Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 46 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 46 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast ma maa 14, 2011 10:41 pm


    het zal waarschijnlijk niet zolang duren want de 100 euro die ik extra moet betalen voor jullie gsc heb ik al betaald Evil or Very Mad [/quote]

    ge laat u iets wijsmaken is puur een exscus op nog meer geld uit de mensen hun zaken te halen
    enig idee wat bedrijven en eandis aan groene energie verdienen daar zullen ze op het nieuws niks overzeggen
    wat ik heb aan gsc op 20 jaar heeft mijn baas op 1 maand
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast ma maa 14, 2011 11:41 pm

    Iedereen die zonnepanelen legt doet dit met een lening( me zou wel gek zijn om zonder te doen), dus wat houd jullie tegen om er zelf te leggen. Hebben jullie er al eens over nagedacht, je hebt er echt geen spaarboek voor nodig hoor. Je moet gewoon een kosten-baten analyse doen en kijken hoe dit in je budget past, dan zul je zien dat het allemaal nogal meevalt.

    En kwestie van groen denken of niet, men moet ergens beginnen hé, al is het met subsidie en belastingaftrek (mooi meegenomen). Men kan niet van vandaag op morgen alles met groene stroom produceren. Dus ik ben begonnen met het maken van groene stroom en zal zeker geen " schuldgevoel" hebben ten opzichte van degene die ze niet hebben liggen.

    En ik kan je tientallen zaken opnoemen waar ik moet voor betalen en toch geen voordeel uit heb.

    En mensen met zonnepanelen denken wel degelijk groen, want wie bij mij thuis geproduceerde groene stroom zomaar verkwist, heeft het met mij aan de stok.

    Eigenlijk hoort dit niet thuis op een pelletforum, maar ik kan er niet tegen dat er ten onrechte afgeeft op mensen met zonnepanelen.

    Guido
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di maa 15, 2011 12:07 am

    uiteindelijk betaalt toch iedereen voor iedereen, zo betalen we ook geneeskundige verzorging en pensioenen voor anderen,


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Jef di maa 15, 2011 1:08 am

    cuypersmarc schreef:


    punt 1 volgens mij heb je de verkeerde verzekeringsagent ik betaal ieder jaar hetzelfde en als ik een jaar zonder ongeval rij krijg ik nog een bonus sterretje. Smile
    punt 2 iedereen heeft de vrije keuze om bij eender welke verzekering te gaan ( dit is democratie )
    punt 3 die 100 euro heeft niets te maken met minder verbruiken dit is omdat eandis die gsc moet betalen aan de heren die de centen hebben om hun dak vol te leggen met zonnepanelen. ik heb deze centen niet, maar ik kan wel 100euro extra betalen ( en ik niet alleen he )om dat er zoveel gsc moeten uitgekeerd worden door eandis dat deze besloten hebben om iedereen te laten mee betalen.
    dus de armen betalen de rijken hun lusten.
    ps en van leverancier kan ik veranderen maar niet van netwerk beheerder
    en het sop de kolen niet waard ??? gesproken als een echte persoon die profiteert van de personen die geen centen hebben om mee te profiteren.

    Particuliere zonnepanelen op daken in Belgié bedraagt 6%. De reden waarom jou stroom met 100€( jij zegt het)is omhoog gegaan is omdat er andere grote spelers in het spel zitten.
    Bekijk deze maar is.
    Grootste slokkop

    hoeveel GSC moeten ze deze per jaar

    Deze??
    En zo zijn er nog wel enkele hoor en er komen er nog meer.
    En straks zal je nog dankbaar zijn ook dat ze er nog zijn.

    Of zie je dit liever als een groene gedachte


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc di maa 15, 2011 8:10 am

    ach, ja uiteindelijk zullen we toch moeten betalen en het milieu is een mooie nieuwe melk koe.
    ik zal het wel recupereren via andere uitgaven zoals daar zijn de restafval en dergelijke, ik heb al twee jaar geen restafval meer.
    ik betaal nog wel vaste kost, maar per/kilo betaal ik niets meer.

    mvg
    marc
    ps en pensioenen en ziekenzorg zijn sociale aspecten, zonnepanelen niet ik heb een aantal jaren geleden een aanvraag ingediend om een windmolen te plaatsen.( opbrengst gem.650kw per/ maand )en deze kost was ongeveer 14000 euro
    ik zit hier in een streek met weiden en bossen op een eigendom van 27a.maar ik mocht niet, reden het uitzicht werd belemmerd.
    cat die kat heeft geen betekenis maar mijn dochter had dit eens graag gezien
    ps: levering topo is weer met een 2 weken uitgesteld Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di maa 15, 2011 8:55 am

    cuypersmarc schreef:ach, ja uiteindelijk zullen we toch moeten betalen en het milieu is een mooie nieuwe melk koe.
    ik zal het wel recupereren via andere uitgaven zoals daar zijn de restafval en dergelijke, ik heb al twee jaar geen restafval meer.
    ik betaal nog wel vaste kost, maar per/kilo betaal ik niets meer.

    En waar ga jij dan met je restafval naar toe?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di maa 15, 2011 9:17 am

    Ach Marc, ik begrijp je wel !
    Alleen is onze regering met verkeerde middelen begonnen aan de opgelegde Europese normen tot opdrijven van het aandeel alternatieve energie en is de subsidieregel een flater geweest.
    Particulieren met zonnepanelen hebben die voor 98% gelegd voor de centen (ik ook) en zeker niet met "een groene gedachte" en je moest daar serieus voor investeren. Dus geld hebben.
    Lenen om zo'n dingen te plaatsen ? Een middel om nog sneller centen te verdienen en dus ook weer voor dezelfde categorie geldbezitters want welke sukkelaar kan een extra lening afbetalen ?

    Het mag je een troost zijn, na de invoering van de slimme meters door de netbeheerders (lopende zaak) zal op termijn elke paneelbezitter de factuur krijgen die jij nu mee betaalt, nml. netkosten en transport van de door ons opgewerkte stroom met het electriciteitsnet als buffer.

    Of uw energiefactuur daar lager mee wordt ??? We leven hier in Vlaanderen, en dat heeft dezelfde politiekers als België hé .... eens de weg gevonden naar uw centen blijft die eeuwig in gebruik !
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc di maa 15, 2011 10:26 am

    hobbymachine schreef:Ach Marc, ik begrijp je wel !
    Alleen is onze regering met verkeerde middelen begonnen aan de opgelegde Europese normen tot opdrijven van het aandeel alternatieve energie en is de subsidieregel een flater geweest.
    Particulieren met zonnepanelen hebben die voor 98% gelegd voor de centen (ik ook) en zeker niet met "een groene gedachte" en je moest daar serieus voor investeren. Dus geld hebben.
    Lenen om zo'n dingen te plaatsen ? Een middel om nog sneller centen te verdienen en dus ook weer voor dezelfde categorie geldbezitters want welke sukkelaar kan een extra lening afbetalen ?

    Het mag je een troost zijn, na de invoering van de slimme meters door de netbeheerders (lopende zaak) zal op termijn elke paneelbezitter de factuur krijgen die jij nu mee betaalt, nml. netkosten en transport van de door ons opgewerkte stroom met het electriciteitsnet als buffer.

    Of uw energiefactuur daar lager mee wordt ??? We leven hier in Vlaanderen, en dat heeft dezelfde politiekers als België hé .... eens de weg gevonden naar uw centen blijft die eeuwig in gebruik !

    volledig mee eens, mijn moeder 80j zat met een mazout ketel van ongeveer 40j oud, en een verbruik van ongeveer 4000 liter p/j . maar de oplossing was nabij indien je je oude ketel vervangt daar een nieuwe kun je een groot deel terug krijgen via de belastingen, nu blijkt dat omdat zij maar een inkomen heeft van ongeveer 880 euro zij geen belastings brief meer krijgt ? en zij zodoende deze kost niet kan in brengen. uitleg op het belastingskantoor ? dus iemand met een inkomen van 10000 euro p/m kan dit wel en iemand met een pensioentje die wat minder wil gaan verbruiken kan dit niet ?
    en in die tijd was de leuze hoe zwaarder hoe beter was er ene van 50000 kw geloof ik
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc di maa 15, 2011 10:30 am

    11221 schreef:
    cuypersmarc schreef:ach, ja uiteindelijk zullen we toch moeten betalen en het milieu is een mooie nieuwe melk koe.
    ik zal het wel recupereren via andere uitgaven zoals daar zijn de restafval en dergelijke, ik heb al twee jaar geen restafval meer.
    ik betaal nog wel vaste kost, maar per/kilo betaal ik niets meer.

    En waar ga jij dan met je restafval naar toe?

    ik heb via basta co2 certificaten gekocht en kan nu 1000 ton co2 uitstoten. lol!
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair di maa 15, 2011 10:56 am

    Guido schreef:Iedereen die zonnepanelen legt doet dit met een lening( me zou wel gek zijn om zonder te doen), dus wat houd jullie tegen om er zelf te leggen. Hebben jullie er al eens over nagedacht, je hebt er echt geen spaarboek voor nodig hoor. Je moet gewoon een kosten-baten analyse doen en kijken hoe dit in je budget past, dan zul je zien dat het allemaal nogal meevalt.


    Kijk daar ga ik dus niet mee akkoord , veel mensen kunnen niet eens een lening aangaan hiervoor, met name alleenstaanden bv als je op het eind van de maand al niet toekomt met je loon dan is het vooral aan te raden om er nog eens een lening bij te nemen ook.

    En kwestie van groen denken of niet, men moet ergens beginnen hé, al is het met subsidie en belastingaftrek (mooi meegenomen). Men kan niet van vandaag op morgen alles met groene stroom produceren. Dus ik ben begonnen met het maken van groene stroom en zal zeker geen " schuldgevoel" hebben ten opzichte van degene die ze niet hebben liggen.

    En ik kan je tientallen zaken opnoemen waar ik moet voor betalen en toch geen voordeel uit heb.

    En mensen met zonnepanelen denken wel degelijk groen, want wie bij mij thuis geproduceerde groene stroom zomaar verkwist, heeft het met mij aan de stok.

    Jij bent tot dusver de enige die hier zegt dat hij het voor het groene aspect doet, de rest evenals iedereen die ik ken in mijn omgeving met panelen doet dit voor het geld.
    Bovendien zonnepanelen zijn niet rendabel , neem alle premies weg en kijk dan eens naar het kostenplaatje, je zou er nooit winst uit halen.
    En ik zal dan nog maar zwijgen van de productie en nog erger de afbraak van die panelen, al aan gedacht wat je met die panelen gaat doen na 20/30 jaar ?

    Eigenlijk hoort dit niet thuis op een pelletforum, maar ik kan er niet tegen dat er ten onrechte afgeeft op mensen met zonnepanelen.

    Guido
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di maa 15, 2011 11:14 am

    [quote="cuypersmarc"]
    hobbymachine schreef:
    volledig mee eens, mijn moeder 80j zat met een mazout ketel van ongeveer 40j oud, en een verbruik van ongeveer 4000 liter p/j . maar de oplossing was nabij indien je je oude ketel vervangt daar een nieuwe kun je een groot deel terug krijgen via de belastingen, nu blijkt dat omdat zij maar een inkomen heeft van ongeveer 880 euro zij geen belastings brief meer krijgt ? en zij zodoende deze kost niet kan in brengen. uitleg op het belastingskantoor ? dus iemand met een inkomen van 10000 euro p/m kan dit wel en iemand met een pensioentje die wat minder wil gaan verbruiken kan dit niet ?
    en in die tijd was de leuze hoe zwaarder hoe beter was er ene van 50000 kw geloof ik

    marc je moeder kan dit steeds inbrengen,
    een belastingbrief krijgen of niet heeft daar niets mee te maken

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    krusty weet hier meer over denk ik


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di maa 15, 2011 6:17 pm

    Erwin, heb dit even overgenomen uit het wetboek "belastingskrediet", hetwelke alsnog een krediet verstrekt bij investeringen door laag begoeden.
    quote :
    Welke energiebesparende investeringen komen in aanmerking voor het belastingkrediet?
    - vervanging van een oude stookketel
    - onderhoud van een bestaande stookketel
    - dakisolatie
    - muurisolatie (enkel in 2010, niet meer in 2011)
    - vloerisolatie (enkel in 2010, niet meer in 2011)
    - hoogrendementsbeglazing
    - thermostatische kranen en kamerthermostaat met tijdsinschakeling
    - een energie-audit.
    Opgelet! U kan voor het inkomstenjaar 2010 en 2011 dus geen belastingkrediet krijgen voor:
    - zonnepanelen
    - een zonneboiler
    - een warmtepomp
    - passiefhuizen.
    unquote.

    Moederke zal dus nooit in aanmerking komen voor subsidie via de belastingen.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Jef di maa 15, 2011 7:55 pm

    "De energiebesparende investeringen moeten worden uitgevoerd door een geregistreerd aannemer (of een energieauditeur voor de energieaudit)".

    Dus degene die in dit geval zijn en B.V zelf hun isolatie hebben geplaatst(om maar een voorbeeld te nemen) kunnen ook fluiten.
    Je kan dus alleen genieten als je een dure aannemer onder de arm neemt pig
    Ik vraag me af wat het meeste opbrengt zelf de werken uitvoeren of het laten doen.
    Hier in Laakdal krijg je een gemeente premie van 100€ als je een pelletkachel plaatst als hoofd verwarming zijn er nog gemeentes of steden waar je daarvoor een premie krijgt??


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di maa 15, 2011 8:58 pm

    hobbymachine schreef:Erwin, heb dit even overgenomen uit het wetboek "belastingskrediet", hetwelke alsnog een krediet verstrekt bij investeringen door laag begoeden.
    quote :
    Welke energiebesparende investeringen komen in aanmerking voor het belastingkrediet?
    - vervanging van een oude stookketel
    - onderhoud van een bestaande stookketel
    - dakisolatie
    - muurisolatie (enkel in 2010, niet meer in 2011)
    - vloerisolatie (enkel in 2010, niet meer in 2011)
    - hoogrendementsbeglazing
    - thermostatische kranen en kamerthermostaat met tijdsinschakeling
    - een energie-audit.
    Opgelet! U kan voor het inkomstenjaar 2010 en 2011 dus geen belastingkrediet krijgen voor:
    - zonnepanelen
    - een zonneboiler
    - een warmtepomp
    - passiefhuizen.
    unquote.

    Moederke zal dus nooit in aanmerking komen voor subsidie via de belastingen.

    waarom niet, het ging toch over de stookketel die vervangen werd


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di maa 15, 2011 9:38 pm

    Jef schreef:"De energiebesparende investeringen moeten worden uitgevoerd door een geregistreerd aannemer (of een energieauditeur voor de energieaudit)".

    Dus degene die in dit geval zijn en B.V zelf hun isolatie hebben geplaatst(om maar een voorbeeld te nemen) kunnen ook fluiten.
    Je kan dus alleen genieten als je een dure aannemer onder de arm neemt pig
    Ik vraag me af wat het meeste opbrengt zelf de werken uitvoeren of het laten doen.
    Hier in Laakdal krijg je een gemeente premie van 100€ als je een pelletkachel plaatst als hoofd verwarming zijn er nog gemeentes of steden waar je daarvoor een premie krijgt??

    laakdal zal wel 1 vd enigste zijn met een premie voor pelletkachels


    isoleren dak 100m2 14cm dik:

    zelf uitvoeren kost u netto 150 euro (BTW21-isolatiepremie - geen recup belastingen)

    laten plaatsen netto 300 euro (BTW6-isolatiepremie-recup belastingen)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast di maa 15, 2011 9:48 pm

    @marc

    Dit is een meer betrouwbare site
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Nergens spreekt men van een minimumpensioen of minimumverdienste

    Ik ga ervan uit dat zij daar wel recht op heeft!

    Als ik van u was zou ik morgen eens naar de 1700 bellen en de situatie uitleggen .
    Doe het zelf want mensen van 80 verstaan nogal dikwijls alles verkeerd !! duivel

    Het moet wel een ketel zijn die beantwoord aan de normen ttz De installatie conform is aan het KB van 18/3/1997

    Hier staat toch een betere uitleg !!!
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair di maa 15, 2011 11:05 pm

    Jef schreef:"De energiebesparende investeringen moeten worden uitgevoerd door een geregistreerd aannemer (of een energieauditeur voor de energieaudit)".

    Dus degene die in dit geval zijn en B.V zelf hun isolatie hebben geplaatst(om maar een voorbeeld te nemen) kunnen ook fluiten.
    Je kan dus alleen genieten als je een dure aannemer onder de arm neemt pig
    Ik vraag me af wat het meeste opbrengt zelf de werken uitvoeren of het laten doen.
    Hier in Laakdal krijg je een gemeente premie van 100€ als je een pelletkachel plaatst als hoofd verwarming zijn er nog gemeentes of steden waar je daarvoor een premie krijgt??


    Jef , dat klopt niet. Je kan perfect zelf je isolatie plaatsen en de premies bekomen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di maa 15, 2011 11:11 pm

    flair schreef:
    Jef schreef:"De energiebesparende investeringen moeten worden uitgevoerd door een geregistreerd aannemer (of een energieauditeur voor de energieaudit)".

    Dus degene die in dit geval zijn en B.V zelf hun isolatie hebben geplaatst(om maar een voorbeeld te nemen) kunnen ook fluiten.
    Je kan dus alleen genieten als je een dure aannemer onder de arm neemt pig
    Ik vraag me af wat het meeste opbrengt zelf de werken uitvoeren of het laten doen.
    Hier in Laakdal krijg je een gemeente premie van 100€ als je een pelletkachel plaatst als hoofd verwarming zijn er nog gemeentes of steden waar je daarvoor een premie krijgt??


    Jef , dat klopt niet. Je kan perfect zelf je isolatie plaatsen en de premies bekomen.

    isolatiepremie wel maar geen recup van belastingen,
    maar is uiteindelijk goedkoper dan laten plaatsen dat wel


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van flair di maa 15, 2011 11:15 pm

    erwin123 schreef:
    flair schreef:


    Jef , dat klopt niet. Je kan perfect zelf je isolatie plaatsen en de premies bekomen.

    isolatiepremie wel maar geen recup van belastingen,
    maar is uiteindelijk goedkoper dan laten plaatsen dat wel


    Dat klopt , ik heb zelf mijn dakisolatie geplaatst en heeft me uiteindelijk geen euro gekost.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van pedro di maa 15, 2011 11:30 pm

    da gaat ier weer serieus de verkeerde kant op geloof ik...
    Of nie? Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo maa 16, 2011 12:42 am

    pedro schreef:da gaat ier weer serieus de verkeerde kant op geloof ik...
    Of nie? Laughing

    maar nee feest


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Jef wo maa 16, 2011 1:58 am

    Dit is een vergissing die veel mensen maken.
    Een premie is iets wat iedereen krijgt of je nu werkt stempelt gepensioneerd of van het ocmw leeft.
    Een belastingvermindering daarentegen is een belastingvoordeel maar dat bekom je alleen maar als je ook effectief belastingen betaald.
    Je vind steeds op je belastingbrief terug hoeveel er door je werkgever al op voorhand van je loon word afgehouden voor de belasting.
    Is dit veel dan betaal je normaal weinig of geen belasting en ga je dat jaar serieus veel terug trekken.
    Is dit bedrag weinig dan betaal je wel belasting en ga je dat jaar weinig of niks of beter nog terug trekken.
    Ik zelf heb verleden jaar zonnepanelen laten plaatsen en zelf bij geïsoleerd ik weet(wist)op voorhand dat ik hier wel de premies ga voor krijgen maar niet het belastingvoordeel.
    Dus laat u hier niet door vangen een premie is iets heel anders dan een belastingvoordeel.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Jef wo maa 16, 2011 2:05 am

    erwin123 schreef:
    pedro schreef:da gaat ier weer serieus de verkeerde kant op geloof ik...
    Of nie? Laughing

    maar nee feest

    Een beetje commotie brengt altijd wat leven in de brouwerij bounce heel happy


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van cuypersmarc wo maa 16, 2011 7:55 am

    krusty schreef:@marc

    Dit is een meer betrouwbare site
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Nergens spreekt men van een minimumpensioen of minimumverdienste

    Ik ga ervan uit dat zij daar wel recht op heeft!

    Als ik van u was zou ik morgen eens naar de 1700 bellen en de situatie uitleggen .
    Doe het zelf want mensen van 80 verstaan nogal dikwijls alles verkeerd !! duivel

    Het moet wel een ketel zijn die beantwoord aan de normen ttz De installatie conform is aan het KB van 18/3/1997

    Hier staat toch een betere uitleg !!!
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    ik zal morgen eens gaan horen, is wel al een 3jaar geleden maar ja bewijs kan natuurlijk altijd in de koffie gevallen zijn he en oeps datum is niet meer goed leesbaar?
    in ieder geval bedankt iedereen voor de info.

    en natuurlijk loopt dit uit de hand dat is het mooie aan het forum, uiteindelijk heeft iedereen gelijk. lacher
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast wo maa 16, 2011 8:22 am

    Ja ...nu komt de aap uit de mouw....3 jaar geleden aangekocht !! Het zal niks worden !! TE LAAT!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gast wo maa 16, 2011 5:23 pm

    Ja sorry hé Erwin maar ik zat geconcentreerd bezig op zonnepanelen, dat was de topic. Het gaat soms met sprongen vooruit en dus zaten jullie al aan de mazoutbrander te denken !!!

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 2 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 11:56 am