Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
erwin
Philip
player
steven
pedro
atlasgust
biezoe
11 plaatsers

    Ervaringen Baltwood pellets


    wmbreukel
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 28
    Registration date : 15-04-10

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van wmbreukel do sep 30, 2010 4:21 pm

    ik heb nog geen andere geprobeerd dan deze maar ik stook de tent er heerlijk warm mee.
    ik heb 2 pallets staan hiervan.

    er zijn er trouwens niet zoveel in nederland die ze aan de deur afleveren en deze komen uit belgie en ik betaal er niet overdreven veel voor vind ik als ik zo de prijzen lees die jullie betalen.

    lekker warm ,as vind ik meevallen ,om de 2dagen de stofzuiger er even door.

    ruitje word wat vies ja ok ,ik weet niet of er pellets zijn waar je ruit niet vies van word?

    vind het niet storend is zo schoon.

    als de prijs niet veranderd is bestel ik ze daar zo weer.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro do sep 30, 2010 5:05 pm

    Dat het ruitje vuil wordt is normaal ja,maar deze aanslag krijg ik er heel moeilijk vanaf.....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast do sep 30, 2010 6:42 pm

    ik heb ook een pallet met baldwoods gekocht maar mijn ruit word alleen vuil als de kachel lang op eco brand ruit is zo schoon te vegen,ik vind wel dat er veel stof in de zakken zit
    verder geven ze veel warmte.
    wmbreukel
    wmbreukel
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Registration date : 15-04-10

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van wmbreukel do sep 30, 2010 6:50 pm

    ja de eco stand dat klopt wel natuurlijk daar brand hij hier ook nogal wat uren op.

    anders zweet ik het huis uit.

    kom maar op met de winter dan kan ik gas geven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 1:40 pm

    Heb juist 40 zakken Baltwoodpellets gekocht om te testen in een Piazetta P970
    Verschillende komentaren zien er negatief uit betreffende de zwarte koek in de kachel ??
    Op een franse site ,verteld men dat er namaakt producten zijn van Baltwoodpellets . De echte komen van Lithouwen of Estonie ,vervalsing van Moldavie en Roumenie
    Oppassen geblazen . Shocked Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 2:37 pm

    louis7007 schreef:Heb juist 40 zakken Baltwoodpellets gekocht om te testen in een Piazetta P970
    Verschillende komentaren zien er negatief uit betreffende de zwarte koek in de kachel ??
    Op een franse site ,verteld men dat er namaakt producten zijn van Baltwoodpellets . De echte komen van Lithouwen of Estonie ,vervalsing van Moldavie en Roumenie
    Oppassen geblazen . Shocked Shocked

    Ik heb ook al een 20-tal zakken Baltwood geprobeerd (vorig seizoen) met mijn P962 en heb geen problemen gehad, geen koekvorming, ruitje bleef redelijk proper en goede warmte. Enig nadeel is dat er redelijk wat stof zit in de zakken en dat de zakken zelf niet sterk genoeg zijn. Volgens mij zijn ze even goed als Badger, Lava en Olimp, die ik allen al heb geprobeerd. Van namaak heb ik geen weet, maar ik zal het in ieder geval in de gaten houden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 4:24 pm

    louis7007 schreef:Heb juist 40 zakken Baltwoodpellets gekocht om te testen in een Piazetta P970
    Verschillende komentaren zien er negatief uit betreffende de zwarte koek in de kachel ??
    Op een franse site ,verteld men dat er namaakt producten zijn van Baltwoodpellets . De echte komen van Lithouwen of Estonie ,vervalsing van Moldavie en Roumenie
    Oppassen geblazen . Shocked Shocked

    Heb je die link nog naar die franse site!!
    stoffel
    stoffel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 57
    Registration date : 04-01-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van stoffel wo nov 03, 2010 4:53 pm

    ik heb dezelfde bevindingen als cantodea!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 5:13 pm

    krusty schreef:
    louis7007 schreef:Heb juist 40 zakken Baltwoodpellets gekocht om te testen in een Piazetta P970
    Verschillende komentaren zien er negatief uit betreffende de zwarte koek in de kachel ??
    Op een franse site ,verteld men dat er namaakt producten zijn van Baltwoodpellets . De echte komen van Lithouwen of Estonie ,vervalsing van Moldavie en Roumenie
    Oppassen geblazen . Shocked Shocked

    Heb je die link nog naar die franse site!!

    heb je die link nog?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro wo nov 03, 2010 5:35 pm

    Wat mij vooral stoort is dat het stof in de zakn héél erg verschilt van zak tot zak,nu ben ik hier ne zak aant branden waar er allemaal kleine houtsplinters inzitten en serieus wa stof!Alsook zijn ze allemaal een halve centimeter lang ongeveer......

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 6:05 pm

    Pedro, was het toevallig de onderste zak van een pallet? Ik had ooit hetzelfde voor met Wonterspan, 10 a 15 zakken onderste laag van geleverde pallet met allemaal korte pellets, massaal stof, maar geen splinters... Bij jou lijkt het toch eerder een productiefout denk ik...
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 6:50 pm

    dat heb ik nou ook met sommige zakken,niet allemaal hoor
    ook veel stof en soms heel slechte ontbranding allemaal van die zwarte pluimen in de kachel en dan is de volgende zak weer wel goed bijvoorbeeld.
    ik ben er niet zo tevreden van en dan voor din plus Sad
    zal ze de volgende keer niet meer kopen.


    met vriendelijke groet
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro wo nov 03, 2010 7:59 pm

    Nee SS,

    ze lagen niet langs onder.Het is idd zoals Toon hierboven zegt,je kan een zak hebn die perfect goed is met een minimum aan stof,en dan die ernaast helemaal het omgekeerde.Die houtsplintertjes bijv zie je nu allemaal perfect lign in de kachel,naast het vuurkorfje.Dat zijn eigenlijk zakken die volgens mij geen din+ waardig zijn.

    Weeral een ervaring rijker dus Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van erwin wo nov 03, 2010 8:41 pm

    zakken met splinsters apart zetten en retour Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 9:12 pm

    ik heb ook dat mijn ruit na een paar uur al vuil wordt maar als ik de kachel dan op vol vermogen zet dan is tie zo weer schoongebrandt
    maar ik weet niet of dat met andere pellets ook het geval is

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 9:25 pm

    ik mocht het nog wel zeggen daarnet,de ene zak is de andere niet.
    kieper er net een nieuwe zak in gezeefd en wel geen stofje erin,krijg ik weer van die grote rode vlammen compleet met roetpluim ik lijk shell moerdijk wel alles weer zwart in die kachel en dan nog wel met dezelfde afstelling
    het is weer twee dagen goedgegaan hoor nog een zak of 48 dan zijn ze op,zal blij toe zijn
    wordt er onderhand doodziek van heel kwaad heel kwaad heel kwaad
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro wo nov 03, 2010 9:52 pm

    Toon,

    probeer ze anders es te mengen mss...

    Over het branden zelf en de warmte heb ik eigenlijk geen klagen,dus daar heb ik nog ff geluk,bij u lijkt het heel wat minder te zijn!

    Grtzzz



    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 10:25 pm

    af en toe lijkt het wel of er stukjes teer of plastic inzitten dan zie je echt van die zwarte dingen in de kachel ronddwarrelen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro wo nov 03, 2010 10:37 pm

    Mss toch es de verdeler/verkoper hierover aanspreken!!??Lossen de pellets goed op in water?Ze zien er op zich goed uit?

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo nov 03, 2010 10:44 pm

    ja daar merk je niks aan maar als je nou tien goeie pellets in je brandpotje hebt en twee slechte moet je eens kijken wat er gebeurd dan is het net een rode fakkel affraid
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro wo nov 03, 2010 10:48 pm

    das wel bizar..... scratch


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 5:58 pm

    Heb persoonlijk geen goede ervaringen met baltwood.
    Heb saey sabrina kachel sinds kort en brandde reeds met olimps,baltwood en domo din plus.
    Domo's gaven beste resultaat en meeste warmte.
    Baltwood minste warmte en meeste vuil.Kan misschien aan instellingen kachel liegen maar vermoed dat ieder dat voor zijn eigen kachel moet uitzoeken wat beste pellet is.
    Grt
    Rik
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van steven do nov 04, 2010 6:26 pm

    Rikketik,

    jouw laatste opmerking klopt volledig.

    drie dezelfde kachels in een ander huis, gaan verschillende resultaten geven door het verschil van de schouw


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 6:48 pm

    u heeft gelijk steven,want met die harde wind van nu vliegen de pellets zo wat uit het potje bij mij.
    ik zal er eens een instelbare trekonderbreker tussenzetten

    mvg pelletforum
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 7:01 pm

    toon frijters schreef:u heeft gelijk steven,want met die harde wind van nu vliegen de pellets zo wat uit het potje bij mij.
    ik zal er eens een instelbare trekonderbreker tussenzetten

    mvg pelletforum




    worden ze uit het potje gezogen of uit het potje geblazen wat?


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 7:25 pm

    gezogen fleur want ik heb maar 1mtr flex 80 en ga dan over op een bestaande flex 150 recht door het dak van mijn garage ongeveer 3 mtr en dan een trekkap erop van 150 en dan met deze wind dat is te erg bounce

    mvg

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 4 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 6:10 am