Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator Empty Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator

    Bericht van Gast zo sep 11, 2011 8:13 am

    Hoi,

    wie heeft er ervaring met een Rika kachel die gebruikt maakt van speksteen en werkt zonder ventilator.
    Wij willen een oppervlakte van van zo'n 240m3 verwarmen met zo een kachel. Ik wil eigenlijk zo een kachel om dat dit het enige model is dat ik ken dat werkt zonder ventilator (om geen geluid te hebben).

    Iemand ervarnig met de speksteen op een Rika Como, werkt dat goed en hoelang geeft de speksteen warmte?

    Ik vraag me ook of of het systeem zonder ventilator de warmte wel goed verspreid.

    Groeten,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator Empty Re: Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator

    Bericht van Gast zo sep 11, 2011 8:41 am

    mda73 schreef:Hoi,

    wie heeft er ervaring met een Rika kachel die gebruikt maakt van speksteen en werkt zonder ventilator.
    Wij willen een oppervlakte van van zo'n 240m3 verwarmen met zo een kachel. Ik wil eigenlijk zo een kachel om dat dit het enige model is dat ik ken dat werkt zonder ventilator (om geen geluid te hebben).

    Iemand ervarnig met de speksteen op een Rika Como, werkt dat goed en hoelang geeft de speksteen warmte?

    Ik vraag me ook of of het systeem zonder ventilator de warmte wel goed verspreid.

    Groeten,

    hey
    ik denk met een rika como dat je er niet zal geraken om die 230 kubiek te verwarmen te weinig kw de como gaat maat tot mx 210 kubiek
    die spekteen neemt wel iets van warmte op maar is meer voor de sier ;-)
    een kachel met ventilatie verspreid beter de warmte dan ene zonder ,
    ik weet niet goe jullie huis geisoleerd is muren ,vloer ,dak,aantal vensters
    dingen waar je overal rekening moet mee houden
    mvg jl
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator Empty Re: Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator

    Bericht van Annejanne zo sep 11, 2011 11:53 am

    Het is zoals jl schrijft, speksteen aan een pelletkachel dient meer voor het oog dan voor de warmte. Zelf heb ik een iris plus speksteen.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator Empty Re: Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator

    Bericht van steven zo sep 11, 2011 12:18 pm

    mda3,

    kachel heeft niet genoeg vermogen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator Empty Re: Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator

    Bericht van Gast za nov 26, 2011 7:13 pm

    hoi
    heb zelf een como met termosteen ben zeer tevreden en de termosteen houd de warmte toch een tijdje vast toch veel langer dan met staal mantel maar zal toch niet genoeg zijn voor die 240m"

    Gesponsorde inhoud


    Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator Empty Re: Rika (Como) kachel met speksteen en zonder ventilator

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 4:32 pm