Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Hoi allemaal

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi allemaal Empty Hoi allemaal

    Bericht van Gast do jun 07, 2012 9:02 pm

    Hallo alemaal,

    Sinds april heb ik een pelletkachel edelkamin iris 8kw geplaatst ipv een bestaande houtkache
    Intussen heb ik nog niet veel stookervaring opgedaan maar heb al wel ondervonden dat er toch veel verschil op de pellets zelf zit,die ik nu heb geven mer warmte en verbruiken minder.
    Door een kameraad met ook een pelletkachel ben ik hier op het forum terecht gekomen en heb al veel info bekomen.
    Bij mij dient de kachel hoofdzakelijk om de veranda met achteraanbouw te verwarmen,de houtkachel die ik had gaf te veel warmte en was dus moeilijk te regelen als het niet berekoud was tevens was ik het gedoe met hout en de plaats die je ervoor nodig hebt beu.

    Nu wil ik nog graag weten of de kachel moet uitgeschakeld worden tijdens de zomermaanden en of de pellets in de voorraadbak mogen blijven en wat het beste is om je kachel te onderhouden.
    We hebben al van onze kachel kunnen genieten en zijn tevreden van de aankoop.

    Groeten

    Tom

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hoi allemaal Empty Re: Hoi allemaal

    Bericht van erwin do jun 07, 2012 9:13 pm

    Tom welkom op het forum,

    Je moet inderdaad wat soorten pellets uittesten en dan deze nemen die je het best bevallen.
    In de zomer gewoon de stekker uittrekken, de pellets mogen erin blijven.
    Een eerste onderhoud laat je best doen door de installateur dan weet je exact wat er allemaal gedaan dient te worden, nadien kan je het eventueel zelf doen.




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Hoi allemaal Empty Re: Hoi allemaal

    Bericht van boxke do jun 07, 2012 9:16 pm

    Tom,

    er zijn tegenstrijdige berichten rond dit onderwerp op dit forum - en voor elk argument is wat te zeggen. Zelf haal ik de pellets eruit (tijd voor de schoonmaak van de gehele kachel) en draai de afsluitklep die ik voor de luchttoevoer heb zitten dicht (verbrandingslucht wordt aangezogen vanuit de kelder). Er gaat dan zeer weinig luchtstroom door de kachel en de schouw. Naar mijn inschatting weinig kans op roesten. Anderen halen aan dat je juist wel trek doorheen kachel en schouw moet aanhouden om geen condensatie van vocht te krijgen.

    Gr,
    Boxke
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Hoi allemaal Empty Re: Hoi allemaal

    Bericht van steven do jun 07, 2012 10:11 pm

    gewoon onderhoud= as verwijderen en ruitje proper maken

    groot onderhoud = alles kuisen wat er kan gekuist worden. Best eerst laten doen door installateur en als je handig genoeg bent, nadien zelf doen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoi allemaal Empty Re: Hoi allemaal

    Bericht van Gast wo jun 13, 2012 9:39 pm

    Bedankt allemaal voor de reacties,heb de kachel zo goed als leeg laten branden en ga ze nog stofzuigen en het vensterwerk reinigen,

    Grtz

    Tom

    Gesponsorde inhoud


    Hoi allemaal Empty Re: Hoi allemaal

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 10:25 am