Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
steven
erwin
6 plaatsers

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft


    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van francky do dec 23, 2010 7:46 pm

    [quote="Labeille"]
    kalashnikov schreef:niet iedere verkoper verdeler is een sjoemelaar
    ikzelf heb problemen gehad met men kachel heb perfecte service gehad van verkoper en verdeler
    en alles is nu perfect in orde

    Dat beweer ik ook niet integendeel.
    Er zijn heel betrouwbare firmas die ik bezocht heb,maar het probleem is dat de pellethaard nu erg in trek is in Belgie en ze de prijs bewust hoog houden.
    Zie maar naar de "gewone"pelletkachels hoeveel deze 3 jaar terug kosten en hoeveel deze nu zijn gezakt in prijs.
    Mocht ik een normale pelletkachel nodig gehad hebben zou ik deze zeker in Belgie kopen want de prijs is bijna hetzelfde.
    Maar met een verschil van 40% (1220 euro)voor hetzelfde product is bij mij de keuze snel gemaakt.
    Maar zoals ik al zei,dat maakt iedereen voor zichzelf uit.

    Ik heef je Groot gelijk dat je dat doet of durft te doen !
    er zit zo wie zo een garantie op van twee jaar ! geen 5 jaar
    Waarom moet het verschil in Belgie over een zibro carmen om en bij de 700 euro liggen( ge krijt er dan wel een palet korels bij ???Een eerlijke verkoper zegt meteen zijn beste prijs.
    Zonder al de rest ....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast do dec 23, 2010 8:08 pm

    Labeille schreef:

    Maar met een verschil van 40% (1220 euro)voor hetzelfde product is bij mij de keuze snel gemaakt.
    Maar zoals ik al zei,dat maakt iedereen voor zichzelf uit.

    Ik weet niet hoe het bij andere firma's zit maar de prijs die je bij ons betaald voor de kachel is geplaatst met aansluiting tot in bestaande schouw. Indien DW rookkanaal nodig komt er wel plaatsingskosten en materiaal bij.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van erwin do dec 23, 2010 8:20 pm

    francky schreef:
    er zit zo wie zo een garantie op van twee jaar ! geen 5 jaar

    op de gietijzer haard is de garantie 5j
    op de rest vd kachel 2j
    op alle stukken die vervangen worden opnieuw 2j

    kristel schreef:
    Mocht ik een man zijn ging ik nu ergens deftige cursus volgen voor installatie en afstellen van pelletkachels en kon je de mensen in nood verder helpen die nu anders weken moeten wachten of soms gewoon geen oplossing krijgen, en als je dat hier soms leest is er inderdaad wel vraag naar.

    ik denk niet dat deze cursussen al gegeven worden,
    het zal door zelfstudie moeten gebeuren



    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van steven do dec 23, 2010 8:22 pm

    ik ken ondertussen iemand die kachels van andere komt repareren indien nodig. (bepaalde merken)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van steven do dec 23, 2010 8:24 pm

    opleidingen worden door de merken zelf gegeven.

    een onafhankelijke cursus 'pellettechniek' bestaat er niet.

    Ik heb zelf via Syntra ooit een cursus over pellets gevolgd, maar dat is vooral de theorie die wordt belicht. Geen technische opleiding.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast do dec 23, 2010 8:35 pm

    dafke_307 schreef:
    Labeille schreef:

    Maar met een verschil van 40% (1220 euro)voor hetzelfde product is bij mij de keuze snel gemaakt.
    Maar zoals ik al zei,dat maakt iedereen voor zichzelf uit.

    Ik weet niet hoe het bij andere firma's zit maar de prijs die je bij ons betaald voor de kachel is geplaatst met aansluiting tot in bestaande schouw. Indien DW rookkanaal nodig komt er wel plaatsingskosten en materiaal bij.

    Heb verschillende handelaars bij mij in de buurt en ook verder de vraag gesteld dat voor 3300 euro de plaatsing toch inbegrepen was en sommigen draaiden weg van mij met het antwoordt;meneer u werkt toch ook niet voor niets.
    Waarop ik geantwoord heb;waarom kost die dan 1200 euro duurder dan in ons buurland.
    Waarop hij zij;a ge zijt weeral zo eenen,voor wat komt ge mijnen tijd dan afnemen.
    Je kunt u voorstellen dat ik in zo personen geen vertrouwen meer heb als die zo reageert,je kan je voorstellen als je met zo iemand een garantiegeval moet oplossen wat dan zijn reactie zou zijn.
    Er waren er zelfs bij die nog extra transportkosten 150 euro!!durfden te vragen voor levering aan huis(transport Italie 80 euro).
    Wij komen dergelijke gevallen ook regelmatig tegen in onze shop waarna ik de klant probeer te overtuigen toch bij ons te kopen en de voor en nadelen ervan geef alhoewel het prijsverschil meestal zo verschillend niet is.
    Internetverkoop is niet meer weg te werken in onze maatschappij en de consument vergelijkt.
    De klant moet daar dan zelf zijn conclusies uit trekken,wat ik dan ook gedaan heb.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast do dec 23, 2010 8:37 pm

    Steven schreef:ik ken ondertussen iemand die kachels van andere komt repareren indien nodig. (bepaalde merken)

    Hoi Steven,
    Plaatst hij pellet-inbouwhaarden ook?
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van francky do dec 23, 2010 8:41 pm

    dafke_307 schreef:
    Labeille schreef:

    Maar met een verschil van 40% (1220 euro)voor hetzelfde product is bij mij de keuze snel gemaakt.
    Maar zoals ik al zei,dat maakt iedereen voor zichzelf uit.

    Ik weet niet hoe het bij andere firma's zit maar de prijs die je bij ons betaald voor de kachel is geplaatst met aansluiting tot in bestaande schouw. Indien DW rookkanaal nodig komt er wel plaatsingskosten en materiaal bij.

    ????? dan heb ge het ZEKER MIS zij daar maar zeker van !!!
    Doe maar een pm naar mij ,zal dan eens zegen hoe het in elkaar zit.
    sommig zijn hier echte geld stekers,Zonder maar een firma te noemen !op het forum.
    Hij leest mee,Al trek ik het mij niet aan lacher
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast do dec 23, 2010 9:04 pm

    Steven schreef:ik ken ondertussen iemand die kachels van andere komt repareren indien nodig. (bepaalde merken)

    Die persoon heeft dan toch wel meer dan zijn handen vol denk ik. Ik denk dat er hier en daar misschien ook nog wel installateurs zijn die deze taak op zich willen nemen, het is voor hen ook een vorm van reclame, al hebben ze de kachel niet zelf verkocht, het kan een stap zijn om er één in de toekomst te verkopen.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast do dec 23, 2010 9:50 pm

    pas op met in het buiten land te komen, en verbranding toestel moet gekeurd zijn voor de belgische markt, zo niet heb je wel een probleem.

    niet overal in de eu zijn de verbranding normen het zelfde wij in belgie hebben er al 3 vlaanderen wallonie en brussel hoofdstedelijk gewest

    dus voozichting zijn

    want binnen een paar jaren zal ook een pellet verbranding toestel moeten onderhouden en gekeurd worden, gelijk een mazout ketel ( om de 14 manden onderhoud )en gas ketel ( om de 2 jaar ) dit door een technieker met een cedicol en G1 G2 G3

    en als je toestel niet comform is aan de wetgeving waar je woont moet dit afgekeurd worden en gemeld aan animal.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast do dec 23, 2010 10:13 pm

    pee schreef:pas op met in het buiten land te komen, en verbranding toestel moet gekeurd zijn voor de belgische markt, zo niet heb je wel een probleem.

    niet overal in de eu zijn de verbranding normen het zelfde wij in belgie hebben er al 3 vlaanderen wallonie en brussel hoofdstedelijk gewest

    dus voozichting zijn

    want binnen een paar jaren zal ook een pellet verbranding toestel moeten onderhouden en gekeurd worden, gelijk een mazout ketel ( om de 14 manden onderhoud )en gas ketel ( om de 2 jaar ) dit door een technieker met een cedicol en G1 G2 G3

    Dit geloof je toch zelf niet!
    Ooit gehoord van de Europese wetgeving.
    Alles wat geproduceert word in de eu krijgen dezelfde normen en keuringen.
    Waneer er eventueel afwijkingen zijn worden deze in het slechste geval gereguraliseert(meestal artikels uit de us)
    Mijn mazoutketel komt ook uit italie,heb deze al 10 jaar en nog geen enkele onderhoudsmecanieker die hem niet heeft willen keuren.
    De normen die verschillen zijn gewoon de uitstoot van gassen,en deze zullen bij een pellethaard zeker binnen de normen liggen zowel in wallonie,vlaanderen of europa.

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van erwin do dec 23, 2010 11:02 pm

    pee schreef:pas op met in het buiten land te komen, en verbranding toestel moet gekeurd zijn voor de belgische markt, zo niet heb je wel een probleem.

    niet overal in de eu zijn de verbranding normen het zelfde wij in belgie hebben er al 3 vlaanderen wallonie en brussel hoofdstedelijk gewest


    en als je toestel niet comform is aan de wetgeving waar je woont moet dit afgekeurd worden en gemeld aan animal.


    ik denk niet dat edilkamin kachels maakt speciaal voor vlaanderen walonie of brussel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast vr dec 24, 2010 9:13 am

    en toch is het zo

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast vr dec 24, 2010 10:20 am

    Mensen toch,
    Ik geloof dat er hier bepaalde personen(of handelaars)op dit forum zitten die een klein beetje naief zijn en nog in hun eigen droomwereld leven.
    Het zit zo dat alle verbruiksproducten die in de Europese gemeenschap verkocht of verhandeld worden het europese label en goedkeuring moeten krijgen.
    Dit geld uiteraard ook voor pelletkachels.
    Al deze pelletkachels die geproduceerd worden in europa dragen dit label.
    Wanneer deze gemaakt worden buiten europa (ik citeer usa) en deze wordt ingevoerd dient de invoerder een eu keuring te laten gebeuren.
    Er worden GEEN andere modulles voor waarden van pelletkachels appart gemaakt voor de omgevingslucht in Belgie,dit zou nogal wat zijn mochten de fabrikanten daar rekening moeten mee houden.
    Zoals ik al vermeld heb in mijn vorige berichten ben ikzelf zelfstandige en invoerder sedert 25 jaar en ben ik uiteraard goed op de hoogte wat er kan en mag.
    Het zit zelfs zo dat ik de laatste 10 jaar verschillende van mijn invoerders heb zien verdwijnen en alles dat geproduceerd word in europa nu rechstreeks geleverd krijg(met eu keuring)
    Wat de consument in mijn artikel ten goede komt(geen invoerder meer-dus goedkoper)
    Dus mensen het kan goed zijn dat er misschien een controle komt in ons land voor de veiligheid van de consument(schouw moet zowieso gereinigd worden elk jaar)maar of deze nu van duitsland,italie,portugal of frankrijk komt,deze dragen allemaal het eu-label en zijn dus conform aan de wet.
    Mij maakt het niet uit wat jullie geloven of denken maar brobeer sommige mensen er toch niet van te overtuigen en schrik aan te jagen over iets wat totaal onzinnig en onjuist is.
    Dit gezegd zijnde wens ik jullie allemaal een zalige kerst.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast vr dec 24, 2010 11:22 am

    hallo
    labeille geef je groot gelijk ,zit ook veel in het buitenland en kom ook veel tegen , als je soms ziet wat voor prijzen op sommige produkten daar zijn je zou je ogen niet geloven , neem nu mijn kachel heb die kunnen kopen aan de helft van de prijs hier in belgie en dan verdienen ze er nog op

    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast vr dec 24, 2010 3:19 pm

    ga eens een remeha ketel halen in nederland en plaats hem in belgie eens,

    als je een keuring moet hebben om de gaskraan te open zal de keurings organisme u wel geen goed verslag geven

    wat be B keuringen staat niet op de ketel, dus dikken pech

    ben reeds 20 jaar installateur, zal wel weten zeker
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast vr dec 24, 2010 4:29 pm

    hoi
    gaan we gasketels met pelletkachels vergelijken (remember gellingen) dus als ik een pelletkachel in nederland zou kopen is dat niet wettelijk toe gestaan

    grtjes
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van ss vr dec 24, 2010 5:50 pm

    Lijkt me hier toch een beetje een zinloze discussie te worden, hecht je weinig belang aan garantie, meen je dat je je plan kan trekken met de installatie en is de prijs primordiaal, wel dan kan ik aannemen dat je je aankoop in het buitenland doet. Bovendien is het, volgens mij althans, inderdaad dezelfde kachel als diegene die je in België kunt vinden. wat?
    Ben je daarentegen niet de handigste thuis, heb je schrik om garantieproblemen te krijgen, betrouw je jezelf niet om de kachel zelf te installeren en is service voor jou primordiaal, wel dan zou ik toch sterk adviseren bij een deftige dealer in ons eigen landje je aankoop te doen! wat?
    maar er zijn natuurlijk ook handige verstandige mensen die liever hun materiaal bij een eerlijke dealer in de buurt kopen en daar ook eerlijke service en advies kunnen verwachten, zonder dat ze de brave mens zijn rekening hoeven te maken. Iedereen moet trouwens zijn boterham verdienen. Want, als je altijd het onderste uit de kan wilt halen, kan dat best nogal eens tegenvallen...
    Good Luck aan allen...
    Prettig Kerstfeest en VREDE aan Alle mensen van Goede Wil...
    ss
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van turkoois vr dec 24, 2010 5:55 pm

    Ik snap ook niet waarom vele pelletkachels in België een stuk duurder zijn, dan in de omringende landen van België.
    Het kan ook voor de Belgen best interessant zijn om de prijzen in België en bijvoorbeeld Nederland eens met elkaar te vergelijken.
    Toen ik aan het onderzoeken was welke kachel ik wou gaan kopen heb ik ook enkele prijzen in België op de internetsites gevonden en deze vergeleken met de verkoopprijzen in Nederland en ben geschrokken van de prijsverschillen. Een groot aantal kachels waren in België zelfs exclusief Btw nog een stuk duurder dan dezelfde kachels incl. btw en transport in Nederland. Aangezien er in mijn buurt bijna geen pelletkachelverkopers zitten, had ik voor wat betreft de afstanden van de dealer/verkopers tot mijn woonplaats al besloten dat ik niet te veel moest verwachten inzake plaatsing en afstelling. Aangezien ik twee "rechterhanden" heb, heb ik mijn kachel zelf geïnstalleerd en aangesloten. Ik moet hierbij wel vertellen dat ik 1 zeer positieve ervaring heb gehad in Belgie. Deze verkoper heeft mij een zeer goede uitleg en advies gegeven. Tevens had hij wel een kachel die een heel goede prijs/kwaliteit verhouding had. tevens plaats hij de kachel tegen een zeer scherpe prijs. Kortom als hij voor mij de juiste kachel had gehad (mijn vrouw vondt het model niet naar haar smaak) dan had ik deze bij hem gekocht. Jullie kennen hem allemaal van dit forum. Kortom Jean Hupp in Aubel. Ga zo door. Inmiddels heb ik naar goede tevredenheid (het zusje van de Adler van Jean) een artel EVO gekocht in Nederland bij RRTrading in Norg via internet. De service en nazorg van Johan van RRtrading zijn van een heel hoge kwaliteit. Tevens werd er ook door hem een Nederlandstalige handleiding bijgeleverd en alle parameters. Daarom is het best heel goed mogelijk om een pelletkachel te kopen terwijl het ver van je huis is. Want via E-mail en de telefoon kun je een heel goed contact hebben met je verkoper.

    met vriendelijke groet,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van petrah vr dec 24, 2010 5:58 pm

    @ss , ik ben het volmondig met je eens , de keuze is duidelijk , helaas is niet elke dealer "deftig" , maar hopelijk neemt dan de importeur zijn verantwoording
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast vr dec 24, 2010 7:07 pm

    hallo
    verstaat me niet verkeerd ss wil alleen maar duidelijk zeggen dat we hier in belgie 1 van de duurste landen van europa zijn , en wat die garantie betreft als je nu 1 in het buitenland koopt of hier dat blijft het zelfde en qua service ,jongens hier leest je toch niks anders dan problemen waar zit je dan met de service , ben ook zelfstandige in de bouw en laat ook veel materiaal overkomen buiten de landsgrenzen en ik kan je verzekeren wat voor een prijs verschil dat is op jaarbasis dat is meer dan een boterham ,en als ik problemen heb met mijn materiaal stuur het terug en heb het binnen de week terug onder garantie en als mijn garantie verlopen is dan moet ik het betalen ,dat zal toch ook hier zo gebeuren of worden de kachels na 2 jaar gratis hersteld

    een zalig kerstfeest aan iedereen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast vr dec 24, 2010 7:34 pm

    Labeille schreef:Dank u Erwin,
    De prijs in Belgie voor de Pellbox was 3300 euro btw/in exlusief transport,in Italie 2080 euro btw/in transport inbegrepen.
    Dus is de keuze snel gemaakt,denk ik :-))


    libeille

    hoeveel btw wordt er dan aangerekend in italie?
    moet dit ook aan de belgische douane gemeld worden ?


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 6:41 pm

    fleur schreef:
    Labeille schreef:Dank u Erwin,
    De prijs in Belgie voor de Pellbox was 3300 euro btw/in exlusief transport,in Italie 2080 euro btw/in transport inbegrepen.
    Dus is de keuze snel gemaakt,denk ik :-))


    libeille

    hoeveel btw wordt er dan aangerekend in italie?
    moet dit ook aan de belgische douane gemeld worden ?


    gr fleur

    Beste Fleur,
    Het is zo dat elke particulier die iets wenst aan te kopen in Europa het btw bedrag betaald in het land van aankoop.
    Douanekosten zijn er niet.
    Als je iets wenst aan te kopen buiten de europese gemeenschap wordt het artikel verzonden zonder taxen of btw maar moeten deze voorbij de douane passeren en worden er invoerkosten(taxen) en btw aangerekend in het land van aankoop(voor Belgie ongeveer 35%).
    Voor Italie liggen de btw tarieven op 20%.
    Dus de aankoop van mijn pelletkachel kost in Italie 1980 euro inclusief btw.
    Voor de verzending heb ik 100 euro betaald.
    Komt op een tottaalbedrag van 2080 euro inclusief btw en transportkosten aan huis geleverd.
    Voor mij komt het er niet op neer om overal het goedkoopste te vinden maar voor een verschil van 40% tenopzichte van er één aan te schaffen hier vind ik toch wel de moeite.
    Daar kan ik al heel veel pellets voor kopen om te stoken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 7:06 pm

    Labeille schreef:
    fleur schreef:


    libeille

    hoeveel btw wordt er dan aangerekend in italie?
    moet dit ook aan de belgische douane gemeld worden ?


    gr fleur

    Beste Fleur,
    Het is zo dat elke particulier die iets wenst aan te kopen in Europa het btw bedrag betaald in het land van aankoop.
    Douanekosten zijn er niet.
    Als je iets wenst aan te kopen buiten de europese gemeenschap wordt het artikel verzonden zonder taxen of btw maar moeten deze voorbij de douane passeren en worden er invoerkosten(taxen) en btw aangerekend in het land van aankoop(voor Belgie ongeveer 35%).
    Voor Italie liggen de btw tarieven op 20%.
    Dus de aankoop van mijn pelletkachel kost in Italie 1980 euro inclusief btw.
    Voor de verzending heb ik 100 euro betaald.
    Komt op een tottaalbedrag van 2080 euro inclusief btw en transportkosten aan huis geleverd.
    Voor mij komt het er niet op neer om overal het goedkoopste te vinden maar voor een verschil van 40% tenopzichte van er één aan te schaffen hier vind ik toch wel de moeite.
    Daar kan ik al heel veel pellets voor kopen om te stoken.



    labeille

    ik ben bezig met zoiets,vandaar mijn vraag


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gast za dec 25, 2010 7:16 pm

    Fleur,
    ik zou eens kijken in Nederland. Daar kent men de zogenaamde BPM als enige land in Europa. Als je een nieuwe auto netto/netto koopt bespaar je dat BPM-bedrag en betaalt alleen de Belgische BTW. Heeft mij in 2006 30% besparing opgeleverd toen ik mijn auto in Nederland kocht en in Duitsland op kenteken zette, 27% BPM en 3% goedkopere BTW. Dan ook nog de afleveringdkosten apart laten factureren dan bespaar je daar ook nog de BTW over.

    Gr., Dick

    Gesponsorde inhoud


    Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft - Pagina 2 Empty Re: Na lang twijfelen toch pellethaard aangeschaft

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 6:58 pm