van Johnny Derveaux wo feb 03, 2016 8:17 am
en hier zijn we nog eens.
heb gisteren iemand over de vloer gekregen voor zonnepanelen te leggen, er komen er nog 2 langs, wij hadden ons aangemeld op een site dat we meer informatie wilden, toen stond de telefoon roodgloeiend,
nu ik zal proberen uit te leggen, wat er zoal gezegd is geweest of voorgesteld,
je kan blijkbaar kiezen voor de panelen in serie of parallel te leggen, wij kiezen voor het laatste,
er werd daar een uitleg gegeven, als ze in serie liggen, en er gaat er eentje kapot, dat gans het circuit dan niet meer werkt, en het andere geval kan je nog stroom terug zetten via de andere panelen, er werd ook gevraagd om een omvormer te plaatsen, en er werd er ook bij verteld dat deze rond de 10 a 15 jaar wel eens kunnen kapot gaan, SolarEdge Singel Phase Inverteren,dan werd er gesproken voor de Power optimizer, dat zit dan onder ieder paneel,en je kan dan ieder paneel ook opvolgen, en als er een paneel kapot gaat dan zie je ook welk het is, ik zou dit kunnen zien op de computer, panelen zouden Poly Crystaline Panelen zijn, merk Gista, vermogen 260Wp, wij blijven de nachttarief meter behouden, er werd ook gezegd hoe dit allemaal dan werkt hé, en dat we dan best overdag het meest gebruiken, nu had hij gerekend op 8 panelen, maar wij kozen voor 10panelen, er werd ook gezegd dat je er altijd kan bijleggen enz... alsook dat het onnodig om meer te leggen enz ... hij zei ook wel dat w met een zeer laag verbruik zitten, sorry als ik fouten schrijf hé, de offerte kregen we gisteren avond nog via email,
10 panelen Poly Crystaline Merk Gista, 260 Wp, totaal vermogen 2600 WP jaarlijks rendement 2210 KwH/Jaar. omvormer Micro Inverteren, hoofdomvormer SE2 5KW Solaredge Monofasig, + alle benodigheden, garantie voorwaarden, panelen = 12j, omvormer 20j, power optimizers 25j, installatie materiaal 20j, opbrengst garantie zonnepanelen 92% van het vermogen 13j en 80% van het vermogen 25j.
levering en plaatsing en aansluiting en de keuring door erkend keuringsorganisme, dat zo me 4603€ kosten, en er werd ook verteld als die persoon failliet gaat van de zonnepanelen wat dan, er zit een certificaat bij van iemand die deze garantie dan overneemt, we hebben zeer veel uitleg gekregen, ook zijn we gaan kijken naar het dak en de zolder.
Hebben ze uw electiciteitskast opengedraaid en de aarding gemeten? Rob