derde dag dat hij brand de Edilkamin Brio 8kW+ bager pellets
Toch heb ik reeds al enkele vragen ivm de instelling/mogelijkheden ervan.
Eerst eventjes de mogelijke instellingen weergeven die ik kan doen.
-power 1,2,3 al dan niet met of zonder uitblaas(was een nieuwe optie om op stralingswarmte te werken)
-temperatuur instellen 10-29 graden
in het menu staat nog:
-ADJ PEL AUTO ; wat ik niet weet wat het is of wat je ermee kan doen?
-clock ;lijkt me logisch
-program ; ook logisch
-reserve pellets
-setup; waarbij hij een code vraagt die toegang bieden tot de parameters waarschijnlijk?
Dus vrij weinig mogelijkheden vind ik? of zijn dit de gangbare instellingen?
Nu is het zo dat als ik de blaasfunctie uit zet, wat een hoop lawaai doet verdwijnen, het wormwiel om de 4à5 seconden een toerke draait en steeds een bromgeluid maakt tijdens het draaien.
Is dat een normaal fenomeen of zou je de worm niet(of bijna niet) mogen horen brommen bij het draaien?.... en is die frequentie gelijkend op andere pelletkachels?
Alsook wordt het raampje reeds voor de helft zwart wat mij nu nog niet zo erg stoort maar het kan misschien anders hé?
Ik heb al heel wat afgeschuimd op dit forum en heb al termen zoals CP en andere gezien die kunnen aangepast worden zonder de parameter instelling nodig te hebben.
Bij p1 blaast hij zacht en p2,3 harder (met uitblaasfctie aan weliswaar)
Als ik de temperatuur modus gebruik(21°), blijf ie op de laagste stand blazen; zou ie niet in het begin bij koudere temp (vb.16°) moeten harder blazen, aangezien hij op manueel p3 harder blaast dan p1?
Een hele boterham dus
Ik schuim ondertussen wat verder maar hoor graag jullie antwoord(en) en meningen.
Prettige regendag gewenst aan allen,
curleo