Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

alain


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro


    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 9:29 pm

    dafke_307 schreef:@frue66: Hoe is de schouw? DW rookkanaal, gemetste schouw, potten. Hoe is de situatie, ligging?(lengte van schouw en komt deze boven de nok van het dak uit? Heb je de indruk dat de schouw genoeg trekt of zou daarom de rookgasventilator meer toeren draaien? Deze meet de hoeveelheid binnekomende lucht aan de inlaat en regelt zo de snelheid ervan. Hoe lang is hij al geplaatst? Kan het zijn dat deze sensor moet gereinigd worden? Als er bvb een stofje ophangt meet deze niet juist.

    Kan je even checken hoeveel debiet lucht erin gaat? Via het kleine noodpaneel op achterkant of zijkant.( Onderste knopje op "med" zetten en dan op de "test" knop duwen. Je gaat de eerste 5sec een waarde krijgen en dan weer 5sec een andere waarde. kan je deze eens geven terwijl hij brandt?

    Rookkanaal is binnen 2.3m omhoog dan door de gevel en dan weer 4 meter omhoog tot boven de goot. hoe kan ik de sensor reinigen? de kachel is nog geen 2 maanden oud...

    Ik zie geen noodpaneel op de achterkant van de kachel.

    Gr.
    Remco
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 9:39 pm

    frue66 schreef:
    dafke_307 schreef:@frue66: Hoe is de schouw? DW rookkanaal, gemetste schouw, potten. Hoe is de situatie, ligging?(lengte van schouw en komt deze boven de nok van het dak uit? Heb je de indruk dat de schouw genoeg trekt of zou daarom de rookgasventilator meer toeren draaien? Deze meet de hoeveelheid binnekomende lucht aan de inlaat en regelt zo de snelheid ervan. Hoe lang is hij al geplaatst? Kan het zijn dat deze sensor moet gereinigd worden? Als er bvb een stofje ophangt meet deze niet juist.

    Kan je even checken hoeveel debiet lucht erin gaat? Via het kleine noodpaneel op achterkant of zijkant.( Onderste knopje op "med" zetten en dan op de "test" knop duwen. Je gaat de eerste 5sec een waarde krijgen en dan weer 5sec een andere waarde. kan je deze eens geven terwijl hij brandt?

    Rookkanaal is binnen 2.3m omhoog dan door de gevel en dan weer 4 meter omhoog tot boven de goot. hoe kan ik de sensor reinigen? de kachel is nog geen 2 maanden oud...

    Ik zie geen noodpaneel op de achterkant van de kachel.

    Gr.
    Remco

    Op 2 maanden kan die normaal niet vuil zijn. Maar je weet nooit dat je pech hebt(mss van transport). Na 2 maanden heb je dus zeker nog recht op garantie. Heeft de installateur de zijpanelen al eens gedemonteerd? Als hij dit doet ziet hij de inlaat zitten en daarop zit een zwarte fiche en de sensor zit met 2 inbus schroeven vast. Bij het terug monteren, zien dat hij in de juiste richting zit(pijl).

    Ik zie dat het een hydro is, wij doen enkel kachel zonder cv maar er moet een manier zijn om u luchtdebiet te kunnen uitlezen.

    Als het luchtdebiet aanstaat en de rookgasventilator doet enorm veel toeren dan heb je te weinig trek, of de sensor meet te weinig of hij trekt ergens anders lucht(dichtingen?)

    Verder dan dit moet niet gezocht worden.
    -Trek van de schouw kan gemeten worden. Dit toestel moet toch elke installateur hebben.
    -Luchtdebiet aflezen van display en eventueel eens reinigen.
    -Controlleren dat alle dichtingen goed zijn. Ook al ZIEN de dichtingen er goed uit kan het zijn dat ze niet afsluiten. Dus deurtje openen, blad papier ertussen, deurtje dicht en dan zien of je het eruit kan trekken. Zo het hele deurtje rond.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van erwin zo dec 26, 2010 9:43 pm

    @ dafke

    je moet het hele verhaal eens lezen van remco
    Sad

    fero weet het zelf niet meer wat er aan de hand is

    amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 9:44 pm

    erwin123 schreef:@ dafke

    je moet het hele verhaal eens lezen van remco
    Sad

    fero weet het zelf niet meer wat er aan de hand is

    amai

    waar kan ik dit vinden Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van erwin zo dec 26, 2010 9:45 pm

    dafke_307 schreef:
    erwin123 schreef:@ dafke

    je moet het hele verhaal eens lezen van remco
    Sad

    fero weet het zelf niet meer wat er aan de hand is

    amai

    waar kan ik dit vinden Smile

    in deze topic

    en hier
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 9:47 pm

    7 pagina's lang Shocked

    even doorlezen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 9:48 pm

    dafke

    hoe komt het dat de twee stangen om de warmtewisselaar te kuisen niet afgedicht zijn in een kachel ?



    gr fleur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van erwin zo dec 26, 2010 9:52 pm

    erwin123 schreef:
    dafke_307 schreef:

    waar kan ik dit vinden Smile

    in deze topic

    en hier
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    en hier : [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 10:00 pm

    fleur schreef:dafke

    hoe komt het dat de twee stangen om de warmtewisselaar te kuisen niet afgedicht zijn in een kachel ?



    gr fleur

    Bij de merken waar wij met werken is dit niet. Er zitten geen stangen om deze te kuisen. Demoneteren en met staalborstel en stofzuiger Smile

    @frue66: Toch maar even op aandringen bij FERO!! Weet je welke technieker er is langsgeweest? Naam: David, Geert, Fabien...) Er is hier een aantal maand per jaar een italiaan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast zo dec 26, 2010 10:07 pm

    @dafke_307

    Geert is bij mij geweest en in overleg met Geert heb ik het luchtdebiet op off gezet... Met als gevolg kachel is rustiger aan het branden, alleen nog veel geluid van de lucht inlaat. Nu tijdelijk een stofzuigerslang in de luchtinlaat... met als gevolg bijna geen geluid meer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast ma dec 27, 2010 11:27 am

    frue66 schreef:@dafke_307

    Geert is bij mij geweest en in overleg met Geert heb ik het luchtdebiet op off gezet... Met als gevolg kachel is rustiger aan het branden, alleen nog veel geluid van de lucht inlaat. Nu tijdelijk een stofzuigerslang in de luchtinlaat... met als gevolg bijna geen geluid meer.

    Heeft hij de dichtingen gecontrolleerd? Er is al eens voorgevallen dat de voorste plaat van de verbrandingskamer niet volledig recht was. Waardoor de dichting van de deur niet overal perfect sloot. De kachel trok dus lucht aan de deur, er passeerde minder langs de sensor en die stuurde de rookgasventilator dus de hoogte in. Om toch maar aan zijn hoeveelheid lucht te komen aan die sensor. Waardoor er dus veel warmte verloren ging. De hoge snelheid van rookgasventilator kan daardoor ook uw as/roet buitenblazen. Dat is toch wat er gebeurd bij jou dacht ik.

    Kan je de kachel niet eens afsluiten van het cv gedeelte en hem enkel laten werken als kachel? Daar verder opzoeken naar probleem. Heeft volgens mij niks met cv gedeelte te zien. Ik kan verkeerd zijn ook e. Nogmaals wij doen zelf geen cv kachels.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast ma dec 27, 2010 11:31 am

    @dafke_307

    Ik weet niet of hij dat heeft gecontrolleerd, ik zal het hem vragenen en zelf ook kijken.

    Volgens mij kan je de kachel niet zonder CV laten branden, dan kan de kachel zijn warmte niet kwijt en dan gaat de kachel in storing omdat de keteltemp te hoog oploopt.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 8:31 pm

    frue66 schreef:@dafke_307

    Ik weet niet of hij dat heeft gecontrolleerd, ik zal het hem vragenen en zelf ook kijken.

    Volgens mij kan je de kachel niet zonder CV laten branden, dan kan de kachel zijn warmte niet kwijt en dan gaat de kachel in storing omdat de keteltemp te hoog oploopt.


    Kan idd niet zonder cv branden.

    Gesponsorde inhoud


    Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro - Pagina 2 Empty Re: Luchtinlaat MCZ Musa Hyrdro

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 10:40 pm