Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 19 gasten

pepe911

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

2 plaatsers

Voor de techneut, de Firmware update

dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

Voor de techneut, de Firmware update Empty Voor de techneut, de Firmware update

Bericht van dxnature do okt 27, 2011 1:31 pm

Hi,

Weet iemand of er firmware update worden uitgevoerd op pelletkachels? Gezien deze plc gestuurd zijn kan ik me voorstellen dat de fabrikant sporadisch met een software update onze kachels kan upgraden om efficiënter te kunnen werken of de kachels optimaal te kunnen instellen op een bepaald pelletgebruik. In de auto en vrachtwagenindustrie is deze praktijk gebruikelijk. Bij het tunen van turbo diesels kan men bv.een ander algoritme worden ingevoerd om de motor o.a. zuiniger of krachtiger te maken.

Ik ben me er van bewust dat de fabrikanten niet graag hebben dat er met de parameters word "geknoeid" door de klant, dit in verband met garantie en de gevaren die een ontregeling van het verbrandingssysteem met zich mee kunnen brengen.

mvg, Ron
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

Voor de techneut, de Firmware update Empty Re: Voor de techneut, de Firmware update

Bericht van Uthrex do okt 27, 2011 1:37 pm

Er zijn kachels waar firmupdates voor bestaan. Maar ik betwijfel of die aan het grote publiek worden gegeven.

Uthrex

Gast

Voor de techneut, de Firmware update Empty Re: Voor de techneut, de Firmware update

Bericht van Gast do okt 27, 2011 2:24 pm

Bij de omwisseling van mijn kachel in januari bleek dat de firmware van versie 1.04 naar versie 2.0 was ge-upgrade. Dit kan echter niet op mijn kachel worden veranderd omdat er geen aansluiting voor een PC op zit.

Er zijn wel kachels die een interface hebben en dan zou het mogelijk moeten zijn een eventuele update vanaf een laptop uit te voeren. Of dat zinvol is weet ik niet, de kachel verlaat de fabriek met software die is toegesneden op de kachel.

Slechts bij duidelijk problemen met een bepaald type zou dat dan kunnen gebeuren vergelijkbaar met een terugroepactie voor een auto. Ik denk dat de gemiddelde kachel een beproefd concept is en dat er dus geen reden is om te upgraden.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 16, 2024 7:11 pm