Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
ss
steven
6 plaatsers

    overschakelen naar pellets??


    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 5:43 pm

    kristel schreef:Meeki,

    Je hebt dan ook één van de zuinigste kachels hoor en dat maakt ook dat je weinig verbruik hebt. Als die Thermorossi voldoende had geweest voor mijn oppervlakte had dat mijn keuze geweest.

    Groetjes
    Kristel

    Inderdaad zuinig is hij wel en ook groot/sterk genoeg voor ons huisje.
    Maar denk nu ook wel dat jij met uw model niet mistevreden zijt hé.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 5:51 pm

    fleur schreef:
    andolou schreef:





    feur is toch beter dat je iets over hebt dan dat je dan met iets staat dat continu volle bak moet draaien ,moter van een auto zal ook veel langer mee gaan als je niet hele dagen tegen 6000 tr per min moet rondrijden dan heb je ook hoog verbruik ....

    ahja de kachel brand hier nu al een uur of drie op P3 dus is niet continu in ralantie hé ,vannacht redelijk koud geweest en is nu terug een volle 23 graden

    kan nu terug op zijn gemak op P1 branden en misschien een moduleren naar P2 als het nodig is staat op auto ....




    andalou
    een kachel die constant op de laagste stand brand vervuilt veel sneller want de verbranding werkt ook op zijn minimum ,het is nu ook niet de bedoeling een kachel te kopen die ganse dagen het beste van zichzelf moet geven en volle bak draait.de gulden middenweg is de beste maar dit weet je pas na je eerste aankoop met eigen ondervindingen ....isolatie,stookgedrag en kwaliteit kachel samen zullen daar wel het resultaat van zijn.
    mijn kachel brand het beste op stand 3 ,kan je vergelijken met een auto aan 130 op autostrade,de beste wagens zijn deze die continue autostrade doen en doen de minste slijtage.(alvast mijn ondervindingen)


    gr fleur



    is te zien hoe je de verbranding afsteld hé fleur als het koud genoeg is stel ik hier de mijne af dat die heel goed brand op P1 en alles blijft ook proper van binnen zelfs de ruit gewone witte aanslag natuurlijk heel sterk afhangkelijk van welke pellets
    is het minder koud dan meer aanslag in de kachel of moet hier alles deuren openzetten en iedere ecoteck kachel hoe klein ook vertrekt van 2,5kw dus ...
    van je auto is waar maar niet als het een 1000CC is hoor want dan draaid hij bijna op zijn maximum
    een auto die tegen autostrade woont en alle dagen direct op autostrade zit zal de moter grote slijtage hebben daaroor moter nooit op bedrijfstemperatuur komt eer hij al 130 rijd hoor zwaardere wagen minder daardoor deze veel minder toeren draaien aan 130 per uur
    plus als deze dan nog de onderhoudsbeurten aan hun laars lappen zal het zeker geen goede okkazie zijn
    beste is een auto kopen met de volledige onderhoudshistoriek dan ben je pas zeker .....
    daarom gebruik ik hier alle vermogenstanden op de kachel om gelijk je zegt autostrade te doen ..als de kackel op tempertuur is en niet van den eertse keer volle bak
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 6:08 pm

    meeki001 schreef:
    kristel schreef:Meeki,

    Je hebt dan ook één van de zuinigste kachels hoor en dat maakt ook dat je weinig verbruik hebt. Als die Thermorossi voldoende had geweest voor mijn oppervlakte had dat mijn keuze geweest.

    Groetjes
    Kristel

    Inderdaad zuinig is hij wel en ook groot/sterk genoeg voor ons huisje.
    Maar denk nu ook wel dat jij met uw model niet mistevreden zijt hé.
    Mvg Meeki

    Ik ben inderdaad heel tevreden, ik denk enkel dat die van jou minder lawaai maakt. Ik heb er zelf totaal geen last van maar heb hier al mensen over de vloer gehad die het storend zouden vinden moest de kachel in hun living staan.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 6:23 pm

    kristel schreef:
    meeki001 schreef:

    Inderdaad zuinig is hij wel en ook groot/sterk genoeg voor ons huisje.
    Maar denk nu ook wel dat jij met uw model niet mistevreden zijt hé.
    Mvg Meeki

    Ik ben inderdaad heel tevreden, ik denk enkel dat die van jou minder lawaai maakt. Ik heb er zelf totaal geen last van maar heb hier al mensen over de vloer gehad die het storend zouden vinden moest de kachel in hun living staan.

    Groetjes
    Kristel

    Ik geef ook toe dat je de fan hoort maar zoals velen wen je hier wel aan. Echter de vermelde 36db denk ik dat dit wat nauw is genomen.
    En ik neem dit er graag bij want langs gaan bij ons ma nu is terug leuk en gezellig als de kachel brand ;-)
    Mvg Meeki
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van turkoois zo jan 30, 2011 7:33 pm

    kristel schreef:Mijn kachel draait niet constant in eco hoor, in echt hele koude periodes heb ik mijn kw echt nodig en ik ben nog geen andere kachel tegen gekomen buiten Thermorossi 1000 die zuiniger is. Dus dat is voor mij geen optie.

    Groetjes
    Kristel

    Hallo Kristel,

    Er is wel een andere kachel die ook heel zuinig is hoor.
    Kijk maar eens bij de topic "mijn ervaring stookseizoen 2010-2011"
    Mijn kachel heeft een gemiddeld gebruik getoond van net geen 500 gram per uur.

    Maar jullie kachel zijn ook duidelijk heel zuinig. En vergeet Andolou niet he.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 8:03 pm

    Inderdaad als ik jullie verbruik zie is dat ook heel weinig maar ik had me gebaseerd op de technische info die ik vind van de verschillende merken. Als ik vb naar jou kachel ga kijken dan zie ik min verbruik 1kg/u wat ik heel veel vind, vandaar.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast zo jan 30, 2011 11:27 pm

    Steven schreef:Cantodea,

    Je verbruik ging ook met een andere verwarming hoger liggen

    Natuurlijk Steven, maar ik bedoel maar dat het verbruik in iedere situatie anders is.
    Iemand die overdag gaat werken zal natuurlijk minder verbruiken dan een koppel waarvan beiden in verschillende ploegsystemen werken.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 10:43 am

    zo te horen of beter te lezen zijn de verschillen in verbruik nogal groot in verbruik , natuurlijk voor iemand die alledagen thuis is heeft men een hoger verbruik tegenover de woning leeg is , maar mijn idee van mijn verwarmings methode te veranderen kan ik wel vergeten , als ik alle plus en min's samen tel is het verschil zo mini dat de extrakost ( intalleren van een pellet ) niet loont , nu wil wel niet zeggen dat ik het idee in de koelkast ga zetten , ik denk eens ik het niet meer zie zitten om met hout te branden omdat deze in feite ook een extra werk meebreng ( hout stapelen , kap,gesleur enz....)dan, met pijn in hart mijn speksteenhoutkachel zou wegdoen en een pellet zou zetten als bijverwarming voor winteravond en tussentijd ( herfst/lente ) is minder werk en beter regelbaar, maar als hoofd verwarming niet intersant
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van steven ma jan 31, 2011 11:03 am

    verbruik hangt ook af van de isolatie van het huis en de grootte van de te verwarmen ruimte.

    Wat zou je willen veranderen aan je 'verwarmingsmethode'?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 11:19 am

    alain28 schreef:zo te horen of beter te lezen zijn de verschillen in verbruik nogal groot in verbruik , natuurlijk voor iemand die alledagen thuis is heeft men een hoger verbruik tegenover de woning leeg is , maar mijn idee van mijn verwarmings methode te veranderen kan ik wel vergeten , als ik alle plus en min's samen tel is het verschil zo mini dat de extrakost ( intalleren van een pellet ) niet loont , nu wil wel niet zeggen dat ik het idee in de koelkast ga zetten , ik denk eens ik het niet meer zie zitten om met hout te branden omdat deze in feite ook een extra werk meebreng ( hout stapelen , kap,gesleur enz....)dan, met pijn in hart mijn speksteenhoutkachel zou wegdoen en een pellet zou zetten als bijverwarming voor winteravond en tussentijd ( herfst/lente ) is minder werk en beter regelbaar, maar als hoofd verwarming niet intersant

    Waarom zou het niet interessant zijn als hoofdverwarming. Ik verwarm er gans mijn woning mee. Het enige nadeel is het onderhoud, maar dat is eigenlijk minimaal, en de ruimte die je moet hebben voor de opslag van je pellets. Als je radiatoren hebt, zou je ook kunnen kiezen voor een CV-pelletkachel of zelfs (hoewel dit duur is) voor een cv-ketel op pellets. In beide gevallen kan je nog eens langs de belastingen passeren voor terruggave tot 40% - met een maximum van 2700€ dacht ik. Voor een gewone pelletkachel heb je dit voordeel niet.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Block ma jan 31, 2011 11:24 am

    Natuurlijk is dat interessant, maar hij bedoelt om echt over te schakelen zonder dat er kosten of problemen zijn aan zijn 2 huidige verwarmingssystemen.

    Mocht hij bijvoorbeeld enkel accumulatievuren hebben, zou een pelletkachel wel enorm interessant zijn.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 11:55 am



    Mocht hij bijvoorbeeld enkel accumulatievuren hebben, zou een pelletkachel wel enorm interessant zijn.[/quote]

    mij basis idee is , accumulatie volledig buiten en mijn huisje verwarmen met een deftige pelletkachel , maar afgezien de kostprijs van de " deftig"pelletkachel ( nu kosten zijn er altijd als men veranderd ) is het verbruik dat ik nu heb in feite evenhoog is als de pelletsverbruik niet zo heel veel verschil , maar als de houtkachel weg moet dan kan een kleiner model zijn plaats innemen voor de living in plaats van de houtkachel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van erwin ma jan 31, 2011 12:51 pm

    alain28 schreef:
    mij basis idee is , accumulatie volledig buiten en mijn huisje verwarmen met een deftige pelletkachel , maar afgezien de kostprijs van de " deftig"pelletkachel ( nu kosten zijn er altijd als men veranderd ) is het verbruik dat ik nu heb in feite evenhoog is als de pelletsverbruik niet zo heel veel verschil , maar als de houtkachel weg moet dan kan een kleiner model zijn plaats innemen voor de living in plaats van de houtkachel

    dat zou ik nu net niet doen een kleine pelletkachel als bijverwarming, dan moet je nog elektrisch bijverwarmen

    er zijn minder dure merken die ook goed zijn, een zwaarder model met kanalisatie hoeft niet perse het dubbele te kosten van een klein model van een duurder merk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 1:38 pm

    alain28 schreef:

    Mocht hij bijvoorbeeld enkel accumulatievuren hebben, zou een pelletkachel wel enorm interessant zijn.

    mij basis idee is , accumulatie volledig buiten en mijn huisje verwarmen met een deftige pelletkachel , maar afgezien de kostprijs van de " deftig"pelletkachel ( nu kosten zijn er altijd als men veranderd ) is het verbruik dat ik nu heb in feite evenhoog is als de pelletsverbruik niet zo heel veel verschil , maar als de houtkachel weg moet dan kan een kleiner model zijn plaats innemen voor de living in plaats van de houtkachel [/quote]



    ik zou toch zeker een accu-kachel houden voor in hoger nood.
    als je hier iedereen moet geloven in verband met verbruik ben je ver van huis,de enige manier om het verbruik voor jou te weten te komen is een pelletkachel aanschaffen of er een een maand te huren.
    ik verbruik 3-4 palletten per jaar ,maar kan gerust mijn verbruik met de helft verminderen zonder 1 minuut minder koud te hebben ,hoe kan jij dan een inzicht hebben hoe ik verwarm ,zoals ik onmogelijk mij kan inbeelden hoe de situatie en het stookgedrag van jou eruitziet.



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 3:22 pm



    ,hoe kan jij dan een inzicht hebben hoe ik verwarm ,zoals ik onmogelijk mij kan inbeelden hoe de situatie en het stookgedrag van jou eruitziet.
    gr fleur[/quote

    Ik begrijp niet deze uitval ??? Ik vraag hier op deze forum alleen maar ervaringen van mensen die al een pelletkachel hebben om zo een zo goed mogelijk beeld te krijgen de pro en contra van zo een systeem , ik weet niet waarom je spreek over "inzicht" van jou verwarming ik dacht niet daarover geschreven te hebben ik kan zelf daarover moeilijk spreken want ik heb zelf ( nogniet ) geen pellets dus ik denk dat hier ergens een misverstand is , ik ben nog altijd blij met de tips en bedenkingen hier rond het thema want zo kan men een algemeen beeld krijgen over het onderwerp . en ja dat klopt mijn accus volledig wegdoen zou een slecht idee zijn ,
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van pedro ma jan 31, 2011 4:03 pm

    Hou het vriendelijk é mensen!!
    Alain28,de 'uitval' van Fleur is wss niet zo bedoeld,Fleur komt altijd direct over en heeft meestal zn eigen uitgesproken Laughing mening....

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 6:27 pm

    hallo
    alain er zijn altijd kosten als je een verandering wil dat is bij alles zo, en als hoofdverwarming dat moet kunnen ,alleen moet je je goed laten informeren , toen ik mijn kachel kocht was ook niet de bedoeling als hoofdverwarming te gebruiken want ik verwarmde mijn huis met een cv ketel (stookolie), en nu kom ik tot vaststelling dat ik mijn cv alleen nog nodig heb voor het warm water,dus ik verwarm mijn heel gelijkvloers met pellets ong 75 vierkante meter en kan ik ong 50% van mijn stookkosten omlaag halen, en ja het is een heel investering een kachel kopen maar dat is bij alles zo ,en qua onderhoud is dat na enkele maanden nog juist routine, binnenkort kunnen we weer de tuin in dat is pas onderhoud Smile

    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 7:41 pm

    alain28 schreef:

    ,hoe kan jij dan een inzicht hebben hoe ik verwarm ,zoals ik onmogelijk mij kan inbeelden hoe de situatie en het stookgedrag van jou eruitziet.
    gr fleur[/quote

    Ik begrijp niet deze uitval ??? Ik vraag hier op deze forum alleen maar ervaringen van mensen die al een pelletkachel hebben om zo een zo goed mogelijk beeld te krijgen de pro en contra van zo een systeem , ik weet niet waarom je spreek over "inzicht" van jou verwarming ik dacht niet daarover geschreven te hebben ik kan zelf daarover moeilijk spreken want ik heb zelf ( nogniet ) geen pellets dus ik denk dat hier ergens een misverstand is , ik ben nog altijd blij met de tips en bedenkingen hier rond het thema want zo kan men een algemeen beeld krijgen over het onderwerp . en ja dat klopt mijn accus volledig wegdoen zou een slecht idee zijn ,



    sorry alain ,zo was het niet bedoeld,ik denk ook dat je deze zin wat uit zijn kontekst haalt
    normaal ben ik hier het braafste forumlid (vraag maar aan uthrex)

    volgende poging
    wat ik wilde duidelijk maken is dat ge moeilijk kunt inschatten hoe iemand anders zijn situatie en stookgedrag is.
    een simpel voorbeeld alain.....moesten wij verwisselen van woning voor 1 stookseizoen zou ik waarschijnlijk in jou woning een jaarverbruik hebben van 1200 euro in plaats van de 900euro die jij nu verbruikt
    jij daarentegen zou in mijn woning hier voor 500euro minder stoken.
    dit om simpel aan te tonen hoe moeilijk het is om in te schatten (op het forum)hoe iemand verwarmt en in welke omstandigheden

    nog een vb --sommige kopen pellets van 4.20 per 15kg ---anderen betalen 2.80 per 15 kg ---verschil 1,20euro x 130 zakken=156 euro
    zo kan ik nog een hele reeks argumenten neerschrijven om mijn bewering te staven
    wat is er dan vergelijken met een andere pelletstoker

    uit jou posts lees ik dat je zeer argwanend staat tegenover een pelletkachel,maar ik kan je geruststellen dat je zeker 30% zal besparen.
    mijn dochter heeft ook accum .....en een houtkachel verliest al 3O% van zijn warmte langs de schoorsteen.
    ik zou er een huren voor een maand (aangezien je een houtkachel hebt),kan onmiddelijk aangesloten worden en zie je onmiddellijk het resultaat.



    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    overschakelen naar pellets?? - Pagina 3 Empty Re: overschakelen naar pellets??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 1:36 am