog....
Ik koop max 30zakn per keer...
Grtzzzzz
natuurlijk,de zakken die ik heb getest waren goed maar dan kocht ik 2 paletten en deze waren anders van kwaliteit.
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32442
- Bericht nummer 120
wannes schreef:natuurlijk,de zakken die ik heb getest waren goed maar dan kocht ik 2 paletten en deze waren anders van kwaliteit.
wannes zijn de pellets anders als de testzakken
eventueel leverancier informeren, ze worden misschien teruggenomen als ze niet goed zijn, wie was de verkoper
- Bericht nummer 121
2goeie testzakken zijn nog geen garantie voor 2palletten goeie zakken e,het zou niet mogen eigenlijk,maar toch...
- Bericht nummer 122
Ben hier mn laatste zakken Baltwood erdoor aan t jagen,zijn nog van een eerste lading dat ik gekocht heb,man man,na een paar uur branden ruitje al helemaal vuil en as,héél veel as...;
Voor mij dus gene Baltwood meer
Voor mij dus gene Baltwood meer
2 gratis zakken BALTWOOD pellets verkregen.
Hallo allemaal,
Wij hebben vorige week een email ontvangen van onze pelletverkoper, (atc) dat alle klanten die reeds meerdere paletten van hem gekocht hebben, vanaf maandag 14 februari gratis om 2 zakken van zijn nieuwe pellets mochten komen.
Een gegeven paard kijk je niet in de bek! Dus wij daarheen.
Hebben dus daadwerkelijk de 2 zakken gratis meegekregen, maar vonden het zo'n schoon gebaar dat we maar 10 zakken extra bijgekocht hebben. (zo gratis iets afhalen is ook maar raar hé. Mss de perfecte verkoopstruc!)Enfin, de 10 zakken die normaal 3.85/zak kosten (prijs vanaf 10 zakken)hebben we dan ook meegekregen aan de prijs voor volledige pallet dus 32.87€ betaald ofwel 3.287€/zak!
Nu 3 dagen later en de pellets getest: Venster proper, geen koek in de pot, mooie vlam, gezellige en heel goede warmte! Pellets moeten zeker en vast niet onderdoen voor andere merken, integendeel!!!
Het enige NADEEL! iets meer stof in de zakken dan dat we gewoon zijn, maar al bij al valt ZEER GOED mee.
Aan het aan ons ligt, en die prijs blijft zo goed als behouden heeft BALTWOOD er een nieuwe klant bij.
Prijsmatig kan dit wel tellen voor Din plus pellets.
Wij hebben vorige week een email ontvangen van onze pelletverkoper, (atc) dat alle klanten die reeds meerdere paletten van hem gekocht hebben, vanaf maandag 14 februari gratis om 2 zakken van zijn nieuwe pellets mochten komen.
Een gegeven paard kijk je niet in de bek! Dus wij daarheen.
Hebben dus daadwerkelijk de 2 zakken gratis meegekregen, maar vonden het zo'n schoon gebaar dat we maar 10 zakken extra bijgekocht hebben. (zo gratis iets afhalen is ook maar raar hé. Mss de perfecte verkoopstruc!)Enfin, de 10 zakken die normaal 3.85/zak kosten (prijs vanaf 10 zakken)hebben we dan ook meegekregen aan de prijs voor volledige pallet dus 32.87€ betaald ofwel 3.287€/zak!
Nu 3 dagen later en de pellets getest: Venster proper, geen koek in de pot, mooie vlam, gezellige en heel goede warmte! Pellets moeten zeker en vast niet onderdoen voor andere merken, integendeel!!!
Het enige NADEEL! iets meer stof in de zakken dan dat we gewoon zijn, maar al bij al valt ZEER GOED mee.
Aan het aan ons ligt, en die prijs blijft zo goed als behouden heeft BALTWOOD er een nieuwe klant bij.
Prijsmatig kan dit wel tellen voor Din plus pellets.
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
Leeftijd : 48
- Bericht nummer 124
dat is een super prijs en een slimme stunt van de verkoper
- Bericht nummer 125
het is deze promo
http://www.2dehands.be/overig/overig/openhaard-brandhout/baltwood-pellets-din-plus-87534148.html?qq=pellets&pcpl=&pc_id=&afd=
http://www.2dehands.be/overig/overig/openhaard-brandhout/baltwood-pellets-din-plus-87534148.html?qq=pellets&pcpl=&pc_id=&afd=
- Bericht nummer 126
Als je ze los per zak koopt,kosten deze 4euro,veel te veel volgens mij...
Grtz
Grtz