van Gast wo sep 14, 2011 2:14 am
Er wordt hier het een en ander geschreven over Rika.
Zelf heb ik een rika topo met ruimtevoeler, die een alleenstaand huis goed geisoleerd verwarmt van 180 m³.met roluiken.
mijn resultaten van vorig jaar april tot dit jaar april was 1820kgr pellets verbruikt,met een ingestelde dag temperatuur van 18° en s'avonds 22°a 23°van 17.00htot 23.00h om dan terug naar 18° te gaan.
Er is een zeer lange en koude winter tussen geweest maar heb nooit problemen gehad om de ruimte warm te krijgen.
Wat betreft die speksteen, is de horizontale boven de venster zeker geen siersteen hoor, die wordt behoorlijk warm, en als de kachel klein gaat om 23.00h en ik op sta om bvb 2.00h voor een plasje dan is die nog behaaglijk warm , dus geeft uren erna nog warmte af. De vertikale staat voor de pelletvooraad en wordt idd niet warm.
Ik moet erbij vermelden dat ik een cv installatie op aardgas heb maar deze heeft niet meer gebrand voor verwarming sinds april vorig jaar, enkel voor sanitair water.
Nu heb je tenminste een ervaring van een Rika stoker, en moet beamen wat Wim hierover schrijft.
Wat de service van de Rika invoerder betreft kan ik zeggen dat je na aankoop op beide oren kunt slapen omdat ze spontaan contact opnemen indien er een verbetering wordt aangebracht aan hun modellen van kachels , een afspraak maken en volledig kostenloos deze komen uitvoeren ter plaatse zoals afgesproken. Ze mag dan iets duurder zijn maar de naservice is het meer dan waard.
Al wil ik zeker andere merken niet afbreken hoor, ik wil enkel spreken over mijn eigen ervaring.
Laatst aangepast door puk op wo sep 14, 2011 2:16 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : extra info)