Mijn naam is Bert en heb sinds vandaag een Thermorossi 3001 EASY. (dus met afstandbediening/thermostaat)
Nu valt mij het volgende op:
Om de 5 seconden draait de worm en werpt pellets in de brander. Hoort dit? Vindt het wat vaak.....
De kachel staat op ventilator-stand 1 en de verbrandingsniveau-indicator staat ook op 1 streepje.
De temperatuur heb ik minimaal gezet: 15 graden.
Ik krijg de kamertemperatuur niet onder de 24 graden, tenzij ik wat ramen en deuren openzet :-)
Normaal met mijn CV aan heb ik het 19 graden, wat voor ons een prima temperatuur is.
Mijn kamer is +/- 40m2 en 2.60 hoog. Doe ik wat verkeerd, moet ik iets anders instellen?
De kachel is aangesloten op de schouw (schoorsteen is +/- 6 meter hoog, heeft volgens installateur een prima trek. Hij vond een binnenbuis in de schoorsteen plaatsen niet nodig.
Overigens vertelde de installateur mij ook dat een schoorsteenbrand bij een pelletkachel eigenlijk niet mogelijk is omdat de temperatuur van de verbrandingsgassen daarvoor te laag is. (150 graden?) Klopt dit?
Veel vragen, maar ik heb goede hoop op jullie antwoorden.
Ik heb tijdens mijn oriëntatie-tocht voor een kachel veel gehad aan jullie forum!!!
vr gr,
Bert