Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31565
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 9:22 am

    als ge de site wilt geloven zijn ze natuurlijk de beste zonnepanelen plaatser...

    Betrouwbare partner
    Linea Trovata is een geoliede organisatie waarbij de zorg om elk project vakkundig tot een goed einde te brengen, centraal staat.
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux wo feb 03, 2016 9:31 am

    Hoi Ewin, dat is Eco-DEGELEK uit Heule  
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Geen slechte firma, bestaan uit verschillende onderdelen en dat is solider dan enkel groene technieken.
    Mijn alarmsysteem komt van hun en wordt onderhouden, contacten, facturatie en afspraken verlopen allemaal correct en op tijd. Rob
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 9:40 am

    een sobere site met weinig verkoopspraat.
    firma bestaat 25j. en werkt ook voor bedrijven, overheid en gemeenten.
    vanop afstand geeft dat mij al redelijk wat vertrouwen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van vinnus1 wo feb 03, 2016 10:21 am

    Dat durf ik hier echt waar niet neer te schrijven wat  ik met dien van Lokeren heb met meegemaakt.Dat zou hier niemand geloven.Ook niet na een hele tijd dat ik de kachel had en hun al dikwijls op hun fouten had gewezen,maar helaas die blonde van het bureel snapte er nog minder van,dan je het tegen een hondje zou vertellen,en die zit nu nog steeds op het bureel,zou ze dan toch in sommige dingen goed zijn.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux wo feb 03, 2016 10:32 am

    ja Erwin die persoon haf ons ook onmiddelijk een goede indruk, en verkoopt ook niet om te verkopen, hij zegt zelf dat die zwarte panelen duurder zijn, zou rond de 300 a 400 euro bijkomen, maar hij zei waarom meer uit geven, als je echt die zwarte wil dan lever ik die zwarte, ik vroeg ja ze geven iets meer, hi zei ja, maar voor die kleinigheid dat ze meer geven, moet je er al veel leggen zoals bedrijven om het te zien, net zoals je 5 euro op de bank hebt staan, of 50,000 euro op de bank, hij haf dit als voorbeeld, we zien wel er komen er nog 2, maar deze verdien nu al onze voorkeur,
    groeten Johnny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 10:41 am

    als de volgende 2 binnenkomen zegt ge:
    ik wil zonnepanelen met een opbrengst van 2210 kwH/Jaar en een max. budget van 4600€ geplaatst.
    misschien zijn ze dan rapper weg...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux wo feb 03, 2016 10:44 am

    zou jij dat zo don Erwin ?
    wij dachten we laten ze uitleg geven en zien dan wel.

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 10:50 am

    ge kunt het hun natuurlijk ook zeggen na hun uitleg of offerte.
    en vragen waarom ze zoveel duurder zijn dan die andere.
    als ze dan beginnen over onbetrouwbare firma's die onder de prijzen gaan kun je hun zeggen dat ze geschrapt zijn. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux wo feb 03, 2016 11:00 am

    bounce Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 11:21 am

    ik ben iets te snel geweest met tellen.
    de installatie is terugbetaald na 13j. ipv 10j. zoals een paar berichten terug staat.
    ge moet immers jaarlijks nog 500kwh verbruik blijven betalen van de huidige 2700kwh.
    maar misschien kun je op die 500kwh zelf nog wat besparen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux wo feb 03, 2016 4:01 pm

    ja dat is waar dacht ergens nog rond de 150€ per jaar voor voor gebruik van het net, maar hij zei er ook bij dat bepaalde regio's al moeten betalen en bepaalde niet, nu zei hij ook dat ik me dan kan aansluiten ergens op een forum voor maximum 5€ en die mensen verdedigen dan de eigenaars van zonnepanelen die nu moeten betalen voor het gebruik van het net
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 4:13 pm

    krusty heeft het daar al een paar keer over gehad in dit topic.
    meer info daarover kun je hier lezen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    maar het is nog allemaal afwachten of dat protest veel gaat uithalen.
    als ze in brussel centen nodig hebben komen ze ze desnoods wel langs een andere weg halen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4415
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty wo feb 03, 2016 6:35 pm

    Om het nog eens over de netvergoeding te hebben:

    Toen we  onze panelen hebben laten leggen , hebben we een contract afgesloten dat we als tegenprestatie gedurende 20 jaar , 450€ onbelast kregen per opgewekte 1000 kwh.

    Hadden ze van in het begin die netvergoeding in het contract gezet dan had er niemand moeilijk over gedaan.

    Maar eerst een overeenkomst afsluiten (contract) en dan komen lullen dat ze hun beloften niet kunnen nakomen en die eenzijdig willen veranderen is er ver over.

    STEL: Je verhuurd een huis aan 500€ per maand voor 6 jaar  en halverwege dus na 3 jaar komt de huurder zeveren dat hij u zoveel niet meer kan betalen en in het vervolg maar 400€ zal geven.
    Zou je daarmee ook tevreden zijn en zeggen , ja t'is OK doe maar ??? Ik denk het niet !!!!

    OF

    Tijdens de halftime van een voetbalmatch ziet men dat de thuisspelers zwaar aan het verliezen zijn en veranderd men de spelregels door de bezoekende ploeg geen penaltys meer te laten geven .

    Spelregels ,contracten,overeenkomsten ,al wat op papier staat moet gevolgt worden zoniet is het CONTRACTBREUK en dat wordt uitgevochten voor de rechtbank ,maar die heeft gezegd dat ze onbevoegd zijn , DUS het is nu aan de Raad Van State om uit te maken wie WEL bevoegd is.

    Voor de walen is de uitspraak voor de raad van state reeds gevallen .....hun netvergoeding is afgekeurd!!!!
    Waarom moet het weeral zolang duren voor de vlamingen???

    Voor de royalisten die toch zo graag de belgische vod laat wapperen, hoop ik indien wij zouden moeten betalen en de walen niet er iemand een proces aanspant voor discriminatie onder belgen (whats in a name)

    Sedert 1/6/2015 is de netvergoeding (voorlopig?) van kracht , indien we de zaak winnen moeten ze ons terugbetalen net zoals de vorige keer.

    Wie heeft hier de berekeningsfouten gemaakt ?
    De alles gratis party met op kop Freya Van Den Bossche en de windmolenmaffiabaas Johan Van De Lanotte die megaopbrengst wou op zijn aandelen in het windmolenpark.

    @johnny D. het is geen 5 maar 10€ , tja advocaten kosten geld .
    Maar het overgrote deel van de advocatensalarissen worden gesponsord door een paar grote mannen die op geen 1000€ moeten kijken.
    Dus die 10€ is maar een symbolische bijdrage!!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 6:52 pm

    wie op de hoogte wil blijven over die rechtzaak tegen de netvergoeding kan op deze link terecht voor de aktuele status.

    als ik het goed begrijp ligt dat dossier al een half jaar op tafel bij de raad van state.
    zou het dan daar zo druk zijn ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 900
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van grossard.rob wo feb 03, 2016 6:56 pm

    @johnny

    Heb je schouwen, bomen of andere hindernissen die je dak nu of in de toekomst (bomen) kunnen belemmeren.
    Wat is de oriëntatie? Want parallel aansluiten is toch aanzienlijk duurder met de micro-inverters, dan serieel.
    Anderzijds, je hebt er ook een pak omvormers bij die stuk kunnen gaan.
    Als je je omvormer die ook bij serie-aansluiting staat een app voor je gsm heeft kan je het ook goed opvolgen,
    via het scherm van je omvormer ook en valt het je wel rap op als je regelmatig gaat kijken.

    Zou mss ook iets meer of zwaardere types panelen nemen in de plaats.
    Neem je gemiddelde eens als je het nog kan van je gebruik de voorbije  5 a 10 jaar en dat verbruik dekken.
    Anders betaal je de netvergoeding en nog distributiekosten voor de afname...
    Dan kan je beter iets meer leggen en die paar opgewekte khw verlies laten voor wat het is en heb je nog speling
    Velen verbruiken ineens meer met het gedacht want ja ik heb toch zonnepanelen liggen...st

    Hebben ze je zekeringenkast opengedraaid om de aarding te meten?
    Heb 4 mensen hier binnengehad, 2 niets gemeten, 1 kastje in het stopcontact en 1 in de zekeringenkast.
    Die is het geworden.

    @ Krusty:

    Klopt de uitleg wel van de spanning bij afwezigheid van het net?
    Wanneer het net platligt werkt je omvormer toch ook niet meer?

    Mvg
    Rob


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 7:04 pm

    hoe heeft die de weerstand van de aardingslus dan gemeten.
    dat doen ze toch met een aardingsmeter die wisselstroom geeft en enkele staven in de grond.
    en dan meten op de geopende aardingsklem onder de zekeringenkast waar het einde van de aardlus opzit.
    eigenlijk hoeft de zekeringenkast daar niet voor open, tenzij die aardingsklem in de kast zit.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4415
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty wo feb 03, 2016 8:10 pm

    @rob , dat heb ik niet gezegd!

    Wal wel juist is, .... Je inverter moet stroom krijgen van het net om te werken ttz. om de opgewekte energie van de panelen te kunnen omzetten in 220 V .

    Indien geen stroom van het net krijg je wel de opgewekte energie tot aan de inverter maar hij doet er niks mee.

    DAAROM moet je bij eventuele werken steeds de algemene zekering EN de verliesstroomschakelaar met de in nabijheid geplaatste zekeringen afzetten.
    Want vergeet niet DE STROOM komt van 2 kanten.......ik kan er van meespreken, het kriebelt een beetje in de vingers.!!!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 8:19 pm

    wat voelde je dan kriebelen?
    die omvormer geeft toch geen 220V meer uit zonder netspanning.
    maar misschien nog net genoeg om te voelen....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4415
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty wo feb 03, 2016 8:31 pm

    Nee 220 v zal het niet geweest zijn, maar toch genoeg om het te voelen en te verschieten!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 8:51 pm

    volgens mij kan dat best gevaarlijk zijn zelfs bij een lage spanning.
    gelijkstroom is gevaarlijker dan wisselstroom voor elektrocutie!

    waarom zet je geen ontkoppelaar, dan is alles echt af...
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4415
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van krusty wo feb 03, 2016 9:23 pm

    Ja en wie zet dat....niemand ,en dat is ook het eerste dat ik er van hoor !

    Trouwens ik ben al wel gewoon aan die schokken, maar t'is telkens toch verschieten !

    Behangen , daar voor moet je de plaatjes van schakelaars en stopcontacten openen , maar ja het kan geen kwaad hé ?
    Het plafond verven , ja daarvoor moet de verlichting er af, maar ja kan geen kwaad hé!!

    In het kort want anders is dit blad hier te klein en moeten ze een nieuwe server steken bij forummotion
    Ik moet ergens rond de 18 geweest zij toen ik door de onkunde van een nieuwe ploegbaas een telefoonkabel moest doorzagen in een gracht om hem buiten de uitbreiding van de straat te leggen . Na enkele stoten met een ijzerzaag ....vlammen..........rook........nog een geluk ik had handschoenen aan want de ijzerzaag model jaren 60 was volledig gesmolten.

    Het was een HT kabel ....hoogspanning 6000 V angry

    Schade aan het electricteitsnet 175.000 Fr in 1968.
    En het adres zal ik nooit vergeten kruispunt Avenue Brassine/Waterloosteenweg Sint Genesius Rode

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 9:40 pm

    prijst u maar gelukkig dat het zo afgelopen is.

    deze hadden minder geluk: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 900
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van grossard.rob wo feb 03, 2016 11:28 pm

    @ krusty.
    Bedoelde niet dat jij dat gezegd hebt.
    Op de site van Degelek bij de voorstelling van de parallelle vs seriële opstelling geven zij deze verschillen op.

    @ Erwin,
    Ik ben een leek op vlak van elektriciteit, maar bij de offertes heb ik heel veel hiaten gevonden.

    1ste verkoper nam gewoon verschillende tabellenlijsten aan de hand van de soort panelen met een all-in prijs per totaal vermogen,
    ongeacht de werkomstandigheden (hoogte, helling, bereikbaarheid) etc... prijs +1500€ tov eigenlijke installatie (zelfde panelen en omvormer)
    geen controle aanwezige infrastructuur

    2de verkoper
    Controleerde adhv een meter via het stopcontact de aarding.
    Maakte een offerte met micro-inverter, gaf 6 zonnepanelen meer van een mindere sterkte als nu,
    qua opstelling zouden die zelfs tot net over de randen van het dak gaan. Dakgoot overbodig, hevige regen zou gewoon erover lopen.
    Offerte was een prachtig geïllustreerd boekje, vol fouten waarbij de terugverdientijd en prijs/wp totaal niet klopten.
    Totaalprijs +4000€

    3de verkoper
    Na 10min was het voor mij al einde verhaal...

    4de verkoper was de installateur van mijn installatie, dgs solar uit Baal
    Die heeft de waterleidingen, gasleiding, geaard en de aarding vervangen wegens zwaar onvoldoende. (Meting dubbel gecheckt)


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van erwin wo feb 03, 2016 11:53 pm

    dan heb je voor de juiste gekozen zo te horen.

    in dit filmpje wordt goed uitgelegd hoe de aardingsweerstand wordt gemeten.
    de aardingsklem die ik bedoelde is dat T-stuk onder de zekeringenkast.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    voordeel van parellelle opstelling zonnepanelen is dat krusty minder zal verschieten als hij gaat verven.
    (gelijkspanning van 1 paneel)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Johnny Derveaux do feb 04, 2016 10:34 am

    @johnny D. het is geen 5 maar 10€ , tja advocaten kosten geld .
    Maar het overgrote deel van de advocatensalarissen worden gesponsord door een paar grote mannen die op geen 1000€ moeten kijken.
    Dus die 10€ is maar een symbolische bijdrage!!

    ja op die 5€ meer zal het nu ook niet aankomen hé, maar toch bedankt Krusty voor de info,

    @ Grossard. Rob
    wij hebben nog maar een iemand gehad en zullen eens luisteren Zaterdag naar de tweede die langskomt, wat die Power optimizers betreft heb je wel gelijk, maar heb er ook 25jaar garantie op, tegen dan hé, nu ja ik kan dan mee volgen op de gsm of computer, maar in het begin zal je dat doen, omdat het nieuw is denk ik toch, is met alles zo hé, maar dit systeem kan me een bericht sturen via email of Sms, als er een paneel 3dagen na elkaar een minder stroom opwekt dan de andere panelen, en je weet ook onmiddellijk welk paneel het is, er werd hier ook nog gesproken, over de 10 panelen, in 2delen te leggen, de bovenste rij apart en de onderste rij apart, maar ook een meerkost waar we niet voor gekozen hebben, we wachten nu tot Zaterdag en dan nog eentje volgende week ergens, en dan maken we een keuze, maar de eerste verdiend nu al onze voorkeur, en de anderen kunnen we moeilijk afzeggen, zou niet fair zijn.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van francky do feb 04, 2016 11:14 am

    Ik zou ze toch op twee rijen legen, reden is als je in de late avond schaduw op een rij krijgt of op maar een paneel heel de serie er onder lijd .


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A

    Gesponsorde inhoud


    zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 17 Empty Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 4:11 am