Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    lage uitgangstemperatuur na onderhoud

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    lage uitgangstemperatuur na onderhoud Empty lage uitgangstemperatuur na onderhoud

    Bericht van pedro wo okt 06, 2010 9:13 pm

    paar weken terug onderhoud laten uitvoeren aan de kachel en sinds een paar dagen is de kachel terug in gebruik.Wat er me wel opvalt is dat de temperatuur van de rookgassenventilator extreem laag is,tss de90 en 120°C!Terwijl dit vorig stookseizoen beduidend hoger was.Het is wel de eerste keer dat ik Baltwoodpellets gebruik maar daar kan het volgens mij niet aan liggen...Iemand ideekes??

    Tnx,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    lage uitgangstemperatuur na onderhoud Empty Re: lage uitgangstemperatuur na onderhoud

    Bericht van erwin wo okt 06, 2010 10:07 pm

    extractie hoger zetten maar dan trek je ook weer meer warmte weg,
    hoe is de temperatuur van de warme lucht gevoelsmatig?

    ik gok op pellets met minder warmteinhoud = kwh/kg
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    lage uitgangstemperatuur na onderhoud Empty Re: lage uitgangstemperatuur na onderhoud

    Bericht van pedro do okt 07, 2010 8:10 pm

    Pellets met minder warmte inhoud zal het niet zijn want mn baltwoods nu hebn 5200Kcal tegenover de 4900kcal van de Olimps van vorig seizoen...

    En de extractie hoger zetten,het is ook niet de bedoeling dat er meer warmte door de schouw gaat hé Shocked

    Zal de komende weken es andere pellets testen


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    lage uitgangstemperatuur na onderhoud Empty Re: lage uitgangstemperatuur na onderhoud

    Bericht van erwin do okt 07, 2010 10:04 pm

    die 5.2 staat op de zakken ja ...
    maar is het zoveel?

    hoe is de temperatuur van de lucht die in de kamer word geblazen ivm vorig jaar
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    lage uitgangstemperatuur na onderhoud Empty Re: lage uitgangstemperatuur na onderhoud

    Bericht van jeanhup vr okt 08, 2010 1:54 am

    pedro schreef:paar weken terug onderhoud laten uitvoeren aan de kachel en sinds een paar dagen is de kachel terug in gebruik.Wat er me wel opvalt is dat de temperatuur van de rookgassenventilator extreem laag is,tss de90 en 120°C!Terwijl dit vorig stookseizoen beduidend hoger was.Het is wel de eerste keer dat ik Baltwoodpellets gebruik maar daar kan het volgens mij niet aan liggen...Iemand ideekes??

    Tnx,
    Pedro

    Zolang het vuur netjes blijft branden en je kachel niet meer vervuilt dan normaal is er niks aan de hand.
    Mocht je toch een hogere rookgastemperatuur willen hebben (bij gelijkblijvende pelletkwaliteit) dan heb je twee opties:
    - snelheid ruimteventilator verlagen (gevolg: rookgassen zullen minder afkoelen). Dit is echter vrij zinloos (de efficientie wordt er niet beter op).
    - pellettoevoer en extractiefansnelheid verhogen (=zuurstof- en brandstoftoevoer verhogen).

    groet,

    Jean
    Adler pelletkachels

    Gesponsorde inhoud


    lage uitgangstemperatuur na onderhoud Empty Re: lage uitgangstemperatuur na onderhoud

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:39 pm