Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 46 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 45 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
steven
wavado
Uthrex
erwin
8 plaatsers

    onregelmatig branden


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31529
    Registration date : 15-02-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van erwin do dec 02, 2010 9:32 pm

    kristel als die kachel leeg is hoor je hem wel hoor lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 9:37 pm

    Ja maar ik wou het risico niet nemen dat ze helemaal leeg was want dan moet de worm zich eerst weer helemaal vullen, dus ik heb nog een heel klein hoopje laten liggen.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast do dec 02, 2010 9:49 pm






    jl
    worden uw parameters aangepast bij het veranderen van pellets ?[/quote]

    nee parameters worden niet aangepast
    ik kan dit ook niet met het active systeem
    alle pellets brand hij mooi op zonder korst vorming
    geen zwarte ruit bij geen enkele soort pellet wel een beetje mistachtige ruit
    maar toch ervaar je bij de ene soort meer as dan de andere
    mvg jl
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van boxke do dec 02, 2010 11:18 pm

    erwin123 schreef:maar ik wil toch diegene die makro pellets willen kopen, toch de raad geven om niet ineens hele palletten te bestellen, maar eerst ze toch maar eens te testen

    amai

    Ik heb ondertussen 800 kg van Makro pellets opgebrand, en vind niet dat ze veel asse geven; Per 3 gestookte zakken dien ik het asbakje leeg te maken (asse komt met hoogste punt tot tegen het roostertje date erop ligt => is dan ongeveer een soepbord asse dat eruit komt;
    Heb het volste vertrouwen in die pellets; Ik denk dat dalende temperatuur van aanzuiglucht in combinatie met trekverschillen in de schouw (temp verschil) en sterkte van de binnenventilator (afkoeling in de warmtewisselaar) zorgt voor de verschillen die sommigen opmerken.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van ss vr dec 03, 2010 1:20 pm

    Aan allen die menen dat de -15°val de oorzaak van de problemen zijn: Vorige winter was het net zo en dan had ik geen problemen!? Die koudegolf zal inderdaad voor problemen zorgen, maar een uitleg voor mijn probleem is het niet, mijn kachel is weer totaal vervuild (roetzwarte brandkamer) en de kachel krijgt weer kuren... Ik haal de 22° niet na 5uren vollenbak stoken, de vlammen laaien hoog op en de kachel stopt de pelletaanvoer waarbij de ventilator volle kracht begint de asse omhoog te blazen, daarna geeft hij weer pellets en dat voor een minuut, max twee om dan deze procedure eindeloos te herhalen...I Evil or Very Mad Is het stof van de Cleanfire (gamma) verantwoordelijk? Ik weet het niet, zondag gooi ik de kachel terug open en ik ga mijn schouw ook uitkuisen, maandag weten jullie meer... Maar wat Cleanfire betreft zeg ik niet dat ze bewust verschillende kwaliteiten leveren, maar ik kan wel getuigen dat ik TWEE VERSCHILLENDE KWALITEITEN OP STOCK HEB!!! heel kwaad
    Enne, ik heb ook bij Gamma op mijn bestelling moeten wachten, dus denk ik ook niet dat de pellets zo oud zijn, maar inderdaad, een datum staat er nergens op en dat de ene boom de andere niet is, wel Steven dat zal wel zo zijn, maar dat de ene pellet tweemaal zo hard geperst is dan de andere heeft eerder met de pers dan met de boom te maken. En dan spreken we nog niet over het stof en de onregelmatige (extrakorte en extralange in één zak) welke ik in de Gamma-levering zie vergeleken bij de perfecte harde regelmatige pellets gekocht bij de Makro. Moest iemand me wijsmaken dat die van de makro eigenlijk Badger-pellets zijn, ik zou nog het geloven ook, zo goed zien ze eruit. (opgelet, dit is een uitdrukking he, ik weet ook wel dat ze van Cleanfire zijn)
    Maar ik zou ook iedereen aanraden ze voorzichtig aan te kopen want wie weet is de volgende levering minder goed??? Mijn vertrouwen is een beetje geschokt na de Gamma-aankoop moet ik toegeven, maar over de door Makro geleverde pallet tot nu toe niets dan lof...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 2:16 pm

    ss schreef:Aan allen die menen dat de -15°val de oorzaak van de problemen zijn: Vorige winter was het net zo en dan had ik geen problemen!? Die koudegolf zal inderdaad voor problemen zorgen, maar een uitleg voor mijn probleem is het niet, mijn kachel is weer totaal vervuild (roetzwarte brandkamer) en de kachel krijgt weer kuren... Ik haal de 22° niet na 5uren vollenbak stoken, de vlammen laaien hoog op en de kachel stopt de pelletaanvoer waarbij de ventilator volle kracht begint de asse omhoog te blazen, daarna geeft hij weer pellets en dat voor een minuut, max twee om dan deze procedure eindeloos te herhalen...I Evil or Very Mad Is het stof van de Cleanfire (gamma) verantwoordelijk? Ik weet het niet, zondag gooi ik de kachel terug open en ik ga mijn schouw ook uitkuisen, maandag weten jullie meer... Maar wat Cleanfire betreft zeg ik niet dat ze bewust verschillende kwaliteiten leveren, maar ik kan wel getuigen dat ik TWEE VERSCHILLENDE KWALITEITEN OP STOCK HEB!!! heel kwaad
    Enne, ik heb ook bij Gamma op mijn bestelling moeten wachten, dus denk ik ook niet dat de pellets zo oud zijn, maar inderdaad, een datum staat er nergens op en dat de ene boom de andere niet is, wel Steven dat zal wel zo zijn, maar dat de ene pellet tweemaal zo hard geperst is dan de andere heeft eerder met de pers dan met de boom te maken. En dan spreken we nog niet over het stof en de onregelmatige (extrakorte en extralange in één zak) welke ik in de Gamma-levering zie vergeleken bij de perfecte harde regelmatige pellets gekocht bij de Makro. Moest iemand me wijsmaken dat die van de makro eigenlijk Badger-pellets zijn, ik zou nog het geloven ook, zo goed zien ze eruit. (opgelet, dit is een uitdrukking he, ik weet ook wel dat ze van Cleanfire zijn)
    Maar ik zou ook iedereen aanraden ze voorzichtig aan te kopen want wie weet is de volgende levering minder goed??? Mijn vertrouwen is een beetje geschokt na de Gamma-aankoop moet ik toegeven, maar over de door Makro geleverde pallet tot nu toe niets dan lof...
    Groeten,
    ss



    krijgt die kachel de kuren van zijn baasje misschien..... lachen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 3:09 pm

    [quote="ss"]Aan allen die menen dat de -15°val de oorzaak van de problemen zijn: Vorige winter was het net zo en dan had ik geen problemen!? Die koudegolf zal inderdaad voor problemen zorgen, maar een uitleg voor mijn probleem is het niet, mijn kachel is weer totaal vervuild (roetzwarte brandkamer) en de kachel krijgt weer kuren... Ik haal de 22° niet na 5uren vollenbak stoken, de vlammen laaien hoog op en de kachel stopt de pelletaanvoer waarbij de ventilator volle kracht begint de asse omhoog te blazen, daarna geeft hij weer pellets en dat voor een minuut, max twee om dan deze procedure eindeloos te herhalen...I Evil or Very Mad Is het stof van de Cleanfire (gamma) verantwoordelijk? Ik weet het niet, zondag gooi ik de kachel terug open en ik ga mijn schouw ook uitkuisen, maandag weten jullie meer...

    ss
    zuig jij externe lucht ??
    kijk eens naar je buitenrooster
    ik heb vandaag voorgehad met dit mistig vriesweer dat mijn rooster dichtgevroren zat zuigd mist aan die bevriest aan rooster
    de kachel ging niet in alarm maar brande veel rustiger
    ik dacht direct die krijgt geen zuurstof niet meer en inderdaad roosterke zat dichtgevrozen
    roosterke uitgeklopt en morgen maak ik een afdakje ervoor
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 3:11 pm

    Bij het lezen van al die problemen, zinkt de moed mij in de schoenen.
    Het ziet er naar uit dat we ons enthousiasme zullen moeten afzwakken, pellets zijn nog steeds niet DE oplossing.
    Alhoewel dat ik van grote problemen steeds gespaard ben gebleven , ben ik gematigd tevreden !

    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 3:19 pm

    krusty schreef:Bij het lezen van al die problemen, zinkt de moed mij in de schoenen.
    Het ziet er naar uit dat we ons enthousiasme zullen moeten afzwakken, pellets zijn nog steeds niet DE oplossing.
    Alhoewel dat ik van grote problemen steeds gespaard ben gebleven , ben ik gematigd tevreden !


    krusty
    ik ben zeer tevreden van mijn kachel ,voor vervanging van mijn houtkachel
    dit was enkel een kleinigheid dat ik toch even wou vermelden dat mijn roosterke dichtgevroren zat door mistig vriesweer
    als ik een afdakje en twee zijkantjes ga maken denk ik dit niet meer tegen te komen
    mvgv jl
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van ss vr dec 03, 2010 4:32 pm

    [quote="jl"][quote="ss"]Aan allen die menen dat de -15°val de oorzaak van de problemen zijn: Vorige winter was het net zo en dan had ik geen problemen!? Die koudegolf zal inderdaad voor problemen zorgen, maar een uitleg voor mijn probleem is het niet, mijn kachel is weer totaal vervuild (roetzwarte brandkamer) en de kachel krijgt weer kuren... Ik haal de 22° niet na 5uren vollenbak stoken, de vlammen laaien hoog op en de kachel stopt de pelletaanvoer waarbij de ventilator volle kracht begint de asse omhoog te blazen, daarna geeft hij weer pellets en dat voor een minuut, max twee om dan deze procedure eindeloos te herhalen...I Evil or Very Mad Is het stof van de Cleanfire (gamma) verantwoordelijk? Ik weet het niet, zondag gooi ik de kachel terug open en ik ga mijn schouw ook uitkuisen, maandag weten jullie meer...

    ss
    zuig jij externe lucht ??

    Domme vraag he makker, angry lees jij mijn replieken wel? Ik was steunpilaar Nummer één op topic "externe lucht" die je zelf opende en dan zou ik geen externe lucht hebben??? Ik installeerde externe lucht al vorig jaar, vandaar dat ik beide mogelijkheden ken.
    Maar alweer een goeie tip van jou, de enige twee zaken die ik de laatste week nog niet deed was de schouw kuisen en dat rooster nazien!!! heel kwaad
    Hopelijk is dat het ei van Colombus en mag je alweer een bank vooruit en een kus van de juf...
    Ik laat het je morgen weten, vanavond kijk ik dat na...
    Merci en groeten,
    ss







    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 4:56 pm



    ss
    zuig jij externe lucht ??

    Domme vraag he makker, angry lees jij mijn replieken wel? Ik was steunpilaar Nummer één op topic "externe lucht" die je zelf opende en dan zou ik geen externe lucht hebben??? Ik installeerde externe lucht al vorig jaar, vandaar dat ik beide mogelijkheden ken.
    Maar alweer een goeie tip van jou, de enige twee zaken die ik de laatste week nog niet deed was de schouw kuisen en dat rooster nazien!!! heel kwaad
    Hopelijk is dat het ei van Colombus en mag je alweer een bank vooruit en een kus van de juf...
    Ik laat het je morgen weten, vanavond kijk ik dat na...
    Merci en groeten,
    ss

    hoi
    jawel ik lees zeker met alle plezier je replieken cheers
    ik wist dat je externe lucht aanzoog ,maar er zijn er ook die van de kelder enz nemen
    ik zei dit even maar
    maar ik denk dat de uitlaat van de geburen hun droogkast de grote schuldige is
    mijn aanzuig en hun uitlaat zitten niet ver van elkaar en hun droogkastuitlaatdamp waaide over mijn keukendak
    daar dit vochtige damp is en de wind die beetje verkeerd zat zoog hij waarschiinlijk die vochtige damp op en bevroos aan het roosterke
    ik zal deze afschermen nu
    mvg jl








    [/quote]
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van ss vr dec 03, 2010 5:07 pm

    Ik hoop dat het bij mij ook een bevroren roosterke is, dan is mijn probleem opgelost! Droogkastuitgang, die veroorzaakt toch maar condens voor enkele meters ver? Zit je buur zo dicht met zijn sortie voor de droogkast? hopelijk gebruikt ie aangenaam geurende wasverzachter? rollen
    Groeten,
    ss
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Uthrex vr dec 03, 2010 5:16 pm

    ss schreef:Aan allen die menen dat de -15°val de oorzaak van de problemen zijn: Vorige winter was het net zo en dan had ik geen problemen!? Die koudegolf zal inderdaad voor problemen zorgen, maar een uitleg voor mijn probleem is het niet, mijn kachel is weer totaal vervuild (roetzwarte brandkamer) en de kachel krijgt weer kuren... Ik haal de 22° niet na 5uren vollenbak stoken, de vlammen laaien hoog op en de kachel stopt de pelletaanvoer waarbij de ventilator volle kracht begint de asse omhoog te blazen, daarna geeft hij weer pellets en dat voor een minuut, max twee om dan deze procedure eindeloos te herhalen...I Evil or Very Mad Is het stof van de Cleanfire (gamma) verantwoordelijk? Ik weet het niet, zondag gooi ik de kachel terug open en ik ga mijn schouw ook uitkuisen, maandag weten jullie meer... Maar wat Cleanfire betreft zeg ik niet dat ze bewust verschillende kwaliteiten leveren, maar ik kan wel getuigen dat ik TWEE VERSCHILLENDE KWALITEITEN OP STOCK HEB!!! heel kwaad
    Groeten,
    ss

    Hmm, heb er ook is nen halve winter achter lopen zoeken. Als ik L2 laag zette (echt veel lager dan L1) werkte de kachel beter.Maar dat is niet de beste oplossing. Verder gezocht tot... Bij mij was het gewoon een dichting die versleten was. Alle koorden vervangen en het was opgelost.

    Uthrex
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 5:20 pm

    ss schreef:Ik hoop dat het bij mij ook een bevroren roosterke is, dan is mijn probleem opgelost! Droogkastuitgang, die veroorzaakt toch maar condens voor enkele meters ver? Zit je buur zo dicht met zijn sortie voor de droogkast? hopelijk gebruikt ie aangenaam geurende wasverzachter? rollen
    Groeten,
    ss

    mijn aanzuigrooster zit dicht tegen de gebuur
    zijn uitblaasrooster zit dicht tegen mijn roosterke denk zo,n 1.5 meter verschil juist onder zijn dakgoot
    en aangezien mijn rooster iets hoger hangt stijgt zijn warmeuitlaatdamp nog met combinatie van de windrichting en vriesweer zal dit wel het wel zijn
    juist nog eens op mijn dak geweest en rooster is nu zuiver van ijs nog altijd
    ik zal mijn rooster afschermen met een zijkant en bovenkant in de richting van zijn kant
    en zien of dit nog gebuurt
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 10:57 pm

    Ik ben nu ondertussen 24u aant branden met Aveve pellets en wat me al opvalt is dat men ruitje wel wazig is maar lang niet zo zwart als met de cleanfire van Makro. Mijn conclusie. Het is ofwel meer betalen voor de pellets of het is gewoon meer en grondiger kuisen.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 11:13 pm

    kristel schreef:Ik ben nu ondertussen 24u aant branden met Aveve pellets en wat me al opvalt is dat men ruitje wel wazig is maar lang niet zo zwart als met de cleanfire van Makro. Mijn conclusie. Het is ofwel meer betalen voor de pellets of het is gewoon meer en grondiger kuisen.

    Groetjes
    Kristel


    en wat doe je het liefst kristel affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast vr dec 03, 2010 11:27 pm

    Tja dat weet ik eigenlijk nog niet zo goed, momenteel is dat allemaal nog vrij nieuw dus vind ik het niet zo erg om die kachel te kuisen, elke 2 dagen kuis ik momenteel alles waar ik aankan zonder te demonteren. Op zoek gaan naar promo's vind ik ook nog wel leuk maar misschien als het nieuwe er af is en mijn voorraad aan verschillende pellets op is dat ik kies voor het gemak, ik laat dan via Aveve ofwel Avevepellets leveren of Badger aan 3,90€ per pallet, thuis geleverd. Ik heb daarstraks ook nog 3 zakjes gehaald van de Colruyt, die ga ik ook nog eens proberen. De pellets die ik bij men kachel heb gekregen Pelleo zijn evenwaardig aan Aveve denk ik.

    Groetjes
    Kristel
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van ss za dec 04, 2010 11:01 am

    jl schreef:

    ss
    zuig jij externe lucht ??

    Domme vraag he makker, angry lees jij mijn replieken wel? Ik was steunpilaar Nummer één op topic "externe lucht" die je zelf opende en dan zou ik geen externe lucht hebben??? Ik installeerde externe lucht al vorig jaar, vandaar dat ik beide mogelijkheden ken.
    Maar alweer een goeie tip van jou, de enige twee zaken die ik de laatste week nog niet deed was de schouw kuisen en dat rooster nazien!!! heel kwaad
    Hopelijk is dat het ei van Colombus en mag je alweer een bank vooruit en een kus van de juf...
    Ik laat het je morgen weten, vanavond kijk ik dat na...
    Merci en groeten,
    ss

    hoi
    jawel ik lees zeker met alle plezier je replieken cheers
    ik wist dat je externe lucht aanzoog ,maar er zijn er ook die van de kelder enz nemen
    ik zei dit even maar
    maar ik denk dat de uitlaat van de geburen hun droogkast de grote schuldige is
    mijn aanzuig en hun uitlaat zitten niet ver van elkaar en hun droogkastuitlaatdamp waaide over mijn keukendak
    daar dit vochtige damp is en de wind die beetje verkeerd zat zoog hij waarschiinlijk die vochtige damp op en bevroos aan het roosterke
    ik zal deze afschermen nu
    mvg jl

    Geen geluk, gisterenavond roosterke gekuist, er hing zelfs geen spinneweb Evil or Very Mad , verre van ijs Sad ! Vingers wel bijna afgevroren, zal me dus morgen mogen amuseren met dat stuk ongeluk te demonteren en alles na te zien...pfff...Ken aangenamer dingen op zondag... heel kwaad
    Allez JL, 't was een goeie tip maar spijtig genoeg niet van toepassing voor mij klop
    Groeten,
    ss








    [/quote]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 11:24 am

    kristel schreef:Tja dat weet ik eigenlijk nog niet zo goed, momenteel is dat allemaal nog vrij nieuw dus vind ik het niet zo erg om die kachel te kuisen, elke 2 dagen kuis ik momenteel alles waar ik aankan zonder te demonteren.
    Groetjes
    Kristel

    Alle 2 dagen die kachel volledig kuisen?? Waar ben je dan mee bezig.....
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van ss za dec 04, 2010 11:27 am

    11221 schreef:
    kristel schreef:Tja dat weet ik eigenlijk nog niet zo goed, momenteel is dat allemaal nog vrij nieuw dus vind ik het niet zo erg om die kachel te kuisen, elke 2 dagen kuis ik momenteel alles waar ik aankan zonder te demonteren.
    Groetjes
    Kristel

    Alle 2 dagen die kachel volledig kuisen?? Waar ben je dan mee bezig.....

    Niet overdrijven he, kuisen zonder demonteren is : stofzuigen, as legen en het raam poetsen volgens mij... Doe ik ook 2x per week...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 12:21 pm

    Dit kuisen neemt max 10 minuten in beslag, ik borstel alles af waar ik bij kan, terwijl houd ik de stofzuigerslang er onder, verder stofzuig ik de asla leeg, venstertje proper maken en gedaan. In het begin deed ik dat alle dagen maar nu brandt de kachel constant dus is het om de 2 dagen. Ik denk dat je een pelletkachel beter 1 keer teveel kuist dan te weinig.

    Groetjes
    Kristel
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van ss za dec 04, 2010 12:29 pm

    Ik geef je "volmondig" (letterlijk, stop net een broodje garnaal in m'n bek, sorry daarvoor) gelijk Kristel! Je doet het "voorbeeldig".
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 12:46 pm

    Dankje ss Smile
    Ik heb ondertussen al wel 5 verschillende pellets gebruikt, heb met geen enkele al problemen gehad, geen koek in het bakje, of welk probleem ook, ook niet bij deze koude temperaturen. Ik denk dat dit voor een groot deel te maken heeft met het onderhoud. De reclame 1 keer in de week de asla leegmaken en hup gedaan ermee zo gaat het niet hoor. De meeste onder ons kiezen voor een pelletkachel om te besparen op de energiefaktuur en ook beetje voor de gezelligheid. We willen allemaal onze pellets zo goedkoop mogelijk en de kwaliteit zo hoog mogelijk. Een CV is de makkelijkste oplossing qua verwarming. Het geld dat we besparen met onze pelletkachel daarvoor moeten we in de plaats een beetje werk leveren om deze kachel te onderhouden, dit liefst zo goed mogelijk om zo weinig mogelijk problemen te krijgen. Voor wat hoort wat Smile

    Groetjes
    Kristel
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van ss za dec 04, 2010 1:05 pm

    Ik kan het niet beter verwoorden!
    't Is bijna proza...
    Pelletcultuur! Laughing
    Groeten,
    ss kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gast za dec 04, 2010 2:18 pm

    Ja hoor, ook ik Kristel, elke dag even de kachel stoppen, stofzuigertje erdoorheen, branderbakje leegkloppen (zit helaas bij mij af en toe een klein beetje koek in, wel makkelijk weg te halen), ruitje schoonvegen. Klaar, 10 minuutjes werk.
    Nu de afgelopen dagen 48 uur laten branden : dat verschil zie je goed bij het reinigen!
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van petrah za dec 04, 2010 3:42 pm

    het schoonhouden van de kachel heeft ook wel iets van gezellig ,vind ik dan , bakje leegzuigen , soms ook even onder het brandpotje , raampje schoon kachel bijvullen en opstarten maar , ik vind het wel knus

    Gesponsorde inhoud


    onregelmatig branden - Pagina 4 Empty Re: onregelmatig branden

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 6:17 pm