Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+7
erwin
Philip
player
steven
pedro
atlasgust
biezoe
11 plaatsers

    Ervaringen Baltwood pellets


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4749
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro ma mei 17, 2010 12:00 pm

    Hm,een gedurfde gok om ineens 3palletten te bestellen Wink
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van steven ma mei 17, 2010 2:24 pm

    hou ons op de hoogte van je ervaring met baltwood


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro ma mei 17, 2010 11:24 pm

    ik wacht de 'septemberactie' af om mn pellets in te slaan Laughing ,meer dan wss gaan het ook baltwoods worden


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast di mei 18, 2010 8:57 am

    Kan alvast zeggen dat er productietekort is in Baltwood. Weet niet of er in September nog enigszins zullen voorraadig zijn. In september zijn ook nieuwe prijzen voorzien. De actie in April en Mei zal helaas de laatste actie zijn voor de Baltwood pellets.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van erwin di mei 18, 2010 2:15 pm

    Produktietekort door goede verkoop in oost en west vlaanderen, nog maar goed dat ze niet te krijgen zijn in de rest van het land dan.
    In september zullen de prijzen wel rond de 4 euro liggen, zoals de mandis en de badger, die wel steeds constant verkrijgbaar zijn.
    Tis te hopen dat ze tegen dan voor die meerprijs ook wat sterkere zakken gebruiken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast di mei 18, 2010 5:38 pm

    wij verkopen NOOIT pellets die boven 3.85 euro liggen. Dus wanneer de baltwood pellets zouden stijgen (wat niet gebeurt, maar er zijn alleen leveringsproblemen gepland voor de volgende 4 maand door het stilleggen van de fabriek voor een bijplaatsing van 2 productielijnen.) zoeken wij wel een alternatief.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast di mei 18, 2010 7:29 pm

    Verleden jaar bij de groepsaankoop was er iemand die afhaakte omtrent de groepsaankoop op het laatste nippertje omdat het blijkbaar niet zeker was dat het om mandi's ging.
    Iedereen moet voor zichzelf beslissen.
    Volgens sommigen op het forum zijn baltwoods goed,per drie palletten was de prijs 3.3 euro en ze werden bij mij tot voor mijn tuinhuis gebracht.Beter kan enkel als ze gratis zijn.
    Nopens de kwaliteit zal ik jullie op de hoogte houden echter nu heb ik voorlopig geen verwarming nodig.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo mei 19, 2010 6:01 am

    wie deze pellets eens wil testen mag ze komen halen bij mij

    3.30 per zak.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast do mei 20, 2010 3:06 pm

    wannes schreef:met de baltwoodpellets die ik brandt heb ik veel warmte maar ook een hele harde koekvorming het is bijna een blok steen. hoe zou dit kunnen komen? ik heb wel zo'n 200 zakken liggen.

    Ik denk niet dat het aan de pellets ligt, ik heb er 3 paletten besteld en ik heb geen koekvorming. Misschien inderdaad iets met je instellingen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast do mei 20, 2010 11:34 pm

    frederic,

    welke kachel heb je?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast vr mei 21, 2010 3:45 pm

    wannes schreef:frederic,

    welke kachel heb je?

    Ik heb een ecoteck monica steel

    Met domopellets had ik wel koekvorming met baltwood niet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast di jun 22, 2010 5:30 pm

    ik heb ook 3 palleten gekocht zonder eerst te testen de reacties hier zijn allemaal goed en de prijs was zeer goed ze zijn vandaag geleverd en ook tot aan de deur afgezet
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast di jun 22, 2010 7:31 pm

    Groot gelijk .Thuisbrengservice tot voor de deur is eveneens van groot belang en werkbesparend.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast di jun 22, 2010 8:17 pm

    idd nog werk genoeg om 195 zakken mooi te stapelen in men kotje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast do jun 24, 2010 6:51 pm

    klopt ik heb ook 3 palleten gekocht en deze waren dinsdag geleverd en heb het zelfde gehoord dacht eerst dat het wat verkoops praat was maar heb het ook al gehoort bij andere verkoops punten
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro wo sep 08, 2010 2:06 pm

    Vandaag samen met ne collega 2paletten Baltwood pellets gehaald.
    pellets zien er me oke uit,wel hier en daar wat redelijk korte pellets in de zakken,zaagmeel valt mee(wel meer dan de olimps)
    Enig serieus minpunt is wel dat de zakken heel flauw gelast zijn,van het minste dat je ze ietsje te geweldig vastneemt scheuren ze open.


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 10:37 pm

    weet er iemand die baltwood pellets leverd naar Kessel? ( aan een schappelijke prijs natuurlijk)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 11:17 pm

    deze pellets niet kopen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast wo sep 08, 2010 11:26 pm

    mijn kachel brandt ze namelijk moeilijker,na 8 uur branden is het alsof er een klomp ijzer in mijn kortje is gesmolten.
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van atlasgust zo sep 12, 2010 9:01 pm

    Heb de vorige winter met baltwood gestookt in mijnkachel en oekefen ketel alles prima.
    Ik breng de paletten mee van Amel.De vorige weken 3paletten meegebracht maar momenteel geen baltwood omdat de verpakking te zwak was, aldus de verkoper.
    Nu zijn het Poolse din plus, branden ook goed. 225 euro+ btw.
    Volgende lading zijn het toch terug Baltwood zei de verkoper, omdat die toch een tiental euro goedkoper zijn groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gast zo sep 12, 2010 11:13 pm

    je hebt dan toch ook veel werk om telkens een zak of 3 erin te doen.

    nog niet gedacht aan een tuinhuisje of schuur naast het huis om inblaas pellets te gebruiken.

    de aankoop van zo'n silozak is duurder maar als je het berekend per 15 kg kom je op zo'n €2.70
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van atlasgust ma sep 13, 2010 9:09 am

    Hoi Wannes,

    Ik heb wel zojuist een silo geboud volledig in houten platen boven in mijn werkhal met automatisch voeding naar mijn ketel in huis (16 m.)ondergronds.

    De inhoud v. d. silo: 4ton
    De eerste maal wil ik die vullen met zakken om zo markeringen aan te brengen teneinde de inhoud te kennen later. groetjes
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro do sep 30, 2010 2:23 pm

    Deze week al es de kachel een paar uur laten branden met Baltwood pellets,eerste ondervindingen zijn:
    As,Niet meer of bij een andere pellet
    Zaagsel verschilt wel sterk van zak tot zak
    Pellets hebn praktisch allemaal een goeie lengte
    Ruitje komt redelijk snel vuil en is heel moeilijk te reinigen,is precies ne gele film die erop ligt,heb zelf al mn bus spenklean al mogen bovenhalen!!Alsook de binnenkant van de kachel is rdelijk zwart dat er moeilijk af gaat
    Vuurkorfje bleef mooi proper
    Warmte is voorlopig ok,es afwachten tot het kouder wordt,doch heb ik de indruk dat ze iets minder warmte geven of de Olimps

    Conclusie:voor mij een middelmatige pellet,zou ik ze nog kopen?Rekening houdende met de flauwe zakken en de aanslag op de ruit die moeilijk te verwijderen is,wss niet......

    Grtz,
    Pedro


    Laatst aangepast door pedro op do sep 30, 2010 3:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : schrijffout)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van player do sep 30, 2010 2:42 pm

    Oei, had je er al veel zakken van aangekocht?


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van pedro do sep 30, 2010 3:37 pm

    Had samen met ne collega 2pal. gekocht waarvan ik er momenteel 32zakn heb overgekocht(niet meer plaats in de garage:-) )

    Ja we zullen zien wat het geeft als het wa kouder wordt é!

    Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de Olimps en de Euroforest pellets,deze worden hier net over de grens verkocht in Frankrijk,maar kosten 4euro,net ietsje te veel vind ik


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    wmbreukel
    wmbreukel
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Registration date : 15-04-10

    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van wmbreukel do sep 30, 2010 4:21 pm

    ik heb nog geen andere geprobeerd dan deze maar ik stook de tent er heerlijk warm mee.
    ik heb 2 pallets staan hiervan.

    er zijn er trouwens niet zoveel in nederland die ze aan de deur afleveren en deze komen uit belgie en ik betaal er niet overdreven veel voor vind ik als ik zo de prijzen lees die jullie betalen.

    lekker warm ,as vind ik meevallen ,om de 2dagen de stofzuiger er even door.

    ruitje word wat vies ja ok ,ik weet niet of er pellets zijn waar je ruit niet vies van word?

    vind het niet storend is zo schoon.

    als de prijs niet veranderd is bestel ik ze daar zo weer.

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen  Baltwood pellets - Pagina 3 Empty Re: Ervaringen Baltwood pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 2:38 pm