Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 39 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

dirk deboeuf, Flamingo, Maryline


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
ss
steven
6 plaatsers

    overschakelen naar pellets??


    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 10:45 am

    Ik heb eventjes de "all in" tarieven voor mijn situatie opgezocht (tarief januari 2011) en dat zijn :
    dubbel tarief dag : 20,6 Eurocent/kWh
    dubbel tarief stille uren : 11,6 Eurocent/kWh
    exclusief nacht : 9,3 Eurocent/kWh

    Voordat iedereen aan het rekenen gaat toch wel even vermelden dat de electriciteit voor 100 % in energie wordt omgezet (dus 1 kWh op de meter = 1 kW warmte). Bij pellets heb je een lager rendement dat theoretisch tot 90% kan zijn maar waarschijnlijk nooit gehaald wordt. Ik reken met 80%.
    Het verbruik van 700 € electriciteit aan dit nachttarief is dus +/- 7.530 kW wat overeen "zou" komen met 1920kg pellets of 128 zakken.
    Tot zover een vergelijkende berekening op basis van vermogen MAAR als je met de pellets een lagere temperatuur gaat aanhouden en NIET 24/24 verwarmt ben je appelen met peren aan het vergelijken.

    Accumulatie is dus géén dure verwarming maar je moet met buitensensoren werken om regelbaarheid te bekomen. Pellets is soepeler maar véél arbeidsintensiever.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 12:33 pm

    hobbymachine schreef:Ik heb eventjes de "all in" tarieven voor mijn situatie opgezocht (tarief januari 2011) en dat zijn :
    dubbel tarief dag : 20,6 Eurocent/kWh
    dubbel tarief stille uren : 11,6 Eurocent/kWh
    exclusief nacht : 9,3 Eurocent/kWh

    Voordat iedereen aan het rekenen gaat toch wel even vermelden dat de electriciteit voor 100 % in energie wordt omgezet (dus 1 kWh op de meter = 1 kW warmte). Bij pellets heb je een lager rendement dat theoretisch tot 90% kan zijn maar waarschijnlijk nooit gehaald wordt. Ik reken met 80%.
    Het verbruik van 700 € electriciteit aan dit nachttarief is dus +/- 7.530 kW wat overeen "zou" komen met 1920kg pellets of 128 zakken.
    Tot zover een vergelijkende berekening op basis van vermogen MAAR als je met de pellets een lagere temperatuur gaat aanhouden en NIET 24/24 verwarmt ben je appelen met peren aan het vergelijken.

    Accumulatie is dus géén dure verwarming maar je moet met buitensensoren werken om regelbaarheid te bekomen. Pellets is soepeler maar véél arbeidsintensiever.


    ja voor die veranderingen van distrubutiekosten die verdubbeld zijn was het heel goedkoop om met acc te verwarmen
    accumilatie met buitensensor is voor mij niet echts iets goeds hoor veel nadelen eraan als het BV bere koud is in de nacht en overdag plus temperaturen zijn de bakken veel teveel opgeladen en is het veel te warm
    regel liever zelf de oplading hoor en is zeker goedkoper zo ,hier zelf uitgeprobeerd
    plus als het echt vriest moet je bijverwarmen met kachel en is zeker niet het gevoel van de kachel hoor
    als je nieuwe accumulators moet kopen kosten die ook veel geld ,maar wij hiere komen daar niet mee toe hoor hebben hier ongeveer 1000euro verbruik per jaar(in totaal 17kw aan accumulatoren) voruwtje is wel alle dagen heel den dag thuis dus die draaide gemakkelijk aan den termostaat dat ook nog eens verbuik met zich meebrengd ,dit zal waarschijnlijk niet veel meer zijn dan de pelletkachel alhoewel met buitensensor moet je regeleenheid ook continu aanliggen enz
    ze zijn wel bijna onderhoudsvrij dat is waar maar een pelletkachel is toch andere warmte hoor .....die draaid hier ook continu
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 1:27 pm

    hallo
    alles goed en wel maar die bedragen wat ik hier leest is dat met btw en al de taksen inbegrepen ? moet je dat daar niet van af trekken om aan de juiste kw te komen want dat scheelt toch wat denk ik

    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 1:31 pm

    joske+ schreef:hallo
    alles goed en wel maar die bedragen wat ik hier leest is dat met btw en al de taksen inbegrepen ? moet je dat daar niet van af trekken om aan de juiste kw te komen want dat scheelt toch wat denk ik

    grtjes

    volgens erwin zijn dit prijzen al in dus ,van mij is het ietjs meer maar heb nog prijzen van vorig jaar ikke

    normaal nog vast recht meter mja die reken ik er niet bij hoor maar zou niet weten wat je moet aftrekken hoor anders .....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 4:59 pm

    fleur schreef:ik kom maar aan 140m3
    k zag het aan zijn elektriciteits-rekening ,wat mijn inziens vrij laag is op jaar-basis,verwarming+huishoudelijk....700euro... study amai

    wat ik ingegeven heb was alleen voor accumulatie verwarming dus nog niet mijn hout verbruik van mijn houtkachel niet inbegrepen ,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 5:50 pm

    hobbymachine schreef:Andolou, hoeveel pelletkachels en welk vermogen heb je gezet om die 17 kW accum's te vervangen ? Wij waren hier gewapend met 8 kW in de leefruimte en 4 kW in de gemeenschappelijke delen. Hebben dan 11 kW geplaatst met canalisatie naar die delen om "de kilte" eruit te houden en verwarmen precies hetzelfde als voorheen.
    Als je accum teveel geladen is houdt de kamerthermostaat toch alles onder controle (ventilators draaien minder) ? Onze pergola hier warmt snel de jeefruimte op door zijn vele glas maar dan behield de kamer toch vtij goed zijn ingestelde 22° ! Uiteraard heb je dan accumulators nodig met een goede isolatie rond de stenen hé.

    heb hier ook een 2 kw staan in badkamer en derest stond in living en keuken

    je hebt al veel warmte van gelijke welke accumulator zonder dat je ze doed blazen hé erwin is naar de avond toe dat je ze eens meer laat blazen

    dus in najaar en voorjaar veel dagen dat het te warm is daardoor ze hun warmte toch afgeven gelijk welk merk hoor heb hier een nieuwe staan en oude voor mij niet veel verschil in der loop der jaren vindt ik

    was hier altijd 22 graden zonder dat je ze liet blazen of was als de deuren veel opengingen of vorst buiten

    heb eentje van 4 eentje van 7,5 in de living en in de keuken eentje van 3,5

    die hele zware stond maar op 1 a 2 kwa laadstand hoor en een vrouwtje die altijd koud heeft ,nu hebben we een 12kw pelletkachel staan en zijn er dik tevreden van

    gemiddeld verbruik met acc was 9500kw bijna nooit geen kachel meer aan of was als het vroor buiten .....

    wel kachel in voor en najaar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 7:43 pm

    bij ons loopt het als volgende , tijdens de winter staan de twee accu's van de living op drie als het hel koud is ( vries temp ) anders op twee , in de gang een kleintje van 4kw en deze dient als buffer en zo gaat er een beetje warmte naar de bovenverdieping laat deze wel nooit blazen gewoon termische warmte , die van de living 2 x 6 kw blazen tijdens de dag ( heb ook een vrouw die altijd koud heeft ) s'avonds staat de blazer af en doen we de houthachel aan ( gezeliger ) en voor het de lengte en herfst als het niet meer zo koud is staat de accu's af ( niet geladen ) en doen we de kachel aan als het te fris wordt naargelang de temp buiten is . daarom die intresse in pellets is wel wat werk aan maar men kan ze regelen naargelang men warmte nodig heeft en niet zoals accu's als men ze laad en de dag is warmer als voorzien heeft men voor niets geladen en is het veel te warm in huis en dat is zonde
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van erwin za jan 29, 2011 7:57 pm

    alain28

    ik zou in de berekeningen een verbruik aanhouden van 2 ton pellets per jaar aan 0.25 per kg, dus 500 euro.
    plus 100 onderhoud
    totaal dus 600 euro, de elektriciteit meerkost zal verwaarloosbaar zijn, de accus ventilator valt immers ook weg

    een kleine 300 euro winst dus tov 900euro met brandhout inbegrepen
    maar procentueel betekent dit wel 33proc Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast za jan 29, 2011 8:41 pm

    erwin123 schreef:alain28

    ik zou in de berekeningen een verbruik aanhouden van 2 ton pellets per jaar aan 0.25 per kg, dus 500 euro.
    plus 100 onderhoud
    totaal dus 600 euro, de elektriciteit meerkost zal verwaarloosbaar zijn, de accus ventilator valt immers ook weg

    een kleine 300 euro winst dus tov 900euro met brandhout inbegrepen
    maar procentueel betekent dit wel 33proc Smile

    ja bedankt , das een redelijk normale berekening , dus als ik zo zie zou de verbruik bij gelijk zijn als mijn verbruik van accus ( 700 ) zonder houtverbruik zo kan ik al een beeld maken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 7:16 am

    Nog even over het verbruik van pellets, iedereen zit hier maar te zeggen dat je met 2 paletten toekomt, maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe warm je het graag hebt en belangrijker, hoeveel uren per dag je stookt. Door dat ik sedert enige tijd in een ander ploegstelsel zit, is er bij mij nu continu iemand thuis overdag. Dat betekent dat de kachel hier soms tot 17 uur per dag aanligt. Dan kom je heus niet toe met 2 palletten, het zullen er eerder 3 zijn deze winter. Toch blijft het een pak goedkoper dan met accumulatie verwarming.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 8:13 am

    in de winter staat de kachel hier 24/24 aan.
    Momenteel zit ik reeds aan 2.5 paletten (2.5 x 65 zakken)verbruik.
    ik reken aan 200 à 250 euro per pallet.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van steven zo jan 30, 2011 10:11 am

    Cantodea,

    Je verbruik ging ook met een andere verwarming hoger liggen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 12:10 pm

    cantodea schreef:Nog even over het verbruik van pellets, iedereen zit hier maar te zeggen dat je met 2 paletten toekomt, maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe warm je het graag hebt en belangrijker, hoeveel uren per dag je stookt. Door dat ik sedert enige tijd in een ander ploegstelsel zit, is er bij mij nu continu iemand thuis overdag. Dat betekent dat de kachel hier soms tot 17 uur per dag aanligt. Dan kom je heus niet toe met 2 palletten, het zullen er eerder 3 zijn deze winter. Toch blijft het een pak goedkoper dan met accumulatie verwarming.

    zo te horen heeft de verkoper ergens toch gelijk met zijn 3 palletten , hier is ook altijd iemand thuis dus het moet warm blijven
    tijdens de dag , ja als ik het dan zo rekend is het bijna geen verschil met wat ik nu verbruik , denk de dag dat ik mijn houtkachel zou wegdoen omdat ik niet meer zou zien zitten altijd met dat hout te sleuren en dan een pellet omdat het gebruikersvriendlijk is ingieten een aanzetten , maar voor hoofdverwarming kan ik het uit mijn hoofd zetten , jammer
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 12:19 pm

    alain28 schreef:
    cantodea schreef:Nog even over het verbruik van pellets, iedereen zit hier maar te zeggen dat je met 2 paletten toekomt, maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe warm je het graag hebt en belangrijker, hoeveel uren per dag je stookt. Door dat ik sedert enige tijd in een ander ploegstelsel zit, is er bij mij nu continu iemand thuis overdag. Dat betekent dat de kachel hier soms tot 17 uur per dag aanligt. Dan kom je heus niet toe met 2 palletten, het zullen er eerder 3 zijn deze winter. Toch blijft het een pak goedkoper dan met accumulatie verwarming.

    zo te horen heeft de verkoper ergens toch gelijk met zijn 3 palletten , hier is ook altijd iemand thuis dus het moet warm blijven
    tijdens de dag , ja als ik het dan zo rekend is het bijna geen verschil met wat ik nu verbruik , denk de dag dat ik mijn houtkachel zou wegdoen omdat ik niet meer zou zien zitten altijd met dat hout te sleuren en dan een pellet omdat het gebruikersvriendlijk is ingieten een aanzetten , maar voor hoofdverwarming kan ik het uit mijn hoofd zetten , jammer

    ik denk als je er eentje zal staan hebben dat je er niet zal van maken dat je als het zo is 3palletten zal nodig hebben ,gewoon de gezellige warmte tegenover andere verwarming is al heel prettig vindt ik

    ja en van verbruik is ieder zijn huis en grote ervan anders hé ,plus kachel snacht af leggen als je hem al hoofdverwarming gebruikt doe je veel verlies in je pellets moet veel te veel stoken om je huis terug op temp te krijgen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 12:27 pm

    een pelletkachel huren voor een 3 tal maand ,zou dat geen optie zijn ?? study



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 12:34 pm

    Het verbruik hangt ook af van welke kachel je hebt, er zijn kachels die als min 0,5kg/u verbruiken en je hebt er ook die 1kg/u verbruiken. Ik heb een zuinige kachel met een min van 0,5kg/u, ik kom makkelijk toe met 1 zak op 24u soms langer. Mijn kachel brandt 24 op 24, van 's morgens 7u tot 23u op 22° à 23° 's nachts op 20°.
    Ik verwarm hier 60m² mee,living + open keuken.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 1:05 pm

    Fleur,

    Hier brandt de kachel 24u op 24u, dus continu, buiten om de 2 dagen half uurtje uit om te kuisen. 's nachts staat de kachel op laagste stand om de ruimte niet te veel te laten afkoelen, vanaf ik opsta, ongeveer tussen 6u en 7u tot ongeveer 23u brandt ze om 22° te krijgen, afhankelijk van de buitentemperatuur ander programma.
    Dus mijn kachel gaat 's nachts niet uit. Overdag laat ik ze steeds hetzelfde draaien daar ik heel verschillend werk.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 1:05 pm

    Kristel brand dus 24op24 maar gewoon op een lagere stand tijdens de nacht vanaf 23uur tot 07uu s'morgens en dan terug op een hogere stand.
    Trouwens sta ik qua zuinigheid Kristel volledig bij daar wij ook slechts een verbruik hebben met deze pellets van 0,580 Kg per uur. Enkel bij ons gaat de kachel wel uit tijdens de nacht. Er word gestookt van 7u tot 22u dus een goeie 15 uur per dag.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 1:25 pm

    meeki001 schreef:Kristel brand dus 24op24 maar gewoon op een lagere stand tijdens de nacht vanaf 23uur tot 07uu s'morgens en dan terug op een hogere stand.
    Trouwens sta ik qua zuinigheid Kristel volledig bij daar wij ook slechts een verbruik hebben met deze pellets van 0,580 Kg per uur. Enkel bij ons gaat de kachel wel uit tijdens de nacht. Er word gestookt van 7u tot 22u dus een goeie 15 uur per dag.
    Mvg Meeki



    ja ,daarjuist had ik verkeerd gelezen,daarom mijn post verwijderd.
    maar wat ik soms niet helemaal versta is dat jullie aan het minimum verbruik komen volgens de fabrieksgegevens,jullie kachels draaien steeds op ralantie als ik het in autotermen mag uitdrukken.
    vb bij kristel kachel van 1.5-8 kw----verbruik 0,4--2,2kg ------haar verbruik 0,5kg
    had je dan ook niet met een kachel van 6kw nog een minder verbruik kunnen bekomen






    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 1:56 pm

    fleur schreef:
    meeki001 schreef:Kristel brand dus 24op24 maar gewoon op een lagere stand tijdens de nacht vanaf 23uur tot 07uu s'morgens en dan terug op een hogere stand.
    Trouwens sta ik qua zuinigheid Kristel volledig bij daar wij ook slechts een verbruik hebben met deze pellets van 0,580 Kg per uur. Enkel bij ons gaat de kachel wel uit tijdens de nacht. Er word gestookt van 7u tot 22u dus een goeie 15 uur per dag.
    Mvg Meeki



    ja ,daarjuist had ik verkeerd gelezen,daarom mijn post verwijderd.
    maar wat ik soms niet helemaal versta is dat jullie aan het minimum verbruik komen volgens de fabrieksgegevens,jullie kachels draaien steeds op ralantie als ik het in autotermen mag uitdrukken.
    vb bij kristel kachel van 1.5-8 kw----verbruik 0,4--2,2kg ------haar verbruik 0,5kg
    had je dan ook niet met een kachel van 6kw nog een minder verbruik kunnen bekomen





    gr fleur



    feur is toch beter dat je iets over hebt dan dat je dan met iets staat dat continu volle bak moet draaien ,moter van een auto zal ook veel langer mee gaan als je niet hele dagen tegen 6000 tr per min moet rondrijden dan heb je ook hoog verbruik ....

    ahja de kachel brand hier nu al een uur of drie op P3 dus is niet continu in ralantie hé ,vannacht redelijk koud geweest en is nu terug een volle 23 graden

    kan nu terug op zijn gemak op P1 branden en misschien een moduleren naar P2 als het nodig is staat op auto ....

    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 2:07 pm

    Mijn kachel draait niet constant in eco hoor, in echt hele koude periodes heb ik mijn kw echt nodig en ik ben nog geen andere kachel tegen gekomen buiten Thermorossi 1000 die zuiniger is. Dus dat is voor mij geen optie.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 4:04 pm

    andolou schreef:
    fleur schreef:



    ja ,daarjuist had ik verkeerd gelezen,daarom mijn post verwijderd.
    maar wat ik soms niet helemaal versta is dat jullie aan het minimum verbruik komen volgens de fabrieksgegevens,jullie kachels draaien steeds op ralantie als ik het in autotermen mag uitdrukken.
    vb bij kristel kachel van 1.5-8 kw----verbruik 0,4--2,2kg ------haar verbruik 0,5kg
    had je dan ook niet met een kachel van 6kw nog een minder verbruik kunnen bekomen





    gr fleur



    feur is toch beter dat je iets over hebt dan dat je dan met iets staat dat continu volle bak moet draaien ,moter van een auto zal ook veel langer mee gaan als je niet hele dagen tegen 6000 tr per min moet rondrijden dan heb je ook hoog verbruik ....

    ahja de kachel brand hier nu al een uur of drie op P3 dus is niet continu in ralantie hé ,vannacht redelijk koud geweest en is nu terug een volle 23 graden

    kan nu terug op zijn gemak op P1 branden en misschien een moduleren naar P2 als het nodig is staat op auto ....




    andalou
    een kachel die constant op de laagste stand brand vervuilt veel sneller want de verbranding werkt ook op zijn minimum ,het is nu ook niet de bedoeling een kachel te kopen die ganse dagen het beste van zichzelf moet geven en volle bak draait.de gulden middenweg is de beste maar dit weet je pas na je eerste aankoop met eigen ondervindingen ....isolatie,stookgedrag en kwaliteit kachel samen zullen daar wel het resultaat van zijn.
    mijn kachel brand het beste op stand 3 ,kan je vergelijken met een auto aan 130 op autostrade,de beste wagens zijn deze die continue autostrade doen en doen de minste slijtage.(alvast mijn ondervindingen)


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 4:11 pm

    Ik denk wel dat mijn kachel voldoet. Ik heb nog nooit de deuren moeten open zetten omdat het te warm werd. Ook mijn kachel brandt het best op P3. Ik zet ze bij kouder weer makkelijk op P4 dan gaat ze regelmatig in eco maar men vader zei onlangs dat ik ze beter in P3 kan laten staan, ze gaat dan minder in eco maar brandt wel constant ongeveer hetzelfde. Een zwaardere kachel zou voor mij te warm zijn in warmere periodes en een lichtere die zou kunnen te kort komen bij zware vorst. Dus nog steeds dik tevreden met mijn aankoop, als ik nu ook nog na de winter een grote som terug krijg van mijn gasrekening ben ik helemaal tevreden.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 5:29 pm

    kristel schreef:Ik denk wel dat mijn kachel voldoet. Ik heb nog nooit de deuren moeten open zetten omdat het te warm werd. Ook mijn kachel brandt het best op P3. Ik zet ze bij kouder weer makkelijk op P4 dan gaat ze regelmatig in eco maar men vader zei onlangs dat ik ze beter in P3 kan laten staan, ze gaat dan minder in eco maar brandt wel constant ongeveer hetzelfde. Een zwaardere kachel zou voor mij te warm zijn in warmere periodes en een lichtere die zou kunnen te kort komen bij zware vorst. Dus nog steeds dik tevreden met mijn aankoop, als ik nu ook nog na de winter een grote som terug krijg van mijn gasrekening ben ik helemaal tevreden.

    Groetjes
    Kristel

    Tja ik weet echt niet wat ik hier meer zou moeten aan toevoegen. Enkel dat ik ook start op de derde stand en eens de start voorbij is gaat die direct naar de eerste stand.
    Ik moet er wel bij toevoegen dat mijn verbruik zo laag ligt bij één en dezelfde pellet. Bij andere merken ga ik tot 0,750 à 1,00 Kg. met dezelfde opstart volgorde.
    Nu ik zelf kan niet spreken over eco standen en parameters bijregelen daar mijn thermorossi ecotherm 1000 dit allemaal niet aan boord heeft. Wat ik wel weet is dat wij met gas nooit zo goed het huisje hebben kunnen verwarmen tegenover met pellets. Wij verwarmen in totaal +- 40m² en dat is living en keuken. Zelfs als het echt heel koud is buiten dan gaat onze kachel zelden naar de tweede stand daar de temp. steeds minimaal 22° blijft. Ik mag dan ook zeggen dat we super tevreden zijn van gans dit gebeuren en dat wij hem voor geen geld van de wereld nog willen missen.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 5:34 pm

    Meeki,

    Je hebt dan ook één van de zuinigste kachels hoor en dat maakt ook dat je weinig verbruik hebt. Als die Thermorossi voldoende had geweest voor mijn oppervlakte had dat mijn keuze geweest.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 5:43 pm

    kristel schreef:Meeki,

    Je hebt dan ook één van de zuinigste kachels hoor en dat maakt ook dat je weinig verbruik hebt. Als die Thermorossi voldoende had geweest voor mijn oppervlakte had dat mijn keuze geweest.

    Groetjes
    Kristel

    Inderdaad zuinig is hij wel en ook groot/sterk genoeg voor ons huisje.
    Maar denk nu ook wel dat jij met uw model niet mistevreden zijt hé.
    Mvg Meeki

    Gesponsorde inhoud


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 2 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 7:20 pm