Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

willy1100


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    MCZ musa Hydro


    martin1949
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 373
    Registration date : 19-05-10

    MCZ musa Hydro - Pagina 2 Empty Re: MCZ musa Hydro

    Bericht van martin1949 zo maa 04, 2012 10:05 pm


    Beste Boxke daar heb jij misschien een punt.
    Ik heb daaraan niet gedacht.
    Maarja teveel trek is teveel trek toch.
    Misschien een heel klein beetje knijpen.

    Maar nu ik dit zo lees, is het niet zo dat de Musa zelf de trek regelt ???????

    MVg
    Martin Dreischor
    MCz Musa Hydro
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    MCZ musa Hydro - Pagina 2 Empty Re: MCZ musa Hydro

    Bericht van boxke ma maa 05, 2012 10:11 pm

    Martin,

    het 'active' systeem regelt het luchtdebiet binnen zekere grenzen (ventilator snelheid -15 rpm tot +135 rpm), veel minder in trager draaien dan in sneller draaien. Te weinig trek wordt veel beter opgevangen dan teveel trek.

    Je reactie is terecht: als je de uitgang 'een beetje' smoort, dan kan dit idd geen kwaad; Je ventilator is ontworpen voor hetgeen nog overblijft aan trek. Wordt wel een beetje uitproberen wat 'een beetje' is en wanneer 'het genoeg' is. Maar omdat je het gemeten luchtdebiet kan uitlezen op de kachel moet dit perfect te doen zijn. Ik ga misschien proberen van een stukje buis als vernauwing te steken in de vertikale buis (juist boven het T-stuk); Lijkt me veiliger dan het roteerbaar klepje aan te brengen (bang van rookgassen die langs de gemaakte gaatjes zouden kunnen binnenkomen bij koude start). Je voorstel van klepje laat anderzijds wel toe om het te regelen (mocht dit ifv de weersomstandigheden nodig zijn).

    Groetjes,
    Boxke

      Het is nu vr mei 17, 2024 9:32 am