Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 43 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+11
pedro
rika1967
Fleur
Annejanne
nick1
peter van den Branden
Hans52
martin1949
Jef
jeanhup
marver
15 plaatsers
Garantie termijn
nick1- Pelletkachel
- Aantal berichten : 838
Registration date : 22-11-11
- Bericht nummer 26
Re: Garantie termijn
Voor dergelijke toestanden heb ik een rechtsbijstand via de gezinspolis. Heeft me al goede diensten bewezen in het verleden bij hardleerse handelaars.
Annejanne- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09
- Bericht nummer 27
Ik heb ook rechtsbijstand en ik zou ook niet twijfelen om er gebruik van te maken, maar ik denk dat ik zoiets met mijn installateur niet zal meemaken
- Bericht nummer 28
branderpotje zijn slijtage onderdelen ,
als je remmen versleten zijn van je nieuwe auto in garantie periode krijg je toch ook geen nieuwe remblokken
ik zeg niet moest je potje breken in de eerste maanden ,maar wie laat dit al niet eens uit zijn handen vallen
als je remmen versleten zijn van je nieuwe auto in garantie periode krijg je toch ook geen nieuwe remblokken
ik zeg niet moest je potje breken in de eerste maanden ,maar wie laat dit al niet eens uit zijn handen vallen
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 29
martin 1949
hier je beklag doen over de winkelier en toch daar een branderpotje kopen vindt ik tegenstrijdig.
gr fleur
hier je beklag doen over de winkelier en toch daar een branderpotje kopen vindt ik tegenstrijdig.
gr fleur
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
Registration date : 19-05-10
- Bericht nummer 30
Hoi Fleur,
Ik snap je reactie, het feit wil alleen dat hier in Zeeland nagenoeg geen dealers zijn van pelletkachels.
In Oudelande zit Pietro e Calore maar dat is een flink eind rijden hier vandaan.
Overigens wilde ik alleen mijn ervaring delen, niet zozeer de winkelier zwart maken maar wat de garantie van 2 jaar inhoudt.
Martin Dreischor
MCZ Musa Hydro
rika1967- Pellet
- Aantal berichten : 97
Leeftijd : 57
Registration date : 11-05-10
- Bericht nummer 31
@ martin
mijn potje was gebarsten
kachel ook net geen 2 jaar
is normaal geen garantie op
maar heb toch een nieuwe gekregen gratis
mijn potje was gebarsten
kachel ook net geen 2 jaar
is normaal geen garantie op
maar heb toch een nieuwe gekregen gratis
pedro- Admin
- Aantal berichten : 4782
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08
- Bericht nummer 32
Ja Rika,en zo onderscheid je de goede verkopers van de minder goede!!Ik heb ook probs gehad met mijn installateur ivm een stuk die kapot was net binnen de garantietermijn,voet bij stuk blijven houden en vorige week was er een brief mee dat ik niks hoef te betalen(wat ik sowieso niet ging gedaan hebn:-) )
Mijn kachel gaf een inwendige ontploffing ik vermoed dat de rookextraktor ergens fout of defekt ging.
Ben is benieuwd mijn kachel is net geen 2jr hoe ze daar gaan doen.
Gezien mijn vorige berichten in 2010 als ik deze aangekocht heb is mijn hoop op een eerlijk herstelling wel diep weg gezonken maar je weet maar nooit dat de wonderen de wereld niet uit zijn he.
In ieder geval ik heb een oproep gedaan om een Technieker in vlaams brabant te vinden voor een Flumenfire maar blijkbaar zijn deze van de aarde verdwenen.
Verkopen is een zaak een goede verkoper die blijft verkopen en service geeft is een andere zaak.
Mvg
Peter
Ben is benieuwd mijn kachel is net geen 2jr hoe ze daar gaan doen.
Gezien mijn vorige berichten in 2010 als ik deze aangekocht heb is mijn hoop op een eerlijk herstelling wel diep weg gezonken maar je weet maar nooit dat de wonderen de wereld niet uit zijn he.
In ieder geval ik heb een oproep gedaan om een Technieker in vlaams brabant te vinden voor een Flumenfire maar blijkbaar zijn deze van de aarde verdwenen.
Verkopen is een zaak een goede verkoper die blijft verkopen en service geeft is een andere zaak.
Mvg
Peter
Gast- Gast
- Bericht nummer 34
ik heb nog geen factuur gehad van een van men kachels, stil zwijgen van 2 jaar garantie...
Gast- Gast
- Bericht nummer 35
@martin
Ik begrijp je reactie wel hoor, je maakt helemaal niemand zwart je noemt ook geen naam. Ik heb ook wel eens deze ervaring gehad met een verkoper en noem ook geen namen. soms wil je gewoon je ervaring delen...
Gr.
Remco
Ik begrijp je reactie wel hoor, je maakt helemaal niemand zwart je noemt ook geen naam. Ik heb ook wel eens deze ervaring gehad met een verkoper en noem ook geen namen. soms wil je gewoon je ervaring delen...
Gr.
Remco
pedro- Admin
- Bericht nummer 36
Mpeter,2j garantie is 2j garantie,maakt niks uit of ie nu nog een jaar of een week in garantie is.
Grtz,
Pedro
Grtz,
Pedro
Hoi Pedro,
Ik heb inderdaad brokken aan de kachel en het is gemeld ze is net geen 2jr ik ben benieuwd of ik de onderdelen vervangen krijg onder garantie.
Ik hou jullie verder op de hoogte.
Mvg
peter
Ik heb inderdaad brokken aan de kachel en het is gemeld ze is net geen 2jr ik ben benieuwd of ik de onderdelen vervangen krijg onder garantie.
Ik hou jullie verder op de hoogte.
Mvg
peter
pedro- Admin
- Bericht nummer 38
Mpeter,
het is het tijdstip van melding die telt,als dit binnen de 2j gebeurt is heb je geen probleem,en heb je recht op totale kostenloze garantie(werk,verplaatsing,onderdelen,....).
Grtz
Pedro
het is het tijdstip van melding die telt,als dit binnen de 2j gebeurt is heb je geen probleem,en heb je recht op totale kostenloze garantie(werk,verplaatsing,onderdelen,....).
Grtz
Pedro
- Bericht nummer 39
zouden het aantal branduren ook een rol spelen in de garantie ??
bij wagens is dit vb. 5 jaar garantie of 150000km op de teller
bij wagens is dit vb. 5 jaar garantie of 150000km op de teller
Als je de garantie kaart leest dan heb je gewoon nergens garantie op het is zoals de kleine lettertjes bij ieder bedrijf.
Ik heb het telefonis bij de invoerder gemeld hopend is dat voldoende maar als er geen reachtie komt stuur ik nog een aangetekend schrijven dan heb ik wel bewijs van aangifte.
Het is wel jammer dat het allemaal op die manier moet gebeuren en ik praat nu niet enkel voor pelletkachels.
We zien wel ik werd zelf door de installateur gebeld die ze mij verkocht heeft dus ik iets wat goede hoop dat we beide tot een akkoord kunnen komen.
Niet iedereen heeft slechte bedoelingen (hoop ik)
Mvg
Peter
Ik heb het telefonis bij de invoerder gemeld hopend is dat voldoende maar als er geen reachtie komt stuur ik nog een aangetekend schrijven dan heb ik wel bewijs van aangifte.
Het is wel jammer dat het allemaal op die manier moet gebeuren en ik praat nu niet enkel voor pelletkachels.
We zien wel ik werd zelf door de installateur gebeld die ze mij verkocht heeft dus ik iets wat goede hoop dat we beide tot een akkoord kunnen komen.
Niet iedereen heeft slechte bedoelingen (hoop ik)
Mvg
Peter
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
- Bericht nummer 41
peter
ik gaf het voorbeeld van een personenwagen....een van mijn buren heeft problemen met de airco in zijn wagen,termijn van 5 jaar garantie is zogoed als ten einde........kostprijs 3000 euro om een volledig vernieuwde airco te plaatsen en zal in garantie uitgevoerd worden.
zo zie je maar als de installateur,invoerder en fabrikant eerlijk en van goede wil zijn dat het wel kan.......wat trouwens achteraf zeer goede mond aan mond reclame is en die in ieders achterhoofd blijft hangen bij de aankoop van een nieuw toestel.
ik gaf het voorbeeld van een personenwagen....een van mijn buren heeft problemen met de airco in zijn wagen,termijn van 5 jaar garantie is zogoed als ten einde........kostprijs 3000 euro om een volledig vernieuwde airco te plaatsen en zal in garantie uitgevoerd worden.
zo zie je maar als de installateur,invoerder en fabrikant eerlijk en van goede wil zijn dat het wel kan.......wat trouwens achteraf zeer goede mond aan mond reclame is en die in ieders achterhoofd blijft hangen bij de aankoop van een nieuw toestel.
Nog steeds in afwachting van een herstelling ... hierbij wat info voor diegenen die geneigd zouden zijn om zich te laten afschepen door installateurs die niet de professionele service bieden waartoe men wettelijk verplicht is (= de kachel vervangen of herstellen, of er zich op enigerlei wijze om bekommeren):
- de verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf levering.
- De termijn van twee jaar wordt opgeschort tijdens de periode vereist voor de herstelling of de vervanging van het goed, mits melding van het defect door aangetekende zending.
- het aangekochte goed moet geschikt zijn voor gebruik waartoe goederen van dezelfde soort gewoonlijk dienen en de kwaliteit en prestaties bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de klant redelijkerwijs mag verwachten
en indien je je installateur hier zelf niet kan op wijzen zijn er genoeg instanties die dat wel voor je kunnen doen.
- de verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf levering.
- De termijn van twee jaar wordt opgeschort tijdens de periode vereist voor de herstelling of de vervanging van het goed, mits melding van het defect door aangetekende zending.
- het aangekochte goed moet geschikt zijn voor gebruik waartoe goederen van dezelfde soort gewoonlijk dienen en de kwaliteit en prestaties bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de klant redelijkerwijs mag verwachten
en indien je je installateur hier zelf niet kan op wijzen zijn er genoeg instanties die dat wel voor je kunnen doen.
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32455
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 43
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
deze verkoper slaat de bal volledig mis, hopelijk laat niemand zich eraan vangen.
bij verkoop van een 2dehands kachel door een professionele verkoper is de minimum wettelijke garantie 1 jaar !!
(zelfs al is de kachel 2 jaar)
deze verkoper slaat de bal volledig mis, hopelijk laat niemand zich eraan vangen.
bij verkoop van een 2dehands kachel door een professionele verkoper is de minimum wettelijke garantie 1 jaar !!
(zelfs al is de kachel 2 jaar)
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10
- Bericht nummer 44
Da zijn nu eens gladde palingen se.Ik kreeg van een broer van die palingen 5 jaar garanie op onze Nestor Martin.Na 14 dagen was Nestor Martin In faling heb 200 keer geprobeerd om contact op te nemen,maar niets meer hoor,pelletkachels waren ook van zijn o zo mooie site verdwenen.
Wat moet je nog van zo een saggelaars geloven.Die hebben je bij je pietsen voor je hebt gekocht.
Dus beste pelletstokertjes LET OP!!! voor zo een soort.
Wat moet je nog van zo een saggelaars geloven.Die hebben je bij je pietsen voor je hebt gekocht.
Dus beste pelletstokertjes LET OP!!! voor zo een soort.
krusty- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 4513
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11
- Bericht nummer 45
Wat me opvalt bij het lezen van de algemene voorwaarden punt 6...(verkoper in bericht 43)
""Om van de garantie te kunnen genieten moet er minimum jaarlijks of om de 200kg pelletverbruik een groot onderhoud door een erkend installateur van het desbetreffend merk gebeurd zijn .""
200 kg of 14/15 zakken ???? .....ja hallo VGG moet er nog zand zijn? ...Ik hoop dat dit een skreivvout is !
""Om van de garantie te kunnen genieten moet er minimum jaarlijks of om de 200kg pelletverbruik een groot onderhoud door een erkend installateur van het desbetreffend merk gebeurd zijn .""
200 kg of 14/15 zakken ???? .....ja hallo VGG moet er nog zand zijn? ...Ik hoop dat dit een skreivvout is !
Laatst aangepast door krusty op di jan 19, 2016 10:16 am; in totaal 1 keer bewerkt
harrielok- verkoper
- Aantal berichten : 792
Registration date : 08-11-12
- Bericht nummer 46
@krusty
Ik denk dat dit een schrijffout is 200 kg.
Moet zijn 2000Kg
Ik denk dat dit een schrijffout is 200 kg.
Moet zijn 2000Kg
- Bericht nummer 47
garantie
in de garantiewet van 1 september 2004 wordt niet gesproken over onderdelen of werkuren.
enkel dat een herstelling onder garantie, door de verkoper die op de aankoopfactuur staat, gene cent aan de klant mag kosten.
dus als er een rekening volgt met transportkosten/werkuren: terug sturen met in grote letters ILLEGAAL erop.
als ze moeilijk doen een kopie naar FOD economie sturen, die zullen het wel verder oplossen.
enkel dat een herstelling onder garantie, door de verkoper die op de aankoopfactuur staat, gene cent aan de klant mag kosten.
dus als er een rekening volgt met transportkosten/werkuren: terug sturen met in grote letters ILLEGAAL erop.
als ze moeilijk doen een kopie naar FOD economie sturen, die zullen het wel verder oplossen.
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11
- Bericht nummer 48
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32455
- Bericht nummer 49
dus bij een defecte print in maand 7 moet je kunnen bewijzen dat ze al defect was bij de plaatsing ?
dan kunnen ze even goed in de wetteksten 2 jaar vervangen door 6 maanden !
dan kun je best geen kachel in de zomer kopen.
als je begint te stoken blijven er nog 3 maanden garantie over...
dan kunnen ze even goed in de wetteksten 2 jaar vervangen door 6 maanden !
dan kun je best geen kachel in de zomer kopen.
als je begint te stoken blijven er nog 3 maanden garantie over...
- Bericht nummer 50
de garantie van de meeste fabrikanten van pelletkachels geldt enkel bij gebruik van gecertificeerde pellets.
staat ook meestal zo in de handleiding geschreven.
dus in de garantie termijn best kijken of een geldig ENplus of DINplus nummer op de zak staat voor in de kachel te gieten.
staat ook meestal zo in de handleiding geschreven.
dus in de garantie termijn best kijken of een geldig ENplus of DINplus nummer op de zak staat voor in de kachel te gieten.
- Bericht nummer 51
vanaf 15 mei 2022 twee jaar garantie met omgekeerde bewijslast, zowel voor nieuwe als tweedehands goederen !
en vanaf 1 juni niet tevreden van de kachel of de service geld terug.
en vanaf 1 juni niet tevreden van de kachel of de service geld terug.