Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Saey Neema start niet


    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 2085
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van ss za jan 22, 2011 11:14 am

    erwin123 schreef:ik denk dat SS zelf hard aan het sleutelen is Shocked
    Heel juist, beetje mijn reputatie eer aandoen nietwaar, ga weer een maat groter van hemd moeten kopen vrees ik, die nek he...
    Dus, ik heb me niet kunnen houden en de boel opengegooid, meteen onderhoud gedaan, sensor en ventilator gecheckt en de tank leeggeschept met een pollepel. Het wormdeksel eraf en wat blijkt; een steen van samengeperst stof over 1/5 van de lengte van de worm, de worm zat muurvast!!! Ik heb hier op het forum al gelezen dat stof in de tank geen kwaad kan!? Amaai! zot volledig vastgedraaid en gelukkig heeft de Neema een degelijke motor want hij heeft een uurlang geblokkeerd gestaan!
    Proppen er met een mes uitgepulkt en alles gestofzuigd. De dader ken ik al, nl, Cleanfire gekocht in de Gamma. Na aankoop heb ik op het forum gezet dat de zakken vol korte en extra-lange pellets met veel stof zaten. Ze brandden perfect maar stof met hopen. Ik poetste de tank nog in november l.l. uit en deed ondertussen een groot onderhoud, d.w.z. na 2 maandjes cleanfire-gebruik was de Neema een stofbak (minstens 2kg pelletstof in de tank).
    Mijn analyse van het defect is de volgende: gisterenmorgen begon de startprocedure normaal, maar na deze procedure gaaat de gloeikaars uit, de worm is vastgelopen en het vuur doofde, enige tijd later is de worm toch losgekomen en heeft een grote hoeveelheid pellets aangevoerd en het mandje is beginnen overstromen, uiteindelijk is de worm definitief vastgelopen en was ik erbij, kachel uitgepoetst en proberen heropstarten, maar direct in alarm omdat de worm blokkeerde...
    Eind goe al goed... Maar ik heb al verscheidene soorten pellets gebruikt, dergelijke hoeveelheid stof in m'n kachel heb ik nog nooit gezien. Raar maar waar; in de door Makro geleverde pellets zit veel minder stof! Toeval? Ik moet er wel bijzeggen dat in de rookgaskanalen amper stof en roet te vinden was, blijkbaar branden de cleanfire-pellets dus wel perfect op zonder veel roet en asse achter te laten...
    En om Fleur gerust te stellen, in mijn zakken van Badger zit GEEN stof!
    Ik weet wat kopen volgend jaar vrees ik...
    Ik heb mijn installateur gisterenavond nog een smsje gestuurd dat de zaak opgelost was...
    Vrienden; groeten uit Ronse en dank voor de reacties... Laughing
    ss
    duivel
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Uthrex za jan 22, 2011 11:45 am

    Das toch wel geluk gehad ss. Enkele maanden na mijn installatie is die worm ook vastgelopen (door ne steen in de zak pellets) en hier was de aandrijving kapot. Das echt een reductie van niks (precies een horloge). Dus, echt wel geluk gehad gij Smile

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 12:00 pm

    Een zeker Dries schreef " de wormvijzel word eruitgehaald, gereinigd en lagers weer gesmeerd."

    Dit heb ik bij de Neema nog nooit gedaan,
    maar na het hetgene ss is overkomen zou dit bij
    een groot onderhoud blijkbaar toch nodig zijn?
    Zijn er hier mensen die dat ieder jaar doen of laten doen?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van ss za jan 22, 2011 12:23 pm

    Uthrex schreef:Das toch wel geluk gehad ss. Enkele maanden na mijn installatie is die worm ook vastgelopen (door ne steen in de zak pellets) en hier was de aandrijving kapot. Das echt een reductie van niks (precies een horloge). Dus, echt wel geluk gehad gij Smile

    Uthrex

    Ja, ik ben er mij van bewust, de motor is stevig en ok, maar die reductie, tjah, zoals je zegt "chance!". Cyrre spreekt van smeren, dat vind ik niet direct nodig, maar de tank uitstofzuigen en daarbij het deksel van de worm openen lijkt mij eens per maand noodzakelijk. Zeker als je pellets gebruikt met veel stof in de zakken en je doet, zoals ik, niet de moeite om ze te zeven!. De vorige keer dat ik de tank reinigde was trouwens van februari of zoiets geleden, maar dan gebruikte ik vooral Badger.

    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 12:58 pm

    ss schreef: maar de tank uitstofzuigen en daarbij het deksel van de worm openen lijkt mij eens per maand noodzakelijk.
    ss



    Eens per maand? Ik heb dit nog nooit gedaan! Ik heb in 3 jaar de onderkant van het reservoir niet meer gezien.

    Dus als ik het goed begrijp, het pelletreservoir zo leeg mogelijk laten komen, de rest met een pollepel uitscheppen,
    dan kun je een dekseltje wegnemen en het wormwiel stofzuigen? Of moet dit anders?

    Kun je dit bevestigen ss?

    vrgr,
    cyrre
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van ss za jan 22, 2011 1:12 pm

    cyrre schreef:
    ss schreef: maar de tank uitstofzuigen en daarbij het deksel van de worm openen lijkt mij eens per maand noodzakelijk.
    ss



    Eens per maand? Ik heb dit nog nooit gedaan! Ik heb in 3 jaar de onderkant van het reservoir niet meer gezien.

    Dus als ik het goed begrijp, het pelletreservoir zo leeg mogelijk laten komen, de rest met een pollepel uitscheppen,
    dan kun je een dekseltje wegnemen en het wormwiel stofzuigen? Of moet dit anders?

    Kun je dit bevestigen ss?

    vrgr,
    cyrre

    Ik kan dit bevestigen! Shit, wat klinkt dat formeel. Maar ik denk dat je dat moet doen als je ziet dat je er regelmatig pellets inkapt met veel stof erbij! En ik moet toegeven, ik heb er alles ingekapt, verstandiger is, als er veel stof in de zak zit, om de pellets te zeven, dan hoef je die worm niet te stofzuigen denk ik. Ik doe dat normaliter 2x per jaar en het is de eerste keer dat ik zoveel stof vind, anders zaten daar enkel pellets in!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 1:30 pm

    ss schreef:
    cyrre schreef:



    Eens per maand? Ik heb dit nog nooit gedaan! Ik heb in 3 jaar de onderkant van het reservoir niet meer gezien.

    Dus als ik het goed begrijp, het pelletreservoir zo leeg mogelijk laten komen, de rest met een pollepel uitscheppen,
    dan kun je een dekseltje wegnemen en het wormwiel stofzuigen? Of moet dit anders?

    Kun je dit bevestigen ss?

    vrgr,
    cyrre


    Ik kan dit bevestigen! Shit, wat klinkt dat formeel. Maar ik denk dat je dat moet doen als je ziet dat je er regelmatig pellets inkapt met veel stof erbij! En ik moet toegeven, ik heb er alles ingekapt, verstandiger is, als er veel stof in de zak zit, om de pellets te zeven, dan hoef je die worm niet te stofzuigen denk ik. Ik doe dat normaliter 2x per jaar en het is de eerste keer dat ik zoveel stof vind, anders zaten daar enkel pellets in!
    Groeten,
    ss
    Smile

    Formeel is ook mijn ding niet hoor. Smile

    Zeven van pellets, tjonge, ieder zakje, dat zie ik niet zitten.
    Wat ik wel soms hoor is dat de motor van de vijzel af en toe "moeite" moet doen.
    Dan gromt ie...en zet hij soms lichte trillingen af op de kast van de kachel.
    Na jou avontuur, besef ik nu dat dit een prop stof kan zijn die tenslotte wel meekomt en
    in de verbrandingskorf belandt.
    Maar als dit niet meer lukt, zoals bij jou......
    Ik zal maar de pollepel uithalen.
    Weer wat bijgeleerd.

    vrgr
    cyrre
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van ss za jan 22, 2011 1:34 pm

    cyrre schreef:
    ss schreef:


    Ik kan dit bevestigen! Shit, wat klinkt dat formeel. Maar ik denk dat je dat moet doen als je ziet dat je er regelmatig pellets inkapt met veel stof erbij! En ik moet toegeven, ik heb er alles ingekapt, verstandiger is, als er veel stof in de zak zit, om de pellets te zeven, dan hoef je die worm niet te stofzuigen denk ik. Ik doe dat normaliter 2x per jaar en het is de eerste keer dat ik zoveel stof vind, anders zaten daar enkel pellets in!
    Groeten,
    ss
    Smile

    Formeel is ook mijn ding niet hoor. Smile

    Zeven van pellets, tjonge, ieder zakje, dat zie ik niet zitten.
    Wat ik wel soms hoor is dat de motor van de vijzel af en toe "moeite" moet doen.
    Dan gromt ie...en zet hij soms lichte trillingen af op de kast van de kachel.
    Na jou avontuur, besef ik nu dat dit een prop stof kan zijn die tenslotte wel meekomt en
    in de verbrandingskorf belandt.
    Maar als dit niet meer lukt, zoals bij jou......
    Ik zal maar de pollepel uithalen.
    Weer wat bijgeleerd.

    vrgr
    cyrre

    Just, jij hebt dan nog je Floorpul, welke ik nog niet ontvangen heb, ik kon hem gisteren anders goed gebruiken Crying or Very sad
    Nu je 't zegt, ik hoorde verleden week ook af en toe dat gegrom in de kachel, maar spijtig genoeg geen aandacht aan besteed...
    Maar je hoeft hem niet te legen met de pollepel als ie nog werkt laat je hem toch gewoon leegbranden!?
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 1:57 pm

    Om dit tegen te gaan en te verkomen, ben ik een vergaarbak aan het ontwerpen.
    Binnen in de vergaarbak zit een geperforeerde schuinstaande plaat. Vanaf dat er pellets in gekapt worden, worden ze gelijk gezeefd en vallen ze er aan de voorkant geheel proper uit. Onder de schuine plaat zit een compartiment die ik kan benaderen via een opendraaiend luik aan de zijkant van de bak om zo het stof te kunnen opzuigen die uit pelletzakken zijn mee gekomen. bak zal volgende week door mezelf gemaakt worden en dan plaats ik hier wel enige foto's en mijn bevindingen of eventuele verbeteringen. Voorlopig staat hij nog maar papier.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 2:00 pm

    Ik heb gisteren mijn kachel zo als leeg laten branden. De laatste pellets en stof heb ik dan opgezogen met de aszuiger, maar er zaten er natuurlijk nog wel in de vijzel dus daar ben ik nog niet geweest met de stofzuiger.
    Ik zeef ook nooit men pellets, de pellets met het minste stof zijn voor mij tot hiertoe Aveve.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 2:02 pm

    kristel schreef:Ik heb gisteren mijn kachel zo als leeg laten branden. De laatste pellets en stof heb ik dan opgezogen met de aszuiger, maar er zaten er natuurlijk nog wel in de vijzel dus daar ben ik nog niet geweest met de stofzuiger.
    Ik zeef ook nooit men pellets, de pellets met het minste stof zijn voor mij tot hiertoe Aveve.

    Groetjes
    Kristel

    Volledig mee akkoord; In die zakken zit dus echt niks van stof.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 2:03 pm

    ss schreef:


    Just, jij hebt dan nog je Floorpul, welke ik nog niet ontvangen heb, ik kon hem gisteren anders goed gebruiken Crying or Very sad
    Nu je 't zegt, ik hoorde verleden week ook af en toe dat gegrom in de kachel, maar spijtig genoeg geen aandacht aan besteed...
    Maar je hoeft hem niet te legen met de pollepel als ie nog werkt laat je hem toch gewoon leegbranden!?
    ss

    De floorpul zal zeker het boeltje goed uitzuigen. Wink

    Laten leegdraaien met een goed werkende sensor zou moeten lukken.
    Dan valt ie vanzelf uit. En hoef ik er niet bij te zijn.
    Maar bij mij zit er nog altijd geen nieuwe sensor. Niet slim, ik weet het.
    De kachel brandt 's nachts ook nog altijd door. Ook al is het minder koud.
    Mijn vrouw moet er 's morgens vroeg uit, en is al serieus verslaafd aan te kachel.
    Toch de pollepel, dan kan ik hem kuisen als het voor mij past.
    Toch bedankt voor de raad.
    vrgr,
    cyrre

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van ss za jan 22, 2011 3:44 pm

    meeki001 schreef:Om dit tegen te gaan en te verkomen, ben ik een vergaarbak aan het ontwerpen.
    Binnen in de vergaarbak zit een geperforeerde schuinstaande plaat. Vanaf dat er pellets in gekapt worden, worden ze gelijk gezeefd en vallen ze er aan de voorkant geheel proper uit. Onder de schuine plaat zit een compartiment die ik kan benaderen via een opendraaiend luik aan de zijkant van de bak om zo het stof te kunnen opzuigen die uit pelletzakken zijn mee gekomen. bak zal volgende week door mezelf gemaakt worden en dan plaats ik hier wel enige foto's en mijn bevindingen of eventuele verbeteringen. Voorlopig staat hij nog maar papier.
    Mvg Meeki

    Goe idee!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast za jan 22, 2011 8:49 pm

    ss schreef:
    meeki001 schreef:Om dit tegen te gaan en te verkomen, ben ik een vergaarbak aan het ontwerpen.
    Binnen in de vergaarbak zit een geperforeerde schuinstaande plaat. Vanaf dat er pellets in gekapt worden, worden ze gelijk gezeefd en vallen ze er aan de voorkant geheel proper uit. Onder de schuine plaat zit een compartiment die ik kan benaderen via een opendraaiend luik aan de zijkant van de bak om zo het stof te kunnen opzuigen die uit pelletzakken zijn mee gekomen. bak zal volgende week door mezelf gemaakt worden en dan plaats ik hier wel enige foto's en mijn bevindingen of eventuele verbeteringen. Voorlopig staat hij nog maar papier.
    Mvg Meeki

    Goe idee!

    Na die les vond ik dat ook ;-)
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 12:43 pm

    Stof terugsturen voor recyclage tot pellets ? Laughing
    Als ik lees wat jullie allemaal doen om aan warmte te geraken ... doe die brommers weg en loop wat toerkens rond de woonwijk hé !
    Enfin, ik ben blij met mijn keuze van kachel, vreet alles, ook stof en er blijf gene flikker resten in de pellettank als ze leeggebrand is. Bovendien geeft het mooi gensterwerk en aangezien het redelijk grof stof is blijft de as in het brandgedeelte van de kachel, nooit achter de warmtewisselaar !
    Wat kost zo'n ding dan wel ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 6:33 pm

    hobbymachine schreef:Stof terugsturen voor recyclage tot pellets ? Laughing
    Als ik lees wat jullie allemaal doen om aan warmte te geraken ... doe die brommers weg en loop wat toerkens rond de woonwijk hé !
    Enfin, ik ben blij met mijn keuze van kachel, vreet alles, ook stof en er blijf gene flikker resten in de pellettank als ze leeggebrand is. Bovendien geeft het mooi gensterwerk en aangezien het redelijk grof stof is blijft de as in het brandgedeelte van de kachel, nooit achter de warmtewisselaar !
    Wat kost zo'n ding dan wel ?

    Tja elk zijn gedacht natuurlijk, maar in verband van de rondlopen en toerkes doen om het warm te hebben, niet allen hebben de tijd dit te doen er zijn hier nog werkende onder ons ook en als je dan thuis komt is het leuk een lekkere warme omgeving te hebben en eens te rusten na een lange harde dag. Dus die toerkes mag je voor mij eraf laten.
    De kostprijs ga ik morgen weten als ik om alle materialen ben geweest voor da ding.
    De werken ga ik foto's van proberen maken en hier dan wel eens posten.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 8:05 pm

    Ik heb dezelfde kachel als ss,
    Na hetgeen hij heeft meegemaakt heb ik na 3 winters de pelletworm gecontroleerd.

    Pelletreservoir bijna helemaal leeg laten branden.De rest uitgepollepeld.
    Met de overschot pellets kon ik een emmertje van 5 L voor ongeveer 3/4 vullen.
    Tussen die onderste pellets zat er redelijk wat gruis. Ik heb ze uitgezeefd, het gruis was
    bleker van kleur dan de Domopellets die ik momenteel aan het branden ben.
    Alhoewel al een flink aantal zakjes van dit merk gebruikt te hebben, leek het gruis
    meer op de resten van de Lava's. Die zijn lichter van kleur. Daar heb ik 2 palletten
    van verbrand voor de Domo's. De Lava's bevatten wel meer gruis en stof.
    Ik heb het dekseltje boven de worm gedemonteerd terwijl die nog draaide.
    Zo had ik een goed zicht en zag dat het gruis mooi meegevoerd werd met de pellets.
    Kachel stilgelegd en het weinige stof rond de worm vlotjes kunnen wegzuigen met de
    stofzuiger. (Ik was nu toch bezig)

    Maar mijn conclusie is dat het reinigen van de worm totaal niet nodig was.
    Er was totaal geen spoor van samenkoekend gruis. Dit komt mooi mee met de pellets.

    Wat kan gebeurd zijn bij ss,(persoonlijke mening)
    Ofwel klevend gruis,stof, volgens soorten pellets....
    bv. pellets gemaakt van hout die veel hars bevat....dan koekt dit gemakkelijk...?

    Ofwel werd in de pelletmachine(fabriek) ergens een harde prop gevormd die in een zakje pellets is belandt. En tenslotte in ss zijn kachel?

    Iets anders kan ik niet bedenken?? Ziet iemand nog een andere mogelijkheid?


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 8:20 pm

    zou hij niet hetzelfde probleem gehad hebben als hanstand , te kleine pellets en een handvol stof die de ingang van de gloeikaars afsluit??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 8:28 pm

    fleur schreef:zou hij niet hetzelfde probleem gehad hebben als hanstand , te kleine pellets en een handvol stof die de ingang van de gloeikaars afsluit??

    Hoi fleur,.....

    ss had het over een steen van samengeperst stof in de worm...


    ss schreef,

    "Dus, ik heb me niet kunnen houden en de boel opengegooid, meteen onderhoud gedaan, sensor en ventilator gecheckt en de tank leeggeschept met een pollepel. Het wormdeksel eraf en wat blijkt; een steen van samengeperst stof over 1/5 van de lengte van de worm, de worm zat muurvast!!! Ik heb hier op het forum al gelezen dat stof in de tank geen kwaad kan!?"

    De prop zat wel degelijk in de worm blijkbaar..
    De Lava's bevatten ook kleine stukjes pellets en veel stof en toch had ik geen probleem hiermee..?
    vrgr,
    cyrre


    Laatst aangepast door cyrre op zo jan 23, 2011 8:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van erwin zo jan 23, 2011 8:45 pm

    fleur schreef:
    cyrre schreef:

    Hoi fleur,.....

    ss had het over een steen van samengeperst stof...?


    ss schreef,

    "Dus, ik heb me niet kunnen houden en de boel opengegooid, meteen onderhoud gedaan, sensor en ventilator gecheckt en de tank leeggeschept met een pollepel. Het wormdeksel eraf en wat blijkt; een steen van samengeperst stof over 1/5 van de lengte van de worm, de worm zat muurvast!!! Ik heb hier op het forum al gelezen dat stof in de tank geen kwaad kan!?"


    De Lava's bevatten ook kleine stukjes pellets en veel stof en toch had ik geen probleem hiermee..?
    vrgr,
    cyrre



    cyrre

    lees nog eens aandachtig bericht 1 van deze topic
    ss kennende

    ik begrijp het ook niet goed, om 8u lag er een berg pellets en vielen er nog steeds bij,
    toen was de worm nog niet geblokkeerd dus

    kan het niet zijn dat een stuk van die prop of gruizel de kaarsuitgang verstopt heeft eerst,

    en dat de blokkage er pas gekomen is bij de tweede start als hij in alarm ging


    vraagteken nog altijd voor mij, waarom blijft de kachel een uur pellets gooien zonder vlam

    affraid


    Laatst aangepast door erwin123 op zo jan 23, 2011 8:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 8:51 pm

    fleur schreef:

    cyrre

    lees nog eens aandachtig bericht 1 van deze topic
    ss kennende

    Hij dacht inderdaad eerst dat het de gloeikaars was.
    Maar in zijn laatste bericht heeft hij het daar niet meer over...?
    Dat de worm vastzat is wel degelijk een feit.
    Dat de kachel niet uitschakelde is ook een feit,... nog altijd niet werkende sensor..?

    2 vragen voor ss, hoe zit het nu met de gloeikaars?
    ................, hoe zit het nu met de sensor?
    We zullen moeten wachten tot hij het forum weer bezoekt.
    Ik ben nieuwsgierig..

    vrgr,
    cyrre
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van erwin zo jan 23, 2011 8:55 pm

    kan het niet als volgt gebeurt zijn,

    bougie verstopt door stukjes pellets of gruizel,

    kachel brand niet maar blijft een uur pellets gooien ???

    goot vol pellets tot aan de worm, deze kan dus niks meer afvoeren, en begint de pellets te vergruizen en zo tot een prop te draaien, en draait zichzelf vast....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 8:57 pm

    cyrre schreef:
    fleur schreef:

    cyrre

    lees nog eens aandachtig bericht 1 van deze topic
    ss kennende

    Hij dacht inderdaad eerst dat het de gloeikaars was.
    Maar in zijn laatste bericht heeft hij het daar niet meer over...?
    Dat de worm vastzat is wel degelijk een feit.
    Dat de kachel niet uitschakelde is ook een feit,... nog altijd niet werkende sensor..?

    2 vragen voor ss, hoe zit het nu met de gloeikaars?
    ................, hoe zit het nu met de sensor?
    We zullen moeten wachten tot hij het forum weer bezoekt.
    Ik ben nieuwsgierig..

    vrgr,
    cyrre



    daarom heb ik niet meteen gereageerd op zijn uitleg ,vond dat er iets niet klopte zot
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 9:01 pm

    erwin123 schreef:kan het niet als volgt gebeurt zijn,

    bougie verstopt door stukjes pellets of gruizel,

    kachel brand niet maar blijft een uur pellets gooien ???

    goot vol pellets tot aan de worm, deze kan dus niks meer afvoeren, en begint de pellets te vergruizen en zo tot een prop te draaien, en draait zichzelf vast....



    volgens mij mag en gaat een worm nooit vastlopen door pellets of zaagmeel,daar zal een ander voorwerp de oorzaak van zijn of een defekt aan de lagers of reductiekast of motor.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gast zo jan 23, 2011 9:17 pm

    erwin123 schreef:kan het niet als volgt gebeurt zijn,

    bougie verstopt door stukjes pellets of gruizel,
    die stukjes pellets of gruis zouden toch moeten ontbranden,... bougie verstoppen? Ik weet niet hoor?

    erwin123 schreef:kachel brand niet maar blijft een uur pellets gooien ???
    Volgens de fabrieksinstelling kan dit max. 21 minuten , als de sensor geen gesloten contact vormt, wordt de kachel uitgeschakeld.

    erwin123 schreef:goot vol pellets tot aan de worm, deze kan dus niks meer afvoeren, en begint de pellets te vergruizen en zo tot een prop te draaien, en draait zichzelf vast....

    Dan zouden de pellets al een hoge hoop moeten vormen en de rest van de pellets die afkomen kunnen tegenhouden...? Dit zie ik niet gebeuren.
    Na 21 minuten kan er toch niet zo'n hoop gevormd zijn?


    Ik wacht op ss, hij zal het mogen uitleggen, Smile



    Laatst aangepast door cyrre op zo jan 23, 2011 9:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van erwin zo jan 23, 2011 9:21 pm

    cyrre ok morgen duidelijkheid,
    maar de kachel stond geprogrammeerd van 7 denk ik, en heeft toch een uur pellets gegooid, Shocked


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Saey Neema start niet - Pagina 2 Empty Re: Saey Neema start niet

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:59 pm