Wat moet je allemaal reinigen aan de kachel als je zelf groot onderhout wil doen?
Dank en fijne avond!
Groet Aaron
Dank en fijne avond!
Groet Aaron
Er zijn in totaal 52 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 51 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Benodigdheden:ablokker schreef:Wat moet je allemaal reinigen aan de kachel als je zelf groot onderhout wil doen?
Dank en fijne avond!
Groet Aaron
Het zier er vast heel indrukwekkend uit zo'n pelletkachel waar aan alle kanten as uit komt (en ook weer inkruipt waar het niet hoort), maar het is zeker niet beter dan alles netjes schoonborstelen. Mijn gut-feeling zegt dat het meer kwaad dan goed doet, maar bij sommige moeilijk te reinigen pelletkachels kan het wellicht een optie zijn.pedro schreef:Mij werd er aangeraden om het onderhoud in de zomer te doen,dan kan je de pelletkachel buiten plaatsen en met perslucht eventueel sommige stukken beter uitblazen......
pedro schreef:Mij werd er aangeraden om het onderhoud in de zomer te doen,dan kan je de pelletkachel buiten plaatsen en met perslucht eventueel sommige stukken beter uitblazen......
jeanhup schreef:Het zier er vast heel indrukwekkend uit zo'n pelletkachel waar aan alle kanten as uit komt (en ook weer inkruipt waar het niet hoort), maar het is zeker niet beter dan alles netjes schoonborstelen. Mijn gut-feeling zegt dat het meer kwaad dan goed doet, maar bij sommige moeilijk te reinigen pelletkachels kan het wellicht een optie zijn.pedro schreef:Mij werd er aangeraden om het onderhoud in de zomer te doen,dan kan je de pelletkachel buiten plaatsen en met perslucht eventueel sommige stukken beter uitblazen......
groet,
Jean
HK Pelletkachels
jeanhup schreef:Frank,
In onze kachels is er geen enkel kanaal waar je niet eenvoudig bij kan. Daarvoor zijn inspectieluikjes en is de branderkern eenvoudig demonteerbaar.
Wat betreft je vraag over waar de as bij kan op het moment dat je deze uit de interne kanalen blaast: het binnenste van een pelletkachel is een gesloten systeem. As komt er normaal gesproken nooit buiten (waar de motoren en electronica zich bevinden). Mijn voorkeur gaat er dan ook naar uit om de as en aanslag te verwijderen op een manier zodat deze überhaupt niet naar buiten komt: borstelen en zuigen dus.
groet,
Jean
HK Pelletkachels