van curleo do maa 13, 2014 6:40 pm
@ corcoupe:
ik denk(weet zeker) dat uw pellettoevoer te hoog staat waardoor uw rookgastemps te hoog zijn
alsook is de flow te hoog, tss 1.8 en 2.1 zou beter zijn
bij p1 is de streeftemperatuur 130, bij p2=190 en p3=250
u weet bijgevolg wat dient de gebeuren, maar een erkende(ervaren) technicus zou moeten weten wat en waar hij dit geregeld krijgt
maar....leonardo-systeem streeft ook naar een bepaalde (ideale) pascal waarde
als je pascal te laag komt, dan laat leonardo de rookgasvent sneller draaien binnen 2 waarden(ondergrens - bovengrens)
dus als je die bovengrens verlaagt en je pascal is dan te laag , dan zal de vent steeds op de bovengrens draaien, wat voor mij leonardo doet falen...
hoe zit het met uw ruit? blijft die lang (4uur) proper? en heeft u koek in het branderpotje?
en welke pellets brand u? en heeft u niet vaak stop fire door het niet doorschuiven van de pellets?
ikzelf regel mijn brio naar (streef) rookgastemp met de pellettoevoer en met de rookgasvent naar hoeveelheid koek in branderpotje.....propere ruit is bij mij niet proper te houden ongeacht de snelheid van de rookgasvent dus daar leg ik me bij neer hoewel ik het wel zou willen
@ erwin: het is ook enigszins logisch dat de rookgas temperaturen hoog zijn, want de afgelegde weg van brandkamer tot uitlaat is pakweg 60 cm ....dus vrij kort in vergelijking met de hogere modellen
groet,
curleo