Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 4416
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty di maa 15, 2016 11:43 pm

    Ja , als je geen rokje aan hebt of ze kunnen je kop niet zien op de gemeente dan heb je het vlaggen!

    De rijdende rechter van vandaag op NPO 1
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin di maa 15, 2016 11:57 pm

    als ze nog eens storm geven effe met de zaag erin en die vallen vanzelf om. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty wo maa 16, 2016 12:03 am

    Ik heb zo dertig jaar geleden ééne die een beetje in mijn weg stond veel water gegeven , maar ik had mij per ongeluk vergist , het was 5 L mazout en het jaar daarna was zijn pijp uit! lacher
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo maa 16, 2016 12:27 am

    voor in de weg staande bomen beter deze rijdende rechter kontakteren.  lol!
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] (vanaf 3:15 min)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van ponneke wo maa 16, 2016 12:42 am

    Goed lachen allemaal
    Zit hier ondertussen met een "aangepaste voorschotfactuur van 51 euro/maand terwijl ik geen enkele ampère van het net gebruik Twisted Evil
    Kon ook net geen groene lening krijgen, net geen belastingaftrek....en nu nog zien wat de afrekening geeft.... duivel


    _________________
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Ik ben geen postorderbedrijf
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Geert wo maa 16, 2016 6:42 pm

    idd ponneke, triestig is het


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo maa 16, 2016 7:09 pm

    massaal bellen naar de raad van state en vragen:
    hoelang gaat het nog duren eer de rechtszaak tegen de netvergoeding op jullie rol komt.
    of voor de deur gaan staan met een bordje wil soms ook wel eens helpen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van francky do maa 17, 2016 8:55 am

    Hier juist het zelfde 58 euro per maand en geen een ampere verbruik pff


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Fleur do maa 17, 2016 9:01 am

    ik betaal nu het dubbele per maand omdat er velen geen ampere meer verbruiken....... Mad


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty do maa 17, 2016 1:49 pm

    Ampere ????????
    Antonius
    Antonius
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Registration date : 01-12-14

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Antonius do maa 17, 2016 1:57 pm

    KwH denk ik krusty
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty do maa 17, 2016 2:12 pm

    Dacht ik ook !!
    evert.clonen
    evert.clonen
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 78
    Leeftijd : 48
    Registration date : 08-10-14

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van evert.clonen do maa 17, 2016 2:36 pm

    P=U x I of 1W=1 V x 1 A
    1 Wh= 1 V X 1 A over de tijd van 1h
    Ik begrijp waarom er sprake was van ampère die gebruikt wordt.

    Antonius
    Antonius
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Registration date : 01-12-14

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Antonius do maa 17, 2016 2:57 pm

    dit lijkt wel de wet van Ohm als ik het goed heb onthouden blijven lachen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin do maa 17, 2016 3:43 pm

    een stofzuiger van 1600 watt in een 230 volt stopkontakt gebruikt 6,95 ampere stroom.
    als je daarmee 1 uur stofzuigt staat er 1,6 kwh verbruik bij op de teller.

    geen kwh verbruik is mogelijk bij zonnepanelen, maar geen enkele ampere van het net gebruiken klopt niet.
    tenzij je na zonsondergang in de donker en de kou zit...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Antonius
    Antonius
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Registration date : 01-12-14

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Antonius do maa 17, 2016 4:31 pm

    Natuurlijk dat je het net gebruikt met zonnepanelen,2 x zelfs.....
    Wat er hier wordt verteld is dat je met een CV installatie op een gans jaar gezien,theoretisch geen verbuik hebt natuurlijk.

    Het probleem is dat de mensen(ik ook) met PV het net gebruiken als buffer,in de zomer elektriciteit op het net zetten en in de winter er afhalen omdat de PV niet veel opbrengt,en vandaar het dubbelle gebruik.

    Mits ons elektriciteitsnetwerk eigenljjk niet gemaakt is om in beide richtingen te gebruiken,geeft dit problemen voor de netbeheerders.

    Vroeger liep alles,om het zo te stellen ,van een grote rivier naar een tal kleinere rivieren en dan naar de beken enzoverder

    Nu is de situatie zo dat de beken terug water op de rivieren duwen en dit is voor de beheerders(Lees eandis en infrax ) niet evident......

    Dit is natuurlijk allemaal technisch op te lossen maar dit kost geld en dat betalen de netbeheerders niet graag zonder dit door te kunnen rekenen,vandaar de oa gestegen kosten voor de netbeeheerders......

    En wat de uitleg van Erwin betreft ivm elektrisch verbruik,dat klopt natuurlijk,maar ik had niet anders verwacht.

    Vergeef me de beeldspraak met het water.....
    evert.clonen
    evert.clonen
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 78
    Leeftijd : 48
    Registration date : 08-10-14

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van evert.clonen do maa 17, 2016 5:49 pm

    Nee hoor de wet van Ohm is U=RXI dus 1V=1Ohmx1A, de vermogensberekening is daar onrechtstreeks wel een afgeleide van maar toch.
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux vr maa 25, 2016 5:03 am

    ze liggen er op van gisteren avond, vandaag zal ik een mail krijgen en kan ze dan opvolgen,
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    de omvormer kast was open om de panelen, te koppelen met het systeem, was niet zo klaar meer om 17u30, maar hij vond ze toch nog,
    anders gingen ze vandaag van op afstand dit in orde brengen, nu nog de keurder die langs moet komen, maar de panelen zijn aangesloten
    en werken al, en een mail mag ik ook verwachten, ze maken daar blijkbaar zelf een login enz ... aan, die ik dan kan veranderen van paswoord
    enz ... Sad tegen juni moeten die mannen nog 700 installatie's doen, ik was nummer vier gisteren, dus vier op één dag, en met vier ploegen, is dat
    16 op één dag, ze zullen hard moeten werken, er waren hier 3 man, en in 2uur waren ze terug weg, de persoon die alles aansluit heeft langer gewerkt.
    een team van 3 man voor de panelen 2 spaans sprekende gasten, die erin vlogen, die mannen werken hier 6 weken en gaan dan 1 week terug naar
    Spanje, ik ben tevreden over het gebeuren, alles is goed verlopen.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr maa 25, 2016 8:45 am

    Proficiat met de nieuwe aanwinst, al zal het de komende dagen gene vetpot zijn!
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux vr maa 25, 2016 10:20 am

    bedankt Krusty, inderdaad, maar ze liggen er en dat is best, want die mannen hebben zeer veel werk.
    eddy1
    eddy1
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Registration date : 17-11-13

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van eddy1 vr maa 25, 2016 11:31 am

    Had er ook graag gelegd,maar heb zojuist via de vreg nog eens een berekening gemaakt. Zou zonder dat ik de kosten moet aanrekenen van terug van dubbel naar enkel dagteller te gaan, lening van de overheid aan 2 procent en zonder de aarding bij te laten leggen,al minstens 11 jaar duren dat ik de installatie zou terug verdiend hebben. Kan daarbij ook nog de kost van een kapotte omvormer komen,dan kan ik er niet meer aan uit. Spijtig maar het is nu zo en om de mooie ogen van onze politiekers wil ik het niet doen,daar doen ze ons teveel de das om. Heb dit jaar terug een verbruik rond de 3000 kw,en als ik jaarlijks van energieleverancier verander,die daarbij zoals dit jaar een premie geven van 75 euro,dan kan ik best bij het huidige systeem blijven. De stroom zelf is niet zo duur ,het verzenden en de btw maakt het te duur,maar het is nu eenmaal zo.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr maa 25, 2016 12:29 pm

    Ik denk dat je hier toch de bal misslaat !

    -Terug naar enkele teller is niet noodzakelijk , maar wel het beste !
    - Over een lening aan 2 % weet ik niks (dat is verandert de laatste tijd )
    -Aarding bijleggen ? ....wie zegt dat , je hebt tocht al een verplichte aarding !!
    - Inderdaad het duurt rond de 10 a 14 jaar om de investering terug te verdienen , maar je moet het beschouwen als een investering in de tijd , je haalt het er zeker uit !.
    -Kapotte omvormer ,een auto , een tv kan ook defect geraken - geen rekening mee houden .
    - Politiekers met mooie ogen - mijn mening is als je er geen legt gaan ze u 2 dassen aandoen
    -3000 kwh is eigenlijk niet zoveel
    - JAARLIJKS van leverancier veranderen ,begrijp ik niet goed, ik zit al sedert 2008 bij ecopower en al 8 jaar zijn zij de goedkoopste en geen haar op mijn kop die er aan denkt om te veranderen.
    - Laat je niet verblinden door de premiekes van x aantal euros die ze geven , dat zijn eenmalige lokkertjes om bij de jaarlijkse afrekening je broek af te trekken .
    En hier ben ik het volledig eens met U, de stroom is niet duur het is de btw en de ter discussie staande netvergoeding , dat laatste kan nog wegvallen maar het blijft des ondanks een goede investering
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux vr maa 25, 2016 1:18 pm

    ja heb juist de registratie gedaan, zie nu wat ze geven
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    en ja hier is het ook met dag en nacht teller hé, ik kan dat nog altijd veranderen, maar ik ben veel thuis in het weekend vandaar, nu een lening hebben we niet hoor, is nu ook niet zo een groot bedrag als vroeger, maar dat is elk zijn keuze, groeten johnny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin vr maa 25, 2016 3:39 pm

    @krusty: en toch heeft eddy1 een goede reden om er niet meer aan te beginnen.
    als hij binnen 11 jaar de installatie terug verdiend heeft is hij 71 jaar.
    ik hoop met heel mijn hart dat hij dan nog gezond zal zijn, maar wat de toekomst brengt weet niemand.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    eddy1
    eddy1
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Registration date : 17-11-13

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van eddy1 vr maa 25, 2016 4:30 pm

    Goed gezien Erwin,
    daarbij heb ik mijn rekening van vorig jaar erbij genomen:had een totaal verbruik van 2634 kw wel van een periode van juni 2014 tot april 2015.(jaren voordien was het rond de 3000 kw) Omgezet in geld was het 216 euro aan stroom en 278 euro aan meterhuur;distributie en transport,totaal met btw 524 euro. Moet er bij zeggen dat ik toen bij essent zat en 50 euro premie had gekregen als verwelkoming. Dit is daarbij afgetrokken. Nu ben ik naar eletrabel over gestapt en krijg ik als verwelkoming 75 euro,dat ik er volgend jaar mag aftrekken van mijn eindafrekening. En het jaar nadien doe ik weer het zelfde want bijna al die maatschappijen geven een verwelkomingspremie,de een al wat hoger dan de andere.Maar electrabel was nu voor mijn verbruik het goedkoopste op jaarbasis gezien.Laat het tarief stroom (niet distributie-transport en meterhuur) nog verdubbelen dan betaal ik nog niet veel vind ik zelf. Maar ieder moet zijn rekening maken en het is juist dat ik dan 71 jaar ga zijn en dan mag ik nog geen pech kennen als er iets stuk zou gaan,wanneer ik de kost ervan heb terug verdiend.Ik ben ook een groene jongen,maar niet ten koste van alles.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty vr maa 25, 2016 4:47 pm

    Aja zo 71.......Ik ging er van uit dat hij rond de 35/40 was.

    TENZIJ.....de zoon eventueel het huis overneemt zoals hier !
    Als mijn huis zou verkocht worden als mijn pijp uit is dan zou ik er ook niet aan beginnen wegens al 66 of in 2008 ...58.

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 21 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 12:38 pm